پاورپوینت کامل ارزیابی اثرات محیط زیستی محصول خودرو ۶۳ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل ارزیابی اثرات محیط زیستی محصول خودرو ۶۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۶۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل ارزیابی اثرات محیط زیستی محصول خودرو ۶۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل ارزیابی اثرات محیط زیستی محصول خودرو ۶۳ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: سری استانداردهای ۱۴۰۰۰وLCA ارزیابی‌ جنبه‌های‌ محیط‌زیستی‌ و اثرات‌ مرتبط‌ به‌ محصول‌، فرآیند یا خدمات‌ بوسیله‌: ۱-گردآوری‌ سیاهه‌ انرژی‌ و ورودی‌های‌ مواد و خروجی‌های‌ محیط‌زیستی‌ (ISO 14041)2- ارزیابی‌ اثرات‌ محیط‌زیستی‌ مرتبط‌ با ورودی‌های‌ مشخص‌ شده‌ وخروجی‌ها(ISO14042)3-تفسیرنتایج‌ در جهت‌ کمک‌ به‌ فرآیند تصمیم‌گیری‌ مناسبتر (ISO14043)

اسلاید ۵: ISO14043 تجزیه وتحلیل سیاههISO14041ارزیلبی اثرISO14042چارچوب ارزیابی چرخه حیاتنتایج ،پیشنهادات وگزارش مرحله تفسیرشناسایی موارد بارزارزیابی توسط : بررسی کامل بودن بررسی حساسیت بررسی ثبات کاربردهای مستقیم: بهبودوتوسعه محصول برنامه ریزی استرات‍ژیک تجاری سایر Ref.ISO14043,2000تعیین هدف ودامنهکاربرد ISO14041

اسلاید ۶: سطوح‌ مختلف‌ چرخه‌ حیات‌ تفکر چرخه‌ حیاتLife Cycle Thinking‌رویکرد چرخه‌ حیات‌ Life Cycle Approach ارزیابی چرخه حیاتLife Cycle AssessmentFrankl and Rubik, 2000

اسلاید ۷: جایگاه LCAفازاول فازدوم فازسوم فازچهارم فا زپنجم فازششمکنترل ومقابله با پذیرش بدون نوآوری مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت کیفیتآلودگی کیفیت جامع چرخه حیات طراحی فرآیند زندگی جامع پیشگیری ازآلودگی نظارت خارجی و تکنولوژی پاک علم صنعت توام وافزایش بهره وری فروش خدمات باجامعه،اقتصاد منابع ومحیط زیست پایدار

اسلاید ۸: پیشینهLCA در زمان‌ بحران‌ نفت‌، روش‌ ارزیابی‌، مصرف‌ انرژی‌ چرخه‌ حیات‌، LCEU نام‌ داشت‌ که‌ جهت‌ محاسبه‌ اثرات‌ صرفه‌جویی‌ انرژی‌ بواسطه‌ کاهش‌ وزن‌ خودروها مطالعه‌ صورت‌ می‌گرفت‌ REPA (Resourse and Environmental Profile Analysis (LCEU (Life Cycle Energy Use) Eco-Balance در موردارزیابی‌ چرخه‌ حیات‌ درایران‌، هیچگونه‌ مطالعه‌ ایی‌ موجود نمی‌ باشد

اسلاید ۹: اهمیت وضرورت تحقیق خودروها عامل‌ انتشار حدود ۱۰ درصد دی‌اکسیدکربن‌ منتشره‌ به‌ جو هستند. اگر فن‌آوری‌ و تصفیه‌ بنزین‌ را هم‌ به‌ آن‌ اضافه‌ کنیم‌ و همینطور ساخت‌ خودرو را هم‌ دخیل‌ بدانیم‌، سهم‌ خودروها به‌ ۲۰ـ۱۵ درصد انتشار کربن‌ جهانی‌ می‌رسد. افزایش‌ آگاهی‌ از اهمیت‌ حفاظت‌ محیط‌ زیست‌ و اثرات‌ مربوطه‌ محصولات‌ تولید شده‌ و مصرف‌ آنها انگیزه‌ روشهای‌ جدیدتر و دقیق‌تری‌ را برای‌ کاهش‌ این‌ اثرات‌ ارائه‌ می‌دهد یکی‌ از این‌ تکنیکها که‌ در حال‌ توسعه‌ و گسترش‌ می‌باشد ارزیابی‌ چرخه‌ حیات‌ ( LCA ) می‌باشد.از آنجا که‌ شرکت‌ ایران‌ خودرو بزرگترین‌ صنعت‌ خودروسازی‌ کشور است‌ طبعاً آلاینده‌های‌ زیادی‌ تولید می‌کند، بنابراین‌ پیامدهای‌ محیط‌ زیستی‌ فعالیتها و محصولات‌ بسیار مورد توجه‌ بوده‌، با رشد تولید صنعت‌ خودروسازی‌ کشور و افزایش‌ جمعیت‌ و نیاز مردم‌ به‌ خودروی‌ بیشتر با پیامدها و اثرات‌ ناشی‌ از تولید خودرو و نیز مصرف‌ آن‌ (که‌ به‌ عنوان‌ یک‌ محصول‌ به‌ حساب‌ می‌آید) باید با نگاه‌ علمی‌ جدیدتری‌ توجه‌ کرد و به‌ ارزیابی‌ اثرات‌ ناشی‌ از این‌ صنعت‌ پرداخت‌ .

اسلاید ۱۰: عاملان‌ سرشناس‌ در توسعه LCA ‌ SETAC بر موضوعات‌ پژوهشی‌ تأکید می‌کند. LCANET طرحهایی‌ را توسط‌ تعریف‌ و مشخص‌ کردن‌ چارچوب‌ مشترک‌ تحقیقی‌ به‌ برنامه‌ریزی‌ پژوهشهای‌ مربوطه‌ می‌پردازد. ISO به‌ دنبال‌ استاندارد کردن‌ روشها و کسب‌ توافق‌ عمومی‌ بر اصول‌ LCA می‌باشد.SETAC (Society Environmental Toxicology and Chemistry)LCANET(The European Network for Strategic LCA Research Development) ISO(International Standard Organization) . LCANET, 1996 in jorgensen, 2000. Ref

اسلاید ۱۱: ارزیابی‌ چرخه‌ حیات‌ و توسعه‌ پایدار پایداری‌ شامل‌ سه‌ مولفه‌ می‌باشداکولوژیکی‌ اقتصادی‌اجتماعی‌LCCLCASLCAlife Cycle CostingSocial Life Cycle AssessmentLifeCycle Assessment

اسلاید ۱۲: LCA وخودرو تولید و سوار کردن‌ قطعات‌ و مونتاژمدیریت‌ انتهای‌ حیات‌استفاده‌ خودروتولید مواد

اسلاید ۱۳: ارتباط‌ صنعت‌ خودروسازی‌ و LCA وابسته‌ به‌ محصول‌ ـ اجزای‌ بدنه‌ خودرو مانند سپرها، گلگیرها، باک‌ سوخت‌، قسمتهای‌ ساختاری‌ و غیره‌. ـ اجزای‌ مربوط‌ به‌ موتور و نیروی‌ محرکه‌ مانند سیستم‌ فیلتر، اجزای‌ گیربکس‌ و غیره‌. ـ مفاهیم‌ خودرو مانند طراحی‌ وزن‌ سبک‌ وابسته‌ به‌ تولید ـ اتاِهای‌ رنگ‌ مانند استفاده‌ از رنگهای‌ با پایه‌ آب‌ و مواد منعقدکننده‌ رنگ‌ و غیره‌. ـ فرآیندهای‌ تولید مانند کارگاه‌ پرس‌، بدنه‌سازی‌، مونتاژ و غیره‌. مرتبط‌ با مفهوم‌ ـ سوختهای‌ جایگزین‌ برای‌ موتورهای‌ احتراِ ق داخلی‌ مانند دیزل‌ در مقابل‌ سوختهای‌ الکلی‌ و غیره‌. ـ خودروهای‌ جایگزین‌ بعنوان‌ مثال‌ خودروهای‌ برقی‌ در مقابل‌ خودروهای‌ احتراِ ق داخلی‌.

اسلاید ۱۴: فرصتهای بهبود برای کاهش اثرات محیط زیستی درچرخه حیات خودرو

اسلاید ۱۵: Kuhndt and Bilitwski,1999

اسلاید ۱۶: سیاهه‌ برداری چرخه‌ حیات LCI سیاهه‌برداری چرخه‌ حیات‌، فرآیند کمی‌ نمودن‌ انرژی‌، موادخام‌ یا اولیه‌، خروجی‌های‌ هوا، آب‌ و نیز ضایعات‌ جامد و دیگر مواد منتشره‌ در طول‌ کل‌ چرخه‌ حیات‌ محصول‌، فرآیند یا فعالیت‌ است‌.

اسلاید ۱۷: روش اجرایی تجزیه تحلیل سیاهه برداریIso14041,1997

اسلاید ۱۸: چک لیست مجموعه داده

اسلاید ۱۹: ارزیابی‌ اثرات‌ چرخه‌ حیات‌Life Cycle Impact Assessment نتایج‌ سیاهه‌ چرخه‌ حیات‌ را به‌ واحدهای‌ فیزیکی‌ (از قبیل‌ کیلوگرم‌، لیتر، مترمکعب‌ و غیره‌) ترجمه‌ می‌کند .اثرات‌ ۹۰۰۰ تن‌ دی‌اکسیدکربن‌ و یا ۵۰۰۰ تن‌ متان‌ بر اتمسفر چیست‌؟ کدامیک‌ از این‌ دو اثر مخرب‌تری‌ دارند؟ اثرات‌ بالقوه‌ آنها بر پدیده‌ اسماگ‌ یا گرمایش‌ جهانی‌ چیست‌؟

اسلاید ۲۰: فاکتورهای‌ ارزیابی‌ اثرات‌ چرخه‌ حیات Udo de Haes,1996‌

اسلاید ۲۱: انواع‌ روشهای‌ ارزیابی‌ اثرات‌ محیط‌زیستی‌ در LCA 1ـ Fh-Iuct (خصوصیات‌ کلیدی‌ محیط‌زیستی‌) ۲ـ ۲۰۰۰ EPS (رویکرد خسارت‌) ۳ـ Eco-Indicator99 (رویکرد خسارت‌) ۴ـ Eco Points (جریانهای‌ حیاتی‌) ۵ـ USES-LCA (محیطهای‌ مختلف‌ از قبیل‌ آب‌، خاک‌ و هوا) ۶ـ Caltox (محیطهای‌ مختلف‌ از قبیل‌ آب‌، خاک‌ و هوا) ۷ـ Globox (تقسیم‌بندی‌ فضایی‌) ۸ـ EDIP (خصوصیات‌ کلیدی‌ محیط‌زیستی‌) ۹ـ Eco Sense (تجزیه‌ تحلیل‌ مسیر اثر) ۱۰ـ Impact 2002 (محیطهای‌ مختلف‌ از قبیل‌ آب‌، خاک‌ و هوا)

اسلاید ۲۲: روش‌ مورد مطالعه‌ ISO14040,41,42,43در مرحله ارزیابی اثرات محیط زیستی ازمدل EDIP استفاده شده که با دادههای موجوددرایران منطبق شده است.منبع‌ نرمال‌سازی‌ اثرات‌ محیط‌زیستی‌ به‌ عنوان‌ پتانسیل‌ کل‌ اثرات‌ محیط‌زیستی‌ با توجه‌ به‌ سال ‌ ۱۳۷۳، تقسیم‌ بر جمعیت‌ موجود در کشور در سال‌ ۱۳۷۳، در نظر گرفته‌ می‌شود ER(j)94 = EP(j)94/POP94 بنابراین‌ واحد پتانسیل‌ اثر نرمال‌ شده‌، معادل‌ فرد، WIR,94 PE می‌باشد ( World:W و IRAN:IR در سال‌ ۱۹۹۴).فاکتور وزنی‌ (WF(j ، تقسیم‌ شده‌ بوسیله‌ منبع‌ نرمال‌سازی‌ (مشارکت‌ هر فرد در جامعه‌) در سال‌ ۲۰۰۴ براساس‌ اهداف‌ کلان‌ محیط‌زیستی‌ ER(j)T2004 مشخص‌ می‌گردد:WF(j) = EP(j)94/EP(j)T2004 بنابراین‌ پتانسیل‌ اثر محیط‌زیستی‌ وزن‌دهی‌ شده‌ محصول‌ با درصدی‌ از معادل‌ ـ فرد که‌ در سال‌ ۲۰۰۴ میلادی‌ (۱۳۸۳ ه . ش‌) در طبقه‌ اثر محیط‌زیستی‌ موردنظر مشارکت‌ می‌کند بیان‌ خواهد گردید

اسلاید ۲۳: ER(j)94=EP(j)94/POP94 نرمال سازی EP(J)94=EP(j)I,94=

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.