پاورپوینت کامل آشنایی با مفاهیم حقوقی مالکیت معنوی و ثبت برند ۴۱ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل آشنایی با مفاهیم حقوقی مالکیت معنوی و ثبت برند ۴۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آشنایی با مفاهیم حقوقی مالکیت معنوی و ثبت برند ۴۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها
پاورپوینت کامل آشنایی با مفاهیم حقوقی مالکیت معنوی و ثبت برند ۴۱ اسلاید در PowerPoint
اسلاید ۴: سابقه قانونگذاری در زمینه حمایت از حقوق مالکیت صنعتی در ایران:۱۳۷۷…. الحاق به آخرین اصلاحات کنوانسیون پاریس۱۳۷۸… آیین نامه اجرایی قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه* در مورد کالاهایی که صرفاً به منظور صادرات تولید می شود، استفاده از اسامی بیگانه مجاز است.۱۳۷۹… قانون حمایت از پدید آورندگان نرم افزارهای رایانه ای۱۳۸۰… الحاق به سازمان جهانی مالکیت معنوی۱۳۸۲… الحاق به موافقت نامه وپرتکل مادرید پس از ۱۱۰ سال ۱۳۸۲… قانون تجارت الکترونیکی۱۳۸۳… قانون حمایت از نشانه های جغرافیایی۱۳۸۶…قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علایم تجاری
اسلاید ۵: ضرورت حمایت از حقوق مالکیت معنوی- چرا باید حمایت کرد؟حفاظت از سرمایه گذاری ها و تحقیقات انجام شدهافزایش انگیزه افراد برای تحقیقات و نوآوریجلوگیری از اختفاء تکنولوژی ها و نوآوری هاانتشار دقیق و صحیح تکنولوژی ها و نوآوری هاجلوگیری از فعالیت های موازی و صرف هزینه های اضافیتشویق و ترغیب به سرمایه گذاری و نوآوریمثال: سوهان حاج حسین که سالها روش ساخت آن پنهان بود.
اسلاید ۶: عوارض عدم حمایت از حقوق مالکیت معنوی:محروم شدن جامعه از نتیجه ابتکار و نوآوری از بین رفت روحیه جسارت در ابتکار و نوآوری در نخبگان جامعهعدم پایه ریزی یک صنعت پیشرفته و دارای مبنای مستحکمجلوگیری از رشد و توسعه واحدهای تجاری و اقتصادیکاهش سطح کیفیت زندگی مردمکاهش میزان تمایل کشورهای دیگر به سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژیمثال: سوهان حاج حسین که بدلیل عدم حمایت نمونه های مشابه و بی کیفیت زیادی بوجود آمده است.
اسلاید ۷: بر اساس تعریف سازمان جهانی مالکیت معنوی(WIPO)، حقوق مالکیت معنوی شامل موارد ذیل است: …علایم تجاری، علایم خدماتی، نام های تجاری و عناوینعلامت تجاری: استفاده از علایم تجاری به گذشته های دور بر می گردد. حدوداً ۳۰۰۰سال قبل صنعتگران هندی امضای سازنده را بر روی تولیدات خود حک می کردند. در ایران نیز در صنایعی مانند: قلمزنی، انگشتر سازی و ساخت آلات موسیقی این امر رواج داشته است.
اسلاید ۸: اهداف علامت تجاری:برای مصرف کننده:۱- کمک به مصرف کننده در تصمیم گیری و انتخاب کالا(زیرا علامت تجاری ویژگی های کالا را نشان می دهد. مثلا: شامپو صحت)؛۲- عدم نیاز به داشتن اطلاعات دقیق در مورد تولید کننده و جزئیات فنی کالا در هنگام انتخاب کالاها؛۳- تسهیل معرفی کالا به دیگران برای تولید کننده:۱- معرفی آسان محصولات به مردم۲- ایجاد تمایز میان کالاهای خود از محصولات مشابه در بازار۳- تسهیل در نفوذ و ورود به بازارهای جدید۴- ایجاد انگیزه در تولید کننده برای بهبود کیفیت کالای خود و کسب شهرت بیشتر
اسلاید ۹: تعریف علایم تجاری (قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علایم تجاری): ماده ۳۰- علامت، علامت جمعی و نام تجاری عبارتند از:الف ـ علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.ب ـ علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رؤیتی که باعنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدأ و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یاخدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده میکنند متمایز سازد.ج ـ نام تجارتی یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخصکننده شخص حقیقی یا حقوقی باشد.
اسلاید ۱۰: انواع علایم تجارتی:۱- علایم جمعی: علایمی هستند که به یک جماعت قانونی تعلق دارند و دسته و گروه خاصی را که به تولید آن کالا یا خدمت می پردازند معرفی می کنند. مثل: زعفرانکاران قاینات۲- علایم تایید شده یا تضمینی: علایمی هستند که ممکن است توسط هر کس که بتواند کالا و خدمات خود را با استاندارد تعیین شده تطبیق دهد، مورد استفاده قرار می گیرند. مانند ISO9000 که حداقل استاندارد کیفی را نشان میدهد، یا علامت استاندارد ایران.* نکته: مالک این نوع علامت به دلیل ضرورت بی طرفی خودش حق استفاده از آن را ندارد.
اسلاید ۱۱: ۳- علایم مشهور: علامتی که در یک کشور مشهور شده است( چه به ثبت رسیده باشد و چه ثبت نشده باشد.).ویژگی های علایم مشهور: ۱- حمایت گسترده تری را شامل می شود.۲- چه به ثبت رسیده باشد و چه ثبت نشده باشد، مورد حمایت قرار می گیرد.۳- حتی در زمینه محصولات از طبقه دیگر و غیر مشابه نیز مورد حمایت قرار می گیرد.مثلا: برند کوکا کولا در صنعت نوشابه سازی مشهور شده است. اما اگر کسی بخواهد لباسی با مارک کوکا کولا تولید کند، نیازمند اخذ مجوز از صاحب علامت است.
اسلاید ۱۲: علایم جغرافیایی:قانون حمایت از نشانه های جغرافیایی:ماده ۱- اصطلاحات به کار برده شده در این قانون دارای معانی زیر میباشند:الف- نشانه جغرافیایی نشانهای است که مبدا کالایی را به قلمرو، منطقه یا ناحیهای از کشور منتسب میسازد، مشروط بر این که کیفیت و مرغوبیت، شهرت یا سایر خصوصیات کالا اساسا قابل انتساب به مبدا جغرافیایی آن باشد. مثلاً: زعفران قاین
اسلاید ۱۳: علایم جغرافیایی:تفاوت علایم جغرافیایی وعلایم تجاری:علایم جغرافیایی کالا یا محصولاتی را معرفی می کند که منشاء آن در قلمرو کشور عضو یا منطقه خاصی از آن است.مثلاً: آبلیموی شیرازعلایم تجاری کالا و خدمات یک موسسه یا تولید کننده را معرفی می کند.مثلاً: آبلیموی یک و یک
اسلاید ۱۴: علایم جمعی:تفاوت علایم جغرافیایی وعلایم جمعی:علایم جغرافیایی کالا یا محصولاتی را معرفی می کند که منشاء آن در قلمرو کشور عضو یا منطقه خاصی از آن است. در حالیکه علایم جمعی علایمی هستند که گروه خاصی را که در هر کجای کشور به تولید آن کالا یا خدمت می پردازند معرفی می کنند.
اسلاید ۱۵: علایم غیر قابل ثبت:ماده ۳۲ قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علایم تجاری:علامت درموارد زیر قابل ثبت نیست:الف ـ نتواند کالاها یا خدمات یک مؤسسه را از کالاها و خدمات مؤسسه دیگر متمایز سازد.ب ـ خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد.ج ـ مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه درمورد مبدأ جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آنها گمراه کند.د ـ عین یا تقلید نشان نظامی، پرچم، یا سایر نشانهای مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمانهای بینالدولی یا سازمانهایی که تحت کنوانسیونهای بینالمللی تأسیس شدهاند، بوده یا موارد مذکور یکی از اجزاء آن علامت باشد، مگر آن که توسط مقام صلاحیتدار کشور مربوط یا سازمان ذیربط اجازه استفاده از آن صادر شود.
اسلاید ۱۶: علایم غیر قابل ثبت:هـ ـ عین یا به طرز گمراهکنندهای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به مؤسسه دیگری در ایران معروف است.و ـ عین یا شبیه آن قبلاً برای خدمات غیرمشابه ثبت و معروف شده باشد مشروط بر آن که عرفاً میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد.ز ـ عین علامتی باشد که قبلاً به نام مالک دیگری ثبت شده و یا تاریخ تقاضای ثبت آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که بهلحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود.
اسلاید ۱۷: علایم غیر قابل ثبت:قانون تجارت الکترونیکی:فصل سوم – حمایت از علائم تجاری (Trade Names)ماده ۶۶ – به منظور حمایت از حقوق مصرفکنندگان و تشویق رقابتهای مشروعدر بستر مبادلات الکترونیکی استفاده از علائم تجاری به صورت نام دامنه(Domain Name) و یا هرنوع نمایش بر خط (Online) علائم تجاری که موجب فریب یامشتبهشدن طرف به اصالت کالا و خدمات شود ممنوع و متخلف به مجازات مقرر در اینقانون خواهد رسید.ماده ۷۶ – متخلفان از ماده (۶۶) این قانون به یک تا سه سال حبس و جزای نقدی ازبیست میلیون (۰۰۰ ۰۰۰ ۲۰) ریال تا یکصد میلیون (۰۰۰ ۰۰۰ ۱۰۰) ریال محکومخواهند شد.
اسلاید ۱۸: رویه ثبت:قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علایم تجاری:ماده ۳۳- اظهارنامه ثبتعلامت به همراه نمونه علامت وفهرست کالاها یا خدماتی که ثبت علامت برای آنها درخواست شده و براساس طبقهبندی قابل اجراء یا طبقهبندی بینالمللی باشد، به اداره مالکیت صنعتی تسلیم میشود. پرداخت هزینههای ثبت علامت بر عهده متقاضی است.ماده ۳۵- متقاضی میتواند تا زمانی که اظهارنامه او هنوز ثبتنشده،
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 