پاورپوینت کامل تحلیل هزینه – فایده اجتماعی گسترش خطوط مترو ۳۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل تحلیل هزینه – فایده اجتماعی گسترش خطوط مترو ۳۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل تحلیل هزینه – فایده اجتماعی گسترش خطوط مترو ۳۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل تحلیل هزینه – فایده اجتماعی گسترش خطوط مترو ۳۹ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: سئوالات اصلی پژوهشهزینه های ناشی از مصرف سوخت در حمل ونقل درون شهری (مستقیم و اجتماعی) چه چیز هستند؟مقدار صرفه جوئی حمل ونقل ریلی(مترو) در کاهش مصرف سوخت نسبت به دیگر وسایل حمل ونقل چقدر است؟استفاده از مترو توسط هر فرد به چه میزان در کاهش مصرف سوخت مؤثر است؟آثار اقتصادی دیگر مترو چیست؟سیستم حمل ونقل ریلی(مترو) در مقایسه با سیستم های حمل ونقل عمومی دیگر چگونه است؟استفاده و گسترش خطوط مترو در بلند مدت در راستای استراتژی توسعه پایدار توجیه پذیر است؟

اسلاید ۵: هزینه های ناشی از قیمت مصرف‌ سوخت بر جامعه‌قیمت بنزین در ایران در مقایسه با دیگر کشورها بسیار پایین است. برای مثال بهای بنزین در کشور همسایه ما ترکیه حدود یک دلار برای هر لیتر است. بهای بنزین حتی در بسیاری از کشورهای تولید کننده نفت نیز بین ۳۰ تا ۶۰ سنت است.در سال ۸۳ روزانه ۱۳ میلیون لیتر بنزین در شهر تهران مصرف شده که با احتساب قیمت هر لیتر بنزین ۲۷۰۰ریال (بدون سوبسید ) در حدود ۱۳۰۰۰میلیارد ریال در سال هزینه این مقدار مصرف سوخت است که از منابع ملی وجیب مردم پرداخت می شود. که با توجه با افزایش روبه رشد تعداد وسایل نقلیه در سال آینده این میزان به ۱۶ میلیون لیتر در روز خواهد رسید. (منبع :شرکت جامع مطالعات حمل ونقل ترافیک،۱۳۸۳)

اسلاید ۶: هزینه های دولت ۶۵ میلیارد ریال یارانه برای مصرف روزانه بنزین در کشور از سوی دولت پرداخت می شود که سالانه بالغ بر ۳ میلیارد دلاریارانه بنزین می باشد. این رقم حدود ۱۳ برابر کل بودجه حمل ونقل ریلی کشور می باشد. این واقعیت باعث شد که واردات بنزین تا پایان سال ۱۳۸۳ به یک میلیارد و سیصد میلیون دلار معادل ۱۱هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در سال برای کشور که در حدود ۲۳۴۰ میلیارد آن مربوط به تهران است، برسد.(منبع :سازمان بهینه سازی مصرف سوخت ،۱۳۸۴)

اسلاید ۷: هزینه های ناشی از اتلاف بنزین در ترافیک هر روز به علت داشتن ترافیک سنگین و حتی راهبندان های طولانی مقدار قابل توجهی سوخت هدر می رود. حدود ۵۱ درصد از بنزین مصرفی خودرو های تهران در ترافیک سنگین معابر عمومی هدر می رود. برآورد در هر روز حدود۶ میلیون لیتر بنزین اضافی به علت نداشتن ترافیک روان در شهر تهران مصرف می شود. با احتساب قیمت هر لیتر بنزین (بدن سوبسید ) ۲۷۰۰ ریال برآورد می شود، مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال در سال به علت اتلاف بنزین در ترافیک از منابع ملی و شهروندان در شهر تهران هزینه می شود.

اسلاید ۸: هزینه های ناشی از درمان جهت برآورد خسارتهای وارد بر سلامتی شهروندان تهرانی ناشی از آلودگی هوای آن در سه بخش علائم وشکایات(سمپتومها)، مرگ ومیر و بستریها، مجموع خسارتهای وارد بر سلامتی ناشی از آلودگی هوای تهران بزرگ به ازای افزایش هرواحد آلاینده بصورت روزانه برآورد شده است.کل خسارتهای سالانه باتوجه به پایین آوردن آلاینده ها به گونه ای که حداکثر در ۱% از روزهای سال سطح آلاینده از حد مجاز بالاتر رود براین اساس معادل ۰۰۰/۲۰۸/۲۱۰/۳۱۰/۵ ریال در در حدود ۵۳۱۰میلیارد ریال در سال ۱۳۸۱ برآورد شده است. بدیهی است این رقم حد پایین یا حداقلی است که برای اثرات وارد بر سلامتی آلودگی های تهران بزرگ در این تحقیق آورده شده است. چنانچه اثرات غیر مستقیم واثرات مزمن وطولانی مدت را نیز بتوان به این رقم افزود ،کل خسارتهای وارده به مراتب بیشتر خواهد شد. (منبع:کریم زادگان،حسن،ارزشگذاری روی آلودگی هوای تهران،۱۳۸۲ )

اسلاید ۹: تحلیل هزینه – فایدهدر این بخش به تحلیل هزینه- فایده سالیانه(سال ۱۳۸۳) خط یک متروی تهران پرداخته خواهد شد تا بررسی گردد ادامه کار و گسترش خطوط مترو از نظر اقتصادی قابل توجیه می باشد یا خیر. فرآیند انجام یک تحلیل هزینه – فایده شامل مراحل زیر است:مرحله اول: تعریف اهداف، حوزه پروژه و طول عمرمرحله دوم: تعیین منافع و هزینه های پروژهمرحله سوم: ارزشگذاری منافع و هزینه های پروژهمرحله چهارم: محاسبه جریانهای نقدی تنزیل شدهمرحله پنجم: اظهار نظر نهایی

اسلاید ۱۰: مرحله اول: تعریف اهداف، حوزه پروژه و طول عمر پروژههر پروژه ای باید یک هدف (یا اهداف) داشته که واضح و بدون ابهام باشد.در مطالعه موردی مطرح شده، پروژه خط یک متروی تهران، اهداف پروژه بهبود ترافیک شهر تهران، کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر و افزایش مطلوبیت سفر از طریق بهبود شاخص های کیفی برای شهروندان تهرانی می باشد.

اسلاید ۱۱: مرحله دوم :تشخیص هزینه ها و منافع پروژه احداث یک خط مترومنافعبدون گسترش سیستم مترو آلودگی هوای شهر، مصرف سوخت، ترافیک شهر تهران افزایش خواهد یافت و در دراز مدت هزینه های اجتماعی و اقتصادی شدیدی را به جامعه تحمیل خواهد کرد. بنابراین منافع اقتصادی حاصل از این پروژه را می توان به اجتناب از این هزینه ها نسبت داد.منافع اقتصادی اولیه عبارتند از : صرفه جوئی در مصرف سوختصرفه جوئی در زمان سفرصرفه جوئی در هزینه های خسارت ناشی از آلودگی هواصرفه جوئی هزینه های ناشی از استهلاک و لوازم یدکی وسایل نقلیه شخصیهزینه هاهزینه های پروژه مذکور شامل هزینه های سرمایه گذاری و هزینه های اجرا و نگهداری است.هزینه های سرمایه گذاری شامل: ساختمان ایستگاهها، تونل، پست برق، تعمیرگاه و پایانه، رولینگ استاک (قطار و…) و تجهیزات ثابت است.هزینه های اجرا و نگهداری شامل: دستمزدها و حقوق، تعمیر و نگهداری ایستگاهها، وسائط نقلیه، آب و برق، چاپ بلیط، بیمه ساختمان و تأسیسات، استهلاک قطارها و ساختمان، آموزش و … است.

اسلاید ۱۲: مرحله سوم: ارزشگذاری هزینه ها و منافعپس از مشخص شدن هزینه ها و منافع، باید به منظور امکان مقایسه با یکدیگر ارزشگذاری شوند.در اینجا فرض اساسی این است که قیمتها، ارزشها یا هزینه فرصت را منعکس می کنند و می توان برای ارزشگذاری این قیمتها را تعدیل کرد.

اسلاید ۱۳: روش مقایسه مترو با دیگر وسایل حمل ونقل از نظر کاهش مصرف سوختبه منظور بررسی آماری و مقایسه مترو با دیگر وسایل حمل ونقل از نظر کاهش مصرف سوخت ابتدا می بایست مشخصات گروههای استفاده کننده و درصد سهم وسایل نقلیه در جابجایی مسافران مترو بدست می آمد.در همین راستا جهت برآورد درصد سهم وسایل نقلیه در جابجایی مسافران مترو در صورت نبود این سیستم یک نظر سنجی به وسی

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.