پاورپوینت کامل اندیشه مهدویت ۱۳۱ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل اندیشه مهدویت ۱۳۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۳۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل اندیشه مهدویت ۱۳۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها
پاورپوینت کامل اندیشه مهدویت ۱۳۱ اسلاید در PowerPoint
اسلاید ۴: ضرورت بازانگاری اندیش مهدویّت آموزه استراتژی دکترین گزار اعتقادی اندیشه مادر، نظام بخش ومدل ساز
اسلاید ۵: مهدویّت اندیش مادر، نظام بخش ومدل ساز مدل های فکری ونظری تیپ های رفتاری و عملی
اسلاید ۶: سامان تبلیغ دینیجهت گیری کلّی تربیت دینی : تربیت دینی از شؤون ولیّ الهی است ووظیف ما قراردادن دست مردم در دست ولیّ الهی است.شاخصه های ولیّ ومربّی: آگاهی(علم) به روشها- آزادی(عصمت) ازکشش هامشروعیّت: پیش فرض قرآن در تبلیغ حجّت زنده است.اصالت ها : عقل، تربیت، نماز، ازدواج، مسجد، مخاطب، نرم افزار، حقیقت (چهره به چهره) نه مجاز، عمل، حاکمیّتعینیّت: تدیّن کار انسان است. باید با حسّ نیاز همراه شود.آرمانی: نگاه دین حدّ اکثری است نه حدّ اقلّی.جذب ودعوت: نه دعوت به جذب – کار محمّد امین (صلوات الله علیه وآله) در بالای کوه صفا و در یوم انذارالعشیره الاقربین – شروع دعوت از محبّت و اعتماد نه استدلال – سنّت محور: فرمولهای صد در صدی : لیس للانسان الّا ما سعی/ انّک لا تهدی من احببت ولکن الله یهدی من یشاء / ساع سریع نجی/ وما علی الرسول الّا البلاغ المبین / ابی الله ان تجری الاشیاء الّا باسبابها/ یا مسبّب الاسباب من غیر سبب
اسلاید ۷: اصول کلّی در تربیت دینی
اسلاید ۸: مدل دهم: جریان سازی ودرگیرکردنسربازی……
اسلاید ۹:
اسلاید ۱۰: ذکر لفظیسلام به ولیّ الهی سلام واجب ومؤثر ایشان را به دنبال خواهد داشت.دعای عهد – زیارت آل یس: اثر پیراهن یوسفگزارش شخصی اعمال به حضرت قبل از گزارش فرشتگانامیر المؤمنین: مواظب حرفهایت باش که تبدیل به اعمالت خواهد شد.
اسلاید ۱۱: ذکر ذهنیتأثیر مستقیم گفته ها وشنیده ها در اندیشه سیر مطالعاتیمطالع مؤثرمبادی اراده: یقظه، میل ، شوق، شوق اکید، محبّت، عشق، پرستش
اسلاید ۱۲: ذکر قلبیتنظیم عواطف واحساسات بر اساس حبّ وبغض ولیّ الهی
اسلاید ۱۳: ذکر عملیآیین ولیّ الله شدن در رفتارهای جوانحی وجوارحی
اسلاید ۱۴: مدل دوّم: تربیت آرمانیالشیع تربّی بالامانیّ منذ مأتی سن. کافی، ج۲، ص۱۹۲.مهدویّت کارکرد تربیتی کارکرد حکومتی
اسلاید ۱۵: راهبردهاتربیت نیروی کیفی کم (رجال المهدی)۱. عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ أَنَّهُ دَخَلَ عَلَیْهِ بَعْضُ أَصْحَابِهِ فَقَالَ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاکَ … مَا أَکْثَرَ شِیعَتُکُمْ فَقَالَ لَهُ … أَبُو عَبْدِ اللَّهِ: أَمَا لَوْ کَمُلَتِ الْعِدَّهُ الْمَوْصُوفَهُ ثَلَاثَمِائَهٍ وَ بِضْعَهَ عَشَرَ کَانَ الَّذِی تُرِیدُونَ. غیبت نعمانی، ص۲۰۳، ح۴. ۲. عَنْ سَدِیرٍ الصَّیْرَفِیِّ قَالَ دَخَلْتُ عَلَى أَبِی عَبْدِ اللَّهِ… یَا سَدِیرُ لَوْ کَانَ لِی شِیعَهٌ بِعَدَدِ هَذِهِ الْجِدَاءِ مَا وَسِعَنِی الْقُعُود… هِیَ سَبْعَهَ عَشَر. کافی، ج۲، ص۲۴۲، ح۴.
اسلاید ۱۶: آثار تربیت آرمانیحسّ مبارزه دائمی بین ولایت الهیّه وولایت طاغوتتربیت حماسیامکان حیات طولانی وپربرکت:طول عمر امام–پروفسور ربکهقانع نشدن به کم ها وطلب آرزوهای بزرگ: رسیدن بشر به نفت، انرژی های پاک و فن آوری تلفن همراهسازندگی فردی وجمعی برای رسیدن به جامعه آرمانی
اسلاید ۱۷: مراتب یاوران امام: مقامات تربیتیوزراءابدال: ۳۰ نفر – دوران غیبتحکام ۳۱۳نفرمرد – ۵۰ نفراز بانوانعیسی بن مریمخضرحلقهانصار اشیاعاولیا
اسلاید ۱۸: مدل نهم: خانواد مهدوی خانواده محور رشد حقیقی: درمقابل کانونهای دیگر مثل مراکز آموزشملاک حاکم: همراهی لذّت آفرین در مسیرعبودیّتملاک انتخاب: معرفت، اخلاق، کفویّت، سادگیاستاندارد: انسانهای بزرگ درخانه ای ولو کوچک نه انسانهایی کوچک در خانه ای حتما بزرگ( ازدیاد نفس)مراحل تربیت کودک: سیادت، خدمت، وزارتظواهر: اسامی آرمانی، قصص آرمانی، مکالمه های آرمانی، هدیه های آرمانی، سفرهای آرمانی، ارتباطات آرمانی، تحصیلات آرمانی.
اسلاید ۱۹: مدل اوّل: مباحث انتظارتعریف انتظار : عنصر امید، عنصر عمل، عنصر اعتقادماهیّت: احتراز، اعتراض یا تقیّه : سنگر گرفتن در خانه های ضعف دشمن و تهیّؤ: پرکردن خانه های ضعف خویش
اسلاید ۲۰: مدل اوّل : مباحث انتظارویژگی ها: رابطه نه حالتعاقلانه وعاشقانه بودنسنخیّت ساز فرصت ساز نه اتلاف وقت
اسلاید ۲۱: مدل اوّل : مباحث انتظارارزش معنوی: مانند قتیل صبرافضل اهل کل زمان اجر هزار شهید از شهدای بدر واحد اجر ۵۰ صحابی
اسلاید ۲۲: مدل اوّل : مباحث انتظارلوازم انتظار: نفی وضع موجودنهضت مداوم اصلاحگرانه با تکیه بر اصولراهبرد انتظار: ورع حسن خلق عبادت وعبودیّت تولّی شهادت طلبی
اسلاید ۲۳: مدل اوّل : مباحث انتظارآسیب شناسی: نگرش تک بعدی(خوابها وتشرّفات) توقّع رؤیت در زمان غیبت افراط وتفریط مرید ومراد بازی علم زدگی نگاه به غرب
اسلاید ۲۴: مدل سوّم: مهندسی بلوغ اجتماعیانّ الله لا یعجل لعجله العباد انّ لهذالامر غایه ینتهی الیها فلو قد بلغوها لم یستاخرو ساعه ولم یستقدموا وَ لَوْ أَنَّ أَشْیَاعَنَا وَفَّقَهُمُ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیُمْنُ بِلِقَائِنَا وشاخصه های بلوغ اجتماعی:رغبت اجتماعی: رسیدن بشر به نفت، انرژیهای پاک، فن آوری تلفن همراهشکوه اجتماعی: عنصری به نام مردماستعانت اجتماعی: سنّت نصر
اسلاید ۲۵: مدل چهارم: تز زمینه سازی نظرات راجع به ماهیّت ظهورتحصیلی بودن: حضرت امام، رهبری، غالب فقها و غالب مدیران وغالب نویسندگان مهدوی، دشمنان مهدویّت( صهیونیست ها و…)حصولی بودن: آقای وحید، تفکیکیان، بنی هاشمی، …:راز پنهانی ورمز پیدایی
اسلاید ۲۶: دلایل تحصیلی بودن ظهور:۱. ولو انّ اشیاعنا وفقهم الله لطاعته کانوا علی اجتماع من القلوب للوفاء بالعهد علیهم لما تأخّر عنهم الیمن بلقائنا۲. واکثرواالدعاء بتعجیل الفرج فانّ فی ذلک فرجکم۳. لا یأتی الّا بعد ایاس منه۴. اما لو کملت العدّه الموصوفه کان اللذی تریدونسنّت های الهی: انّ الله لا یغیّر ما بقوم حتّی یغیّروا ما بانفسهم، لیس للانسان الّا ما سعی، …۵. انسان به هرچه که مضطر شده رسیده است.استفاد فقهایی مثل پدر علام حلّی وسیّد بن طاووس در زمان هلاکو خان ر.ک: مصاحبه با فارس
اسلاید ۲۷: سیر امام)
اسلاید ۲۸: الف) سیر شخصیفوالله مالباسه الّا الغلیظ وماطعامه الّا الجشب یسیر بسیره رسول الله ولا یعیش الّا عیش امیر المؤمنینیکون من الله على حذر، لا یضع حجراً على حجر، ولا یقرع أحداً فی ولایته بسوط إلاّ فی حدالْمَهْدِیُّ کَأَنَّمَا یُعْلِقُ الْمَسَاکِینَ الزُّبْدَ .تأوی إلیه اُمته کما تأوی النحله الى یعسوبهاعلامه المهدی أن یکون شدیداً على العمال جواداً بالمال رحیماً بالمساکین
اسلاید ۲۹: الف) سیر مدیریتی سرّ الاسرار مدیریّت حجّت: تغییرذائقه و مبدأ میل بشر به سمت عالم معناقارّ جدید کشف شده در عالم عصر ظهور: قارّ معنی«إذا قام قائمنا وضع یده على رؤوس العباد فجمع بها عقولهم وکملت به أحلامهم»ویملا قلوب امه محمد غنى، ویسعهم عدله، حتى انه یامر منادیه فینادی: من له حاجه الی؟ فما یاتیه احد الا رجل واحد یاتیه فیساله!! فیقول: ائت السادن حتى یعطیک. قال: فیاتیه فیقول له: انا رسول المهدی، لتعطینی مالا، فیقول له: احث فیحثی فلا یستطیع ان یحمله، فیلقی حتى یکون قدر ما یستطیع حمله، فیخرج به، فیندم. فیقول: اذا کنت اجشع امه محمد نفسا، دعتنی الى هذا المال، وقدترکه غیری، قال: فیرجع، فیرده علیه، فیقول له: هذا المال لا نقبل منه شیئا،اعطیناکه.
اسلاید ۳۰: الف) سیر مدیریتی لایأخذ حاجبا ولا بوّابا۱. سیستم رجوع وارجاع منتفی می شود.۲. وابستگی مردم به دیوان سالاری حکومتی کم می شود.۳. اولویّتهای زندگی مردم از مادّی به معنوی تغییر می یابد.۴. حکومت ها، قوانین، ساختارها وروش هایی که دینی نیست ( که لزوماً ممکن است ضدّ دینی هم نباشد) نسخ می شوند. موارد ذیل را می توان مصداق این نسخ دانست:قوانین محدود کنند سیاسی، اقتصادی، فرهنگی مبتنی بر تفکیک کشورها مانند:قوانین تابعیت، سکونتقوانین گمرکیقوانین ملّی مبتنی بر ملّیتقوانین فرادینی عرفیبرخی قوانین محدود کنند مسافرت( مانندلزوم گرفتن ویزا وگذرنامه)قوانین محدود کنند مالکیّت جز برای افراد خاصّ وقوانین محدود کنند ازدواج افرادی که از نظر شرعی به هم حلال هستند ولی از دو نژاد یا منطقه یا ملّیت وقومیّت متفاوتند.ساختارهای سیاسی، اقتصادی وفرهنگیمرزهای جغرافیایی وسازمانهای مبتنی بر آن مانند سازمان ملل متحدسازمانهای تجاری که بخشی از نظام استکباری وغیر عادلان امروز هستند. مانند سازمان تجارت جهانیسازمان های فرهنگی غیردینی که به اشاع تمدّن مادّی بپردازند.نهادهای مبتنی بر دمکراسی وانتخابات مردمی صرف مانند پارلمان ها و….
اسلاید ۳۱: الف) سیر مدیریتی مردم داری: هو اشفق علیهم من آبائهم وامّهاتهمخوف و رجا یا شدّت ورحمت: شدید علی العمّال رحیم بالمساکینتشویق وتنبیه: «یُزاد المحسن فی إحسانه ویُتاب على المسیء»دقّت وعدالت : لایضرب احد فی ولایته بسوط الّا فی حدّولا یقبل صاحب هذا الامر الجزیه کما قبلها رسول الله ..یُفَرِّجُ اللَّهُ بِالْمَهْدِىِّ عَنِ الْاُمَّهِ، یَمْلَأُ قُلُوبَ الْعِبادِ عِبادَهً وَ یَسَعهُمْ عَدْلُهُ، بِهِ یَمْحَقُ اللَّهُ الْکَذِبَ وَ یُذْهِبُ الزَّمانَ الْکَلِب، وَیُخْرِجُ ذُلَّ الرِّقِّ مِنْ أَعْناقِکُمْ یؤیده الله بملائکته ویعصم أنصاره وینصره بآیاته ویظهره على أهل الأرض حتى یدینوا طوعاً وکرهاً، ویملأ الأرض عدلا وقسطاً ونوراً وبرهاناً، یدین له عرض البلاد وطولها حتى لا یبقى کافرٌ إلاّ آمن ولا طالح إلاّ صلح ویصطلح فی ملکه السباع وتخرج الأرض برکاتها وتنزل السماء برکتها وتظهر له الکنوز، یملک مابین الخافقین أربعین عاماً، فطوبى لمن أدرک أیامه وسمع کلامهیرضى عنه ساکن الأرض وساکن السماء
اسلاید ۳۲: الف) سیر مدیریت مالی «التسویه فی العطاء» «إذا قام قائمنا اضمحلت القطائع فلا قطائع»«یحثو المال حثواً»«یملأ الله قلوب اُمه محمد(صلى الله علیه وآله) غنىً ویسعهم عدله»مسند أحمد: ۳ / ۳۷، ملاحم ابن المنادی: ۴۲، میزان الاعتدال: ۳/ ۹۷.
اسلاید ۳۳: الف) سیر مدیریتی امداد های مدیریّتینصره الملائکه البدریین له امتلاکه قمیص یوسف عصا موسى وحجره خاتم سلیمان درع رسول الله(صلى الله علیه وآله) وسیفه ورایته سائر مواریث الأنبیاء(علیهم السلام) وإظهاره لها
اسلاید ۳۴: الف) سیر جهادیبا هرکس به سلاح خود می ستیزد. و ینادى منادیه الا لاتتبعوا مولیا ولا تجهزوا على جریح و یسیر بهم کماسار على (ع ) یوم البصره امام ، در همه مراحل دعوت و فعالیت ، به تبیین اهداف و علل اقدامات خود مى پردازند و جواب و نقطه ابهامى را براى مردم باقى نمى گذارد. مخالفان سیاسى و مذهبى ، با استفاده از جو آرامى که امام ایجاد مى کند، به بیان مواضع خود مى پردازند و جواب مى شنوند.تظهر الملائکه فی عسکره المبارک ویراها الناس کما کانوا یرونها إلى عهد ادریس النبی علیه السلام، وتظهر فی جیشه عساکر من الجن.لیس فی عسکره طعام ولا شراب الاّ حجر یحمل وان طعامهم وشرابهم من ذلک الحجر.عن المفضل قال: سمعت أبا عبدالله (علیه السلام) وقد ذکر القائم (علیه السلام) فقلت: إنی لارجو أن یکون أمره فی سهوله، فقال: لا یکون ذلک حتى تمسحوا العرق والعلق.
اسلاید ۳۵: الف) سیر قضایییبلغ من ردّ المهدی المظالم، حتى لو کان تحت ضرس إنسان شیء انتزعه حتى یرده فیبلغ من عدله أن (تتمنى الأحیاء الأموات) یحکم بحکم سلیمان وداود فی قضائه; أی بالعلم (اللدنی) دون الاحتجاج بالبینه
اسلاید ۳۶: الف) سیر اقتصادیسمح بالمال یملأ الله قلوب اُمه محمد(صلى الله علیه وآله) غنىً ویسعهم عدلهیعید المهدی الموعود ـ عجل الله فرجه ـ نظام (التسویه فی العطاءإذا قام قائمنا اضمحلت القطائع فلا قطائعلیبعثن الله عزوجل فی هذه الامه خلیفه یحثی المال حثیا ولا یعده عدایملأ قلوب امه محمد غنیویعمل فیهم بسنه نبیهم صلى الله علیه وآله وسلم حتى انه یامر منادیا فینادی: من له حاجه الی؟ فلا یاتیه الا رجل واحد
اسلاید ۳۷: سیر دینی در مقابل ادیان ومذاهبولا یبقى فی الأرض بقعه عبد فیها غیر الله إلاّ عُبد الله فیها ویکون الدین کله لله ولو کره المشرکون یقوم بإخراج التواره والإنجیل غیر المحرّفین من غار بأنطاکیه ویحاجج الیهود والنصارى بهما ویستخرج حُلی بیت المقدس ومائده سلیمان ویردها الى بیت المقدس، ویدعمه فی موقفه هذا عیسى(علیه السلام) الذی (یحتج به على نصارى الروم
اسلاید ۳۸: دین جدیدتعبیر دین جدید در روایات عصر ظهور وجود ندارد و تعبیراتی مانند «سلطان جدید، امر جدید، قضا جدید، سنه جدیده» فارغ از بحث های سندی موجود در روایات مشتمل برآنها ناظر به این است که اوّلاً بسیاری ازمعارف اسلامی، متناسب با سطح فرهنگ و فکر اجتماعات گذشته نبوده،یا زمینه عملى آنها وجود نداشته ثانیا اصول و احکام فراوانى دچار تحریف و دگرگونى معنوى یا موضعى گشته وثالثاً تحولات ژرف و روزافزون زندگى و حوادث عظیم جهانى و رخدادهاى گسترده و مهمى که در همه بخشهاى زندگى انسان پدید گشته است ، راه حلها و پاسخهاى نو و تازه مى طلبد، که رهبرى یگانه اجتماعات بشرى در این ارتباط باید معیارها و اصول جدید عرضه کند.
اسلاید ۳۹: سیر علمی وتکنولوژیکی – بهداشت وسلامتإذا قام قائمنا وضع الله یده على رؤوس العباد، فجمع بها عقولهم وکملت به أحلامهم إن قائمنا إذا قام مدَّ الله عز وجل لشیعت
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 