پاورپوینت کامل روش های فعال یاددهی و یادگیری (تدریس اعضای تیم) ۲۶ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل روش های فعال یاددهی و یادگیری (تدریس اعضای تیم) ۲۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل روش های فعال یاددهی و یادگیری (تدریس اعضای تیم) ۲۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل روش های فعال یاددهی و یادگیری (تدریس اعضای تیم) ۲۶ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴:

اسلاید ۵: معرفی الگوی تدریس اعضای تیمیادگیری از طریق همیاری از طرف «جان دیویی» مطرح شد که یکی از بحث های دائمی در آموزش است . اساس روش تدریس مبتنی بر همیاری در یادگیری است . پژوهشگران حوزه ی روش تدریس مبتنی بر همیاری بر این باورند که یادگیری یک فرایند اجتماعی است و فعّالیّت یادگیری برای رسیدن به مرحله ی تولید اندیشه واطّلاعات ، حیاتی است . این نوع یادگیری مسئولیت را بر دوش دانش آموزان قرار می دهد وآنان را در فرآیند یادگیری درگیر می نماید پایه و اساس یادگیری ازطریق همیاری ، تشکیل تیم های یادگیری است (این روش سبب جلوگیری از گوشه گیری ، از خود بیگانگی ، بی هدفی و ناراحتی درفعّالیّت های جمعی می گردد وسبب بالا رفتن حس اعتماد به نفس شده و روابط بین فردی دانش آموزان را بهبود می بخشد.) در این روش از دانش آموزان انتظار می رود با یک دیگر به تعامل و تشریک مساعی پرداخته پیشرفت تحصیلی ومسئولیت یادگیری یک دیگر را برعهده گیرند .

اسلاید ۶: دانش آموزان هم به نوبه ی خود انتظار دارند گروهی که در آن فعّالیّت می کنند به موفّقیّت دست یابد و افرادی که در گروه شرکت می جویند به هر طریقی گروه را در دست یابی به موفّقیّت یاری رسانند .روش تدریس همیاری برای آموزش دروس گوناگون با موضوعات درسی متفاوت، مناسب است . دروسی که محتوا و مسایل موضوعی و یا نظری دارند ، از طریق روش همیاری قابل تدریس اند که در این جا به یکی از آن ها یعنی روش تدریس اعضای تیم که کاربرد بیشتری در تدریس دارد می پردازیم .«روش تدریس اعضای تیم» بر د وفرضیه استوار است: اولین فرضیه این است که هر یک ازشرکت کنندگان قسمت متفاوتی ازموضوع درس راکه قرار است همه یاد بگیرند می خواند . دومین فرضیه این است که هر فراگیرمی تواند به اعضای تیم خود درس بدهد . بنابراین هر عضو هم به عنوان معلّم و هم به عنوان شاگرد عمل می کند.در این الگو به جای این که ابتدا معلّم تدریس کند ،فراگیران نقش معلّم را ایفا می کنند و تدریس توسط «اعضای تیم فراگیران» انجام می شود و پس از آن معلّم توضیحات ضروری وتکمیلی را برای آنان ارائه می دهد .

اسلاید ۷: مراحل تدریس از طریق «تدریس اعضای تیم»

اسلاید ۸: مرحله ی اول- آمادگی فردیفعّالیّت معلّم:گروه بندی دانش آموزان در گروه های ۵-۴ نفری و اختصاص شماره های ۳،۲،۱، و…به گروه ها تدریس قوانینی که گروه ها ملزم به رعایت آنها هستند ؛مانند یادداشت برداری، بحث وگفت و گو به طور آهسته ،زمان بندی هر مرحله و…تقسیم متن درس به بخش های مستقل وتقریباً مساویتعیین یک بخش از موضوع جهت مطالعه ی فردی برای هر فراگیرفعّالیّت دانش آموزان:مطالعه ی بخش اختصاص داده شده به هر شماره به صورت فردی یادداشت برداری وخلاصه نویسی متن اختصاصی

اسلاید ۹: مرحله ی دوم- کار تیمیفعّالیّت معلّمهدایت دانش آموزان برای حضور در گروه های جدیدکنترل کلاس وبرقراری آرامشنظارت براجرای فعّالیّت های گروه ها فعّالیّت دانش آموزان:تشکیل گروه های هم شماره تدریس هریک از دانش آموزان برای اعضای گروه جدیدبحث وتبادل نظر بین اعضای تیم جدید ونتیجه کیریتشکیل گروه های اولیه (برگشت به گروه اولیه)تدریس قسمت های مختلف برای گروه

اسلاید ۱۰: مرحله ی سوم- آزمونفعّالیّت معلّم:طراحی سؤال های آزمونارائه سؤال ها و برگزاری آزمونتعیین زمان مناسب برای پاسخ گویی به سؤالارائه ی کلید سؤال ها ارزیابی از تدریس در گروه هافعّالیّت دانش آموزان:پاسخ گویی به سؤال های طراحی شدهتصحیح پاسخ نامه ی خود (خود ارزیابی)محاسبه و معدل گیری از نمرات فردی و گروهی

اسلاید ۱۱: مرحله ی چهارم : نقد و بررسیفعّالیّت معلّم بررسی وضعیت نمرات فردی وگروهی دانش آموزانکمک به گروه ها برای پیدا کردن مشکلات اعضای گروه ورفع آنفعّالیّت دانش آموزانبررسی وضعیت نمرات فردی وگروهی خود برطرف نمودن مشکلات احتمالی خود ویا اعضای گروه در ارتباط با قسمت های مختلف درسنقد وبررسی کیفیّت اجرای اعضای تیماین نوع یادگیری مسئولیت را بر دوش دانش آموزان قرار می دهد وآنان را در فرآیند یادگیری درگیر می نماید .

اسلاید ۱۲: مرح

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.