پاورپوینت کامل آشنایی با برنامه‌ی جدید آموزش علوم تجربی پایه‌های دوم و ششم ابتدایی ۱۳۹۱ ۴۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل آشنایی با برنامه‌ی جدید آموزش علوم تجربی پایه‌های دوم و ششم ابتدایی ۱۳۹۱ ۴۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آشنایی با برنامه‌ی جدید آموزش علوم تجربی پایه‌های دوم و ششم ابتدایی ۱۳۹۱ ۴۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل آشنایی با برنامه‌ی جدید آموزش علوم تجربی پایه‌های دوم و ششم ابتدایی ۱۳۹۱ ۴۷ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: سیرتحول آموزش علوم در جهانتا سال ۱۹۲۰هدف: آماده کردن دانش‌آموزان برای گذراندن امتحانات محتوا: موضوع محور روش: سخنرانیارزشیابی: سنجش دانش کسب‌شدهاز ۱۹۲۰ تا ۱۹۵۷تجربه و حل مسئله انجام کارهای عملی، توجه به نیاز فراگیران، تجارب نمایشی

اسلاید ۵: از ۱۹۵۷ تا کنونروس‌ها اولین سفینه را به فضا پرتاب کردند.برونر و همکارانش در زمینه‌ی فرآیند آموزش و پرورش پژوهش به عمل آوردند.نتایج:کسب تجربه مستقیم توسط دانش‌آموز از طریق درگیرشدن در فرآیند یادگیرییادگیری گروهی و مشارکتی (معلم و شاگرد از هم یاد می‌گیرند)اهمیت دادن به استقلال یادگیرنده در جریان یادگیری خودارزشیابی و سنجش میزان پیشرفت در جریان یادگیریمعلم نقش هدایت‌کننده دارد

اسلاید ۶: سیر تحول آموزش علوم در ایراناهداف در برنامه درسی سال ۱۳۱۶ علوم با دو عنوان «علم‌الاشیا» و «حفظ‌الصحه» ارائه می‌شده است.هدف: بیدار کردن حس کنجکاوی دانش‌آموز نسبت به محیطروش: درس توأم با عمل (عمل در دبستان یا گردش در خارج از مدرسه)توجه : دانش‌آموز نباید مطالب این فن را از بر کند.

اسلاید ۷: اهداف در برنامه درسی ۱۳۴۲دانش آموز باید وضع جهان را بشناسد.از آن چه برای بهبود زندگی مفید است آگاه شود.اصول و مفاهیم علمی را استخراج کند. از طریق مشاهده و آزمایش و تفکر به طرح نظریه بپردازد.

اسلاید ۸: اهداف از ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۰کسب سواد علمی فناورانه کسب دانستنی‌های ضروری کسب مهارت‌های ضروریکسب نگرش‌های زندگی

اسلاید ۹: اصول حاکم: همسوسازی با برنامه درسی ملی با توجه به رویکردهای زیر: ۱- فطرت‌گرایی توحیدی: توجه به چهار عرصه یادگیری یعنی خود، خلق، خلقت، خالق ۲- توجه به رویکرد زمینه‌محور یا تماتیک (thematic): – هر واحد یادگیری در ارتباط با زمینه‌ی واقعی زندگی فراگیران طراحی و تدوین می‌گردد.- فراگیران از طریق کسب تجربه‌ی دست اول، نقشی اساسی و فعال در یادگیری دارند.۳- رویکرد پیامد محور: – بروز شایستگی از طریق تلفیق دانش، مهارت، نگرش – به‌کارگیری دانش کسب‌شده در موقعیت‌های واقعی زندگی ۴- توجه به یادگیری‌های مشترک:تفکر و حکمت – آداب و مهارت‌های زندگی – کار و فناوریرویکردهای حاکم بر برنامه‌ی درسی جدید علوم

اسلاید ۱۰: تبیین برنامه جدید بر مبنای پژوهش، تجارب بین‌المللی، مطالبات نهادها، تجارب داخلی آنچه از برنامه قبلی حفظ شده استرویکرد فعال یاددهی – یادگیری (تولید مفهوم محور یادگیری)بخش عمده محتوا (دانش، مهارت، نگرش)ارزشیابی (توصیفی، عملکردی)ابعاد جدید برنامه درسیرویکرد: زمینه‌محور (تماتیک)هدف: کسب شایستگی (پیامدمحور): تلفیق دانش، مهارت، نگرشروش: به‌کارگیری بسته‌ی آموزشی

اسلاید ۱۱: اهداف پیامدمحورپیامد یادگیری: نتایجی است که انتظار می‌رود دانش‌آموزان پس از نوعی درگیرشدن با فعالیت‌های یادگیری توانایی خود را در دانش کسب ‌شده در موقعیت‌های جدید نشان دهند.ویژگی‌های پیامدمحوری:- تلفیق آموزش و ارزشیابی- ارزیابی عملکرد دانش‌آموزان در سطوح مختلف- استفاده از ملاک‌ها و سطوح عملکردی در سنجشبسته آموزشی۱- دانش‌آموز (کتاب درسی، کتاب کار، فیلم، نرم‌افزار)۲- معلم (کتاب راهنمای، فیلم معلم، نرم‌افزار)۳- اولیا (فیلم)

اسلاید ۱۲: رویکرد زمینه‌محور (تماتیک) در طراحی آموزشیهر درس یک زمینه‌ی یادگیری است.تم باید دارای چهار ویژگی باشد: ارتباط با زندگی ۲) قابلیت عمق‌بخشی ۳) دارا بودن انسجام درونی ۴) دارا بودن بازوهای اتصال به موضوعات بیرونیرویکرد زمینه‌محور برای رسیدن به شایستگیهر واحد یادگیری در ارتباط با زمینه واقعی زندگی فراگیرانقرار گرفتن در موقعیت یادگیری (به‌کارگیری همزمان دانش، مهارت، نگرش)فراگیران در یاد گیری نقش اساسی و فعال دارند (کسب تجربه دست اول)

اسلاید ۱۳: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید ۱۴: جایگاه حوزه ی یادگیری علوم تجربی در برنامه ی درسی ملیدر بیانیه ی حوزه ی علوم تجربی , تعریف , کارکرد , قلمرو و جهت گیری های کلی علوم تجربی آمده است که به اختصار مورد توجه و بررسی قرار می گیردتعریف علوم تجربی : علم تجربی حاصل کوشش انسان برای درس واقعیت های هستی و کشف فعل خداوند است

اسلاید ۱۵: کارکرد حوزه علوم تجربی:برخورداری مربیان از سواد علمی فناورانه در بعد شخصی و اجتماعیرشد و ارتقا شایستگی های عقلانی , ایمانی , دانشی , مهارتی و اخلاقیشناخت و استفاده ی مسئولانه از طبیعت به مثابه بخشی از خلقت الهیایفای نقش سازنده در ارتقای سطح زندگی فردی , خانوادگی , ملی و جهانی زمینه سازی برای تعظیم نسبت به خالق متعال از طریق درک عظمت خلقتتعمیق و تعادل در نگرش توحیدی ودستیابی به درک غایتمند از خلقت

اسلاید ۱۶: قلمرو حوزه ی علوم تجربی دانش : شامل زندگی و موجودات , زمین و پیرامون آن , ماده و تغییرات آن , انرژی وتغییرات آن , طبیعت و مواد فرآوری شده , علوم در اجتماع , علوم در زندگی روزانه , تاریخ علم در ایران و اسلامفرآیند های علمی : شامل مهارت های فرآیندی (مشاهده , جمع آوری اطلاعات , انداز

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.