پاورپوینت کامل فرایند ارتباطات در روابط انسانی ۴۶ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل فرایند ارتباطات در روابط انسانی ۴۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل فرایند ارتباطات در روابط انسانی ۴۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها
پاورپوینت کامل فرایند ارتباطات در روابط انسانی ۴۶ اسلاید در PowerPoint
اسلاید ۴: ۴ارتباط موثر یا ارتباط بهتر، به معنی بیان منظورمان و درک کامل هر گونه باز خورد است.ارتباط موثر یا ارتباط بهتر، یک فرآیند دوسویه می باشد.کسانی که دارای ارتباط موثر هستند، در کسب و کار موفق تر خواهند بود.هدف از ارتباطات: برقراری ارتباط بهتر
اسلاید ۵: ۵چون هر دو نفر دارای نیازها، خواسته ها و نگرش های متفاوت هستند و اینها مانع می باشند، در نتیجه باید این موانع را شناسایی کرد.۱-ارتباط چشمی.۲- گوش دادن کمی سر را متمایل کنیم.۳- تقلید از حرکات و ژست مخاطب: مانند یاداشت برداری.نکات:آنچه را که می خواهید انتقال دهید، دقیقاً در ذهنتان شفاف باشد.خلاصه پیام را انتقال دهید.بیان منظور و درک کامل مخاطب.تشخیص موانع:
اسلاید ۶: ۶کلام نوشتاری: روش اصلی برقراری ارتباط در جوامع با سواد است. مثال: دستور جلسات و نامه ها فایده سهولت دسترسی..۲ گفتاری و شنیداری: مانند مکالمات، مصاحبه ها ، جلسات و تماس تلفنی فایده: سرعت بالای پیام. .۳ایما و اشارات نمادین: مانند حالتهای چهره ، لحن صدا، حالت بدن، حرکت و سکون و طرز ایستادن.فایده: اعمال و تن گفتار عمیقاً بر افراد تأثیر می گذارد..۴تصویر دیداری: عکس، اسلاید، نقاشی، طراحی، کارتون و کارهای گرافیکی و ویدیویی.فایده: قدرت زیاد در انتقال پیام دارد..۵ترکیبی از این روش ها: موجب افزایش علاقه، ادراک و به یاد سپاری پیام می شود مانند اینترنت، پوستر ، وب جهانی و CD ها و ویدئو و . . .مثال: استفاده از مولتی مدیا و کنفرانس های ویدئویی.انتخاب روش:
اسلاید ۷: ۷حالت بدن بسیار مهم است: ۱- حالت منفی: که شامل: قوز کردن عدم اعتماد به نفس.نگاه غیر مستقیم طفره رفتن.کشیدن گوش تردید و دودلی.۲-حالت خنثی: که شامل: نگاه مستقیم توجه کردن آزاد و راحت بودن دست و پا نداشتن تنش۳- حالت مثبت: که شامل: نگاه مستقیم و لبخند توجه دوستانه جلو دادن سینه وحالت باز بدن اعتماد به نفس . گذاشتن دست ها روی کمر عزم راسخ و توانایی کنترلارتباط از طریق تن گفتار:خم کردن بدن به طرفین عدم پذیرش صحبت های طرف مقابل.
اسلاید ۸: نکات: کسی که دروغ می گوید ، از درون احساس ناراحتی می کند و در تن گفتارش مشخص می شود.هنگام ایستادن، حتما یک متر فاصله را رعایت کنید.قبل از سخنرانی یا حضور در مصاحبه، حالت عصبی دارید، زیرا مقداری هورمون آدرنالین از طریق غدد وارد خون می شود، ولی با این حرکات، از قبیل نحوه ایستادن، لبخند زدن و نگاه مستقیم به طرف مقابل می توانید بر آن مسلط شوید.اگر دلشوره دارید ، یک نفس عمیق بکشید.
اسلاید ۹: ۹در اولین ملاقات ۵ ثانیه اول ، مهمتر از ۵ دقیقه بعدی است. به این معنی که ظاهر و طرز لباس پوشیدن و نحوه ایستادن، در طرف مقابل تأثیر مثبتی دارد. مثال: موی آراسته، ایستادن مرتب وصاف، دکمه های بسته و کفشهای واکس زده.ایجاد تأثیر مثبت:
اسلاید ۱۰: ۱۰به تفاوت های فرهنگی در ایما و اشارات توجه داشته باشید ، مثال: نشان دادن شست دست.در کشورهای دیگر، اگر ایما و اشارات آنها را نمی دانید از افراد محلی بپرسید.مراقب باشید که چهره شما حالت خصمانه به خود نگیرد.مراقب باشید که دستتان را روی میز نکوبید که این نشانه عصبانیت است.اگر کسی دستش را زیر چانه بگذارد، هم در حال گوش کردن است و هم ارزیابی شما: در این صورت برای اینکه از نظرش آگاه شوید، پس به پاهایش نگاه کنید که اگر روی هم گذاشته باشد پس ارزیابی منفی است.یکسری ایما و اشارات را جلوی آئینه تمرین کنید و آنهایی که بهتر و طبیعی تر هستند را انتخاب کنید.درک و به کار گیری ایما واشارات:
اسلاید ۱۱: ۱۱ایما و اشارات دلگرم کننده از قبیل تماس چشمی و تکان دادن سر موجب ایجاد حس همدلی می شود.۱-کج کردن جزئی سر و تماس چشمی دوستانه : گوش کردن تأییدی۲-نگاه به چشمهای طرف مقابل و خم شدن جزئی به جلو و بالا بردن ابروها: توجه۳-ایما و اشاره با دست: تأیید بیشتر.۴-گاز گرفتن خودکار و نگاه غیر مستقیم: عدم اطمینان.۵-یک دست دور گردن و یک دست دور کمر: نیاز به قوت قلب دارد.۶-چشمان بسته و فشردن بینی و ابروهای گره خورده: نشانه سردرگمی و تعارضات درونی فرد در مورد صحبتهای طرف مقابل است.اشاره با اعضای بدن:
اسلاید ۱۲: ۱۲گوش دادن فعال ( نه که بخوابید):۱-اگر سوال دارید و سوال خودرا درست مطرح کنید تا جواب درست بگیرید.۲-اگر فرد موقع صحبت اعتماد به نفس ندارد، سکوت کنید تا صحبت کند.۳-دقت و توجه نشان دهید:صحبت طرف مقابل را قطع نکنید و اگر کردید، عذر خواهی کنید.سوالهای باز- پاسخ بپرسید که جوابشان موجب بحث و گفتگو شود.پاسخ های کوتاه بدهید.گفته های طرف مقابل را آهسته پیش خود تکرار کنید تا یادتان بماند.یادگیری گوش دادن:
اسلاید ۱۳: ۱۳۱-گوش دادن توأم با همدلی: تشویق برای صحبت کردن طرف مقابل: با تکان دادن سر و تشویق طرف مقابل برای صحبت کردن۲- گوش دادن تحلیلی: جستجو برای یافتن اطلاعات واقعی و جدا کردن واقعیت از احساسات: از سوال استفاده کنید و از پاسخ طرف مقابل برای سوالات بعدی استفاده کنید.۳-گوش دادن ترکیبی: ترکیبی از دو روش قبلیانواع گوش کردن:
اسلاید ۱۴: ۱۴به ارزش ظاهری جملات توجه کنید و به دنبال تفسیر معانی مستتر در آنها نباشید.نکات:برای حصول اطمینان از درک صحیح صحبت طرف مقابل، جملات او را با بیانی دیگر مطرح کنید و توجه کنید که او چه می گوید.توجه به مکث ها و تناقض گویی ها داشته باشید. آنچه به شما گفته می شود را قابل اطمینان فرض کنید، مگر آنکه خلافش ثابت شود.انتخابی گوش ندهید: یعنی فقط آن قسمت هایی را که دوست دارید، گوش ندهید بلکه همه قسمت ها را گوش دهید.به صورت پی درپی ، صحبت طرف مقابل را قطع نکنید.اگر به شدت با کسی مخالف هستید، به صحبت هایش گوش کنید و سپس با عبارات درست نظر خودرا بیان کنید.تفسیر گفت وگو:
اسلاید ۱۵: ۱۵تعصب مانع برقراری ارتباط مطلوب است. پس باید آنها را شناسایی کنیم و کنار بگذاریم و علاوه بر این، ما تحت تأثیر دیگران هستیم و اغلب نظرات و عقاید آنها را بدون تفکر می پذیریم، اینطور هم نباید باشیم.بدون هرگونه فرض وگمان و بدون پیشداوری به صحبت های مقابل گوش دهیم.ببینید چه می گوید ، نه اینکه که می گوید.یک اشتباه متداول این است که فکر می کنیم می دانیم طرف مقابل چه می خواهد بگوید، و در نتیجه به صحبتش گوش نمی کنیم.تشخیص تعصبات:
اسلاید ۱۶: ۱۶برای این مورد، باید بگویم که ((متأسفم، منظور شما را درست نفهمیدم، ممکن است دوباره تکرار کنید)) یا اینکه شما فرمو
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 