پاورپوینت کامل روش تحقیق (آمار) ۳۸ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل روش تحقیق (آمار) ۳۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل روش تحقیق (آمار) ۳۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل روش تحقیق (آمار) ۳۸ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: تعریف مفهومی : تعریفی است که معمولاً برای یک واژه در فرهنگ لغات و یا کتب دیگر آمده و پژوهشگر می تواند عیناً آنها را با ذکر مأخذ در تحقیق خود آورده و مورد استفاده قرار دهد. تعریف عملیاتی : محقق روشی را که برای اندازه گیری یک متغیر در تحقیق خود در نظر می گیرد را تعریف عملیاتی می گویند. منظور پژوهشگر از مفهوم موردنظر و اینکه چگونه متغیر را مورد سنجش قرار خواهد داد. تعریف مفهومی و عملیاتی متغیر

اسلاید ۵: تعریف عملیاتی سنجشی : به تعریفی اطلاق می شود که از طریق آن شیو اندازه گیری متغیر معلوم و مشخص می شود. برای مثال موفقیت تحصیلی را با توجه به معدل دروس می توان بصورت عملیاتی تعریف کرد. تعریف عملیاتی آزمایشی : نحوه دستکاری متغیرها و یا شیوه دخل و تصرف در آنها را نشان می دهد. این نوع تعریف در شرایط آزمایشگاهی (تجربی و شبه تجربی) استفاده می شود و چگونگی اعمال متغیر مستقل را بیان می کند. تعریف عملیاتی دو دسته اند:

اسلاید ۶: متغیرهای کمی: متغیرها کمّی قابل اندازه گیری اند و می توان اندازه آنها را بصورت عددی نشان داد. و دو دسته اند: متغیرهای پیوسته : هر مقدار و اندازه ای را قبول می کنند. (قد – درآمد – سن ) متغیرهای گسسته : فقط اعداد اصلی و صحیح (نه اعشاری) را قبول می کنند. (تعداد افراد یک کلاس ) متغیرهای کیفی: قابل اندازه گیری بصورت کمّی و ریاضی نیستند . قابل مرتب شدن و طبقه بندی هستند. مثل گروههای خونی – تحصیلات انواع متغیرها:

اسلاید ۷: الف) متغیر مستقل : متغیر محرک ، علت ، مقدمه و عامل است که توسط محقق ، اندازه گیری یا دستکاری و یا انتخاب می شود تا اثرات آن بر متغیر دیگری که وابسته است روشن شود. ب) متغیر وابسته : متغیر پاسخ ، معلول، نتیجه است مورد مشاهده و اندازه گیری قرار می گیرد تا اثرات متغیر مستقل بر آن مشخص شود. مثال : – بررسی نقش ورزش صبحگاهی در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی – عوامل مؤثر بر ترغیب دانشجویان به نماز جماعت تقسیم بندی متغیرها براساس نقشی که در تحقیق دارند

اسلاید ۸: تعریف :متغیر مستقل ثانوی است که می تواند متغیر وابسته را تحت تأثیر قرار دهد. مثل جنسیت، سن، تحصیلات. مثلاً « بررسی تأثیر دیدن برنامه های تلویزیونی خشونت آمیز در میزان پرخاشگری دانش آموزان ابتدایی» ممکن است تأثیر میزان دیدن این برنامه ها در پرخاشگری بین دختران و پسران یکسان نباشد . لذا جنس یک متغیر تعدیل کننده است. متغیرهای تعدیل کننده :

اسلاید ۹: تعریف :چنانچه در یک تحقیق تأثیرگذاری متغیر تعدیل کننده لحاظ شود به آن متغیر کنترل گفته می شود. (اثر آن خنثی یا کنترل شود) مثال:عوامل مؤثر بر ترغیب دانش آموزان دختر به نماز جماعت. متغیرهای کنترل:

اسلاید ۱۰: تعریف :متغیرهایی هستند که بر نتیجه پژوهش اثر می گذارند ولی مستقیماً نمی توان آنها را شناسایی و به کنترل درآورد. مثال :مثل : گرسنگی ، هیجان، خستگی متغیرهای مزاحم :

اسلاید ۱۱: الف) متغیرهای دو ارزشی : فقط دو ارزش یا عدد را می گیرند. مثال : زن / مرد – شهری / روستایی – مرگ / حیات ب) متغیرهای چند ارزشی : بیش از دو ارزش یا مقدار را دارند مثال : مدت زمان تماشای تلویزیون ۱) کمتر از یک ساعت ۲) بین یک تا دو ساعت ۳) بین سه تا چهار ساعت ۴) بیشتر از چهار ساعت متغیرهای دو ارزشی و چند ارزشی

اسلاید ۱۲: هر متغیر را تعریف و مثال بزنید. الف) متغیر مزاحم ب) متغیر وابسته ج) متغیر مستقل د) متغیر کنترل فعالیت

اسلاید ۱۳: تعریف : جامعه عبارتست از گروه یا طبقه ای از افراد، اشیاء ، متغیرها ، مفاهیم یا پدیده ها که حداقل در یک ویژگی مشترک باشند. پاسخ به

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.