پاورپوینت کامل رفتار انگیزشی در سیستم های حسابداری مدیریت و کنترل ۶۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل رفتار انگیزشی در سیستم های حسابداری مدیریت و کنترل ۶۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۶۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل رفتار انگیزشی در سیستم های حسابداری مدیریت و کنترل ۶۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل رفتار انگیزشی در سیستم های حسابداری مدیریت و کنترل ۶۹ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: ملاحظات عمده رفتاریتعبیه دستورالعملهای اخلاقی راهبردی سازمان در طراحی سیستم کنترل و حسابداری مدیریتاستفاده از ترکیبی از سنجشهای عملکرد کمّی و کیفی کوتاه مدتاعطای قدرت و اختیار به کارکنان در جهت درگیر شدن در تصمیم گیری و طراحی سیستم کنترل و حسابداری مدیریتایجاد یک سیستم تشویقی مناسب برای پاداش دادن به عملکرد خوب

اسلاید ۵: تأثیرات MACS بر رفتارتلاش در این دارند که سیستم جدیدی بدون در نظر گرفتن مفاهیم و نتایج رفتاری MACS را اجرا کنندنتایج منفی:ممکن است رفتار همگرا با هدف رخ ندهدانگیزه می تواند کم باشدممکن است کارکنان ترغیب به رفتار ناکارا شوند!

اسلاید ۶: مدل مدیریت منابع انسانیِ انگیزش(HRMM)دیدگاه معاصر مدیریت در مورد انگیزش.بر اساس ابتکارات در جهت بهبود کیفیت زندگی کاری و نفوذ قوی رویه مدیریت ژاپنی .سطح بالایی از مشارکت و پاسخگویی در قبال تصمیم گیری ها در محیط کار را به ارمغان آورده است.مدل منابع انسانی پایه چهار ملاحظه اخلاقی در طراحی MACS است .

اسلاید ۷: مفروضات مرکزی HRMMسازمانها تحت یک سیستم باور از ارزش، هدف و جهت گیری های سازمانشان عمل می کنند.چنانچه افراد در این فعالیتها شرکت کنند، کار را لذت بخش و مطلوب درمیابند:توسعه(پیشبرد) اهدفتصمیم گیریدستیابی به اهداف در محیط کارافراد بواسطه هر دو ابزار پاداشهای مالی و غیر مالی انگیزه می گیرند.

اسلاید ۸: مفروضات مرکزی HRMM کارکنان دانش و اطلاعات قابل توجهی در مورد شغلهایشان دارند و به خوبی از راههایی که عملکردهایشان را بهبود خواهد بخشید و نتیجتاً به سازمان به عنوان یک کل منفعت می رساند؛ آگاه هستندافراد بسیار خلاق ، اخلاق گرا و مسئولیت پذیر هستندخواهان این هستند که فرصتهایی برای تأثیرگذاری در تغییرات در سازمانشان را دارا باشند.

اسلاید ۹: دستورالعملهای اخلاقی راهبردی سازمان و طراحی MACSدر مرکز بسیاری از سیستمهای محدودیت، مجموعه ای از اصول اخلاقی وجود دارندیک MACS خوب طراحی شده ، برای اینکه رفتار و تصمیم گیری را هدایت کرده و تحت نفوذ قرار دهد ، باید هم جهت(در مشارکت) با اصول ، دستورالعملهای اخلاقی راهبردی یک سازمان باشد.می تواند در مواقعی که با مسائل دشوار(دوراهی) اخلاقی روبرو می شوند، راهنمایی برای تصمیم گیران فراهم کند.

اسلاید ۱۰: فشار هایی که یک MACS را تحت تأثیر قرار می دهدمدیران اغلب تحت فشار شدیدی از طرف شرایط کاری و اعضای با نفوذ سازمان قرار دارند تا در موقعیتهای حساس (اساسی) قضاوتهای اخلاقی را نادیده بگیرند.این فشار ها شامل این موراد می باشند:درخواستها برای دستکاری اطلاعات مطابق علائق افراد یا گروه های خاص.درخواستهای شدید برای مخدوش کردن گزارشات یا نتایج آزمون.درخواست برای کسب اطلاع از موارد محرمانه.فشار برای نادیده گرفتن رویه های سئوال برانگیز یا غیر اخلاقی.

اسلاید ۱۱: اصول اخلاقی و حسابداران مدیریترفتار و تصمیم گیری به وسیله دستورالعملهای اخلاقی راهبردی سازمان، استانداردهای اخلاقی، پیمان های حرفه ای و بنیادهای حسابدارای مدیریت، هدایت می شوند.مدیریت اغلب نقش عمده ای در طراحی MACS بازی می کنند.

اسلاید ۱۲: شرکت دادن اصول اخلاقی در طراحی MACSبرای شرکت دادن اصول اخلاقی در طراحی یک MACS و کمک به مدیریت برای مقابله مؤثر با موقعیتهایی که شرحشان گذشت، ممکن است طراحان سیستم تلاشهایی برای کسب طمینان از این موراد انجام دهند:اینکه سازمان آیین نامه(دستورالعملهای) اخلاقی جامعی را تنظیم و اجرا کرده است وآنرا به تمام کارکنان انتقال داده است.(این مورد اغلب از طریق سیستم باورها انجام می شود، که در فصل اول مورد بحث قرار گرفت.)اینکه تمام کارکنان درک صحیحی دارند از : دستورالعملهای اخلاقی سازمان و سیستم محدودیتی که رفتار را تبیین (تحمیل) می کنند.(در این فصل خاطر نشان شد که سیستمهای محدودیت برای این طراحی شده اند که اقدامات مناسب و اقداماتی را که هرگز نباید انجام شوند، را مشخص کنند).اینکه سیستمی برای شناسایی تخطی ها از دستورالعملهای اخلاقی سازمان وجود دارد که در آن کارکنان دارای اطمینان هستند.

اسلاید ۱۳: اجتناب از دوراهی های(موقعیتهای غامض) اخلاقیاغلب سازمانها تلاش می کنند به وسیله گسترش دستورالعملهای اخلاقی ملاحظات اخلاقی مشخص کنند ملاحظات اخلاقی:قوانین قانونیقوانین اجتماعیعضویت در انجمنهای صنفی هنجارهای گروهی یا سازمانی هنجاری شخصی

اسلاید ۱۴: سلسله مراتب اخلاقیاقدامی که توسط قانون ممنوع باشد، باید بواسطه موارد زیر نیز غیر قابل قبول باشد: اجتماع، حرفه یک فرد، سازمان و نهایتا به وسیله هر شخص. عملی که از نظر قانون و اجتماع قابل قبول است، مثل کمتر نشان دادن استراتژیک هزینه های کالا، ممکن است از نظر حرفه ای غیر قابل قبول باشد.

اسلاید ۱۵: مواجهه با تضادهای اخلاقییک تصمیم گیرنده ممکن است زمانی که اصول اخلاقی فراتر از استانداردهای سازمان هستند با تضاد اخلاقی روبرو شود.سازمانهایی که دستورالعملهای اخلاقی مشخص(اختصاصی شده) و غیر مبهمی را تنظیم و پشتیبانی می کنند ، می توانند محیطی خلق کنند که از میزان تضادهای اخلاقی خواهد کاست. داشتن یک سلسله مراتب ترتیبی از اعتبار، یک قدم در اجتناب از ابهام یا درک نادرست است

اسلاید ۱۶: نقش مدیریت ارشدیک متغیر بسیار مهم دیگر است که می تواند از میزان تضادهای اخلاقی بکاهد. اگر این افراد رفتاری مثال زدنی از خود نشان دهند، سایر اعضای سازمان یک الگوی رفتاری برای تقلید خواهند داشت. سازمانهایی که رهبرانشان(رؤسا) رفتاری غیر اخلاقی از خود به نمایش می گذارندنمی توانند از کارکنانشان انتظار رفتاری مطابق با استانداردهای اخلاقی بالا را داشته باشند.

اسلاید ۱۷: تضادها با دستورالعملهای اخلاقیدر بعضی موراد زمانی که سازمان یک دستورالعمل اخلاقی رسمی را ایجاد می کند، این دستورالعملها می توانند پتانسیلی ایجاد کنند برای بروز تضادهای اخلاقی واضح با خود دستورالعمل. اغلب تضادهای اخلاقی که در عمل به وجود می آیند ، شامل این موارد هستند:تضاد بین قانون و دستورالعمل اخلاقی سازمان تضاد بین دستورالعمل اخلاقی به کاربرده شده در سازمان و انتظارات معمول جامعه تضاد بین مجموعه خصوصیات اخلاقی شخصی و حرفه ای افراد ، و دستورالعملهای اخلاقی اجرا شده در سازمان.

اسلاید ۱۸: تضادهای بین ارزشهای فردی و سازمانیاگر دستورالعملهای اخلاقی یک سازمان سخت گیرانه تر از دستورالعملهای اخلاقی یک فرد باشد، ممکن است تضادهای اخلاقی به وجود بیایند.

اسلاید ۱۹: تضاد بین ارزشهای فردی و ارزشهای سازمانیموضوعات بغرنج ممکن است زمانی رخ دهند که دستورالعملهای اخلاقی فردی انوع قطعی از رفتارها را ممنوع می داند که که از نظر قانونی، اجتماعی و حرفه ای ، و از دیدگاه سازمان قابل قبول می باشند. پناسیل برای اینگونه تضادها ، زمانی به وجود خواهد آمد که عملی که برای سازمان مطلوب است ،برای فرد غیر قابل قبول باشد. سازمانی کار می کند که ممکن است آن فرد را تحت شرایطی برای انجام مواردی ملزم کند که از نظر فرد غیر قابل قبول است.

اسلاید ۲۰: تضادهای بین ارزشهای بیان شده سازمان و ارزشهای مورد عملدر بعضی موارد کارکنان ، مدیران یا حتی مدیران ارشد را در حالی مشاهده می کنند که دچار رفتارهای غیر اخلاقی شده انداین نوع تضاد، دشوار ترین نوع تضاد است زیرا کارکنان را مجبور می کند بین اینکه اطلاعات را به صورت عمومی منتشر کنند یا اینکه آنرا مسکوت بگذارند؛ انتخاب نمایند.

اسلاید ۲۱: تضادهای بین ارزشهای بیان شده سازمان و ارزشهای مورد عملمتخصصانی که این مسئله را تحت مطالعه قرار داده اند، توصیه می کننداولا؛ حقایق دارای صحت بوده و تضادی بین سیاست اخلاقی بیان شده سازمان و اقداماتی که کارکنانش انجام می دهند، وجود دارد. دوم؛ به وسیله سخن گفتن با رده های بالاتر ، شخص باید تعیین کند که آیا تضاد مربوط به کل مؤسسه است یا منعکس کننده اقادامات و تصمیمات اقلیت کوچکی از کارکنان است.

اسلاید ۲۲: تضادهای بین ارزشهای بیان شده سازمان و ارزشهای مورد عملسایر گزینه های عملی دیگر شامل این موارد هستند:گزارش کردن (نشان دادن) اختلاف(نارسایی) به یک مقام بالاتر و رد انجام غیر اخلاقی. این انتخاب ممکن است منجر شود به : اخراج، لزوم استعفا از سازمان، یا تجربه کردن رنج حاصل از تحریم پنهان سازمانی.گزارش کردن اختلاف به یک مقام بالاتر و انجام عمل غیر اخلاقی. انتقال دادن اختلاف به یک میانجی در سازمان، چنانچه چنین فردی در سازمان وجود داشته باشد. رجوع کردن به خارج از سازمان برای حل کردن موضوع به صورت عمومی.

اسلاید ۲۳: تضادهای بین ارزشهای بیان شده سازمان و ارزشهای مورد عملرجوع به خارج از سازمان به صورت ناشناس برای حل کردن موضوعاستعفا و اقدام برای حل موضوع به صورت عمومی.استعفا و سکوت اختیار کردنعدم انجام اقدامی خاص و امیدوار بودن به اینکه مسئله خود به خود حل خواهد شد.

اسلاید ۲۴: تضادهای بین ارزشهای بیان شده سازمان و ارزشهای مورد عمل چنانچه سازمان در مورد دستورالعملهای اخلاقی است مُجِد است، باید یک سیستم کنترل اخلاقی مؤثر را به این منظور دارا باشد که به سازمان اطمینان ببخشد و شواهدی در زمینه فراهیم کند که اصول اخلاقی بیان شده و به کار بسته شده یکسان هستند. بخشی از سیستم کنترل باید شامل ابزارهایی برای کارکنان باشد تا بدان وسیله ناهمانگی های بین رویه ها

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.