پاورپوینت کامل مبانی تعلیم و تربیت در دوره راهنمایی ۶۱ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل مبانی تعلیم و تربیت در دوره راهنمایی ۶۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۶۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مبانی تعلیم و تربیت در دوره راهنمایی ۶۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل مبانی تعلیم و تربیت در دوره راهنمایی ۶۱ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: مبانی تعلیم و تربیت در دوره‌ی راهنمایی- مبانی دینی و فلسفی- ویژگی‌های نوجوانان (سنین ۱۴-۱۱ سالگی)- نیازهای دوره‌ی نوجوانی (سنین ۱۴-۱۱ سالگی(- بدنی و جسمانی- شناختی- عاطفی- اجتماعی- مبانی علمی تعلیم و تربیتبازگشت

اسلاید ۵: نوجوان، موجودی است که از نظر بدنی در حال دگرگونی و تحول، از لحاظ عاطفی نابالغ، از نظر تجربه محدود و از دیدگاه فرهنگ تابع محیط. همه چیز می‌خواهد، اما نمی داند چه چیز باید بخواهد. تصور می‌کند همه چیز دارد، ولی در واقع چیزی ندارد. فکر می‌کند همه چیز می داند، اما در واقع چیزی نمی داند. نه از مزایای کودکی بهره می‌برد و نه از امتیازات بزرگسالی. در رویا و تخیل زندگی می‌کند، اما با واقعیت روبه روست. مستی است هوشیار و خوابیده‌ای است بیدار.بازگشت

اسلاید ۶: نیازهای دوره ی نوجوانی۱- بدن سالم و سلامت روح۲- استقلال عاطفی۳- استقلال اقتصادی و تربیت حرفه‌ای۴- فهم حقوق وظایف خود در جامعه۵- فهم روش علمی و نقش علوم در زندگی بشرادامه

اسلاید ۷: ۶- رشد اخلاقی۷- فهم ارزش و اهمیت امور هنری۸- درک ارزش‌های دینی و معنوی۹- درک اهمیت خانواده۱۰- درک نحوه ی گذران اوقات فراغتبازگشت

اسلاید ۸: اصول و معیارها در طراحی برنامه‌ی درسی دوره‌ی راهنمایی ۱- اصول تربیتی و آموزشی حاکم بر دوره‌ی راهنمایی تحصیلی۲- اصول و معیا رهای علمی در فرایند طراحی و تدوین برنا مه‌هابازگشت

اسلاید ۹: اصول تربیتی و آموزشی حاکم بر دوره‌ی راهنمایی تحصیلی۱- خودشناسی و توجه به تفاوت های فردی۲- رشد متعادل و هماهنگ۳- انتخاب رشته ی تحصیلی۴- جلب همکاری همگانادامه

اسلاید ۱۰: ۵- ارتباط خانه و مدرسه۶- تعمیم آموزش دوره‌ی راهنمایی تحصیلی۷- بهره‌گیری صحیح از اوقات فراغت۸- محیط ‌شناسی۹- استقلال بخشیبازگشت

اسلاید ۱۱: اصول و معیارهای علمی در فرایند طراحی و تدوین برنامه‌هااصول و معیارهای مربوط به :مرحله جهت ‌دهی ارزشی و انتخاب نظریه آموزشی یادگیریمرحله نیازسنجی تدوین هدف‌هاادامه

اسلاید ۱۲: تعیین استانداردهای آموزشیمرحله ی گزینش محتوا و تجربیات یادگیریمرحله‌ی سازمان‌دهی محتوا و تجربیات یادگیریتعیین شیوه‌ها و ابزارهای اندازه‌گیری و سنجش پیشرفت تحصیلیبازگشت

اسلاید ۱۳: نقش برنامه‌ی سوم توسعهقانون برنامه ی سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران‌( مصوب ۱۷/۱/۱۳۷۹ مجلس شورای اسلامی)وضعیت موجود برنامه ی درسی از نظر سیاستگذاران آموزشیانتظارات مطلوب سیاستگذاران یا راهکارهای اجراییبازگشت

اسلاید ۱۴: وضعیت موجود برنامه‌ی درسی از نظر سیاستگذاران آموزشی۱- نبود مشارکت کامل معلمان در امور آموزش و پرورش۲- عدم کارآمدی نظام برنامه‌ریزی درسی۳- عدم تناسب حجم کتب درسی با ظرفیت ذهنی دانش‌آموزان ونیزبازمان تخصیص یافته برای تدریس آن‌هاادامه

اسلاید ۱۵: ۴- عدم بهره‌گیری از شیوه‌های فعال آموزشی به طور فراگیر۵- بی‌توجهی به نقش مطلوب زن در محتوای برخی از کتب درسی۶- کم توجهی به آموزش مهارت‌های زندگی در کتب درسیبازگشت

اسلاید ۱۶: انتظارات مطلوب سیاستگذاران یا راهکارهای اجرایی۱- توجه به امر پرورش در متن برنامه های درسی۲- توجه به آموزش و پرورش عمومی۳- رعایت مقتضیات محیطادامه

اسلاید ۱۷: ۶- انعطاف پذیری برنامه ی درسی۷- توجه به ارزش خاص رشته‌های تحصیلیادامه۴- عدم وابستگی و مقابله با تهاجم فرهنگی۵- توجه به تفاوت های فردی و رشد همه جانبه و هماهنگ دانش‌آموزان

اسلاید ۱۸: ۸- پرورش توان تفکر و نقد و ابتکار۹- حفظ محیط زیست۱۰- توجه به تکنولوژی و مواد آموزشی۱۱- هدایت تحصیلی به ویژه دخترانبازگشت

اسلاید ۱۹: (رویکردهای عام و رویکردهای خاص هر برنامه‌ی درسی )رویکردهای مطلوب در برنامه‌ی درسی دوره ی راهنماییرویکرد های خاصرویکرد های عامموضوع درسیردیفساختارگراییرویکرد تفکر نقادرویکرد فرایند شناختیرویکرد دیسیپلینی / موضوعیعلوم تجربی۱رویکرد فراشناخترویکرد حل مسالهرویکرد مفهومیرویکرد فرایند شناختیرویکرد دیسیپلینی/ موضوعیریاضیات۲رویکرد آموزش مهارت های عملی پایهرویکرد فن محوررویکرد کارمحوررویکرد فعالیت محوررویکرد موضوعیرویکرد جامعه محوررویکرد فرایند شناختیآموزش حرفه وفن۳رویکرد منطقه ای/ ناحیه ایرویکرد سیستماتیکرویکرد مهارت های جغرافیاییرویکرد محیط های توسعه یابندهرویکرد دیسیپلینی/ موضوعیرویکرد فرایند شناختیجغرافیا۴ادامه

اسلاید ۲۰: (رویکردهای عام و رویکردهای خاص هر برنامه‌ی درسی)رویکردهای مطلوب در برنامه‌ی درسی دوره ی راهنماییرویکردهای خاصرویکردهای عامموضوع درسیردیفرویکرد تربیت شهروندرویکرد تقش های اجتماعیرویکرد محیط های توسعه یابندهرویکرد مفهومیرویکرد جامعه محوررویکرد انسان گرایانهرویکرد پرورش مهارت های تفکررویکرد دیسیپلینی/ موضوعیتعلیمات اجتماعی۵رویکرد تاریخ گراییرویکرد مکتب تاریخیرویکرد موضوعیرویکرد انسان گرایانهرویکرد پرورش مهارت های تفکرتاریخ۶رویکرد موضوع مداررویکرد دیسیپلینیرویکرد فرایند شناختیرویکرد جامعه محوررویکرد رشدگرارویکرد انسان گرایانهزبان وادب فارسی۷ادامه

اسلاید ۲۱: رویکردهای خاصرویکردهای عامموضوع درسیردیفرویکرد غیرصریحرویکرد صریحرویکرد پدیدارشناسیرویکردتجربیرویکرد ارزش یابانهرویکرد دیسیپلینی/ موضوعیرویکرد فرایند شناختیرویکرد جامعه محوررویکرد رشدگرارویکرد انسان گرایانهآموزش دین۸رویکرد فعالیت محورآموزش قرآن۹رویکرد کلاسیکرویکرد گرامریرویکرد آموزش دینی به شیوه ی غیرصریحرویکرد موضوعی/ دیسیپلینیآموزش زبان عربی۱۰رویکرد توسعه دانش زبانیرویکرد ارتباطیرویکرد موضوعی/ دیسیپلینیآموزش زبان

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.