پاورپوینت کامل بررسی سیر اندیشه ها در شهرسازی الکساندر میچرلیخ Alexander Micherlich 20 اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل بررسی سیر اندیشه ها در شهرسازی الکساندر میچرلیخ Alexander Micherlich 20 اسلاید در PowerPoint دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل بررسی سیر اندیشه ها در شهرسازی الکساندر میچرلیخ Alexander Micherlich 20 اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل بررسی سیر اندیشه ها در شهرسازی الکساندر میچرلیخ Alexander Micherlich 20 اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل بررسی سیر اندیشه ها در شهرسازی الکساندر میچرلیخ Alexander Micherlich 20 اسلاید در PowerPoint
بخشی از مطلب
به باور میچرلیخ بخش بزرگی از نابسامانی شهرهای کنونی، به علت از دست رفتن
«تعهد شهروندی» است. به بارو او شهرهای اروپایی در گذشته زادگاه اندیشههای انتقادی و رهاییبخش بودند و دستکم شهرهای بزرگ به عنوان مغز اندیشمند فرهنگ شهرنشینی عمل میکردند. میچرلیخ یکی از مشکلات اصلی شهرسازی معاصر را در رویکرد انسانها نسبت به شیوه ی مالکیت بر زمین در شهرها می دانست و شهروندان و مسئولان را به بازنگری جدی به این مفهوم فرا می خواند. او یکی دیگر از عوامل مؤثر بر ناپذیرایی شهرها را گسترش افقی شهر میدانست و معتقد بود که ما به جای بالا بردن تراکم در ارتفاع، به گسترش بیرویهی شهر پرداختهایم و در جایی هم که جرأت تراکم در ارتفاع را پیدا کردهایم، به جای طرحهای هماهنگ و متنوع، آثاری یکنواخت و کسلکننده از خود بر جای گذاشتهایم. میچرلیخ برنامهریزی و ساخت شهرکها یا مناطق مسکونی حومهای را غیرمسئولانه ارزیابی کرده و پیامد آن را در جایگاه یک روانکاو، ایجاد روانپریشی در میان ساکنان آن میداند. زیرا آنان هویت خود را فراموش کرده و به تقلید از نقش شخصیت خیالی پرداخته اند. او یکی دیگر از پیامدهای حومهنشینی را فرار به شبه روستاهای پیرامون شهر و در پی آن، فراموش کردن آداب شهرنشینی و تعهد شهروندی در این افراد میبیند. میچر لیخ گذشته از شهرکهای ویلایی، مجتمع های مسکونی بلند مرتبه انبوه را نیز صورتی دیگر از حاشیه نشینی و گونه ای حلبی آباد می دانست. او یکنواختی ظاهری بلوکها و تکرار چندین باره آنها را که باعث فشارهای روحی و فقر روانی ساکنان آن شده، بیش از فقر مادی، مصیبت بار بر می شمرد.
او با عاریت گرفتن اصطلاح «پارادوکس» از ایسبری، به معنای «تمرکز انفجار برانگیز» کوشید نشاندهد که تا چه اندازه تعهد اعضای جامعه نسبت به یکدیگر کم شده است. به گفتهی او با این که انقلاب صنعتی و رشد پرشتاب فناوری، محصول فرهنگ شهری است، اما امروزه خود پدیدهای شهرستیز شده است. او بر این باور بود تا زمانی که تقدس مالکیت خصوصی بر زمین شهری، در ذهن شهروندان رنگ نبازد، تحقق یک شهرسازی دموکراتیک ناممکن خواهد بود، زیرا هم نهادهای دولتی و هم احزاب از ترس ازدستدادن هواداران خود، جرأت مطرحکردن این موضوع مهم را نخواهند داشت. افزون بر آن، میچرلیخ اعلام داشت که انسان در واقع دستاورد نظامی، تربیتی است. او باور داشت که ناپذیرا بودن شهرها را نباید تنها در مسائل زیباشناختی آن جستجو کرد، بلکه برای ریشهیابی نابسامانیها، باید پذیرفت که انسان و محیط وی کلیتی جداییناپذیر از یکدیگرند.
او همچنین با اشاره به ضرورت ساخت شهرهای جدید، به انتقاد از شهرسازی سنتی (ارتدوکس) پرداخت که در ساخت شهرها، با نگاهی متعصب و با تکیه بر خردورزی ناب در واقع به طرحاندازی و شماتیزهکردن ساخت و سازها پرداخته است. او دغدغهی نوگرایان در پیدا کردن «مدلی تکرارپذیر از یک بلوک ساختمانی» را چیزی جز آمیزهای از تنبلی ذهنی، عملگرایی صرف، خشکمغزی و تحجر بیش از اندازه که مخالف هرگونه تنوع و سرزندگی است، نمیدانست، تفکری استمعارگرایانه که بسیار غیرانسانی است و خود را در پشت خرد باوری کودکانه پنهان کرده است.
از دیگر مباحثی که میچرلیخ به آن اشاره داشت، این واقعیت است که شهر برای انسان یک «زیستبوم/زیستمکان» است؛ به معنای جایی که در آن انواع و گونههای زندگی به شیوههای مختلف، خود را به حالت تعادل درمیآورند و زندگی را میسر میسازند. او با اشاره به پیوند میان انسان معاصر و طبیعت که شکلی عجیب و غریب یافته است، به این نکته میپردازد که با تجاوز و تاراج طبیعت، دیگر چیزی به نام طبیعت بکر وجود ندارد. او با اشاره به شرایط شهرها در دوران پس از جنگ جهانی دوم، معتقد بود که ویرانی برآمده از جنگ جهانی، ریشه در روان پریشی شهروندان داشته است؛ ریشه و….
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 