پاورپوینت کامل مواد و خدمات کتابخانه برای بزرگسالان نوسواد ۱۵۱ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل مواد و خدمات کتابخانه برای بزرگسالان نوسواد ۱۵۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۵۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مواد و خدمات کتابخانه برای بزرگسالان نوسواد ۱۵۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل مواد و خدمات کتابخانه برای بزرگسالان نوسواد ۱۵۱ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: هدف مرحله ایآشنایی با مفاهیم و اصطلاحات آموزش بزرگسالان

اسلاید ۵: هدف های رفتاریتعریف آموزش بزرگسالانآشنایی با برنامه های آموزشی بزرگسالانآشنایی با ویژگی های آموزش بزرگسالانیادگیری مفهوم تعریف آموزش رسمی، غیررسمی و مداوم تعریف سواد، باسواد، باسواد تابعی، نیمه باسواد و نوسواد

اسلاید ۶: تعریف آموزش بزرگسالانجبران آموزش پایهمکمل آموزش حرفه ای یا مقدماتیادامه تحصیل در سطوح بالاتر

اسلاید ۷: تعریف آموزش بزرگسالانتعریف بزرگسالان بر اساس همایش بین المللی السینور (۱۹۴۹)فرایندی است که بر اساس آن افرادی که دیگر به آموزشگاهها نمی روند و برنامه تمام وقتی را دنبال نمی کنند، آگاهانه عهده دار فعالیتهای مستمر و سازمان یافته ای به منظور تغییر در اطلاعات، دانش، درک و یا مهارتها، گرایش و نگرش و یا شناخت و حل مسائل شخصی و یا محلی خویش می گردند.

اسلاید ۸: تعریف آموزش بزرگسالانتعریف بزرگسالان بر اساس همایش عمومی یونسکو (۱۹۷۶)مجموعه فرایندهای آموزشی منظم، با هر محتوا، سطح و روشی که باشد، خواه رسمی یا طور دیگر؛ خواه این فرایندها آموزش مقدماتی در مدارس، در مدارس عالی، در دانشگاهها و نیز در دوره های کارآموزی را تداوم بخشد یا جانشین آن شود؛ بطوری که به وسیله آن افرادی که از نظر جامعه خویش بالغ تلقی می شوند بتوانند تواناییهای خود را افزایش دهند.

اسلاید ۹: تعریف دیگر آموزش بزرگسالانآموزش بزرگسالان فرایندی است سازمان یافته به منظور ایجاد آگاهی، شناخت و مهارت در بزرگسالان تا بتوانند در جهت تکامل و تعالی حرکت کنند و در سرنوشت جامعه خود از لحاظ اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی- مشارکت فعالانه داشته باشند (عیسی ابراهیم زاده)

اسلاید ۱۰: برنامه های آموزشی بزرگسالانسوادآموزی (آموزش خواندن و نوشتن ریاضیات پایه) آموزش فنی و حرفه ایآموزش در زمینه بهداشت، رفاه و زندگی خانوادگیآموزش سیاسی، اجتماعی، مذهبی و ایدئولوژیآموزش برای ارضای نیازهای روحی، سرگرمی و فعالیتهایی که به رشد خلاقیت افراد و تلطیف عواطف و احساسات آنها بیانجامد مانند هنر، ادبیات و …

اسلاید ۱۱: مفهوم آموزش بزرگسالان در کشورهای توسعه یافتهدر کشورهای توسعه یافته آموزش بزرگسالان آموزشی است که به افراد بالاتر از ۲۴ سال بطور رسمی و بعد از ۲۴ سال بطور غیررسمی می شود.

اسلاید ۱۲: مفهوم آموزش بزرگسالان در کشورهای در حال توسعهمفهوم آموزش بزرگسالان در کشورهای در حال توسعه با مفهوم متداول آن در کشورهای توسعه یافته بسیار متفاوت است. مفهوم آموزش بزرگسالان در کشورهای در حال توسعه به غلط تنها سوادآموزی و آموزش های پایه بزرگسالان تلقی می شود.

اسلاید ۱۳: آموزش رسمینوعی از تربیت که دارای شکل معین و قراردادی است و دارای نظام، قوانین، مقررات، برنامه، روش، محتوا، زمان و مکان و هدف مشخص و از پیش تعیین شده است تربیت رسمی نامیده می شود.

اسلاید ۱۴: آموزش غیررسمیهرگونه فعالیت آموزشی منظم و سازمان یافته که خارج از چارچوب نظام رسمی برای دادن انواع فرصتهای یادگیری به گروه های خاص افراد – کودکان و بزرگسالان صورت می گیرد (کومبز)

اسلاید ۱۵: آموزش مداومدر نظام آموزش غیررسمی، آموزش سراسر زندگی انسان را در بر می گیرد و به طور دائم با تاروپود جامعه پیوند می خورد بطوری که مفهوم تازه ای از آموزش به نام «آموزش مداوم» را مطرح می سازد. آموزش مداوم در یک جامعه به بزرگسالان فرصتی دوباره می دهد تا مهارت های جدید کسب کنند و به گسترش توانایی های خود بپردازند.

اسلاید ۱۶: مفهوم آموزش مداومآموزش مادام العمر نظام آموزشی خاصی نیست، بلکه اصلی است که طرح جامع آموزش بر مبنای آن ایجاد شده و بنابراین باید زمینه پیشرفت و توسعه هر یک از اجزای تشکیل دهنده نظام باشد (ژان توما. مسائل جهانی آموزش و پرورش) .

اسلاید ۱۷: سواد آموزیاگر سواد آموزی را آموزش خواندن و نوشتن به زبانی که فرد تکلم می کند و ریاضیات مقدماتی تعبیر کنیم، مفهوم گسترده آموزش بزرگسالان تنها یک بعد آن محسوب می شود.

اسلاید ۱۸: سوادکمیسیون کارشناسان سازمان ملل متحد ۱۹۴۸ سواد را چنین تعریف کرد : سواد عبارت است از توانایی خواندن و نوشتن نامه ای ساده به هر زبانی که شخص تکلم می کند (عیسی ابراهیم زاده)

اسلاید ۱۹: باسوادطبق تعریف یونسکو (۱۹۷۸) باسواد کسی است که توان درک خواندن و نوشتن جملات یا عبارات ساده و مورد نیاز زندگی روزمره را دارد (اجنتا لیند و آنتون جانستون)

اسلاید ۲۰: مفهوم سواد آموزی پایهمفهوم سواد آموزی پایه به منزله اولین قدم برای تحقق هرچه بیشتر سوادآموزی تابعی و فراگیری مهارتهای کاربردی است.

اسلاید ۲۱: تعریف باسواد تابعی (یونسکو، ۱۹۷۸) : با سواد تابعی شخصی است که پس از کسب مهارتها و معلومات اساسی بتواند در کلیه فعالیت های اجتماعی که مستلزم سواد است به نحو موثری شرکت جوید و با استفاده از توانایی های خواندن و نوشتن و حساب کردن برای رشد خود و توسعه جامعه اش گام بردارد. به عبارت دقیقتر سواد آموزی (تابعی) خود تابعی از تغییرات محیطی و زمینه های فکری هر جامعه در زمانهای مختلف است. (اجنتا لیند و آنتون جانستون. سواد آموزی بزرگسالان در جهان سوم)

اسلاید ۲۲: مشخصه سواد آموزی تابعیتاکید اصلی سوادآموزی تابعی در گسترش توانایی فرد برای اجرای نقش مفید و موثر در جامعه است.

اسلاید ۲۳: نیمه باسوادشخصی است که توانایی درک چند کلمه ساده و نوشتن نام خود و حساب کردن چند عدد ساده را دارد. به عبارت دیگر، نیمه باسواد فردی است که سواد آموزی پایه را شروع ولی نیمه تمام رها کرده است (اجنتا لیند و آنتون جانستون. سواد آموزی بزرگسالان در جهان سوم)

اسلاید ۲۴: شبه باسوادطبق تعریف کمیسیون سازمان ملل متحد ۱۹۵۱ کسی که فقط خواندن بداند شبه باسواد و نیمه باسواد شناخته می شود.

اسلاید ۲۵: نوسوادافرادی که فقط دوره سواد آموزی پایه را به پایان برسانند نوسواد خوانده می شوند.

اسلاید ۲۶: فصل دوم : دیدگاه تاریخی سواد آموزی بزرگسالانفهرست :تاریخچه سوادآموزی بزرگسالان در جهانتاریخچه سوادآموزی بزرگسالان در ایرانفعالیت های سوادآموزی قبل از انقلابفعالیت های سوادآموزی بعد از انقلابنهضت سوادآموزی

اسلاید ۲۷: هدف مرحله ایآشنایی با دیدگاه تاریخی سوادآموزی بزرگسالان در جهان و ایران

اسلاید ۲۸: هدف های رفتاریآشنایی با تاریخچه سوادآموزیآشنایی با کنفرانس های آموزش بزرگسالانشناخت فعالیت های سوادآموزیشناخت برنامه آموزش سالمندانبیان تعلیمات اساسی، نهضت سوادآموزی و …

اسلاید ۲۹: تاریخچه سوادآموزی بزرگسالان در جهاندر طول هزاران سال سواد خواندن و نوشتن در انحصارافراد خاص از جمله کاتبان و یا نخبگان بوده است. «از زمان های قبل از دوران باستان یونان تا قرون وسطی شکل عمده فعالیت خواندن و نوشتن را آشکارا باید با عنوان ”سوادمذهبی“ نامگذاری کرد».(دانیل.ا.واگنر، سوادآموزی و تحقیقات گذشته،حال و آینده)

اسلاید ۳۰: تاریخچه سوادآموزی بزرگسالان در جهاناولین کنفرانس بین المللی آموزش بزرگسالان در سال ۱۹۲۹ با شرکت نمایندگان اروپایی در دانشگاه کمبریچ لندن تشکیل شد.

اسلاید ۳۱: تاریخچه سوادآموزی بزرگسالان درجهانیونسکو ۱۹۴۹ اولین کنفرانس رسمی بین المللی آموزش بزرگسالان را در شهر السینور دانمارک ترتیب داد. این کنفرانس بر روی دو موضوع تاکید داشت : نیاز به عدالت اجتماعی توازن و هماهنگی بین المللی

اسلاید ۳۲: تاریخچه سوادآموزی در جهانیازده سال بعد یعنی در سال ۱۹۶۰ اجلاس مونترال برگزار شد. این اجلاس به لحاظ لزوم ایجاد تغییر در شیوه زندگی و نفوذ وسایل ارتباط جمعی و بخصوص تلویزیون موضوع بحث خود را «آموزش بزرگسالان در دنیای متغیر» قرار داد.

اسلاید ۳۳: تاریخچه سوادآموزی بزرگسالان در جهانبحث اصلی کنفرانس بین المللی وزیران آموزش و پرورش جهان در تهران سال ۱۳۴۴ سواد آموزی تابعی بوده است.

اسلاید ۳۴: تاریخچه سوادآموزی بزرگسالان در جهاناز موارد مهم مورد تاکید کنفرانس توکیو ۱۹۷۲ آموزش مداوم بود.

اسلاید ۳۵: تاریخچه سوادآموزی بزرگسالان در جهانسمپوزیوم بین المللی سوادآموزی تخت جمشید در دهمین سالگرد کنفرانس تهران در سال ۱۹۷۵ به منظور ارزیابی نتایچ فعالیت های سوادآموزی در دهه گذشته تشکیل شد و منجر به قطعنامه تخت جمشید گردید. در این قطعنامه تصریح گردید که سوادآموزی فقط فرایند یادگیری مهارتهای خواندن و نوشتن و حساب کردن نیست بلکه کمک کردن به آزادسازی انسان و رشد کامل اوست.

اسلاید ۳۶: تاریخچه سوادآموزی بزرگسالان در جهان در سال ۱۹۸۵ کنفرانس بین المللی آموزش بزرگسالان در پاریس برگزار شد. در این کنفرانس آموزش بزرگسالان منبع فعالی در خدمت محرومان توصیف شد. شرکت کنندگان در این کنفرانس اغلب سازمان های پناهندگان و آزادی بخش بودند.

اسلاید ۳۷: تاریخچه سوادآموزی بزرگسالان در جهاناز نتایج مهم این کنفرانس این بود که حق آموختن شامل حق خواندن و نوشتن، حق پرستش و تفکر کردن، حق تجسم و خلق کردن، حق شناخت محیط خود و تدوین تاریخ، حق دسترسی به منابع آموزشی و … به مواد حقوق بشر افزوده شود.

اسلاید ۳۸: تاریخچه سوادآموزی بزرگسالان در جهانکنفرانس بین المللی آموزش برای همه (۱۹۹۰) در جامتین تایلندبیانیه این کنفرانس : آموزش بزرگسالان بخش ناگسستنی برنامه های آموزش پایه به شمار آمد و اعلام شد که برای جلوگیری از رشد بیسوادی لازم است این رشد را از هر دو ورودی آن کنترل کنیم یعنی از یک سو به آموزش بزرگسالان بی سواد بپردازیم و از سوی دیگر آموزش پایه را برای کودکان تعمیم دهیم تا از پیوستن آنها در بزرگسالی به جرگه بی سوادان ممانعت کرده باشیم.

اسلاید ۳۹: تاریخچه سوادآموزی بزرگسالان در جهانسال ۱۹۹۰ به عنوان سال جهانی سواد آموزی دهه ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ به عنوان دهه بی سوادی از سوی یونسکو اعلام شد.

اسلاید ۴۰: تاریخچه سوادآموزی بزرگسالان در جهانبرنامه میان مدت یونسکو در زمینه آموزش شامل دو محور اصلی به شرح زیر است:۱- تقویت آموزش پایه برای همه۲- بازسازی نظام های آموزشی برای تطبیق آنها با نیازهای قرن بیست و یکم و بهبود کیفی و مناسب آموزش پایه با زمان.

اسلاید ۴۱: تاریخچه سوادآموزی بزرگسالان در ایرانالف: فعالیت های سواد آموزی قبل از انقلاب اسلامیب: فعالیت های سواد آموزی بعد از انقلاب اسلامی

اسلاید ۴۲: فعالیت های سواد آموزی قبل از انقلاب اسلامی* تعلیمات اکابر و آموزش سالمندان*تعلیمات اساسی و آموزش بزرگسالان*کمیته ملی پیکار جهانی با بی سوادی*طرح مبارزه با بی سوادی به صورت یک برنامه جهاد ملی از سال ۱۳۱۵ تا ۱۳۵۷

اسلاید ۴۳: فعالیت های سواد آموزی قبل از انقلاب اسلامیاولین اقدام رسمی برای آموزش بزرگسالان و مبارزه با بی سوادی ‹تعلیمات اکابر› بود که بین سالهای ۱۳۱۵ تا ۱۳۲۰ اجرا شد.

اسلاید ۴۴: فعالیت های سواد آموزی قبل از انقلاب اسلامیعلل اصلی عدم موفقیت برنامه تعلیمات اکابرالف: اعمال زور و اجبار برای شرکت در کلاسها که این باعث نوعی واکنش منفی در افراد می شدب: تخصیص اعتبار بر مبنای فعالیت های کلاسهای اکابر و تعداد افراد شرکت کننده در کلاسها بود که باعث ارائه آمارهای خلاف واقع شد.

اسلاید ۴۵: فعالیت های سواد آموزی قبل از انقلاب اسلامیآموزش سالمندان (۱۳۲۲):جذب بی سوادان به کلاسهای شبانه با تشویق به جای اجبار و اکراه نخستین گام در راد تغییر بنیاد فلسفه آموزش بزرگسالان بود.

اسلاید ۴۶: فعالیت های سواد آموزی قبل از انقلاب اسلامیعلل عدم موفقیت بنیاد خاور نزدیک (۱۳۲۸)الف: هزینه های تحمیلی بر بودجه کشورب: اشاعه غیرمستقیم فرهنگ غربی

اسلاید ۴۷: فعالیت های سواد آموزی قبل از انقلاب اسلامیتعلیمات اساسی (۱۳۳۲- ۱۳۴۰) : یونسکو اشاعه دهنده این فکر بود که در مناطق روستایی اجرا شود.

اسلاید ۴۸: فعالیت های سواد آموزی قبل از انقلاب اسلامیعلل عدم موفقیت تعلیمات اساسی :الف: عدم تناسب محتوای برنامه ها با ویژگیهای روستاییانب: هزینه سنگین در اجرای آن

اسلاید ۴۹: فعالیت های سواد آموزی قبل از انقلاب اسلامیآموزش بزرگسالان:در برنامه آموزش بزرگسالان مقرر شد وزارتخانه هایی نظیر کار، کشاورزی، فرهنگ، جنگ و سازمان هایی که با بزرگسالان بیسواد سروکار دارند در برنامه های سوادآموزی مشارکت کنند و نیز کتابهایی به نام ‹همه باسواد شویم› برای تدریس آنها تهیه گردید.

اسلاید ۵۰: فعالیت های سواد آموزی قبل از انقلاب اسلامیسپاه دانش و کمیته پیکار با بیسوادی (۱۳۴۳):اقدامات طرح فوق برای جلب بیسوادان به کلاسهای مبارزه با بیسوادی:- استفاده از رادیو و تلویزیون و مطبوعات- تطبیق ساعات کلاسها با اوقا

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.