پاورپوینت کامل روش های فعال یاددهی و یادگیری (تفکر استقرایی) ۲۸ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل روش های فعال یاددهی و یادگیری (تفکر استقرایی) ۲۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل روش های فعال یاددهی و یادگیری (تفکر استقرایی) ۲۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل روش های فعال یاددهی و یادگیری (تفکر استقرایی) ۲۸ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴:

اسلاید ۵: معرفی الگوی تفکّر استقرایی«هیلدا تابا صاحب نظر فقید در برنامه ی آموزشی، راهبردهای متعدد آموزشی ، برای کمک به رشد جریانات استقرایی ذهنی ، به خصوص توان طبقه بندی و استفاده از طبقات را تدوین کرده است.الگوی تفکر استقرایی برای تکوین مفهوم وآموزش هم زمان مفاهیم به دانش آموزان تدوین شده و توجّه به منطق ، زبان و معانی کلمات و ماهیت دانش را پرورش می دهد.مهم ترین کاربرد این الگو ، بهبود ظرفیت تفکر است ، این شیوه در جریان بهبود کیفیت تفکر، دانش آموزان را به کسب و پرورش اطّلاعات بسیاری در درون ذهن خود وا می دارد. جریان استقرایی شامل خلاقیت در پردازش اطّلاعات و نیز استفاده ی همگرا از اطّلاعات درحلّ مسائل است .الگوی استقرایی موجب می شود که دانش آموزان اطّلاعات را گرد آوردند، به دقّت مورد بررسی قرار دهند، به شکل مفاهیم در آورند و دست ورزی با مفاهیم را یاد بگیرند.

اسلاید ۶: مراحل تدریس از طریق «تفکر استقرایی»

اسلاید ۷: مرحله ی اول- تکوین مفهومدر این الگو معلّم آغازگر فعّالیّت است ، زیرا فعّالیّت ها از قبل به وسیله ی معلّم تعیین می شوند. امّا فضای همکاری دوستانه بین معلّم و شاگردان وجود دارد . در جریان آموزش مفاهیم ،زمینه سازی می شود تا مفهوم با مشارکت فعّالانه ی دانش آموزان و معلّم تولید شود .آموزش به این شیوه برای دانش آموزان ارزشمند است ، زیرا خود سازنده و تولید کننده ی آن هستند .در مرحله ی تکوین مفهوم در الگوی استقرایی، رویکرد پی گیری تقویت می شود نیل به این مرحله از طریق روش های زیر انجام می شود :

اسلاید ۸: گام اول : تعیین ، برشماری و فهرست کردن مطالبفعّالیّت معلّممشخّص کردن موضوع و مسئله ی تدریس برای فراگیرانتشکیل گروه کاری از دانش آموزان (یک سرگروه به عنوان سخن گو، یک مدیر جلسه وچند عضو)اختصاص زمان مناسب برای تفکر گروهی و مشورت افراد هر گروهتشویق وترغیب گروه هایی که توانسته اند بیشترین نمونه ها را فهرست کنند. نظارت ، هدایت و تسهیل مواردفعّالیّت دانش آموزانفعّالیّت انفرادی در آغاز مرحله ی اول و قرائت نظرات چند دانش آموزتنظیم فهرست مشترک برای هریک از گروه ها بحث وگفت و گو بین سرگروه ها

اسلاید ۹: گام دوم :گروه بندی براساس ویژگی های مشترکفعّالیّت معلّمدر صورتی که موضوع برای دانش آموزان تفهیم نشده باشد با استفاده از روش سخن رانی ، زمینه های فکری را تقویت نموده و کلیات مسئله را بازگو نماید.کمک به دانش آموزان برای درک شباهت ها و تفاوت هافعّالیّت دانش آموزاندانش آموزان باید ابتدا به صورت انفرادی و سپس با نظر بقیه ی اعضای گروه ، فهرست به دست آمده را به چند بخش تقسیم کنند. گروه بندی عناوین باید بر اساس تشابه آن ها باشد و تشخیص این شباهت ها به عهده ی دانش آموزان است.

اسلاید ۱۰: گام سوم : عنوان دهی و طبقه بندیفعّالیّت معلّمکمک به دانش آموزان به منظور انتخاب عنوان های مناسب برای طبقه بندی خودفعّالیّت دانش آموزانانتخاب نام وعنوان مناسب برای گروه هایی که با توجّه به خصوصیات و ویژگی های مشترک دسته بندی شده اند.تبدیل گروه بندی به طبقه بندی و قراردادن هر جزء در طبقه بندی ویژه ی خود.

اسلاید ۱۱: مرحله ی دوم : تفسیر مطالبیادگیری مؤثّر و مطلوب، زمانی اتّفاق می افتد که فراگیران بتوانند در خصوص مسئله و موضوع مورد نظر ، اظهار عقیده کنند و به تفسیر و تحلیل آن بپردازند ،البتّه باید توجّه داشت که داشتن توانایی تحلیل و تفسیر مطالب به شناخت دقیق و عمیق مسائل بستگی دارد و در مراحل متفاوت الگوی استقرایی ، دارا بودن این تسلّط ومهارت بسیار ضروری است . مرحله ی تفسیر مطالب از طریق موارد زیر تحقق می یابد :

اسلاید ۱۲: گام اول :تشخیص و تعیین جنبه های شاخصفعّالیّت معلّمکمک به دانش آموزان برای درک مفهوم اجزا و توصیف دقیق آن ها فعّالیّت دانش آموزان :تعیین خواص و ویژگی های مشترک و شاخص ارائه تعریف و توصیفی از اجزای گروهگام دوم :کشف روابط واستنتاجفعّالیّت معلّم :کمک به دانش آموزان برای بررسی روابط علّت و معلولی بین اجزا و طبقاتکمک به دانش آموزان برای تحلیل جایگاه عناوینتدوین یک جدول دو بعدیفعّالیّت دانش آموزان:بررسی روابط علت و معلولی و نتیجه گیریتحلیل ویژگی ها و ارتباط طبقات

اسلاید ۱۳: گام سوم : استنباطفعّالیّت معلّم :طرح سؤال های مناسب که پاسخ گویی به آن ها بی

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.