پاورپوینت کامل روش آموزش معکوس ( flipped classroom) 34 اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل روش آموزش معکوس ( flipped classroom) 34 اسلاید در PowerPoint دارای ۳۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل روش آموزش معکوس ( flipped classroom) 34 اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل روش آموزش معکوس ( flipped classroom) 34 اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۳: آموزش به روش معکوس، رویکردی نسبتا جدیدی در دنیاست در این روش معلم محتوایی که قرار است در یک جلسه به فراگیران آموزش دهد، پیشتر در اختیار آنها قرار می دهد. آنها باید در خانه یا فضایی به غیر از کلاس درس، به صورت انفرادی محتوای آموزشی موردنظر را با دیدن فیلم یا آزمایش، فایل متنی و صوتی یا هر آنچه معلم برای یادگیری بهتر موضوع جلسه کلاسی در اختیار آنها قرار داده بیاموزند و در کلاس درس حاضر شوند. کلاس درس مکانی برای گفتگو بر روی دانسته هاست. رفع اشکال، پرسش و پاسخ و حل تمرین از جمله اتفاقاتی هستند که در کلاس درس رخ می دهند. فعالیت هایی که قرار است در خانه اتفاق بیافتد جایگزین تدریس در کلاس درس می شود و از این رو به این روش آموزشی، روش یادگیری معکوس می گویند.

اسلاید ۴: کلاس وارونه به عنوان مدل تدریس تلفیقی نیز در نظر گرفته شده است که رویکردهای تدریس مختلف مثل یادگیری مشارکتی در کلاس، فعالیتهای آزمایشگاهی هدایت شده و تدریس به وسیله ویدیوهای آنلاین یا آموزش انفرادی را در بردارد.به عبارت دیگر کلاس وارونه یک شیوه آموزشی است که شامل دو بخش است: آموزش مستقیم انفرادی )با استفاده از محتوای آماده شده و یا معرفی شده توسط معلم مثل ویدیو، کتاب( درخارج از کلاس) و فعالیتهای یادگیری گروهی و تعاملی در داخل کلاس. سیر یادگیری در کلاس وارونه به صورت زیر است:آمادگی—–بحث گروهی—–کاربردبنابراین سه اصل پایه در فرایند کلاس وارونه دانستن، تعامل و انجام دادن استاز این روش با عنوان های دیگری نظیر «کلاس رو به عقب» «کلاس جا به جا» ، « آموزش معکوس » و « تدریس معکوس» نیز نام برده می شود.

اسلاید ۵: به عبارت دیگر، در الگوی کلاس معکوس علاوه بر شیوه ارائه محتوا، نقش های سنتی معلم، دانش آموز و محتوای آموزشی هم دستخوش تحول فراوان و بنیادین می شود. با این شیوه، معلم به جای یک دانای کل که ایستاده در کلاس به ارائه سخنرانی و خطابه مشغول است، به یک همیار، راهنما و تسهیل کننده فرایند آموزش در کنار دانش آموزان مبدل می شود و امکان می یابد در کلاس به تحرک و تکاپو بپردازد و امکان بهتری برای تعامل فردی و گروهی با دانش آموزان پیدا کند (مک نالی و همکاران، ۲۰۱۶).

اسلاید ۶: پیشینه یادگیری معکوس و تغییر نقش سنتی خانه و مدرسه را می توان در برخی رویکردها و راهبردهای آموزشی از جمله رویکرد آموزش از طریق گروه همسالان که توسط مازور (۱۹۷۷) پیشنهاد شد، مشاهده کرد؛ . مازور در راهبرد تدریس خاص خود به این نتیجه رسید که اگر فرایند انتقال اطلاعات را به جای کلاس درس به بیرون از آن محول کنیم و فرایند شبیه سازی اطلاعات را به کلاس درس بیاوریم، باعث میشود تا معلم به جای سخنرانی کردن، فرصت پیدا کند به رهبری و هدایت فراگیران بپردازد. کتاب معروف مازور و هیلبورن به نام «آموزش از طریق گروه همسالان: دستورالعمل کاربران» را که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد، می توان یکی از آثار معروف و کلاسیک دانست که به تقویت رویکرد و الگوی یادگیری معکوس منجر شد اما مفهوم رایج از کلاس معکوس در ادبیات پژوهشی جهان به تجارب دو معلم شیمی به نام های برگمن و سمز باز می گردد که از سال ۲۰۰۷ در ایالت کلورادوی آمریکا اقدام به معکوس کردن کلاس های درس و ثبت یافته های خود در قالب کتاب و مقاله نمودند .

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.