پاورپوینت کامل مختصری از کتاب “فاطمه فاطمه است” ۵۱ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل مختصری از کتاب “فاطمه فاطمه است” ۵۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۵۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مختصری از کتاب “فاطمه فاطمه است” ۵۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل مختصری از کتاب “فاطمه فاطمه است” ۵۱ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: نبوغ وحقیقت پرستی: به عقیده من بزرگترین افتخاری که ملت ما در طول تاریخ خویش میتواند بدان ببالد افتخاری که مظهر گویا ودرخشان نبوغ و هوشیاری اواست و نیز نشانه تشخیص درست و اندیشه عمیق و مقاومت در برابر زور وظلم وبازشناختن فریب ودروغ باز کردن مشت خیانتکاران غاصب غالب وعصیان در برابر نظام حاکم وتحت تاثیر قرار نگرفتن در برابر هجوم پیوسته امواج تبلیغاتی وفریبنده مذهب و روحانیت وابسته به دستگاه خلافت وباز یافتن حقیقت مجهول وغریب وضعیف وپنهان در پس پردههای ضخیم وسیاه ِباطل ِمشهور و رایج وقوی… این است که در میان این جریانات باطل وپر هیاهوفریاد دردمند مردی تنها ودر شهر خویش غریب را شنید وشناخت و در این لحظه هولناک وسیاه ودشواری از تاریخ علی (علیه السلام)را انتخاب کرد ملت ما تشیع یعنی اسلام ناب یعنی اسلام منهای خلافت وعربیت واشرافیت را با اگاهی برگزید اگاهی از اینکه اسلام دارای دو اصل جدایی ناپذیر عدل وامامت است ودانست که علی بر محمد اضافه نشده است و علی را گرفته ایم تا محمد را گم نکنیم وبا تمام نبوغ وهوشیاری واستقلال شخصیت وشهامت اخلاق وعشق به فضیلت باتحمل تمام رنجها وخون دادنهابه راه خویش ادامه داد

اسلاید ۵: عقل وعشق هر مذهب ونهضت وانقلابی از دو عنصر ترکیب میشود: عقل وعشق،و به گفته الکسیس کارل عقل چراغ یک اتومبیل که راه می نماید و عشق موتور است که آن را به حرکت در می آورد و هر یک بی دیگر هیچ استو موتور بی چراغ و عشق کور خطر ناک و فاجعه و مرگ و در یک نهضت با مغز روشنفکران و دانشمندان می اندیشمد و با قلب مردمش عشق می ورزد و اسلام از این جدا نیست.در قرآن نمی توان دانست مرز میان عقل و ایمان کجاست و شهادت را زندگی جاوید می شمارد و به مکه و نوشته سوگند می خورد و علی در اسلام ترکیب عقل وعشق است.

اسلاید ۶: شهادت عشق ،اشک: تشیع در تاریخ اینگونه زاد وزیست ، متفکران ودانشمندانش مظهر اجتهاد وعقل وتوده مردمش مظهر وفاداری به حقیقت واخلاص وعشق واما امروزه توده مردم ما همچنان عشق میورزند همچنان به این خانه وفادارند وهمچنان به در این خانه چشم دوختهاند سر بر دیوار خانه فاطمه وفرزندان فاطمه نهاده اند با درد مینالند و اشک میریزند اشکی که نه از روی برنامه وهدف بلکه بخاطر تجلی احساسات وحالتی جبری وفطری از یک عشق واین عشق کامل نمی شود جز با تعهدی که اندیشمندان باید در خود ایجاد کنند وبا این تعهد مانع از هدر رفتن ای احساسات وعلایق پاک شوندواگر این تعهد از بین برود اینگونه میشود که ملتی ایمان وعشق دارد قران ونهجالبلاغه دارد و علی وفاطمه دارد وحسین وزینب داردوتاریخ سرخ داردو سرنوشتش سیاه است

اسلاید ۷: وبا تمام عشقی که به فاطمه وزینب دارد یک جمله از سخنانش را نمیداند ویک خط از شرح حالشان را نخوانده ازفاطمه فقط کوبیده شدن در بر پهلویش را میداند واز زینب ساعتی را که از خیمه به سراغ شهیدی میرود انهم فقط از صبح عاشورا تا ظهر عاشورا باید دانست که با تعهد ژاندراک دختر احساساتی خیالباف در فرانسه الهام بخش ازادی ونماد مقاومت می شود وبی تعهد زینب که رسالتی سنگینتر از رسالت حسینرا بر دست علی وار خویش گرفته است وان ادامه دهنده نهضت کربلاعلیه نظام جنایت ودروغ ووحشت واختناق انهم در اوضاعی که قهرمانان انقلابی مرده اند ومردان پیشگام اسلام دم فرو بسته اند در میان ملت ما نوحه گری میشود که باید برای او گریه کرد

اسلاید ۸: اگر روزی دیدیم که ملتی با وجود داشتن محمد وعلی وفاطمه وحسین وزینب وعدالت امامت تهقوا اجتهاد وشهادت که هر کدام ملتی را زندگیوبیداری وحماسه میتواند بخشید هیچکدام اثری ندارد بایدمقصر را عالم بدانیم، عالم است که باید به مردم بیاموزد که امام کیست؟ امامان چه کسانی بودندوچه می اندیشیدند و چه میگفتند و چه میکردند وچگونه میزیستند و در تاریخ چه نقشی داشتند و مکتبشان چه بود و در برابر چه نظام و رژیمی قرار گرفته بودند و چگونه مبارزه ای کردند؟ واگر عالم اینها را نیاموزد این عشق خالص تباه خواهد شد

اسلاید ۹: زن در جامعه اسلامی در جامعه ایران و جامعه اسلامی سه چهره از زن داریم : یکی چهره زن سنتی و یکی چهره زن متجرد که تازه شروع به رشد و تکامل کرده است و چهره سوم که چهره فاطمه است که با هر دوی آن متفاوت است و دراین میان بین گروه اول و گروه دوم تعارض وجود دارد و با گذشت زمان علاوه بر افزوده شدن بر گروه دوم که بیشتر گرایش نسل جوان است میان مادران و دختران که از دو نسل متفاوت هستند تعارض بوجود می آید و روز به روز این فاصله بیشتر و بیشتر می شود .

اسلاید ۱۰: در اینجا سوالی که مطرح است این است که( چه باید کرد ):از آنجایی که تبدیل تیپ سنتی (تیپ مادر) به تیپ جدید قطعی است گاهی افراد پیدا می شوند که ناشایسته می ایستند و چه بسا در این بین عادات و رسوم قدیمی را با منذهبی بودن یکی می گیرند و در برابر تغییراتی که جبرا و اختیارا با گذشت زمان رخ می دهد مقامت انجام می دهند و این مقاومت ناشیانه چه بسا که علاوه بر اینکه باعث از بین رفتن سنتهای میرنده می شود بلکه مذهب را که به اشتباه با سنت یکی شده نیز کهنه و میرنده نشان می دهد.

اسلاید ۱۱: متد ویژه پیغمبر سنت پیامبر شامل سخنان(احادیث،اعمال و فعل پیامبر و تقریر است و در کل سخن و رفتار پیامبربه نام سنت است و در این میان اصل سومی نیز فهمیده می شود و آن متد پیغمبر است .پیامبر در برابر یک پدیده اجتماعی و اصلاح و تغییرآن به گونه ای عمل کرده و روشی خاص دارد . در تغییر رفتار جامعه سه گونه متد وجود دارد:متد سنتی : که قائل به به حفظ و نگهبانی از سنت است متد انقلابی : که قائل به حذف و ریشه کن کردن سنت هاست.متد اصلاحی : که حالت میانه دارد و قائل بر تغییر سنتها ، نه بصورت انقلابی بلکه به مرور و تدریجی است. و اما متد پیامبر که سنتی را که ریشه در اعمال جامعه دارد و مردم نسل به نسل به آن عادت کرده اند و بطور طبیعی عمل می کنند و آن را حفظ می کنند ولی محتوا و روح و فلسفه عملی این سنت خرافی را به شکل خرافی و نژادپرستانه بود و برای تحلیل بت پرستی بود.پیامبر با حفظ اصل عمل فلسفه آن را تبدیل به یک سنت که موجب وحدت بشری است ، کرد.

اسلاید ۱۲: رئالیسم و ایده آلیسم یکی از خصوصیات اسلام این است که در رویایی با واقعیتهای عینی و جبری جامعه آنها را می بیند و وجودشان را اعتراف می کند ولی آنها را نمی پذیرد و در صدد تغییر آن برمیاید و ماهیتشان را به صورت انقلابی دگرگون می کند در مسیر ایده آلهایش میبرد و آنها را افسار می کند و در مواجهه با واقعیلت اجتماعی مکتبهای ایده آلیستی همه تکیه گاهها انحصارا بر ارزشهای متعالی و ایده الهای مطلق و مطلوب است و هر واقعیتی را که با آنها ناسازگار بود قاطعا طرد می کند و انکار میکند و یا آنها ریشه کن می کند . غریزه جنسی لذت جویی و مال دوستی واقعیاتی هستند که هستند ، ایده الیسم اخلاقی (زهد) یا مذهبی (مسیحیت) آنها را نادیده می گیرند و وقوعش را به هر شکلی انکار و محکوم می کند . . بر عکس مکتب رئالیستی هر چیزی را به دلیل اینکه واقعیت (رئالیته)اند می پذیرد و فقط به دلیل اینکه واقعیت خارجی یافته اند ، هستند و به آن دل می بندند و ایمان می آورند و ایده آلها را چون به واقعیت ناسازگارند به کلی طرد می کنند

اسلاید ۱۳: دو قالب ادم ریزی در جامعه ما در پاسخ این سوال که در برابر تغییر چه باید کرد ؟دو دیدگاه وجود دارد تیپ نوع اول که تیپی است که متعصبانه سنت را به نام مذهب واخلاق علیرقم در نظر گرفتن زمان میخواهد تحمیل کند …وتیپ دوم شامل افرادی است که در برابر تغییرات جامعه هیچگونه اقدامی نمی کنند و قائل به روشنفکری و تجددمابی وازادی خواهی هستند وبا تیپی از نوع شبه فرنگی در بیان خواسته هایشان زن ما را نه به ان شکل زن اروپایی که مستقل وازاد وبا شخصیت انسانی است بلکه به شکل ان زن اروپایی که ابزار است وبرای استفاده جنسی به کار می اید می خواهند این دو، سنت گرای امّل متقدم و سرمایهدار متجدد فرنگی با هم عملا همکاری میکنند تا تیپی تازهو مخرب وبی هویت شکل گیرد گروهی زن را با تازیانه تعصب وارتجاع میزنند وگروهی به زن انقدر ازادی میدهند وان هم نه ازادی از نوع ازاد دارای شخصیت بلکه ازادی از نوع ازادی جنسی و بی بند وباری ودر نهایت تیپ زن ما را تبدیل به یک تیپ بی شخصیت بی هویت بی بند وبار میکنند

اسلاید ۱۴: زن در نقش فرهنگی و پایگاه اجتماعی عصر جدید در این عصر زنان از پوسته خانواده و روح جمعی بیرون آمدند و به زن مستقل اقتصادی و اجتماعی تبدیل شد. و تفکرات و احساسات منفعت طلبی فردی و بینش واقعیت بین جانشین احساسات و عواطف عمیق و غیر منطقی زن شد و در نهایت این تغییر زن را به آزادی ها و امکانهای اجتماعی فراوان رساند اما از دیگران جدایش کرد و او را تنها گذاشت. در نظام خانواده با این بینش زن مرد را برمی گزیند و مرد زنش را ،اما عامل مهمی که زن و مرد را که هر دو مستقلند مقتدر و بی نیاز ، به سوی هم می خواند عامل جنسی ،عاطفی و عشق و محبت و پیوند اجتماعی و سنت ومیل به انیس و همدم و هم سخن و کششهای مرموز توصیف ناپذیر نیست،امروز صدای دعوتشان مرده است پس چیست؟یک مصاحبه عاقلانه سست و بی خود یا ضرورت قانونی و یک زور و خانواده ای با این معیار هیچ گونه ضمانت بقایی و احساسی و عاطفی نخواهد داشت.پس از رنسانس در اروپا با نظریات افرادی چون دکارت ،دور کهیم ،لکود برنارد و فروید بینش عقل و منطق حسابگری جاانشین عواطف غریزی و احساس مذهبی و فردیت جانشین روابط اجتماعی (خانواده ، قبیله وملت)و من گرایی جانشین روح جمعی و اصالت سود جانشین اصالت ارزش و بالاخره طبیعت جانشین مابعدالطبیعه و به تعبیر فرانسیس بیکن قدرت جانشین حقیقت شد .

اسلاید ۱۵: ستمگرو ستم پذیر حضرت علی (ع ) میفرماید برای بوجود امدن فقر دو نفر مسئولندیکی ظالم ودیگرانکه ظلم را میپذیرد وگر نه ظلم یک طرفه نمیتواند بوجود بیاید وظالم با نبود ونه تنها درظلم که فساد وانحراف وهمه بیچارگی ها وشکستها نیز به همکاری دو جانبه نیازمند است تا ایجاد شود

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.