پاورپوینت کامل ارتباط موثر اجتماعی و موفقیت ۸۵ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل ارتباط موثر اجتماعی و موفقیت ۸۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۸۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل ارتباط موثر اجتماعی و موفقیت ۸۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها
پاورپوینت کامل ارتباط موثر اجتماعی و موفقیت ۸۵ اسلاید در PowerPoint
اسلاید ۴: مقدمهپیتر دراکر:مدیران ارشد اجرایی موفق حداقل ۵۰% از زمان مفید خودرا صرف ایجاد ویا توسعه ارتباطات درون وبرون سازمانی می کنند.یکی از ده ابزار برتر مدیریتی در قرن حاضر در سازمانهای موفق مدیریت استراتژیک ارتباطات می باشد.
اسلاید ۵: ماهیت و اهمیت ارتباطات((در تمام سطوح سازمانی۷۵ درصد از کار روزانه صرف ارتباط می شود ۲۵ درصد آنچه را که ما می شنویم به آن بی توجه هستیم و ۷۵ درصد را با دقت می شنویم.))
اسلاید ۶: ارتباط:انتقال اطلاعات از فرستنده به گیرنده به طوری که اطلاعات توسط دریافت کننده قابل درک باشد.به عبارت دیگر: انتقال و تبادل اطلاعات،معانی و مفاهیم و احساس ها بین افراد در سازمان با واسطه یا بلا واسطه
اسلاید ۷: بازخورددریافت کننده(گیرنده)منبع (فرستنده)پیامفرایند ارتباط فهیمدن رمزگشایی (کدبرداری) کد گذاری فکر
اسلاید ۸: ارتباط موثر چیست؟((ارتباطات موثر آن است که فرستنده بتواند منظور خود را به گیرنده پیام برساند.))عموما ارتباطات زمانی موثر است که محرکی را به عنوان آغازگر و مورد نظر فرستنده با محرک مشهود گیرنده که از خود بروز می دهد در یک راستا قرار دهد و آن دو را به گونه ای نزدیک به هم مورد توجه قرار دهد. ارتباطات زمانی کامل است که معنی و مفهومی که از ذهن فرستنده است و قصد دارد آن را ارسال دارد ( معنی مورد نظر یا منظور)، با آنچه گیرنده از ان دریافت می کند و از خود نشان می دهد ( معنی مورد مشاهده یا شاهد) یکی باشد.بدیهی است که هر فراگرد ارتباطی همه آنچه در ذهن فرستنده است به گیرنده منتقل نمی شود یا اگر منتقل می شود به مرحله جذب نمی رسد و به گونه مشهود مشاهده نمی شود.
اسلاید ۹: شیوه های(راههای ) افزایش ارتباط خود با دیگران ۱- صریح وصادق بودن ۲- احساسات خود را بیان کردن۳- زمینه مشترک ونکات مشابه را یافتن ۴- همدلی وهمدردی کردن۶- سیستم روحی افراد را شناختن وتقلید از آنها۷- شخصیت افرادرا در نظر گرفتن
اسلاید ۱۰: شیوه های(راههای ) افزایش ارتباط خود با دیگران ۸- تقویت نمودن عزت نفس ۹- محترم شمردن احساس طرف مقابل ۱۰- سکوت نمودن ۱۱- عدم افراط در موعظه۱۲- وقت وموقعیت شناس بودن ۱۳- مخالفت نمودن به شیوه مناسب ۱۴-یکی بودن قول وعمل
اسلاید ۱۱: ۱-صریح وصادق بودن:سعی کنیم در روابط خود با دیگران صریح وصادق باشیم ، در گفته های خود صریح وصمیمی باشیم واز هر نوع ابهامی اجتناب کنیم ، چون اگر منظور خود را با صراحت بیان نکنیم طرف مقابل ما به اشتباه می افتد وبه حدس وگمان متوسل می شود واز واقعیت دور می گردد.
اسلاید ۱۲: ۲- احساسات خود را بیان کردن:بااحساس خود روراست باشیم ، سعی کنیم مشکلات زندگی واحساساتی که داریم،باهمسر وشریک وباطرف مقابل خوددر میان بگذاریم .حتی اگر گمان کنیم که باعث ناراحتی آنها میشود اگر می خواهیم با طرف مقابل خود ارتباطی معقول ومنطقی بر پایه تفاهم داشته باشیم ، بهترین روش روراست بودن است واحساس خود را باوی در میان گذاشتن است .اگر مشکلی را حل نشده باقی بگذاریم ویا موضوعی را که مداقه وگفتگو در باره آن الزامی است به میان نکشیم ، مثل این است که دمل چرکین ودردناکی را سرجایش گذاشته وبه حال خود رها کرده باشیم .
اسلاید ۱۳: ۳- زمینه مشترک ونکات مشابه را یافتن :درجست وجوی زمینه های مشترک باشیم، سعی کنیم در ارتباطمان بیشتر ا نکات مشترک ومشابه را بیابیم . اهداف ونیازها ونگرانیها را از نظر او نگاه کنیم وبرای اینکه شرایط طرف مقابل را درک کنیم باید اموراو را از دید ونظر او ببینیم وبا پرس وجو ، از اموری که نگرانی او باعث شده ، متوجه گردیم ،همین نکات مشترک زمینه های مساعدی هستند که شالوده همدلی ووحدت وتفاهم را برروی آن می توان بنا کرد ، عبارتی مثل : ((من وتو هردو همین را می خواهیم ))را می توان بیان نمود.
اسلاید ۱۴: ۴- همدلی وهمدردی کردن: سعی کنیم با شخص احساس مشترک داشته باشیم . شادی وغم خود به حساب آوریم وموقعی که او احساس غم می کند ما نیز با او همدرد وهم غم شویم وبالعکس مساعی ما این باشد که سیستم حسی فردارتباط برقرار کنیم .
اسلاید ۱۵: ۵- شنونده خوبی بودن: شنونده خوبی باشیم وگوش کردن را یاد بگیریم .گوش کردن به سخن وکلام دیگری موجب می شود تا او در نهایت آرامش خیال ، به طور واقع ، منویات قلبی واحساسات خود را با ما در میان بگذارد وبرایمان احترام قائل شود وآماده شنیدن نظرات ما شود.
اسلاید ۱۶: ۶- سیستم روحی افراد را شناختن وتقلید از آنها: برای این کار باید به دقت به افراد چشم بدوزیم وبه سخنان آنها به دقت گوش فرا دهیم وببینیم غالبا از چه نوع کلماتی استفاده می کنند آنگاه با استفاده از همان نوع کلمات ، تقلید از لحن صدا،حالات وحرکات چشم ها به گونه ای با آنها نحوه فکر وعملکرد ذهنی شان مطابق باشد
اسلاید ۱۷: ۷- شخصیت افراد رادر نظر گرفتن: باید ببینیم طرف مقابل ما چه شخصیتی دارد ، برون گراست یا درون گرا ، برای صمیمیت با درون گرایان باید ببینیم چه ایده ها وارزشهای برای آنها اهمیت دارد و آنگاه بکوشیم تا با توجه به چارچوبهای ذهنی شان با آنها رفتار کنیم وصحبت کنیم وبالعکس ، برای همدلی با برون گرایان به آنها نشان دهیم که آنچه می گویند وعمل می کنند با اندیشه ورفتار مردم هماهنگ است.
اسلاید ۱۸: ۸- تقویت نمودن عزت نفس : برای تقویت عزت نفس خودباید با تعمق در ژرفای وجود از دنیای پیچیده درون خود آگاه شویم ، به کاستی هایمان پی ببریم ، جهت گیری هایمان را در قبال رویدادهای مردم وشرایط گوناگون بشناسیم وبه فکر اصلاحشان باشیم وبا کمک حرمت نفس وارزشی که برای خودمان قائل هستیم حق انتخابمان چندبرابرمیشود وارتباطمان با دیگران به نحو چشمگیری بهبود می یابد .
اسلاید ۱۹: ۹- محترم شمردن احساس طرف مقابل :همواره رفتاری احترام آمیزداشته باشیم واحساس طرف مقابلمان رامحترم بشماریم،کوچک کردن همدیگر،به خصوص درحضور دیگران درمناسبات وروابط ،اثرتخریبی دارد،رفتار توام باظرافت وملایمت نه فقط شامل رفتار مودبانه می شود،بلکه صفا وصداقت واقعی واعتمادکامل نیز در بردارد.
اسلاید ۲۰: ۱۰- سکوت نمودن :سکوت پیامی اعجاز گر در امر ارتباط است ویکی از جنبه های مهم ارتباط است ، مشروط بر اینکه حاوی پیامی باشد، سکوت می تواند در مناسبات انسان عشق ورضایت وخشنودی وتفاهم دوگانه واحساسها را منتقل سازد
اسلاید ۲۱: ۱۱- عدم افراط در موعظه: منظورمان را به صورت سخنرانی ونصیحت خشک تو خالی بیان نکنیم . موعظه می تواند جنبه افراطی ومخرب درروابط داشته باشدومابایدسعی کنیم حداعتدال رانگاه داریم وبرای سخنانمان ارزش قائل شویم وجایی که ازمانظرمی خواهند ، نظر بدهیم .
اسلاید ۲۲: ۱۲- وقت وموقعیت شناس بودن : یادبگیریم که چه وقت شوخی وچه وقت جدی باشی،هیچگاه طرف مقابلمان رادست نیدازیم ،ازگفتن جملات وکلماتی که باراخلاقی وفرهنگی مناسبی ندارنددربیان منظورمان ، خوداری نماییم ،شوخی کردن بایدباتوجه به موقعیت وزمان خاصی باشد .
اسلاید ۲۳: ۱۳- مخالفت نمودن به شیوه مناسب : یاد بگیریم که چگونه بدون بحث وجدلهای مخرب ، مخالفت خود را نشان دهیم ، جرو بحثها غالبا بابلند کردن صدا ، دادوفریاد ، خشم وغضب ، همراه است . بحث وجدلها تا حدود زیادی تحت تاثیر گرایشات وخلق وخوی افراد درگیر مباحثه قرار می گیرد .اکثریت مردم فاقد روحیه خود پسندانه افراطی هستند ، به این علت با تسلطی که بر نفس خود دارند می توانند از درگیری واهانت خود داری کنند .کسی که می خواهد شمارا خشمگین کندتاازکوره در برویدبهترین راه مقابله باآن برگزیدن روشن سازنده به جای عکس العمل وروش مخرب ومنفی است که اوبه آن توسل جسته است .
اسلاید ۲۴: ۱۴-یکی بودن قول وعمل : سعی کنیم قول وعملمان یکی باشد .هنگامی که خودمان برای گفته های خود ارزش قایل نیستیم ، چه انتظاری می توان داشت که دیگران قولها وسخنان ما را محترم بشمارند .هنگامی که ما قول می دهیم کاری را انجام دهیم سعی کنیم آن را به مرحله عمل برسانیم واگر ناتوان در انجام آن هستیم هرگز خود مکلف به وعده ای که از عهده آن بر نمی آییم ، نکنیم روراست وصادقانه بگوییم نمی توانیم
اسلاید ۲۵: ارتباطات کلامی و غیر کلامی ارتباط نوشتاریارتباط گفتارییاداشت هارو در رونامه هاجلسات گزارشاتارائهکامپیوتر هاتلفنآگهی های دیواریپست تصویریتصاویرخبرنامه ها
اسلاید ۲۶: ارتباطات کلامی (تقویت نگرش مثبت) امروزه ثابت شده که کلمات منفی نیروی منفی به سمت شخص می فرستند و او را به سمت منفی و بیماری سوق می دهند؛ مثلاً وقتی به ما می گویند خسته نباشید در اصل خستگی را به یادمان می آورند و ناخودآگاه احساس خستگی می کنیم (روی خودتان امتحان کنید) اما اگر به جای آن از یک عبارت مثبت استفاده شود نیروی مثبت و سازنده به افراد هدیه می دهیم.مثال:به جای پدرم درآمد؛ بگوییم: خیلی راحت نبودبه جای خسته نباشید؛ بگوییم: خدا قوتبه جای دستت درد نکنه؛ بگوییم:ممنون از محبتت- سلامت باشیبه جای ببخشید مزاحمتون شدم؛ بگوییم: ما خودمان مراحمیم. از این که وقت خود را در اختیار من گذاشتید متشکرمبه جای لعنت بر پدر کسی که اینجا آشغال بریزد؛ بگوییم: رحمت بر پدر کسی که اینجا آشغال نمی ریزدبه جای گرفتارم؛ بگوییم: کارمندم .در فرصت مناسب با شما خواهم بودبه جای دروغ نگو؛ بگوییم: راست می گی؟ راستی؟
اسلاید ۲۷: ارتباطات کلامی (تقویت نگرش مثبت) به جای خدا بد نده؛ بگوییم: خدا سلامتی بدهبه جای قابل نداره؛ بگوییم: هدیه برای شمابه جای شکست خورده؛ بگوییم: با تجربهبه جای مگه مشکل داری؛ بگوییم: مگه مسئله ای داری؟به جای فقیر هستم؛ بگوییم: ثروت کمی دارمبه جای بد نیستم؛ بگوییم: خوب هستمبه جای به درد من نمی خورد؛ بگوییم: مناسب من نیستبه جای مشکل دارم؛ بگوییم: مسئله دارمبه جای جانم به لبم رسید؛ بگوییم: خیلی راحت نبودبه جای فراموش نکن
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 