پاورپوینت کامل آموزش و پرورش دوره های ابتدایی، راهنمایی تحصیلی و متوسطه ۳۱۰ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل آموزش و پرورش دوره های ابتدایی، راهنمایی تحصیلی و متوسطه ۳۱۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۱۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آموزش و پرورش دوره های ابتدایی، راهنمایی تحصیلی و متوسطه ۳۱۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها
پاورپوینت کامل آموزش و پرورش دوره های ابتدایی، راهنمایی تحصیلی و متوسطه ۳۱۰ اسلاید در PowerPoint
اسلاید ۴: در هر کشوری نظام آموزش و پرورش یکی از نظامهای مهم اجتماعی است . رسالت این نظام ، علاوه بر انتقال میراث فرهنگی و تجارت بشری به نسل جدید ، ایجاد تغییرات مطلوب در شناختها ، نگرشها و در نهایت رفتار کودکان با نوجوانان و جوانان است . پیشگفتـار
اسلاید ۵: لذا آموزش محور پرورش است و کلمه تربیت (پرورش)کلمه ی جامعی است که مورد تایید علمای تعلیم و تربیت است .
اسلاید ۶: در محافل تربیتی ، آموزش پایه و محور تربیت است و رسالت اساسـی موسسـات آموزشـی ، تربیت افراد در ابعاد بدنی ، عقلانی ، عاطفی ، اخلاقی و اجتماعـی است .
اسلاید ۷: برای نیل به این اهداف در هر کشوری ، سرمایه های فراوانی برای آموزش و پرورش کودکان ، نوجوانان و جوانان در سه مقطع ابتدایی ، راهنمایی تحصیلی و متوسطه هزینه می شود .
اسلاید ۸: شیوه کار کردن و موثر بودن در مراکز آموزشی ، مستلزم شناختهدفها ، اصول آموزشی و پرورشی ، ویژگیهای دانش آموزان و معلمان ، برنامه های درسی روشهای آموزشی و پرورشی و سیاستهای حاکم بر هر یک از دوره های تحصیلی است .
اسلاید ۹: فصل اول : کلیاتی درباره نظام آموزش و پرورش
اسلاید ۱۰: اهداف :۱-آشنایی دانشجویان با مفهوم تربیت از دیدگاه آموزش و پرورش۲-توانایی دانشجویان برای تجزیه و تحلیل نظام آموزش و پرورش اهمیت و کارکرد های آن ۳-آشنایی دانشجویان با اصول و ساختار نظام آموزش و پرورش کشور
اسلاید ۱۱: تعریف تربیت ( آموزش و پرورش) آموزش در لغت به معنی ، دانش آموختن و یاد دادن است . پرورش نیز به معنی پروراندن پروردن و آداب و اخلاق به کسی آموختن است .
اسلاید ۱۲: در فرهنگ با مفهوم تربیت متـرداف با تعلیـم و تربیت و آموزش و پرورش است و سابقه طولانی دارد واژه تعلیم و تربیت که برابر Education آمده است ، جز واژه های جدید است و در حقیقت به همان معنی تربیت است .
اسلاید ۱۳: آموزش یا تعلیم به آمـوزش ها و مهارتهـای خاص اطلاق می شود مانند آموزش ریاضی و پرورش یا تربیت به آموزشهای دینی و اخلاقی گفته می شود . آموزش تنهـا وسیله ای است که در مدرسـه بـرای پرورش افراد در اختیار است .
اسلاید ۱۴: مربیان بزرگ دو کلمه آموزش و پرورش را در یک مفهوم یعنی تربیت به کار می برند.آموزش تنها وسیله ای است که در مدرسه برای پرورش افراد در اختیار است.
اسلاید ۱۵: تعاریف تربیتتربیت هدایت فرد است در بعد معنوی و اخلاقی اجتماعی عاطفی و عقلانی.تربیت عبارت است از پروراندن و به ثمر رساندن استعدادها و موهبتهای جسمانی و روانی که طبیعت انسانی واجد و مالک آنهاست.
اسلاید ۱۶: نظام آموزش و پرورش ، اهمیت و کارکردهای آن تعریف نظام آموزش و پرورشنظام در لغت به معنی آراستن و نظم دادن است . نظام آموزش و پرورش به نظامـی گفته می شود که الگوی کلی نهادها ، موسسـات و سازمانهـای رسمی جامعه است .
اسلاید ۱۷: وظایف انتقال فرهنگ و شکوفا سازی آن ، پرورش فرد و تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص را بر عهده دارد . آموزش و پرورش حق مانند حق حیات ، دادنی است نه گرفتنی اهمیت نظام آموزش و پرورش و کارکردهای آن
اسلاید ۱۸: آموزش و پرورش یک سرمایه گزاری بلند مدت است که در سراسر عمر پدیدار می شود و فراهم آوردن مناسب آن برای همگان کوتاهی نشود .
اسلاید ۱۹: آموزش و پرورش آدمی امری پیچیده و وقت گیر و پر دامنه است که سرمایه گذار بیشتر ، برنامه ها نظام یافته و همکاری نهادهای گوناگون جامعه را می طلبد .
اسلاید ۲۰: همه دولتها پرداختن به آموزش و پرورش مردم خود را در شمار وظایف اساسی و حتی اجباری کردن آن تعهدات سنگینی در قانونهای اساسی وبنیادی خود می گنجانند.
اسلاید ۲۱: یکی از شاخصهای مهم رشد هر جامعه را وسعت دامنه وظایفی می دانند که نظام آموزش و پرورش آن به عهده گرفته است.
اسلاید ۲۲: آموزش و پرورش آ دمی امری پیچیده وقت گیر و پر دامنه است که سرمایه گذاری بیشتر برنامه های نظم یافته و همکاری نهادهای گوناگون جامعه را می طلبد.
اسلاید ۲۳: کارکردهای نظام آموزش و پرورش کارکردهای نظام آموزش و پرورش باید پاسخــگویــی نیازهای معنوی و مادر جامعه باشد و بتواند نیــازهـای فـردی و اجتمـاعی و رشد و توسعه فرهنگی – سیاسی و اقتصادی جامعه را ممکن کند .
اسلاید ۲۴: کارکردهای آشکار آموزش و پرورش متعدند از جمله : ۱-انتقال فرهنگ ۲-اجتماعی کردن افراد ( جامعه پذیری ) ۳-پرورش و رشد کیفیت کودکان ، نوجوانان و جوانان ۴-تربیت و تامین نیروی انسانی جامعه
اسلاید ۲۵: منظور از انتقال فرهنگ انتخاب و انتقال دانستنی ها سنتها و ارزشها زبان مذهب هنر مهارتها و تجارب بشری و غیره از نسلی به نسل دیگر است.
اسلاید ۲۶: جامعه پذیزیانتقال ارزشها گرایشها آداب و رسوم فرهنگی و اجتماعی به نسل جدید تا هر فرد به انسانی اجتماعی تبدیل گردد و به ایفای نقشهای قادر شود.
اسلاید ۲۷: پرورش و رشد کیفیت کودکاننظام آموزش و پرورش هر کشور مهمترین و موثر ترین نظام پرورش ورشد شخصیت کودکان نوجوانان و جوانان است.
اسلاید ۲۸: تربیت نیروی انسانیتربیت این نیرو در سطوح مختلف و به تناسب نیاز جامعه در بخشهای کشاورزی صنعت و خدمات از وظایف مهم نظام آموزش و پرورش ا ست.
اسلاید ۲۹: نظام آموزشی و پرورشی در ایران آموزش و پرورش به سبــک جدید در ایران با تاسیس مدرسه دارلفنون در سال ۱۲۲۸ آغـــاز شد که به سبـک اروپــایی اداره می شد و شامل دوره های متوسط و عالی بود .
اسلاید ۳۰: به دنبال آن با تشکیل وزارت علوم در سال ۱۲۳۲ و سپس آغاز حکومت مشروطه مدارس متعددی در سطـح ابتــدایی و متــوسطه در تهران وشهرستانها توسعه یافت .
اسلاید ۳۱: نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در پایان ۱۳۶۴ ، شورایعالی انقلاب فرهنگی در مصوبه پنجاه و نهمین جلسه خود به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش شورایی را با عنوان شورای تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش ، مامور انجام بررسی های لازم و ارائه طرح بنیادی نظام آموزش و پرورش کرد .
اسلاید ۳۲: این شورا پس از تشکیـل جلسـه های متعدد و بازدید از موسســـات آموزش و پرورش بعضی از کشورهای جهان ، سر انجام طرح کلیات نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران را تهیه کرد و در سال ۱۳۶۷ به شورایعالی انقلاب فرهنگی ارائه داد .
اسلاید ۳۳: در طرح مذبور درباره مباحث ذیل بررسی شده است :۱-مبانی تعلیم و تربیت اسلامی ۲-اهداف کلی تعلیم و تربیت اسلاحی ۳-اصول حاکم بر نظام آموزش و پرورش ۴-ساختار نظام آموزش و پرورش شامل دوره های اساسی ، ارکان ارشاد و متوسطه فراد گیر
اسلاید ۳۴: برنامه ریزی ادامه کار طراحی آموزش و پرورش ایـن شورا پس از مبحث و تبـادل نظر درباره اجـرای طرح کلیات نظام آموزش و پرورش با هفت کمیسیون ، به شرح ذیل موافقت کرد :
اسلاید ۳۵: کمیسیون آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی کمیسیون دوره راهنمایی تحصیلی کمیسیون دوره متوسطه فراگیر و فنی و حرفه ای کمیسیون تامین و تربیت نیروی انسانی کمیسیون نظام اداری و تشکیلاتی کمیسیون برنامه ریزی توسعه کمیسیون فعالیتهای تربیتی
اسلاید ۳۶: طرح جدید آموزش متوسطهدر خرداد ۱۳۶۹ گروهی از اعضای شورای تغییر نظام آموزش و پرورش به دستور وزیر وقت طرحی به عنوان طرح نظام جدید آموزش متوسطه تهیه کردند.
اسلاید ۳۷: اهداف کلی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران یکی از مسائل مهم تربیتی ، مشخص کردن هدفهای تربیتی است . از جمله : ۱- جهت تجربیات و فعالیتها و بخشهای معلم و شاگرد را تعیین می کند . ۲-موجب پیشرفت دائمی می باشد .
اسلاید ۳۸: ۳-هماهنگ شناختن کوشش های افراد و گروههای مختلف شاگردان و معلمان ۴-ترغیب معلمان و شاگردان به شرکت در فعالیت های متنوع تربیتی ۵-پایه و اساس ارزیابی پیشرفت شاگردان هستند .
اسلاید ۳۹: هدفهای آموزش و پرورش سطوحی دارند ، از جمله عبارتند از : هدفهای نهایی (آرمانی ) مقاصر آموزشی -هدفهای کلی آموزشی -هدفهای دروه های تحصیلی -هدفهای یک درس در یک گروه -هدفهای یک واحد تدریس
اسلاید ۴۰: بعضی از صاحبنظران هدفهای تربیتی را از دیدگاه شناختی ، عاطفی و روانی حرکتی نیز مورد بحث قرار داده اند . در سالهای ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۱ مطالعات گسترده ای درباره اهداف آموزش و پرورش در شورایعالی آموزش و پرورش ا نجــام گرفته است و تاکیده شده است .
اسلاید ۴۱: که برای وصول به هدف نهایی تعلیم و تربیت هدفهای زمینه ساز ذیل باید همواره در عمل مدنظر باشد . الف) تعلیم و تربیت فرد ارتباط با مبدا آفرینش ب)تعلیم و تربیت فرد در ارتباط با خویشتن ج)تعلیم و تربیت فرد در ارتباط با جامعه خود د) تعلیم و تربیت فرد در ارتباط با عالم طبیعت
اسلاید ۴۲: اهداف کلی آموزش و پرورشالف) اهداف اعتقادی ب) اهداف اخلاقی ج ) اهداف علمی آموزشی د) اهداف فرهنگی هنری هـ) اهداف اجتماعی و) اهداف زیستی ز) اهداف سیاسی ح) اهداف اقتصادی
اسلاید ۴۳: اهداف اعتقادیخود شناسی و خداشناسیتقویت ایمانپذیزش حاکمیت مطلق خداوند
اسلاید ۴۴: اهداف اخلاقیتهذیب نفستعبد الهیاعتماد به نفسکرامت اخلاقیپرورش عواطف انسانینظم و انظباطمبارزه با بیکارگی
اسلاید ۴۵: اهداف علمی آموزشیتحقیق تعقل و تفکرتعلیم تعلم و تربیتهدایت استعدادهاشناخت جهانترویج زبان و خط فارسیتوسعه علوم و فنونکتابخوانیمشارکت و همکاری
اسلاید ۴۶: اهداف فرهنگیشناخت استعدادهای هنریزیباییهای جهانهنر اسلامیحفظ میراث فرهنگیادب فارسیاحتراز از رسوم منحطفرهنگ و آداب وسنن اسلامی ایرانیتاریخ و فرهنگ و تمدن اسلام
اسلاید ۴۷: اهداف اجتماعیپاسداری از مقدساتتحقق به قسط اسلامیتعاون و همبستگی اسلامیامر به معروف و نهی از منکرنظماحترام به قانون
اسلاید ۴۸: مسئولیت پذیزیتولی وتبریفداکاریسعه صدر وتحملاحترام به شخصیت افرادمقاومت در برابر تبلیغات سوء
اسلاید ۴۹: اهداف زیستیتامین سلامت جسمی و روانیرعایت بهداشت عمومیتوجه به تربیت بدنی
اسلاید ۵۰: اهداف سیاسیارتقای بینش سیاسی بر اساس اصل ولایت فقیهاتحاد اسلامیاستقلال همه جانبه کشورحفظ کیان اسلامبینش سیاسی نسبت به ایران و جهانشناخت ترفندهای استکبار جهانی
اسلاید ۵۱: اهداف اقتصادیرشد اقتصادی ورشد توسعه اجتماعیقداست کار و معاش حلالمهارت بخشیقناعت و پرهیز از اسرافانفاق و دستگری از محرومانمشاغل مولدمبارزه با بهره کشی اقتصادیمنابع اقتصادی کشور
اسلاید ۵۲: اصول حاکم بر نظام آموزش و پرورش ایران اصل اول : محور قرار دادن قرآن و سنت معصومین اصل چهارم : تقدم تزکیه بر تعلیم اصل دهم : همگانی بودن تعلیم و تربیت اصل یازدهم :اجباری بودن آموزش و پرورش عمومی
اسلاید ۵۳: اصل سیزدهم : توزیع عادلانه امکانات اصل چهاردهم : رعایت مقتضیات محیط اصل شانزدهم : توجه به مراحل رشد و بلوغ اصل نوزدهم : هماهنگی بین سطوح و انواع آموزشها اصل بیست و یکم : ارزش خاص رشته های تحصیلی
اسلاید ۵۴: اصل بیست و دوم : ارزشهای کار و فعالیتهای بدنی اصل بیست و سوم : پرورش توان تفکر و ابتکار اصل سی و دوم : هدایت تحصیلی
اسلاید ۵۵: ساختار نظام آموزش و پرورش ایران در ساختار آموزش ایران تقسیمات افقی و عمودی دیده می شود .منظور از تقسیمات عمودی نظام آموزشی ، دوره ها و مراحل مختلف تحصیلی است که از نظر زمان معمولا به طور متوالی پشت سر عم قرار می گیرد مانند دوره پیش دبستاتی – آموزش و پرورش عمومی – متوسط و عالی
اسلاید ۵۶: منظور از تقسیمات عمودی نظام آموزشی ، دوره ها و مراحل مختلف تحصیلی است که از نظر زمان معمولا به طور متوالی پشت سرهم قرار می گیرند مانند دوره پیش دبستانی –آموزش و پرورش عمومی – متوسطه و عالی
اسلاید ۵۷: منظور از تقسیمات افقی تقسیماتی است که هر مرحله از نظر انواع شاخه ها و رشته های تخصصی مشخص می کند . این امر بیشتر در دوره متوسطه انجام میگیرد .
اسلاید ۵۸: ساختار آموزش و پرورش ایران و تغییرات آنساختار آموزش و پرورش از ۱۲۹۰ تا ۱۳۴۵ساختار آموزش و پرورش از ۱۳۴۵ تا ۱۳۷۰ساختار آموزش و پرورش از۱۳۷۰-۱۳۷۱ تا کنون
اسلاید ۵۹: تقسیمات افقی هر مرحله تحصیلی از تنوع برنامه ها و گوناگونـــی محتوای تحصیلــی ناشی می شود و صورت موازی دارد و از نظــر تحصیلات هم عرض یکدیگر است.
اسلاید ۶۰: شاخه ها و رشته های متعدد نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش در ساختار آموزش متوسطه ، یا رشته های تکمیلی در دوره کاردانی و کارشناسی ، نمونه هایی از تقسیمات افقی هستند .
اسلاید ۶۱: جنبه مشترک بیشتر در ساختار عمودی و افقی و جنبه تمایز و تفاوت اغلب در تقسیمات داخلی هر یک از این ابعاد وجود دارد .
اسلاید ۶۲: فصل دوم : آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی
اسلاید ۶۳: اهداف :۱-آشنایی با تعاریف و اهمیت آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی ۲-آشنایی با ویژگیهای کودکان دوره پیش دبستانی ۳-یادگیری اهداف ، اصول و ویژگیهای مربیان پیش دبستانی
اسلاید ۶۴: آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی تعریف آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی دوره پیش دبستانی دوره ای است که به تناسب امکانات و متقضیات هر کشور ، کودکان سه تا شش ساله در آن پرورش می یابند .
اسلاید ۶۵: آموزش و پـرورش دوره پیش دبستــانی در جهان ، در مراکــزی با ناحهایی مانند خانه خــردسالان ، باغ کودکـان ، مدرس مادرانه باغچه کودکان انجام می گیرد در ایران اینگونه مراکز ، کودکستان و آمادگی نام دارد .
اسلاید ۶۶: اهمیت آموزش و پرورش در دوره پیش دبستانی برخی از کارشناسان تعلیم و تربیت تاکید دارند که آموزشهای قبلاز دبستان ، کودکان را برای ورود به دبستان آماده می کند و در توسعه خزانه لغوی و ایجاد مفاهیم اساسی و قدرت بیان کودکان موثر است .
اسلاید ۶۷: به همین دلیل تعداد زیادی از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ، آموزش پیش دبستانی جزئی از نظام آموزش و پرورش همگانی قلمداد کرده اند .
اسلاید ۶۸: مطالعات روانشناسی کودک نیز این امر است که سالهای بین سه تا شش سالگی مرحله شکل گیری شخصیت تربیت حواس و تربیت تخیل است .
اسلاید ۶۹: اهمیت دوره کودکی از نظر رشد گویایی ، رشد جسمی و حرکتی رشد عاطفی – اجتماعی ، رشد شناختــی و اخلاقی و سرانجــام رشد خلاقیت است .
اسلاید ۷۰: فروبل معتقد است که کودکان پیش از آنکه مخلوقـاتی اثر پذیــر باشند افرادی مبتکر ، خلاق و مبدع هستند .
اسلاید ۷۱: تاریخچه ظهور و تکوین دوره پیش دبستانی روسو ، بیشترین اهمیـت را در دوره پیش دبستـانی ، برای فعالیت جسمی و تندرستی قائل بود . او معتقد بود که آموزش و پرورش کودک باید کمتر گفتاری و بیشترحسی و تجربی باشد .
اسلاید ۷۲: فروبل ، مربی آلمانی ، را پایه گذار کودکستان می دانند که در سال ۱۸۳۷ در یک شهر کوچک آلمان ، مدرسه ای بــرای کودکان سه تـا هشت سال دایر کرد که کیندرگارتن یا کودکستان نام گرفت .
اسلاید ۷۳: تاسیس این دوره در ایران با نام کودکستان به حدود هشتاد سال پیش می رسد ، که در سال ۱۳۰۳ مرحوم باغچه بان در تبریز کودکستان باغچـه اطفال و در سال ۱۳۰۷ در شیــراز کودکستان دیگری دایر کرد .
اسلاید ۷۴: آیین نامه کودکستان ها در سال ۱۳۱۲ به تصویب شورایعالیمعارف رسید و سنین کودکان این دوره چهار تا هفت سال اعلام شد . در سال ۱۳۴۴ ، در تشکیلات اداری وزارت فرهنگ اداره مستقلی برای اداره امور کودکستان ها پدید آمد .
اسلاید ۷۵: در دوره کودکستانها به عنوان اولین دوره نظام آموزشی مطرح شد که با نامهای مختلفی دایر شد : دوره آمادگی ، دوره آمادگی یکماهه و دو ماهه ، مهدهای کودک و دوره پیش دبستانی .
اسلاید ۷۶: تاسیس این دوره در ایران با نام کودکستان به حدود هشتاد سال پیش می رسد ، که در سال ۱۳۰۳ مرحوم باغچه بان در تبریز کودکستان باغچـه اطفال و در سال ۱۳۰۷ در شیــراز کودکستان دیگری دایر کرد .
اسلاید ۷۷: آیین نامه کودکستانها در سال ۱۳۱۲ به تصویب شورایعالیمعارف رسیـد و سنیـن کودکان این دوره چهـار تا هفت سال اعلام شد و در سال ۱۳۴۴ ، در تشکیلات ادارای وزارت فرهنگ، اداره مستقلی برای اداره امور کودکستانها پدید آمد .
اسلاید ۷۸: دوره کودکستانها به عنوان اولین دوره نظام آموزشی مطرحشد که با نامهای مختلفی دایر شد : دوره آمادگی ، دوره آمادگییک ماهه و دو ماهه ، مهدهای کودک و دوره پیش دبستانی .
اسلاید ۷۹: انواع مهدهای کودک به قرار زیر است : ۱-مهدی های خصوصی ۲-مهدهای وابسته به موسسات دولتی ۳-مهدی های کودک کارگری ۴-مهدهای کودک متعلق به آموزش و پرورش ۵-مهدهای کودک مجتمع های حمایتی سازمان بهزیستی
اسلاید ۸۰: دوره پیش دبستانی در طرح نظام آموزش و پرورش ایراندر سال ۱۳۶۸ بر اهمیت تاسیس و گسترش دوره پیش دبستانی تاکید شده و به عنوان اولین مرحله آموزش و پرورش عمومی اعلام شده است.
اسلاید ۸۱: ویژگی های کودکان دوره پیش دبستانی (پنج تا شش سال ) الف) اعم ویژگی های بدنی ۱-کودک در فعالیتهای خود همه بدن را به کار می گیرد . ۲-هماهنگیهای چشم و دست بتدریج آغاز می شود .۳-استخوانها نرم و انعطاف پذیرند . ۴-قلب کودک نسبت به سالهای قبل سریعتر رشد می کند
اسلاید ۸۲: ب) اهم ویژگی های شناختی – عاطفی ۱-کنجکاو و جستجوگرند . ۲-به مرحله هوش عملی نزدیکترند . ۳-حرکات آنها به طور انفرادی انجام می گیرد . ۴-تا اندازه ای خود خواه خود مدارند . ۵-به حرکات نمایشی علاقه مندند .
اسلاید ۸۳: ۶-رغبتهای ثابتی ندارند . ۷-به محبت نیازمندند . ۸-شوق به یادگیری منظم به تدریج پدید می آید . ۹-به براز وجودذ علاقه مندند و با همسالان به رقابت می پردازند.
اسلاید ۸۴: اهداف آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی شورایعالی آموزش و پرورش در آیین نامه کودکستانها مصوب ۱۳۴۹ ، هدف اساسی این دوره را فراهم کردن محیط و فرصتهاییبرای پرورش قوای جسمانی ، عقلانی و عاطفی کودکان تعیین کرده است .
اسلاید ۸۵: کمک به رشدپرورش قوای جسمیپرورش استعدادهاآماده سازیزمینه برای آموزش بهترکمک به خانواده های کم درآمد
اسلاید ۸۶: این اهداف در سال ۱۳۶۷ پیشنهاد شد و در سال ۱۳۷۳ به تصویب رسید و در سه حیطه شناختی ، عاطفی و روانی و حرکتی به شرحذیل اعلام شد : الف) اهداف شناختی ۱-یاد و ادن مشاهده محیط پیرامون خود ۲-آموزش اطلاعات بهداشتی و ایمنی
اسلاید ۸۷: ب) اهداف عاطفی ۱-تقویت علاقه آمدن به مدرسه ۲-علاقه مند کردن طفل به خواندن و شمردن و نقاشی کردن ۳-علاقه مند کردن طفل به گوش دادن و سخن گفتن ۴-یاد دادن کنترل عواطف و ابراز آنها به نحو مطلوب
اسلاید ۸۸: ج) اهداف روانی – حرکتی ۱-پرورش تن و حفظ سلامت جسمی و روانی کودک ۲-ایجاد عادات بهداشتی و ایمنی ۳-پرورش دقت ، کنجکاوی و خلاقیت ۴-پرورش روح همکاری با دیگران ۵-ایجاد زمینه شکوفایی و رشد استعارهای هنری
اسلاید ۸۹: اصول آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی اصل را یک قاعده عام ، مطالعه شده و مورد توافق علمای تعلیم و تربیت و راهنمای عمل تربیتی به سوی هدفها تعریف کرده اند .که به چند مورد آن تاکیده شده است .
اسلاید ۹۰: پرورش بر آموزش مقدم است . -به تغذیه سلامت تن و بهداشت – روانی کودک توجه شود . -به تفاوت های فردی کودکان توجه شود . -به پرورش حواس مختلف کودک توجه گردد . -رشد همه جانبه کودک و تربیت شخصیت وی مورد توجه مربیان باشد .
اسلاید ۹۱: ویژگی های مربیان دوره پیش دبستانی چونکه با کودک سر و کارت فتاد پس زبان کودکی باید گشاد۱-مربیان این دوره باید از بهترین و زبده ترین معلمان علاقه مند به کار باشند . ۲-باید روحیه ای شاد داشته باشند .
اسلاید ۹۲: امام محمد غزالی:در اطفال حس تقلید قوی است و چشم آنها به رفتار آموزگار و گوش آنها بر گفتار اوست. هر چه نیکو داند آنها نیز نیکو دانند وهر چه را ناپسند دارد آنان نیز ناپسند شمارند.
اسلاید ۹۳: ۳-پر تحمل و صبور باشند و حتی الامکان از بین بانوان انتخاب گردند ۴-دوره خاص مربی گری را ابتدا در سطح کاردانی و سپس کارشناسی بگذارنند . ۵-برای آنان مزایای کافی در نظر گرفته شود .
اسلاید ۹۴: فصل سوم : آموزش و پرورش دوره ابتدایی
اسلاید ۹۵: اهداف :۱-آشنایی با تعاریف و اهمیت و ویژگیهای دانش آموزان دوره ابتدایی ۲-آشنایی با اهداف و ویژگیهای معلمان دوره ابتدایی ۳-یادگیری روشهای آموزش و پرورش دوره ابتدایی ۴-آشنایی با برنامه درسی دوره ابتدایی
اسلاید ۹۶: تعریف آموزش و پرورش دوره ابتداییدر قانون اساسی معارف مصوب ۱۲۹۰ در اصل مربوط به ساختار آموزش و پرورش ایران ، مکاتب دهکده و مکاتب بلدی (شهری) قبلاز دوره متوسطه و عالی به عنوان اولین دوره تحصیلات رسمی ، یعنی ابتدایی مطرح شده است . که نامهایی از قبیل « تعلیمات اجباری« آموزش همگانی » و در آموزش عمومی را دارد که مخصوص کودکانسنین شش تا ده سال هستند .
اسلاید ۹۷: اهمیت آموزش و پرورش دوره ابتدایی : مهمترین دوره تحصیلی در تمام نظامهای آموزش و پرورش جهان دوره ابتدایی است . زیرا شکل گیری شخصیت و رشد همه جانبه در این دوره بیشتر است .
اسلاید ۹۸: هر کس حق دارد از آموزش وپرورش بهره مند گردد.آموزش وپرورش لا اقل تا حدودی که مربوط به تعلیمات ابتدایی و اساسی است باید رایگان باشد.
اسلاید ۹۹: در قانون اساسی معارف قانون تعلیمات اجباری و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر عمومی بودن اجباری بودن و رایگان شدن این دوره تاکید شده است و فراهم کردن شرایط تحصیل در این دوره از وظایف دولت بر شمرده شده است.
اسلاید ۱۰۰: الزام گذراندن دوره ابتداییسرمایه گذاری مناسببهبود کیفی و کمیزمینه موفقیت دانش آموزکاهش افت تحصیلی
اسلاید ۱۰۱: دوره ابتدایی امکان می دهد تا اغلب نا تواتا ییهایی یادگیری به شکل مشکلاتی در خواندن نوشتن و حساب کردن ظاهر شود.
اسلاید ۱۰۲: دوره ابتدایی در رشد مفاهیم و معنای اموری که کودک در زندگی و زمره با آن سرکار دارد نقش مهمی بر عهده دارد . در دوره ابتدایی امکان می دهد تا اغلب نا تواناییهای یادگیری با شکل مشکلاتی در خواندن ، نوشتن و حساب کردن ظاهر شود .
اسلاید ۱۰۳: ویژگی های دانش آموزان دوره ابتدایی : دوره سوم کودکی از حدود شش تا یازده سالگی است . در این دوره شخصیت
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 