پاورپوینت کامل آخر الزمان در ادیان ابراهیمی ۵۳ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل آخر الزمان در ادیان ابراهیمی ۵۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۵۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آخر الزمان در ادیان ابراهیمی ۵۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها
پاورپوینت کامل آخر الزمان در ادیان ابراهیمی ۵۳ اسلاید در PowerPoint
اسلاید ۴: حکومت ، در ادیان الهی به دست مردی است که از هوس ها و امیال حیوانی به دور است. او ، مردی کامل و به دور از نقص و خطا و همواره متصل به سچشمه فیض الهی است ؛ برای نمونه در عهد عتیق ، برقراری سعادت و عدالت در سرتاسر جهان ، پیش بینی شده است که به وسیله ماشیح محقق می شود. در عهد جدید نیز مکاشفه یوحنا به طور کامل به حوادث ناگوار آخرالزمان اختصاص یافته و در پایان آن ، به برقراری صلح و آرامشی جهان تحت حاکمیت مومنان اشاره شده است.
اسلاید ۵: مفهوم آخر زمان در دین یهود : از بعضی عبارات متون مقدس ، آخرالزمان به معنای روز خداوند ، روز انتقام از گناهکاران و پاداش افراد نیکوکار استنباط میشود. این جا دو برداشت وجود دارد ؛ یکی به معنای پایان دوران جهان و پیوستن آن به قیامت است. این برداشت ، بین یهود از سده های دو و سه پیش از میلاد پیدا شده است ؛ برداشت دیگر ، پیروزی قوم برگزیده خداوند ، کومت آنان بر سرتاسر عالم ، اجرای عدل و داد . شکست اهریمن و ظالمان است. بنی اسرائیل که خود را قوم برگزیده خداوند می دانستند ، در انتظار دورانی بودند که وعده الهی تحقق یابد و خداوند ، قوم برگزیده خود را در سرزمین موعود مستقر و دشمنان را نابود کند .
اسلاید ۶: در دوره های پس از حکومت داوود و سلیمان (ع) ، قوم بنی اسرائیل از لحاظ اجتماعی و اخلاقی و دینی دچار انحطاط شده ، به شرک و الحاد گرایش یافتند ؛ بنابراین ، انتظار زمانی می رفت که خداوند بار دیگر پیشوایانی هم چون موسی ، یوشع ، سلیمان و داوود را میان آنان ظاهر کند ، تا بدکاران و ظالمان را به جزای عملشان برسانند و قوم را از بدبختی و هلاکت نجات دهند. در عاموس ( آموس ) نبی سده هشت پیش از میلاد ، از این روز یاد شده است ؛ روزی که بدکاران کیفر می شوند و نتیجه عمل زشت خود را می بینند و خداوند ، از آنان انتقال می گیرد. عاموس ، آن ایام را به ظلمت و تاریکی توصیف می کند :
اسلاید ۷: وای بر شما که مشتاق روز خداوند هستید ! روز خداوند برای شما چه خواهد بود؟ تاریکی ، و نه روشنایی … ظلمت غلیظی که در آن ، هیچ درخشندگی نباشد. شاید مراد از تاریکی و ظلمت ، وضع ظاهری عالم و آمدن عذاب باشد و شاید منظور ، رسیدن افراد ظالم و تبهکار به جرای عملشان باشد و این تعبیرات کنایه از آن باشد ؛ چنان که موافق همین مطلب و برداشت ، در کتب دیگر ، مانند هوشع و اشعیای نبی وجود دارد و آخر الزمان ، روز خداوند و روز جزای دادن ظالمان و ستمکاران و مبتلا ساختن آنان به عذابهای الهی ، مانند زلزله و توفان و در مقابل ، نجات یافتن و مورد رأفت الهی قرار گرفتن مومنان و افراد صالح ، بیان شده است ؛ روزی که پادشاهی از نسل یسی ( پسر داوود ) که شخص حکین و خداترسی است ، ظهور کرده و جهان را از عدل و داد پر خواهد نمود.
اسلاید ۸: به بیان دیگر به کلی ، در کتبی که مربوط به دوران قبل از اسارت است ، مانند کتب مقدس ذکر شده و کتب دیگر از قبیل میکاه ، ناحوم ، ارمیا ، صفنیاء و امثال آنها از روز خداوند که روز نزول آتش و عذاب الهی بر جهان سرشار ازظلم و جور و نجات مومنان ، سخن به میان آنده و آن را نزدیک معرفی می کنند. این روز ، به معنای پایان جهان و بر پا شدن رستاخیز و پاداش و کیفر آخرتی نیست ؛ بلکه غضب و عذاب الهی در همین جهان است و دشمنان و مخالفان قوم بنی اسرائیل به جزای عمل خود می رسند و پاداشی ظهور می کند که عدل و اراده خداوند را طبق مصالح و منافع قوم یهود برپا می کند و عهدی که در طور سینا بسته شده بود ، دوباره تجدید خواهد کرد ؛
اسلاید ۹: اما در کتب مربوط به دوران پس از اسارت ، مانند حزقیال نبی ، اشعیای دوم و اشعیای سوم ، زکریا ، دانیال و کتب دیگر ، مصیبت ها و بلاهایی که از بابلیان بر قوم بنی اسرائیل رسید و خواری و ذلتی که در دوران اسارت تحمل کردند ، همگی کیفر الهی و جزای گناهان آنان به شمار آمده و آنچه غایت آرزو و انتظار آنان است ، بازگشت به اورشلیم ، تجدید بنای معبد ، ظهور فرمانروایی از نسل داوود و تحقق وعده خداوند در سرزمین موعود است. تا این جا چنین برداشت می شود که آخرالزمان و روز خداوند ، به دو معنای آمده است : ۱. به کیفر رسیدن دشمنان قوم یهود و پیروزی بنی اسرائیل و تشکیل حکومت بر سرتاسر زمین و فرمانروایی مطلق که در همین دنیا تحقق می یابد.
اسلاید ۱۰: ۲. آغاز دوره ای جدید از زندگی که ویژه قوم یهود است و آنها در این زندگی ، به سعادت ابدی نایل می شوند . همچنان که دشمنان یهود ، دچار عذاب الهی و ابدی می گردند. در کتاب اشعیای دوم ، روز خداوند ، هنگامی است که سیر تاریخ جهان ، به نقطه غایت و کمال خود می رسد و خلقی جدید آغاز می شود که همگانی است و ویژه بنی اسرائیل نیست : من یهود هستم ، ایشان را اجابت خواهم کرد؛ خدای اسرائیل هستم ؛ اینان را ترک نخواهم کرد. بر تل های خشک ، نهرها و میان وادی ها ، چشمه ها جاری خواهم نمود. و بیابان را به برکه آب ، و زمین خشک را به چشمه های آب ، مبدل خواهم ساخت.
اسلاید ۱۱: از عبارات بالا به ویژه صدر آن ، اختصاص داشتن به بنی اسرائیل فهمیده می شود. حرکت و جریان تاریخ ، طبق طرحی پیش می رود که خداوند از آغاز آفرینش آن را معین و مقرر کرده و تا پایان زمان ، سیر و حرکت آن ادامه داد . کسی که مامور اتمام این طرح و رساندن آن به نقطه پایان است ، « عبد یهود » نام دارد. او است که باید با تحمل رنج ها و بلاهای مداوم و گونانگون ، گناهان بنی آدم را بر جان خود بخرد و عالم را از ظلم و فساد پاک کند و دوران جدید را آغاز نماید. خدمتگذار عادل من ، بار گناهان بسیاری از مردم را به دوش خواهد گرفت و من ، به خاطر او آنها را خواهم بخشید. به او مقامی بزرگ و قدرتی عظیم خواهد داد ؛ زیرا او خود را فدا کرد ؛ از خطاکاران محسوب شد ، بار گناهان بسیاری را بر دوش گرفت و برای خطاکاران شفاعت کرد.
اسلاید ۱۲: در کتاب اشعیای سوم از داوری نهایی خداوند و آتش خاموشی ناپذیری که همه گنهکاران را خواهد سوزاند و از آفرینش آسمانهای جدید و زمین جدید و شکوه و جلال اورشلیم جدید و سرور و شادی همه مردم جهان ، سخن به میان آمده است: زیرا اینک من آسمانی جدید و زمینی جدید خواهم آفرید و چیزهای پیشین به یاد نخواهد آمد و به خاطر نخواهد گذشت. در بخشی میانی کتاب اشعیا که به مکاشفات اشعیا معروف است و به دوره های سده دوم یا سوم پیش از میلاد تعلق دارد ، از انهدام جهان در آخرالزمان ، رستاخیز مردگان و پاداش اعمال خبر داده شده است.
اسلاید ۱۳: پس چون این را ببینید ، دل شما شاد خواهد شد و استخوان های شما مثل گیاه سبز و خرم خواهد گردید و دست خداوند ، بر بندگانش معروف خواهد شد ؛ اما بر دشمنان خود غضب خواهد کرد. بنابراین « روز یهود » که روز انتقام از گنهکاران و کافران و زمان استقرار حکومت یهود بر قوم برگزیده در این جهان است ، در دوره های پس از زمان اسارت ، معنای وسیع تری به خود می گیرد و به یک تحول بزرگ آخرالزمانی به معنای فرجام شناسی مبدل می شود. پاداش و کیفر ، دیگر خاص زندگان نیست ؛ بلکه عام و شامل همه انسان ها از گذشته و حال می شود و مردگان ، دوباره زنده می شوند و با داوری نهایی که پس از آن ، دیگری داوری نیست ، به سعادت یا شقاوت ابدی خود می رسند. کسی که پرچم دار این تحول بزرگ است، پادشاهی نیست که بر بنی اسرائیل حکومت می کند ؛ بلکه کسی است که دروازه های ملکوت الهی و عالم باقی را می گشاید.
اسلاید ۱۴: در مکاشفات ، زمان و جهان هستی به دو بخش تقسیم می شود: جهان و زمان جاری که پر از شر و فساد و ظلم و گناه است و شیطان و عوامل او در آن ، همیشه در کار و فعالیتند و بخش دوم : جهان و زمانی آتی که سراسر ، نور و سرور جاویدان و ابدی است و عقل و رحمت الهی بر آن ، حکومت دارد: لیکن خطاهای شما ، میان شما و خدای شما حائل شده است و گناهان شما ، رویاو را از شما پوشانده است ، تا نشنود ؛ زیرا دست های شما به خون ، و انگشتهای شما به شرارت آلوده شده است : لبهای شما به دروغ تکلم می نماید و زبان های شما به شرارت نطق می کند. نیز در جای دیگر آمده است:
اسلاید ۱۵: آن گاه در خداوند متلذذ خواهی شد و تو را بر مکان های بلند زمین سوار خواهم کرد. نتیجه این که از بعضی عبارات عهد عتیق چنین برداشت می شود که مراد از آخرالزمان ، آغاز دوره خوشبختی و کامروایی قوم یهود و پیروزی آنان بر دشمنان ، در همین دنیا و پیش از پایان عالم است. اما از عبارات و کتب دیگر چنین استنباط می شود که آخرالزمان که به روز خداوند یا روز یهود تعبیر شده است، عبارت از عالمی جدید با زندگی نو خواهد بود که با داوری یهوه و سپس به پاداش و کیفر رسیدن افراد است که گاهی ویژه قوم یهود و زمانی عمومی و غیر مختص به بنی اسرائیل شمرده شده است.
اسلاید ۱۶: در بیشتر عبارات کتاب مقدس یهود ، آخرالزمان به معنای روز خداوند و روز انتقام از گنهکاران و پاداش افراد نیکوکار است که هم به معنای پایان جهان و شروع قیامت و عالم جدید و هم به معنای پیروزی قوم برگزیده خداوند و حکومت آن بر سرتاسر جهان و شکست اهریمن است ؛ دورانی که انتظار قوم یهود به سر می آید و وعده الهی تحقق می یباد. بعید نیست مراد از حکومت بر سرتاسر عالم ، همان حکومت «یهوه» و داوری او و منظور از شکست دشمنان یهود ، به کیفر رساندن آنان باشد.
اسلاید ۱۷: مفهوم آخرالزمان در مسیحیت : آموزه آخرالزمان در بخش های مختلف کتاب عهد جدید آمده است ؛ اما به طور یکسان و یکنواخت نیست و به سختی می توان تصویر و تفسیری روشن و هماهنگ از آنها به دست آورد. دلیل آن ، ممکن است دو چیز باشد : اولاً هم چهار انجیل و هم بخش های دیگر کتاب عهد جدید ، نقل اقوال و گزارشهایی از گفته ها و اعمال عیسی (ع) است که توسط شاگردان و حواریون نقل شده و مستقیماً توسط آن پیامبر الهی بیان نشده است. ثانیاً تصورها و دریافت ها و سوابق ذهنی ناقلان و حتی زمینه های فکری و فرهنگی شنوندگان، درز اشکال و معانی روایات موثر بوده است.
اسلاید ۱۸: همان گونه که پیش تر بیان شد ، قوم یهود ، از زمان پس از اسارت ، منتظر روز موعود و منجی موعود بود و آن را تحقق وعده الهی می دانست، که این انتظار و نظریه ، در دو قرن پیش از میلاد ، میان قوم یهود شدت و قوت بیشتری یافت ؛ اما در اشکال و صور مختلف ، در نظر مسیحیان نخستین عیسی (ع) انسانی بود برگزیده خدا ، مسیحای موعود و منتظر که گناه همه را به جان خرید ، آزاد دید و در نهایت ، مصلوب شد. در روز سوم هم از خاک برخاست و به آسمان صعود کرد و در آینده ای نزدیک هم رجعت خواهد نمود. توسط او است که جهان از ظلم و گناه پاک می شود و نیروهای شیطانی مغلوب و از بین خواهند رفت ؛ مومنان ، راه نجات و رستگاری را خواهند یافت و به کمال می رسند. با مصلوب شدن عیسی (ع) که در واقع قربانی شدن او ، کفاره گناهان مردم بود ، میثاق و عهد جدیدی بین خدا و انسان بسته شد.
اسلاید ۱۹: پس از آن که مسیحیت به سرزمین های غربی راه یافت و درمحیط فکری و فرهنگی یونانی رو به رشد و گسترش نهاد ، سخنان منسوب به عیسی (ع) که در اصل به زبان «آرامی» بود ، به زبان یونانی ترجمه شد و پیام او که دنباله نبوت های پیشین بود و از افکار منعکس در « مکاشفات » یهود و تعلیمات کسانی چون عیسی بن زکریا سرچشمه می گرفت ، در غالب تعبیرات و تصورات دینی مردم آن سرزمین ها جای گرفت و با مقولات فکری و فلسفی یونانی آمیخته شد. همه نویسندگان انجیل و نامه ها و بخش های دیگر کتاب عهد جدید ، عیسی را همان عیسای موعود آخرالزمان می دانستند . با این همه ، در هیچ یک از سخنانی که از او نقل کرده اند- به جز انجیل یوحنا که جدیدترین انجیل ها و متاخر از بقیه و از افکار یونانی متاثر است- خود را به صراحت « مسیحا » نگفته و عناوین و القاب خاص آن ، مانند « آن که می آید » ، « پسر انسان » ، « پسر خدا » را بر خود مستقیماً اطلاق نکرده است ؛ بلکه به نوعی به آن ها اشاره می کند که گویی مقصود ، شخص دیگری جز خود او است.
اسلاید ۲۰: او ، همیشه از این عناوین به صورت سوم شخص (غایب ) سخن می گوید ؛ ولی در اغلب موارد ، محتوای کلام و مضمون عبارت ، به خوبی حاکی از آن است که مرجع این گونه اشارت ، شخص او است. از برخی سخنان عیسی که در انجیل ها نقل شده است نیز استفاده می شود که وی ، خود را آغازگر تحولی بزرگ و منجی آخرالزمان می شناخته است. این که عیسی ، « یحیای معمدان » را همان الیاس پیامبر می داند که ظهورش مقدمه ظهور مسیحا است نیز ، ناظر بر همین معنا است. یحیی ، همان کسی است که اشعیا درباره اش پیشگویی کرده و گفته بود : « کسی در بیابان صدا می زند و می گوید که راهی برای آمدن خداوند بسازید ، راهی درست در صحرا برایش آماده کنید » . یحیی ، در پاسخ مردم که پرسیدند آیا او همان مسیح است یا نه ، گفت :
اسلاید ۲۱: من ، شما را با آب تعمید می دهم ؛ اما به زودی شخصی خواهد آمد که شما را با روح القدس و آتش تعمید خواهد داد. مقام او بالاتر از من است و من حتی لایق نیستم که بند کفش هایش را بگشایم . در بخش های مختلف کتاب عهد جدید ، درباره آخرالزمان و هنگام رسیدن آن ، اقوال و روایت های مختلف دیده می شود که به آن ، اشاره می کنیم: ۱.عیسی که خود او یکی از پیروان یحیی و به دست او غسل تعمید یافته بود ، در آغاز ، مانند او ، پایان جهان را بسیار نزدیک می دید و مردمان را به توبه و بازگشت به سوی خدا دعوت می کرد. وی گفت : تنها کسانی بخشوده و رستگار می شوند که پس از رسیدن آن روز ، خود را از گناه پاک و شایسته برخورداری از رحمت الهی سازند.
اسلاید ۲۲: طبق روایات مرقس و متی ، الیاس که پیش از آمدن مسیح ، باید بیاید و ظهور وی وقوع داوری بزرگ را اعلام کند ، هم اکنون آمده است . عیسی در جواب شاگردانش که از آمدن الیاس پرسیدند ، گفت : البته الیاس یم آید و همه چیزها را اصلاح می کند ؛ ولی به شما می گویم که اکنون الیاس آمده است ؛ ولی او را نشناختند ؛ با او انجام دادند. آنگاه شاگردان دریافتند که درباره یحیای تعمید دهنده با ایشان سخن می گفت . بنابراین ، پایان جهان ، امری قریب الوقوع بوده و هر لحظه ، انتظار آن می رود که صور به صدا درآید و قیامت آغاز شود. همچنین می توان فهمید که آخرالزمان در دین مسیحیت ، به معنای پایان جهان کنونی و آمدن مسیح موعود ، با برپایی داوری ودادن پاداش و کیفر است. ۲. در بعضی عبارات که درباره بعد از مصلوب شدن عیسی است. آینده نزدیک ، به آینده دورتری تبدیل می شود؛ زمانی که هنوز بعضی از شاگردان او زنده خواهند ب
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 