پاورپوینت کامل معارف اسلامی ۲ فصل اول، نبوت، امینی و جوادی ۱۸۲ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل معارف اسلامی ۲ فصل اول، نبوت، امینی و جوادی ۱۸۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۸۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل معارف اسلامی ۲ فصل اول، نبوت، امینی و جوادی ۱۸۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل معارف اسلامی ۲ فصل اول، نبوت، امینی و جوادی ۱۸۲ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۳: منبع درسیمعارف اسلامی ۲علیرضا امینی،محسن جوادیویراست۲نشر معارفچاپ ۷۴قم۱۳۹۲تلفن ۳۷۷۴۰۰۰۴

اسلاید ۴: فصل اولنبوت(پیامبرشناسی)

اسلاید ۵: گفتار اولچرا دین؟

اسلاید ۶: نیاز به وحیاز دیدگاه برخی، نیاز انسان به امداد وحی چنان است که حتی در امور پزشکی و خواص ادویه نیز محتاج پیامبران است این دیدگاه را کسانی چون عمه طباطبایی برنتافته اند و گفته اند وجه اصلی نیاز آدمی به وحی، سامان دادن به زندگی اجتماعی نیست، زیرا بی استعانت از آموزه های وحیانی و با بهره گیری از تجربه های تلخ و شیرین زندگی شخصی و جمعی، می تواند حداقل نیاز های زندگی اجتماعی را فراهم کند

اسلاید ۷: موضوع نیاز آدمی به دین، فقط در پرتو توجه به حیات اخروی او معنای واقعی خود را می یابد .به گفته عمه طباطبایی:”بحث از نبوت و نیاز به دین،بدون توجه به معاد،جایگاه مناسب خود را نخواهد یافت.“

اسلاید ۸: احساس استعلااحساس فرا رفتن از زندگی دنیا که بدان احساس استع نیز می گویند، در هر انسانی وجود دارد و همین امر زمینه اقبال او به دعوت پیامبران بوده است.

اسلاید ۹: نظر فیض کاشانیمرحوم فیض کاشانی می نویسد :غرض اصلی از فرستادن پیامبران و قرار دادن شرایع، بهره مند ساختن حیات دنیوی از امدادهای غیبی، سوق دادن انسان به سوی خداوند، شهوات را به خدمت عقل در آوردن و سمت و سوی اخروی دادن به حیات دنیوی است ُ، تا انسان از شقاوت رهیده، همای سعادت را در آغوش گیرد.

اسلاید ۱۰: بحث و بررسی عقلی پدیده نبوت، شرط ایمان به پیامبران نیست بلکه محافظ و تعالی بخش آن است

اسلاید ۱۱: ضرورت نبوت از منظر کلامیمتکلمان، کسانی بودند که عوه بر توضیح اعتقادهای دینی به دفاع از آنها در مقابل شک و تردیدهای دیگران می پرداختند .این شک و تردیدها گاهی در خارج از عالم اسم ریشه داشت مثل اصل وجود خداوند و یا توحید .گاهی شک و تردیدهایی بودند که برخی از مسلمانان در باب باورهای مسلمانان دیگر روا می داشتند که همین منشأ پیدایش گروه های مختلف کمی شد

اسلاید ۱۲: متکلمان از جهت روشی که در دفاع از باورهای دینی خود به کار می گرفتند، دچار اختف شدند و برخی از آنها همچون معتزله، روش عقلی در پیش گرفتند و برخی همچون اشاعره کمتر به نظرپردازی عقلی روی آوردند .کم شیعی از جهت روش، همانندی زیادی با کم معتزله دارد، ولی از جهت باورهای مورد دفاع، اختف های بنیادی با هم دارند

اسلاید ۱۳: حسن وقبح عقلی آدمیان با عقل خود حسن برخی از امور و نیز قبح برخی دیگر را درمی یابند و در شناخت آنها، نیازی به وحی ندارند .این توانایی عقل در شناخت کلیات اعمال نیکو و زشت، در اصطح متکلمان ”حسن و قبحعقلی“ نامیده می شود .

اسلاید ۱۴: رسول باطندر روایات اسمی از عقل به ”رسول باطن“ تعبیر شده است.

اسلاید ۱۵: محدودیت های عقل۱. عقل گرچه برشناخت اصول کلی اعمال حسن و قبیح قادر است،ولی در شناسایی موارد جزئی ناتوان است و عقل استدلی در شناخت حکم امور جزئی، معمو به خطا رفته است. مث خرد آدمی حسن سپاسگزاری از خداوند را و هم وجوب آن را در می یابد، اما نمی داند با چه اعمالی از عهده شکر او بر می آید

اسلاید ۱۶: ۲-شناسایی حسن اعمال و احساس تکلیف عقلی در پای بندی به اعمال خوب ،به تنهایی موجب عمل نمی شود و همین طور شناخت اعمال زشت واحساس تکلیف عقلی، به ترک آنها نمی انجامد.زیرا تحقق عمل اختیاری علاوه بر ادراک حسن و تکلیف وابسته به تصمیم و اراده آدمی است.

اسلاید ۱۷: عقل شیطانیعقل شیطانی به حیله اندیشی برای اشباع بیش تر غرایز و امیال حیوانی می پردازد

اسلاید ۱۸: قاعده لطفراه متکلمان در اساس مبتنی بر درک این نکته است که خداوند آدمی را بر پایه دعوت عقلی به خیر فراخوانده است، اما این فراخوانی بدون ارسال رسون عقیم است و به کمال نمی رسد، هم چنان که بدون نزول وحی، روشنائی عقل فروغ چندانی ندارد .او که به لطف خود، خرد را در جان آدمی نهاد، باز بر اساس لطف خود شرع و وحی را ِبه عقل ارزانی می دارد تا چراغ خرد با روغن شرع شعله ورتر گردد.

اسلاید ۱۹: ضرورت نبوت از منظر حکیمانحکمت و فلسفه اسمی، اگر چه ریشه در حکمت قرآنی و سنت اسمی و به ویژه سخنان حضرت علی علیه السم دارد، بی تردید نظم و نسق گیری آن به مثابه یک علم، محصول آشنایی دانشوران مسلمان با اندیشه های یونانی است، که از رهگذر ترجمه آثار آنها در قرن دوم و سوم هجری صورت گرفت

اسلاید ۲۰: در بستر تمدن اسمی حکیمان بزرگی ظهور کردند که از برجسته ترین آنها فارابی، ابن سینا و شیخ اشراق و در دوره اخیر صدرالدین شیرازی معروف به مصدرا است

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.