پاورپوینت کامل خدمات عمومی کتابخانه و روش های آن ۲۵۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل خدمات عمومی کتابخانه و روش های آن ۲۵۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۵۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل خدمات عمومی کتابخانه و روش های آن ۲۵۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل خدمات عمومی کتابخانه و روش های آن ۲۵۰ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: فهرست مندرجاتدیباچهفصل اول: کلیات فصل دوم: خدمات عمومیفصل سوم: امانتفصل چهارم: شناساندن کتابخانهفصل پنجم: برپایی همایش‌ها و نشست‌هافصل ششم: کاربرد مواد دیداری و شنیداریفصل هفتم: نقش خدمات عمومی در رشد کیفی آموزش و پرورش

اسلاید ۵: فصل اول کلیاتکتابخانه و اجتماع انواع کتابخانه و وظایف عمده آن الف. کتابخانه ملی ب. کتابخانه‌های عمومی ج. کتابخانه‌های اختصاصی د. کتابخانه‌های آموزشی

اسلاید ۶: فصل اول کلیاتمدیریت کتابخانهبرنامه‌ریزیبودجه‌بندیسازماندهیهدایت و رهبرینظارت و مراقبتهماهنگیگزارش‌نویسیارزشیابیکارمندان

اسلاید ۷: فصل اول کلیاتکتابدار الف. کتابدار و خود خویشتن ب. کتابدار و کتابخانه در کتابخانه‌های مدرسه ای در کتابخانه‌های دانشگاهی در کتابخانه‌های اختصاصی در کتابخانه‌های عمومی ج. کتابدار و جامعه

اسلاید ۸: فصل اول کلیاتانواع خدمات کتابخانه الف. خدمات فنی فهرستنویسی توصیفی فهرستنویسی تحلیلی رده‌بندی نمایه‌سازی برگه‌آرایی آماده‌سازی ب. خدمات عمومی

اسلاید ۹: فصل دوم خدمات عمومیتعریف و هدفپیشینه تاریخیاهمیت و کاربرد در کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه‌های مدرسه ای در کتابخانه‌های دانشگاهی در کتابخانه‌های اختصاصی در کتابخانه ملی

اسلاید ۱۰: فصل دوم خدمات عمومیشیوه‌های ارایه آشنایی با کتابخانه و شیوه بهره‌گیری از آن امانت کار مرجع و پاسخگویی [خدمات ارجاعی] اطلاع‌رسانیرابطه خدمات عمومی با سایر مباحث علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی

اسلاید ۱۱: فصل دوم خدمات عمومینگاهی به روابط عمومی و ارتباطات خدمات عمومی و فناوری اطلاعات نمابر (پست تصویری) تلکس تله تکست پرستل لوح نوری (سی دی رام) ماهواره کاربرد رایانه در خدمات عمومی

اسلاید ۱۲: فصل سوم امانتتعریف و هدفشیوه‌های امانت الف. فرایند کار روش یک برگه ای روش دو برگه ای برگه خواننده برگه سر رسید

اسلاید ۱۳: فصل سوم امانتب. نوع کتابخانه کتابخانه‌های مدرسه ای کتابخانه‌های دانشگاهی کتابخانه‌های اختصاصی کتابخانه‌های عمومی کتابخانه ملی

اسلاید ۱۴: فصل سوم امانتجامعیت و فراگیری مبادله استفاده مشترک از منابع امانت بین کتابخانه‌ها

اسلاید ۱۵: فصل سوم امانتامانت بین کتابخانه‌ها همکاری متقابل کتابخانه ها استفاده کنندگان کتاب و سایر مواد خواندنی کتابداران شیوه کار کتابخانه درخواست کننده کتابخانه منبع امانت بین کتابخانه‌ها در سطح بین‌المللی امانت بین کتابخانه‌ها در ایران

اسلاید ۱۶: فصل سوم امانتکاربرد رایانه در بخش امانتکاربرد آمار و روش آمارگیری تعریف و مفاهیم آمار روش های آمارگیری جدول های آماری نمودارها ستونی میله ای چندضلعی یا منحنی خطی تصویری گرد یا دایره‌ای سایر نمودارها کاربرد آمار

اسلاید ۱۷: فصل چهارم شناساندن کتابخانههدف و اهمیتساختمان و تجهیزاتنیروی انسانی کتابخانه‌های مدرسه‌ای کتابخانه‌های دانشگاهی کتابخانه‌های اختصاصی کتابخانه‌های عمومی

اسلاید ۱۸: فصل چهارم شناساندن کتابخانهکار مرجع (پاسخگویی) پرسش و پاسخ شیوه جویندگیفرایند تهیه و تنظیم کتابشناسی‌ها و فهرست‌ها کتابشناسی فهرست

اسلاید ۱۹: فصل چهارم شناساندن کتابخانهتاثیر فناوری بر خدمات مرجعخدمات مرجع وی‍‍‍ژه ناتوانان و معلولانشیوه تهیه و تنظیم راهنماهای مختلف کتابخانهنشریات خبری کتابخانهنشست ها و گردهمایی‌ها

اسلاید ۲۰: فصل پنجم برپایی همایش ها و نشست هاهدف و مفاهیمشیوه برپایی الف. برنامه ریزی ب. سازماندهی و اجرا ج. ارزیابینمایشگاه کتاب الف. قبل از برگزاری ب. همزمان با برپایی ج. پایان کار

اسلاید ۲۱: فصل پنجم برپایی همایش ها و نشست هاسخنرانیمعرفی کتابقصه‌گویی و کتابخوانیدوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی بررسی نیازهای آموزشی و انطباق آنها با کتابخانه تعیین زمان اجرای برنامه آموزشی انتخاب مربی تعیین روش آموزشی تهیه ابزار و مواد آموزشی تهیه و تامین بودجه اطلاع‌رسانی ارزشیابیشکل ها و گونه‌های دیگر

اسلاید ۲۲: فصل ششم کاربرد مواد دیداری، شنیداری و رایانه‌ایتعریف و هدف نورافکن (پروژکتور) نورافکن مات (پروژکتور اوپک) نورافکن شفاف (پروژکتور اورهد) اسلایدنما (پروژکتور اسلاید) دستگاه نسخه‌برداری (ماشین فتوکپی) ضبط صوت میکروفیش و میکروفیلم‌خوان دیسک (لوح) گردان نوری آزمایشگاه زبان

اسلاید ۲۳: فصل ششم کاربرد مواد دیداری، شنیداری و رایانه‌ایاهمیت کاربرد آنها در کتابخانهنقش مواد دیداری، شنیداری و رایانه‌ای در بهسازی معلولانکاربرد انواع مواد دیداری، شنیداری و رایانه‌ای در کتابخانه‌ای

اسلاید ۲۴: فصل ششم کاربرد مواد دیداری، شنیداری و رایانه‌ایکاربرد انواع مواد دیداری، شنیداری و رایانه‌ای در کتابخانه ها عکس پوستر نقشه و اطلس تابلو (تخته) الف. تابلو برقی ب. تابلو مغناطیسی

اسلاید ۲۵: فصل ششم کاربرد مواد دیداری، شنیداری و رایانه‌ای میکروفیلم و میکروفیش مواد شفاف نمونه ها نمونه قطعه مدل ماکت

اسلاید ۲۶: فصل ششم کاربرد مواد دیداری، شنیداری و رایانه‌ای رادیو صفحه و نوار فیلم فیلم های کارآموزشی فیلم های مستند فیلم های خبری فیلم های سفارشی فیلم های تفریحی/ سرگرم کننده

اسلاید ۲۷: فصل ششم کاربرد مواد دیداری، شنیداری و رایانه ای اسلاید فیلم استریپ تلویزیون نوار ویدئو نوشتن از راه دور مشاوره (کنفرانس) از راه دور نمایش، نمایش عروسکی، خیمه شب بازی خواندنی های کودکان کمتر از دو سال چندرسانه ای ها

اسلاید ۲۸: فصل هفتم نقش خدمات عمومی در رشد کیفی آموزش و پرورشتعریف و هدفاهمیت کتابخانه مدرسهکتابدار- معلمدانش آموز و کتابخانه ایجاد عادت به مطالعه تشویق به مشارکت در کارهای گروهی سایر ویژگی‌ها

اسلاید ۲۹: فصل اولکلیات

اسلاید ۳۰: کتابخانه و اجتماع نهادی اجتماعیگردآوری،سازماندهی، نگهداری و اشاعه دانشبازتابی از اوضاع اجتماعیدارای رابطه متقابلبر اساس نیازهای اجتماعیبخشی از فرهنگ جامعهپیش شرط تحول علمی و اجتماعی

اسلاید ۳۱: انواع کتابخانه و وظایف عمده آنالف: کتابخانه ملیب: کتابخانه‌های عمومیج: کتابخانه‌های اختصاصید: کتابخانه‌های آموزشی

اسلاید ۳۲: کتابخانه ملیهدف گردآوری، حفظ و نگهداری آثار فرهنگی مکتوب یک کشوروظایف نگهداری حداقل یک نسخه از آثار چاپی کشورگردآوری آثار خارجی مرتبط با کشور حفظ نسخه های خطی انتشار کتابشناسی ملی

اسلاید ۳۳: کتابخانه‌های عمومیبرای عموم افرادارایه انواع مدارک در رشته‌ها و زمینه‌های مختلفکودکان، فرهنگسراها، مسجدها، روستاها، آسایشگاه‌ها، سرای سالمندان، زندان‌ها…

اسلاید ۳۴: کتابخانه‌های اختصاصیهدف کمک به اعضای یک سازمان یا یک موسسه در کسب اطلاعات مورد نیازوظیفه بالا بردن سطح دانش تخصصی کارکنانتهیه و تدوین انواع چکیده‌نامه‌ها، کتابشناسی‌ها، فهرست‌ها و فهرستگان‌های موضوعینمونه وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی، مراکز و موسسات فنی و تخصصی

اسلاید ۳۵: کتابخانه‌های آموزشیوظیفه یاری محققان و مدرسان در امر تحقیق و تدریسهدایت و راهنمایی دانشجویان و دانش‌آموزان در زمینه استفاده از مواد خواندنیایجاد و پرورش عادت مطالعه سالم در کودکان و نوجوانان

اسلاید ۳۶: انواع کتابخانه‌های آموزشیکتابخانه‌های مدرسه ایبر اساس نظام آموزشی کشورخـدمت به جــامعه معلــم و دانش آموزگردآوری مجموعه های جامع و فراگیرکتابخانه‌های دانشگاهیخدمت به جامعه دانشگاهی همگامی با برنامه‌های آموزشی دانشگاهگردآوری و سازماندهی مجموعه‌های اختصاصی مناسب

اسلاید ۳۷: هدف و وظایف کلی کتابخانه هاوظایفگردآوری و سازماندهی آثارتلاش برای بهره‌گیری جامعه از کتابآموزش افرادترویج کتابخوانی جهت اشتغال ذهنی، کسب اطلاعات و لذت بردن از مطالعههدفنگهداری دانش بشر و اشاعه آن

اسلاید ۳۸: مدیریت کتابخانه تعریف مدیریتاصول، مبـانی و فنـون مستدلی که یک ســازمان برای نیل به هدف‌ها و مقاصد خود به کار می گیرد.هماهنگ نمودن منابع عادی و نیروی انسانی جهت رسیدن به هدف‌ها

اسلاید ۳۹: فعالیت‌های مدیریت کتابخانهبرنامه‌ریزیبودجه‌بندیسازماندهیهدایت و رهبرینظارت و مراقبتهماهنگیگزارش‌نویسیارزشیابیکارمندان

اسلاید ۴۰: برنامه‌ریزی فرایند تعیین هدف، شناخت وضع موجود، بررسی نیازها، تعیین اولویت‌ها وپیش‌بینی کارهایی که دستیابی به وضع مطلوب را ممکن می سازد.پایه اساسی اداره کتابخانه

اسلاید ۴۱: بودجه‌بندیبرآورد بودجه و تامین مالیحسن جریان کارها به پشتیبانی مالی بستگی داردپرداخت دستمزدها، خرید کتاب و سایر مواد خواندنی، انجام تعمیرات لازمدستیابی به منابع مالی مصوب و هدایا

اسلاید ۴۲: راه‌های تامین هدایاپرداخت منظم مبلغی از جانب واحدهای اقتصادیایجاد تشکل‌های مختلف حامی کتابخانهمشارکت ثروتمندان علاقه‌مند به اموئر فرهنگیهمکاری افراد داوطلب د رکار روزانه کتابخانهاهدای مجموعه‌های شخصی

اسلاید ۴۳: سازماندهیعوامل تشکیل دهنده کتابخانههدفجامعهمجموعهبودجهنیروی انسانیساختمان و تجهیزاتتعریفبنا نهادن و استوار نمودن ساختار سازمانی کتابخانه با بهره گیری از کار گروهی و همکاری کارکنان کتابخانه

اسلاید ۴۴: هدایت و رهبریتصمیم گیری و صدور دستور برای پیشبرد کارداشتن خصوصیات توانایی فکری و مهارت در طرح‌ریزی و درک شرایط موجود، ایمان، دانش اجتماعی، …چگونگی رابطه رییس کتابخانه با کارکنان و سایر مسوولان

اسلاید ۴۵: نظارت ومراقبتپی گیری کارهابررسی برآیند طرح‌های در جریان و تطبیق آن با هدف‌های مزبور شناخت نکته‌های مثبت و موثر در روند کار اصلاح رویدادهای اشتباه و رفع نارسایی‌ها در جریان کار انجام می شود.

اسلاید ۴۶: هماهنگیهمزمانی و هماهنگ نمودن وظایف و بخش‌های مختلف کتابخانهایجاد رابطه بین اجزای کتابخانهمهم‌ترین عامل مدیریت

اسلاید ۴۷: گزارش‌نویسیموجب آگاهی کتابدار از روندهای کتابخانهشناساندن کتابخانه به مردمنکات مهمرعایت اصول گزارش‌نویسیتفاوت با انتشارات دیگر کتابخانهذکر مشکلات و نارسایی‌هادرج نیازارایه پیشنهادها

اسلاید ۴۸: ارزشیابیداوری بر کارآیی و ناکارآیی کتابخانهبر اساس گزارش‌های موجودسنجش نظراتدر پایان سالهدف: بهترین خدمات با حداقل هزینه و زمان مصرفی

اسلاید ۴۹: کارمندانتعیین نیروی انسانی مورد نیازانتخاب و استخدامتشکیل دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشیتقسیم کار و نیروی انسانیتعیین درجه شایستگی براساس ارزشیابیحفظ شرایط مساعد کار*

اسلاید ۵۰: حفظ شرایط مساعد کار برای کارمندان کتابخانهکتابدار متخصصدارای تحصیلات دانشگاهیانجام کارهای مهم و فنیکمک‌کتابداردستیار کتابدار متخصصامانت‌دهی، برگه‌آرایی و ماشین‌نویسیکارکنان سایر بخش‌های کتابخانهامور اداری و مالیدیداری- شنیداریپایگاه‌های اطلاعاتی

اسلاید ۵۱: کتابدارکتابدار و خود خویشتنکتابدار و کتابخانهکتابدار و جامعه

اسلاید ۵۲: کتابدار و خود خویشتنمومن به خداهوش، حافظه قوی و توان کارکتاب‌دوستانسان‌مدارذهنیت فعال همراه با روشنی کلامجستجوگر و خستگی‌ناپذیردر پی آموزش و آموختنمعتقد به انضباطرفتار مودبانهمتانت و خوشروییتفکر در تصمیم‌گیری

اسلاید ۵۳: کتابدار و کتابخانهفارغ‌التحصیل کتابداریاطلاعات موضوعی کافی آشنایی با زبان خارجیکار برمبنای خط‌مشی کتابخانهتمایل به کار در کتابخانهشناسایی کتابخانه خود و دیگر کتابخانه‌های وابستهآشنایی با مراجعانتوجه به تقاضای مراجعانتشکیل نمایشگاه کتابشرکت در جلسات سازمان مادر

اسلاید ۵۴: کتابدار و کتابخانهبه گردش درآوردن مجموعه کتابخانهپاسخگویی به مراجعانتشویق مراجعان به مطالعهآشنایی با علم سازماندهیتمرکز بر حرفهتفسیر کتابخانه برای مراجعانآشنایی با مجموعه‌های مرجعتلاش برای توسعه مجموعهآشنایی با کتابداران دیگرکارآمدی و شایستگی

اسلاید ۵۵: کتابدار و کتابخانهآموزش کتابداران بی تجربهآشنا با روش‌های تحقیقاعتقاد به حرفه کتابداریبرخورداری از توان قضاوتتشخیص موارد سودمند و غیرسودمندامین و صادق

اسلاید ۵۶: در کتابخانه‌های مدرسه ایراهنمای معلمان و دانش‌آموزانکتابدار- معلمآگاهی از برنامه‌های مدرسهاعتماد به دانش آموزاننوآوری در خدمات کتابخانهاستفاده از دانش‌آموزان در کارهای کتابخانه

اسلاید ۵۷: در کتابخانه‌های دانشگاهیداشتن تخصص موضوعیهمکاری با دانشجویان و کارکنان کتابخانهآشنایی با برنامه‌های آموزشی دانشگاهارتباط با اعضای هیات علمی دانشگاهحفظ تعادل مجموعه

اسلاید ۵۸: در کتابخانه‌های اختصاصیمدیر اجرایی کتابخانهتفکر و تعقل همراه با قدرت تحلیلگریدانش روان‌شناسیصراحت بیان و قلم شیواتولید منابع اطلاعاتیآشنایی با فناوری اطلاعاتتوانایی جذب افراد به کتابخانهبهره‌گیری از روش اشاعه اطلاعات

اسلاید ۵۹: در کتابخانه‌های عمومیکتابدار تحصیلکردهآشنایی با ادبیات کودکان و نوجواناندانش روان‌شناسی و جامعه‌شناسیآشنایی با فولکلور، فرهنگ، تاریخ و مسایل روزمره سرزمینارتباط خط‌مشی کتابخانه با مردمارتباط با واحدهای صنعتی، اقتصادی، بهداشتی، خدماتی، آموزشی و دینی پیرامون کتابخانه

اسلاید ۶۰: کتابدار و جامعهشناخت جامعه پیراموندارای جهان بینی مثبتآموزش‌دیدهدارای نقش معلمیآشنایی با مشکلات جامعهانتشار موثر دانشاعتقاد راسخ به حرفهاشاعه اطلاعات در جامعه

اسلاید ۶۱: انواع خدمات کتابخانهخدمات فنیخدمات عمومی

اسلاید ۶۲: خدمات فنیفراهم‌آوریفهرست‌نویسیفهرست‌نویسی توصیفیفهرست‌نویسی تحلیلیرده‌بندینمایه‌سازی برگه‌آراییروش شماره‌ایروش الفباییحرف به حرفکلمه به کلمهآماده‌سازی

اسلاید ۶۳: فصل دومخدمات عمومی

اسلاید ۶۴: خدمات عمومیتعریف و هدفپیشینه تاریخیاهمیت و کاربردشیوه‌های ارایهرابطه خدمات عمومی با سایر مباحث علوم کتابداری و اطلاع‌رسانینگاهی به روابط عمومی و ارتباطات

اسلاید ۶۵: تعریف و هدفبهره گیری صحیح ومفید از امکانات و مجموعه کتابخانهتامین نیازهای اطلاعاتی ایجاد هماهنگی با اعضاکارهای کتابخانه برای اعضا و مراجعان به طور مستقیم برای علاقه‌مند کردن مردم به کتابخانه و کتابخوانیدر داخل و خارج از کتابخانه

اسلاید ۶۶: پیشینه تاریخیتابعی از متغیرهای اجتماعی زمان و مکانقرن هفتم پ.م. کتابخانه‌های آشوریان (استفاده عموم)بیت الحکمه بغداد (نسخه‌برداری، ترجمه متون، تدریس و مباحثه)دانشگاه جندیشاپور (ترجه متون)آکسفورد و کمبریج (امانت)

اسلاید ۶۷: اهمیت و کاربردشناساندن کتابخانهافزایش اعضا و مراجعان

اسلاید ۶۸: اهمیت و کاربرددر کتابخانه‌های عمومیدر کتابخانه‌های مدرسه ایدر کتابخانه‌های دانشگاهیدر کتابخانه‌های اختصاصیدر کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران

اسلاید ۶۹: در کتابخانه های عمومیآگاهی‌رسانیآموزش و فراگیریشکوفایی استعدادهاترویج کتابخوانیدر خدمت اقشار مختلف مردمنشست‌های علمی، فرهنگیزبان‌آموزیعضویت رایگان….

اسلاید ۷۰: در کتابخانه‌های مدرسه‌ایتوجیه اهداف و ارتقای برنامه‌های آموزشی و پرورشیپرورش شخصیتشکوفایی استعدادهاتقویت توانایی‌هاالهام بخشیایجاد انگیزهسرگرم کردن دانش‌آموزانافزایش آگاهی و دانش معلمان و مربیانارتباط با کتابخانه‌های عمومی، دانشگاهی و اختصاصی

اسلاید ۷۱: در کتابخانه‌های دانشگاهیعامل مهم توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشیتامین نیازهای اطلاعاتی دانشجویان و مدرسانبازدید از کتابخانه و آموزش نحوه بهره‌گیریتهیه انواع منابع مرجعهدایت تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان

اسلاید ۷۲: در کتابخانه‌های اختصاصیاطلاع‌رسانی عمومیاشاعه اطلاعات گزیدهارتباط با کتابخانه‌های هم‌موضوعتهیه فهرست‌های موضوعی و سایر منابعنسخه‌برداری و تکثیر

اسلاید ۷۳: در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایراننگهداری آثار مرتبط با ایراناشاعه اطلاعات گزیدهتدوین کتابشناسی ملی و دیگر کتابشناسی‌هاخدمات اطلاع‌رسانیمرجع و مشاوره راهنمایی‌های علمی و مطالعاتی به واحدهای مختلف کتابخانه….اداره امور گردش کتابارایه راه‌ها و روش‌های بهبود اصول کتابداری و اطلاع‌رسانیفهرستنویسی پیش از انتشارنگهداری از متون قدیمی

اسلاید ۷۴: در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانروش‌های تازهانجام امور مربوط به گردش و امانت مجموعه کتابخانه‌ها در سراسر کشورجمع‌آوری و نگهداری یک نسخه از پایان‌نامه‌های تحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های کشور و دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشورمبادله خدمات کتابخانه در سطح بین‌المللیکمک به طرح‌ها و برنامه‌های سایر کتابخانه‌ها

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.