پاورپوینت کامل فرقه ضاله وهابیت ۴۵ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل فرقه ضاله وهابیت ۴۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل فرقه ضاله وهابیت ۴۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل فرقه ضاله وهابیت ۴۵ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: تحلیلی بر شکل‌گیری‏،‏ اهداف و عملکرد بهائیتاستعمارگران غرب و شرق به موازات جنگها و مخالفتهای آشکار و پنهان خود با اسلام ناب محمدی(ص) توطئه مذهب سازی و فرقه سازی را به شکل موزیانه‌ای دنبال کرده اند، استعمارگران انگلیس و روسیه در قرن ۱۹ علاوه بر آنکه مذاهبی چون وهابیت را برای ایجاد شکاف و انحراف در جهان اسلام جعل نمودند، در درون مذهب تشیع نیز فتنه تشکیل بابیت و بهائیت را بوجود آوردند‏، جاسوسان سرویسهای اطلاعاتی استعمارگران پس از سالها مطالعه و بررسی، عناصر ضعیف‌النفس‏، بی‌ایمان، جاه‌طلب و ساده‌لوح را شناسایی و به طرز ماهرانه‌ای تحریک نمودند تا منافع استعماری خویش را بدینوسیله تضمین کنند‏، فرقه ضاله بهائیت یکی از دست‌پرورده‌های استعمار است که همواره نه تنها در برابر تشیع، که در برابر کل جهان اسلام قرار دارد و در طول قرن اخیر شاهد برخورد کوبنده علمای شیعه و نیز علمای اهل سنت با این فرقه بوده‌ایم در۴

اسلاید ۵: ۵- فرقه شیخیه: شیخیه گروهی از شیعه امامیه و از پیروان شیخ احمد احسایی از علمای شیعه در قرن ۱۹ هستند، اساس این مذهب‏، مبنی بر امتزاج تعبیرات فلسفی قدیم متأثر از آثار سهروردی با روایات اهل بیت (ع)‌ است.پس از شیخ احمد احسایی موسس این مذهب‏، شاگردش سید کاظم رشتی متوفای ۱۲۵۹ هـ .که بالغ بر ۱۵۰ جلد کتاب و رساله نوشتاری و پس از وی حاج محمد کریم خان نوه فتحعلی شاه قاجار که ۲۶۰ کتاب و رساله تالیف کرده است، به ترتیب جانشین وی شدند. فرقه‌های کریم خانیه (کرمان)، باقریه (در همدان)، ثقه الاسلامیه (در آذربایجان)، حجت الاسلامی (در تبریز)، عمید الاسلامی (در تبریز)، احقاقیه (در کربلا) از جمله انشعابهای شیخیه به شمار می‌روندپیشینه و مراحل شکل‌گیری بهائیتیکی از شاگردان سید کاظم رشتی همان سید علی محمد باب است که فرقه بابیه را پایه‌گذاری کرد. شیخیه اصول دین را منحصر در چهار اصل: توحید، نبوت، امامت، شناختن شیعه کامل می‌دانند که آن شیعه کامل همان مبلع و ناطق اول است و واسطه در بین شیعیان و امام غائب می‌باشد و احکام را بلاواسطه از امام می‌گیرد و به دیگران می‌رساند.

اسلاید ۶: – فرقه بابیت: فتنه بابی گری هم از فتنه شیخ احسایی ناشی شد‏، زیرا علی محمد باب شاگرد سید کاظم رشتی و او نیز شاگرد شیخ احسایی بود. در چنین عصری «کنیاز دالگورکی» کنسول و جاسوس روسیه در ایران پس از سالها بررسی و تجسس در پیش از ۱۶۰ سال پیش با علی محمد آشنا گردید و او را برای ادعای نیابت امام زمان (عج) و سپس ادعای مهدویت مناسب تشخیص داد.() سید علی محمد شیرازی ابتدا ادعای (باب) نیابت و ارتباط با امام زمان (عج) کرد در سال ۱۲۶۰ ق، پس ازگذشت مدت زمانی ادعای مهدویت کرد، سپس ادعای نبوت کرد و مدعی شد خداوند کتاب بیان را بر او نازل کرده و آیات اول سوره الرحمن درباره اوست «الرحمن، علم القرآن، خلق الانسان، علمه البیان»() وی گفت انسان همان علی محمد باب و بیان کتاب آسمانی اوست. و قرآن و اسلام را منسوخ کرد و حتی ادعای خدایی نمود۶

اسلاید ۷: ‏، بابیه می گوید باید هر ۲۰۰ سال یک مرتبه تمام کتب پیشین را از بین ببرند و کتابهای تازه بنویسند، اموال غیر بابی را باید به زور گرفت، هر باب که پادشاه شود باید غیر بابی ها را بکشد، مردگان را باید در سنگ مرمر دفن کنند و انگشترهای عقیق در دستشان کنند.باب بارها زندانی و شکنجه شد. در زندان توبه نامه نوشت و ضمن اعتراف به جهالت و گمراهی خویش به ظاهر از افکار پلید خود توبه و از وابستگی به استعمارگران پرده برداشت، لکن بعد از آزادی مجدداً به دعاوی خود ادامه داد و در زمان ناصرالدین شاه توسط امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار و استبداد در شعبان ۱۲۶۶ق در تبریز اعدام و شورش با بیان سرکوب گردید.۷

اسلاید ۸:

اسلاید ۹: ۹پس از اعدام علی محمدباب به دستور امیرکبیر ، میرزا یحیی نوری ادعای جانشینی باب را کرد . ظاهراً یحیی ، نامه هایی برای علی محمد باب نوشت و فعالیتهای پیروان باب را توضیح می داد . علی محمد باب در پاسخ به این نامه ها وصیت نامه ای برای یحیی فرستاد و او را وصی و جانشین خود اعلام کرده بود . پس از باب عموم بابیه به جانشینی میرزا یحیی معروف به صبح ازل معتقد شدند . میرزا یحیی به همراه برادر ناتنی اش میرزا حسینعلی ملقب به هنگام ظهور باب به او پیوسته بودند . هنگام دعوی جانشینی یحیی میرزا حسینعلی در آغاز تسلیم او شد . اما پس از مدتی رقابت با برادر را آغاز کرد . نخست ادعای « من یظهر- اللهی» که در سخنان باب آمده بود کرد و به تدریج بر ادعاهای خود افزود تا به ادعای رسالت و شارعیت و حلول خدا در او رسید و خودت را الهیکل الاعلی نامید و مدعی شد که سید علی محمد باب زمینه ساز و مبشر ظهور وی بوده است . سفارتخانه های خارجی – به خصوص روس – با صراحت از برادرش حمایت می کردند و دولت را از تصمیم شدید علیه آنها تهدید می کردند . سرانجام با فشار علمای اسلامی و مسلمانان ، حکومت وقت مجبور شد در سال ۱۲۶۹ هـ . ق آن دو « میرزا یحیی و میرزا حسینعلی» را بامیرزا یحیی نوری و برادرش میرزا حسینعلی جمعی از پیروان آنها به بغداد تبعید کند

اسلاید ۱۰: ۱۰هایی که درمیان بابیان رواج داشت و همچنین دزدیدن اموال زائران اماکن مقدسه در عراق و نیز منازعات میان بابیان و مسلمانان باعث شکایت مردم عراق و به ویژه زائران ایرانی گردید و دولت ایران از دولت عثمانی خواست تا بابیها را از بغداد و عراق اخراج کند . بدین ترتیب در اوایل سال ۱۲۸۰ ق . فرقه بابیه از بغداد به استانبول و بعد از چهار ماه به ۱ درنه منتقل شدند . بابیهایی که ادعاهای میرزا حسینعلی را نپذیرفتند و بر جانشینی میرزا یحیی باقی ماندند، ازلی ، و پذیرندگان میرزا حسینعلی ، بهائی خوانده شدند . منازعات ازلیه و بهائیه در ادرنه شدت گرفت و اهانت و تهمت و افترا و کشتار رواج یافت و هر یک از دو طرف بسیاری از اسرا یکدیگر را باز گفتند . بهاء الله در کتابی به نام بدیع ، وصایت و جانشینی میرزا یحیی را انکار کرد و به افشاگری اعمال و رفتار او و ناسزاگویی به او و پیروانش پرداخت . در برابر ، غریه خواهر آن دو در کتاب تنبیه النائمین کارهای بهاء الله را افشا کرد و یک بار نیز او را به مباهله فرا خواند . نقل شده است که در این میان صبح ازل برادرش بهاءالله را مسموم کرد و بر اثر همین مسمومیت تا پایان عمر به رعشه دست مبتلا بود . سرانجام حکومت عثمانی برای پایان دادن به ایندرگیریها بهاء الله و پیروانش را به عکا در فلسطین و صبح ازل را به قبرس تبعید کرد ، میرزا یحیی در آنجا به یکباره گمنام و خاموش شد و پیروانش نیز به تدریج کیش خود را فراموش کردند اما بهاء در عکا از پای ننشست و به شیوه ی سیدباب ، مهملاتی نوشت که کتاب مقدس بهائیان را تشکیل داد . او مدت نه سال در قلعه عکا تحت نظر بود و پانزده سال بقیه عمر خویش را نیز در همان شهر گذراند و در هفتاد و پنج سالگی در ۱۳۰۸ ق . در شهر حیفا فلسطین اشغالی درگذشت .

اسلاید ۱۱: پس از مرگ میرزا حسینعلی ، پسر ارشد او عباس افندی (۱۸۴۴-۱۹۲۱) ملقب به عبدالبهاء جانشین وی گردید . البته میان او و برادرش بر سر جانشینی پدر مناقشاتی رخ داد که منشاء آن صدور (لوح عهدی) از سوی میرزا حسینعلی بود که در آن جانشین خود را عباس افندی و بعد از محمدعلی افندی معین کرده بود . در ابتدای کار اکثر بهائیان از محمدعلی پیروی کردند اما در نهایت عباس افندی غالب شد . عبدالبهاء ادعایی جز پیروی از پدر و نشر تعالیم او نداشت و به منظور جلب رضایت مقامات عثمانی رسما و با التزام تمام ، در مراسم دینی از جمله نماز جمعه شرکت می کرد و به بهائیان نیز سفارش ۱۱کرده بود که در آن دیار به کلی از سخن گفتندرباره ی آیین جدید بپرهیزند . وی نیز کتابهایی نوشت که نشانه ی ذهن فلج و کم مایگی و مایه ی بی آبرویی پیروان اوست . جهانی شدن آیین بهائیت از مهمترین رویدادهای زندگی عبدالبهاء ، سفر او به اروپا و امریکا بود. این سفر نقطه عطفی در ماهیت آیین بهایی محسوب می گردد . پیش از این مرحله ، آیین بهایی بیشتر به عنوان یک انشعاب از اسلام یا تشیع و یا شاخه ای از متصوفه شناخته می شد و رهبران بهائیه برای اثبات حقانیت خود از قرآن و حدیث به جستجوی دلیل می پرداختند و این دلایل را برای حقانیت خویش به مسلمانان و بویژه شیعیان ارائه می کردند . مهمترین متن احکام آنان نیز از حیث صورت با متون فقهی اسلامی تشابه داشت . اما فاصله گرفتن رهبران بهائیاز ایران و مهاجرت به استانبول و بغداد و فلسطین و در نهایت ارتباط با غرب ، عملاً سمت و سوی این آیین را تغییر داد و آن را از صورت آشنای دینهای شناخته شده به ویژه اسلام دور کرد . عبدالبهاء در سفرهای خود تعالیم باب و بهاء را با آنچه در قرن نوزدهم در غرب خصوصاً تحت عناوین روشنگری و مدرنسیم و اومانسیم متداول بود ، آشتی داد .

اسلاید ۱۲: شوقی افندیپس از مرگ عبدالبهاء در سال ۱۹۲۱ شوقی افندی ملقب به شوقی ربانی فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بنا به وصیت عبدالبهاء جانشین وی گردید . این جانشینی نیز با منازعات همراه بود زیرا بر طبق وصیت بهاء الله پس از عبدالبهاء باید برادرش محمدعلی افندی به ریاست بهائیه می رسید . اما عبدالبهاء او را کنار زد و شوقی افندی را به جانشینی نصب کرد و مقرر نمود که ریاست بهائیان پس از شوقی در فرزندان ذکور او ادامه یابد . برخی از بهائیان ریاست شوقی را نپذیرفتند و شوقی به بدگویی و ناسزاگویی نسبت به مخالفان پرداخت . شوقی برخلاف نیای خود تحصیلات رسمی داشت و در دانشگاه امریکایی بیروت و سپس در آکسفورد تحصیل کرده بود . نقش اساسی او در تاریخ بهائیه ، توسعه شکیلات اداری و جهانی – که براساس دو رکن ولایت امرلله و بیت العدل اعظم قرار گرفت – این آیین بودو این فرایند به ویژه در دهه شصت میلادی در اروپا و امریکا سرعت بیشتری گرفت و ساختمان معبدهای قاره ای بهائی مرسوم به مشرق الاذکر به ارقام رسید . بنابر تصریح عبدالبهاء پس از وی بیست و چهارتن از فرزندان ذکورش نسل بعد از نسل بالقب ولی امرالله باید رهبری بهائیان را برعهده می۱۲

اسلاید ۱۳: . اما شوقی افندی عقیم بود و طبعا پس از از وفاتش دوران دیگری از دو دستگی و انشعاب و سرگشتگی در میان بهائیان ظاهر شد . ول سرانجام همسر شوقی افندی روحیه ماکسول و تعدادی از گروه ۲۷ نفری منتخب شوقی ملقب به ایادیان امر الله اکثریت بهائیان را به خود جلب و مخالفان خویش از طرد و بیت العدل را در سال ۱۹۶۳ تاسیس کردند بیت العدل عنوان سازمانی است که از گروه ایادیان امرالله در زمان حاضر سه نفر یعنی روحیه ماکسول و دو تن دیگر در قید حیات اند و با کمک افراد منتخب بیت العدل که به مشاورین قاره ای معروف اند رهبری اکثر بهائیان را برعهده دارند . به موازات رهبری روحیه ماکسول ، چارلز میس نیز مدعی جانشینی شوقی افندی را کرد و گروه بهائیان ارتدکس را پدید آورد که امروز در امریکا ، هندوستان و استرالیا و چند کشور دیگر پراکنده اند . عده ای دیگر از بهائیان خراسان به نام جمشید معانی که خود را سماء الله می خواند . گروه دیگری از بهائیان هستند که در اندونزی ، هند ، پاکستان و امریکا پراکنده اند . بر طبق آمارهای بهائیان جمعیت آنان در سال ۲۰۰۲ ، پنج میلیون نفر تخمین زده می شود که البته این آمار اغراق آمیز است . ۱۳

اسلاید ۱۴: ۱۴

اسلاید ۱۵: ۱۵

اسلاید ۱۶: ۱۶اصول بهائیت متن این فرقه شامل اصول ، اعتقادات و احکامی است ؛ ابتدا اصول بهائیت را که شامل دوازده اصل است بررسی می کنیم . ۱-اصل قهری حقیقت یعنی انسان ها با ادراکات و احساسات به حقیقت برسند و هر گونه تقلید موجب خسران دین است یعنی قطع کردن ارتباط متدینین با علما ۲-وحدت عالم انسانی یعنی همه انسان ها با هم مساوی و برابرند .۳-تعلیم اجباری یعنی همه باید تحت تعلیم و تربیت قرار گیرند .۴-دین باید مطابق عقل باشد .۵-دین باید سبب محبت شود . ۶-زبان و خط ، بین المللی باید باشد (البته امروز با گذشت ۱۵۰ سال از پیدایش بهائیت هنوز خود آنها به این اصل عمل نکردند و زبان و خط بین المللی ندارند . در اصل توانایی چنین کاری را ندارند .۷-تساوی حقوق زن و مرد ۸-تعدیل معیشت عمومی (همه انسان ها از عدالت اقتصادی برخوردار باشند . ۹-ترک تعصبات ۱۰-وحدت ادیان ۱۱-صلح عمومی و محکمه بین المللی ۱۲-عالم انسانی محتاج به نفسات روح القدس است . (ما محتاجیم برای اینکه به خدا برسیم خدا به ما کمک کند)

اسلاید ۱۷: ع

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.