پاورپوینت کامل حقوق زنان (به زبان ساده) ۱۶ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل حقوق زنان (به زبان ساده) ۱۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل حقوق زنان (به زبان ساده) ۱۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها
پاورپوینت کامل حقوق زنان (به زبان ساده) ۱۶ اسلاید در PowerPoint
اسلاید ۴: آشنایی و رعایت تناسب هافرهنگ ریسمانی است که خواسته یا ناخواسته فرد را به جامعه پیوند می دهد . چون قانون نانوشته ای است که ناخودآگاه از آن پیروی نموده و تخطی از آن نیز از منظر اجتماعی جرمی است که مجازات آن را جامعه تدوین می کند . این فرهنگ که عبارت از آداب و رسوم و زبان و مذهب و غیره می باشد و سالیان طولانی از نسل به نسل منتقل گردیده ، در زمان ازدواج نقش اصلی را ایفا می نماید . چنانچه اگر دختر و پسری مدت مدیدی با یکدیگر در ارتباط بوده و شناخت کافی نسبت به یکدیگر داشته باشند و علاقه ای هم فی مابین موجود باشد ، تا زمانی که خانواده ی طرفین مداخله نکرده و اقدام به خواستگاری یا تأیید این رابطه ننمایند ، جامعه این ارتباط را به رسمیت نمی شناسد و یا تا زمانی که در مورد دختر باکره ، پدر اجازه ی ازدواج نداده ، با به عبارتی مقبولیت زوج را تأیید ننماید ، عقدی واقع نخواهد شد ( البته در زمانی که پدر بلا وجه و دلیل از اجازه ی ازدواج سرباز زند ، راهکارهایی موجود است که در جای خود به آ« اشاره و توضیح داده خواهد شد .
اسلاید ۵: اولین قدم برای تشکیل خانواده ( کوچکترین نهاد اجتماعی ) آشنایی طرفین است که تجربه نمایانگر آن است که چنانچه اصولی در آن رعایت شود ، ضریب اطمینان را در یک ازدواج پایدار ارتقا می بخشد . از جمله ی این اصول که مجموع آن را هم کفو بودن بیان کرده اند ، رعایت تناسب اقتصادی – فرهنگی و تحصیلی و سنی را می توان نام برد . زیرا چنانچه اختلاف اقتصادی بسیار فاحش باشد ، گرچه در ابتدای آشنایی ممکن است موجب شود که دختر به تصور اینکه بدون آن با هر شرایطی می تواند زندگی کند ، به این وصلت راغب باشد اما به هر حال دختری که در شرایط رفاه کامل به سر برده ، امکان اینکه بدون آن با حداقل هایی که برای خود منظور نموده است ، ادامه ی زندگی دهد ، نادرست است و بالعکس . یا چنانچه دختری دارای تحصیلات عالیه باشد ، و طرف مقابل فاقد آن باشد ، با توجه به اختلاف دیدهگاه ها وفقدان زبان مشترک ، امکان ادامه ی زندگی میسر نمی شود و یا در صورت وجود مصالحی که انگیزه ی ادامه ی آن را ایجاد کند ، نوعی بی علاقگی یا جدایی عاطفی حاصل می شود . یا اگر اختلاف سنی طرفین فاحش باشد ، ( چنانچه در بعضی از روستاها شاهد آن باشیم ) مواجه با زوجی می شویم که یکی از طرفین تجربیات لازک را کسب و آنچه را که در گذر زندگی لازم بوده ، آموخته است ، لکن طرف مقابل در مرحله ی کسب تجربه و آزمودن نادانسته هاست ، این امر موجب می گردد که زوجین در مسایل مشترک ، اختلاف نظر بسیار داشته باشند . علاوه بر عوامل فوق ، می توان به معیارهای بسیاری اشاره نمود که موجبات دوام و بقای یک خانواده را فراهم می نماید . لکن آنچه در فوق اشاره شد ، فاکتورهایی است که تجربه نشان داده که رعایت آن به ادامه ی زندگی زناشویی کمک می نماید .
اسلاید ۶: خواستگاری :خواستگاری بیان رسمی تقاضای ازدواج است . همان طور که اشاره شد اگر رابطه ی دختر و پسری مدتی طولانی دوام یافته باشد و خانواده ی طرفین نیز آگاه به این رابطه باشند ، لکن تا زمانی که خواستگاری انجام نگردیده و خانواده ها خود را برای قبول طرف مقابل آماده ننموده باشند ، جامعه این رابطه را به رسمیت نمی شناسد . ماده ی ۱۰۳۴ قانون مدنی که در حاضرحاکم بر روابط خانواده می باشد خواستگاری را به این شرح بیان نموده است : هر زنی را که خالی از مانع نکاح باشد می توان خواستگاری نمود . ماده ی ۱۰۳۵ نیز به این صورت تعیین تکلیف کرده است:وعده ی ازدواج ایجاد علقه ی ازدواج نمی کند اگرچه تمام یا قسمتی ازمهریه که بین طرفین برای موقع ازدواج مقرر گردیده پرداخت شده باشد بنابراین هر یک از زن و مرد مادام که عقد نکاح جاری نشده می تواند از وصلت امتناع کنند و طرف دیگر نمی تواند به هیچ وجه و را مجبور به ازدواج کرده یا از جهت امتناع از وصلت مطالبه ی خسارتی نماید .آنچه در مورد فوق قابل ذکر می باشد این است که خواستگاری ایجاد تعهد نمی نماید و کسانی که به صورت سنتی از طرف خانواده همسرشان را انتخاب می کنند قادرند به خواستگاری دختران زیادی اقدام نمایند بدون اینکه تعهدی در مقابل ایشان داشته و یا اجباری به ازدواج داشته باشند . زیرا :
اسلاید ۷: اولاً قانون به صراحت بیان نموده که وعده ی ازدواج ایجاد علاقه ی زوجیت نمی کند ، به این معنی که صرف وعده نمودن ، موجب رابطه ی ازدواج و زناشویی نمی گردد و با بیان درخواست ازدواج به طرف مقابل نمی توان ازدواج را انجام شده تلقی نمود .ثانیاً در ماده مزبور قید شده که حتی اگر مهریه نیز تعیین شده و تمام یا قسمتی از آن نیز پرداخت گردیده باشد ، در این صورت لازم است که خانواده ی دختر آن را مسترد و چنانچه از این امر خودداری نمایند ، طرف مقابل که پسر می باشد می تواند از طریق دادگاه نسبت به باز پس گرفتن و استرداد آن اقدام کند . به هر حال تا زمانی که صیغه ی عقد جاری نشده ، هر یک از طرفین می توانند از این وصلت انصراف حاصل نمایند .ثالثاً هیچ یک از طرفین نمی توانند بدلیل بهم خوردن این رابطه مطالبه ی خسارت نمایند . به این معنا که دختر نمی تواند تحت این عنوان که خواستگاری موجب امیدواری وی به ازدواج گردیده و یا بالعکس پسر با این ادعا که از این امر متضرر شده است اقدامی نماید .
اسلاید ۸: موانع نکاح در ماده ی ۱۰۳۴ قانون مدنی چنانچه ملاحظه می شود اشاره شده است به اینکه از زنی می توان خواستگاری نمود که خالی از موانع نکاح باشد . مانع نکاح حالتی است که در آن صورت ازدواج ممنوع است و این منع در زن وجود دارد . حال این سئوال مطرح می شود که چه زنی را می توان خواستگاری کرد ؟ با چه کسانی نمی توان ازدواج کرد ؟اولین مانع برای خواستگاری این است که زنی شوهردار باشد ، اینگونه زنان به هیچ وجه نمی توانند ازدواج کنند ، مگر بعداز طلاق یا فوت همسر خویش و مردی که مرتکب چنین عملی شود اگر عالم به حرمت ( حرام بودن ) عملی باشد که انجام داده و همچنین آگاه باشد که این زن دارای همسر بوده ، علاوه بر اینکه عقد او باطل است ، بر آن زن حرام مؤبد می شود . به عبارت دیگر تا پایان عمر ، حتی پس از طلاق و یا فوت همسر زن نیز نمی تواند با وی ازدواج نماید البته اگر ازدواج با جهل بوده باشد عقد باطل است ولی موجب حرام ابدی نیست . به سخن دیگر ، اگر مردی آگاه نباشد که زن شوهر دارد یا ایم عده او سپری نشده است در این حالت عقد باطل است ولی می توان پس از طلاق و پایان مدت عده ، با آن زن ازدواج کرد .این حکم در موردی نیز جاری است که زن در ایام عده باشد و در این مورد تفاوتی میان عده طلاق و عده ی وفات نمی باشد .
اسلاید ۹: عده عبارت از مدتی است که زن پس از طلاق یا وفات همسرش ، نمی تواند ازدواج ک
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 