پاورپوینت کامل انقلاب اسلامی و زمینه سازی ظهور ۲۷ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل انقلاب اسلامی و زمینه سازی ظهور ۲۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل انقلاب اسلامی و زمینه سازی ظهور ۲۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها
پاورپوینت کامل انقلاب اسلامی و زمینه سازی ظهور ۲۷ اسلاید در PowerPoint
اسلاید ۴: آسیب شناسی*« تلک نعمه تمنّها علیّ ان عبّدت بنی اسرائیل»(شعراء،۲۲) *« قومهما لنا عابدون»(مومنون،۴۷)*امام علی(ع) : «اتخذتهم الفراعنه عبیدا»(خطبه قاصعه) *نتیجه: حاکمیت طاغوت خواه یا ناخواه نوعی بردگی و بندگی را بر جامعه تحمیل خواهد نمود. *نکته شهید مطهری: فرمانبرداریهای اجباری که از نظر اخلاقی به هیچ وجه عبادت شمرده نمی شود،از نظر اجتماعی عبادت شمرده می شود. جولان انحراف فکری و فساد عملی – ابلیس و حاکمیت طاغوت (خاطرات تلخ)هدررفت فرصتها و ظرفیتها و کاهش نرخ رشد زمینه سازی ظهور با جولان طواغیتآثار و تبعات:
اسلاید ۵: چاره برون رفت از بردگی طاغوت، مبارزه و قیام برای تاسیس حکومت اسلامی است: خطبه ۱۹۲:وَ تَدَبَّرُوا أَحْوَالَ الْمَاضِینَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ قَبْلَکُمْ کَیْفَ کَانُوا فِی حَالِ التَّمْحِیصِ وَ الْبَلَاءِ أَ لَمْ یَکُونُوا أَثْقَلَ الْخَلَائِقِ أَعْبَاءً وَ أَجْهَدَ الْعِبَادِ بَلَاءً وَ أَضْیَقَ أَهْلِ الدُّنْیَا حَالًا اتَّخَذَتْهُمُ الْفَرَاعِنَهُ عَبِیداً فَسَامُوهُمْ سُوءَ الْعَذَابِ وَ جَرَّعُوهُمُ الْمُرَارَ فَلَمْ تَبْرَحِ الْحَالُ بِهِمْ فِی ذُلِّ الْهَلَکَهِ وَ قَهْرِ الْغَلَبَهِ لَا یَجِدُونَ حِیلَهً فِی امْتِنَاعٍ وَ لَا سَبِیلًا إِلَى دِفَاعٍ حَتَّى إِذَا رَأَى اللَّهُ سُبْحَانَهُ جِدَّ الصَّبْرِ مِنْهُمْ عَلَى الْأَذَى فِی مَحَبَّتِهِ وَ الِاحْتِمَالَ لِلْمَکْرُوهِ مِنْ خَوْفِهِ جَعَلَ لَهُمْ مِنْ مَضَایِقِ الْبَلَاءِ فَرَجاً فَأَبْدَلَهُمُ الْعِزَّ مَکَانَ الذُّلِّ وَ الْأَمْنَ مَکَانَ الْخَوْفِ فَصَارُوا مُلُوکاً حُکَّاماً وَ أَئِمَّهً أَعْلَاماً وَ قَدْ بَلَغَتِ الْکَرَامَهُ مِنَ اللَّهِ لَهُم مَا لَمْ تَذْهَبِ الْآمَالُ إِلَیْهِ بِهِ؛ و در احوالات مؤمنان پیشین اندیشه کنید، که چگونه در حال آزمایش و امتحان به سر بردند، آیا بیش از همه مشکلات بر دوش آنها نبود و آیا بیش از همه مردم در سختى و زحمت نبودند و آیا از همه مردم جهان بیشتر در تنگنا قرار نداشتند فرعونهاى زمان، آنها را به بردگى کشاندند، و همواره بدترین شکنجهها را بر آنان وارد کردند، و انواع تلخىها را به کامشان ریختند، که این دوران ذلّت و هلاکت و مغلوب بودن، تداوم یافت نه راهى وجود داشت که سرپیچى کنند، و نه چارهاى که از خود دفاع نمایند، تا آن که خداوند، تلاش و استقامت و بردبارى در برابر ناملایمات آنها را، در راه دوستى خود، و قدرت تحمّل ناراحتىها را براى ترس از خویش، مشاهده فرمود. آنان را از تنگناهاى بلا و سختىها نجات داد، و ذلّت آنان را به عزّت و بزرگوارى، و ترس آنها را به امنیّت تبدیل فرمود، و آنها را حاکم و زمامدار و پیشواى انسانها قرار داد، و آن قدر کرامت و بزرگى از طرف خدا به آنها رسید که خیال آن را نیز در سر نمىپروراندند.
اسلاید ۶: حکومت ولایی و ضرورتهاکوچ قدرت و حاکمیت از میان اهل فقاهت و عدالت:(وَ لَکِنَّنِی آسَى أَنْ یَلِیَ أَمْرَ هَذِهِ الْأُمَّهِ سُفَهَاؤُهَا وَ فُجَّارُهَا فَیَتَّخِذُوا مَالَ اللَّهِ دُوَلًا وَ عِبَادَهُ خَوَلًا وَ الصَّالِحِینَ حَرْباً وَ الْفَاسِقِینَ حِزْباً)، نهج البلاغه، نامه ۶۲آفات جدایی سیاست از ولایت: ابتلا مردم به خبط، شماس، تلون و اعتراضاحادیث «حوادث واقعه»، «مقبوله عمر بن حنظله» و «مجاری الامور» مدعا: قیام و مجاهدت یک امت برای تحقق حکومت ولایی می تواند اساسی ترین عهد زمینه ساز باشد. چگونگی و راهکارها؟
اسلاید ۷: «حوادث واقعه» : (وأما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها إلى رواه حدیثنا فانهم حجتی علیکم وأنا حجه الله علیهم). شیخ الصدوق، کمال الدین وتمام النعمه، ص ۴۸۴ ؛ شیخ مفید، الفصول العشره، ص۱۰.ال و لام در الحوادث، جنس است یعنی جمیع وقایع«مقبوله عمر بن حنظله»: (قال : ینظران من کان منکم ممن قد روى حدیثنا و نظر فی حلالنا وحرامنا وعرف أحکامنا فلیرضوا به حکما فإنی قد جعلته علیکم حاکما فإذا حکم بحکمنا فلم یقبله منه فانما استخف بحکم الله وعلینا رد و الراد علینا الراد على الله و هو على حد الشرک بالله). ر.ک: شیخ کلینی، الکافی ج۱ص ۶۷. نکات: نفی حاکمیت طاغوت در حدیث – حاکمیت طاغوت در برابر حاکمیت فقها – جعلته حاکما نه قاضیا – لوازم اجرایی حاکمیت فقها، داشتن قدرت است – ظاهر کلام – توجه به قرائن عقلی و نقلی دیگر«مجاری الامور»: امام حسین(ع): (ذلک بأن مجاری الامور والاحکام على أیدی العلماء بالله الامناء على حلاله وحرامه فأنتم المسلوبون تلک المنزله وما سلبتم ذلک إلا بتفرقکم عن الحق واختلافکم فی السنه بعد البینه الواضحه ؛ جریان امور و احکام در کشور باید بدست علمای الهی که امانتدار حلال و حرام اویند، باشد اما این منزلت از شما سلب شده و چیزی جز تفرقه و اختلاف شما در حق و سنت باعث این محرومیت نشده است)؛ ابن شعبه حرانی، تحف العقول، ص ۲۳۸؛ اسکافی، ابوجعفر، المعیار و الموازنه، ص۲۷۶؛ مجلسی، بحار الانوار، ج۹۷ص۸۰مراد از مجاری الامور و الاحکام روند سیاسی و حکومتی است بعلت قرائن حالیه، مقالیه، عقلیه «من کان من الفقها»: (فاما من کان من الفقهاء صائنا لنفسه ، حاف
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 