پاورپوینت کامل روانشناسی اجتماعی پیشرفته کامل ۲۶۴ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل روانشناسی اجتماعی پیشرفته کامل ۲۶۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۶۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل روانشناسی اجتماعی پیشرفته کامل ۲۶۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها
پاورپوینت کامل روانشناسی اجتماعی پیشرفته کامل ۲۶۴ اسلاید در PowerPoint
اسلاید ۴: ۳- شباهتها و تفاوتهای روان شناسی اجتماعی با علومی نظیر روان شناسی عمومی، جامعه شناسی و قوم شناسی را توضیح دهند. ۴- ویژگیها و هدفهای روش علمی را توضیح دهند.
اسلاید ۵: ۵- مشخصات، مزایا و معایب روشهای مختلف تحقیق در روان شناسی اجتماعی نظیر تحقیق آرشیوی، تحقیق زمینه یابی، تحقیق میدانی و تحقیق آزمایشگاهی را بیان کنند.۶- محاسن، معایب و موارد کاربرد روشهای تحقیق ذکر شده در این فصل را با یکدیگر مقایسه کنند.
اسلاید ۶: روان شناسی اجتماعی چیست؟تعریف اتوکلاین برگ از روان شناسی اجتماعی:روان شـنـاسـی اجتـماعــی عــلـم مطــالعــه رفتار فرد در وضع گروهی است.
اسلاید ۷: تعریف آلپورت از روان شناسی اجتماعی :با جزئی استثنائات، روان شناسی اجتماعی رشته خود را کوششی می دانند برای فهم و تبیین این مطالب که افکار، احساسات یا رفتار افراد چگونه تحت تاثیر حضور واقعی، تصوری یا تلویحی دیگران قرار می گیرد.
اسلاید ۸: ارائه تعریفی دیگر:روان شناسی اجتماعی به عنوان علم مطالعه رفتار متقابل بین انسانها یا علم مطالعه تعامل انسانها شناخته می شود.
اسلاید ۹: تفاوت روان شناسی اجتماعی با جامعه شناسی:نــظر جامعــه شناس به عوامل اجتماعی رفتار گروهی معطوف است.روان شناسی اجتماعی به اثرات گروه بر روی فرد توجه خاص دارد.
اسلاید ۱۰: تفاوت روان شناسی اجتماعی با قوم شناسی:روان شناسی اجتماعی علمی تر از قوم شناسی است چرا که در آن از روش علمی و تحقیقات کنترل شده آزمایشگاهی بیشتر استفاده می شود. قوم شناسی عمدتاً جنبه توصیفی دارد.
اسلاید ۱۱: تفاوت روان شناسی اجتماعی با روان شناسی عمومی:متخصصان روان شناسی اجتماعی به اجتماعی ترین پدیده ها و رفتارها می پردازند.متخصصان روان شناسی عمومی به پدیده هایی توجه دارند که کمتر از پدیده های دیگر، اجتماعی هستند.
اسلاید ۱۲: روشهای تحقیق (روان شناسی اجتماعی )ویژگی های روش علمی:۱- طرح یک سوال جهت بیان مسئله مورد نظر ۲- تدوین فرضیه به صورت بیان جمله اثباتی ۳- جمع آوری اطلاعات ۴- تجزیه و تحلیل اطلاعات ۵- نتیجه گیری
اسلاید ۱۳: ویژگیهای روش علمی جبرگرایی رویکرد تجربیتعریف عملیاتیعینیت
اسلاید ۱۴: هدفهای روش علمیکشف روابطبین پدیده هاکنترل رویدادهاتبیین پدیده هاو روابطپیش بینیروایدادها
اسلاید ۱۵: انواع روش تحقیقآزمایش طبیعیتحقیق آرشیویتحقیق زمینه یابیتحقیق آزمایشگاهیآزمایش میدانیتحقیق میدانی
اسلاید ۱۶: الف – تحقیق آرشیوی: جمع آوری اطلاعات با استفاده از آرشیوها و بایگانی ها تجزیه و تحلیل اطلاعات در زمینه های مربوط به گذشته
اسلاید ۱۷: مزایا و معایب تحقیق آرشیوی:مزایا: غیر عکس العملی بودن عطف به ماسبق بودن امکان تحقیق رویدادها در طی دوره های مختلف
اسلاید ۱۸: معایب: عدم دسترسی به منابع موجود پرخرج و دشوار بودن تحلیل داده ها لزوم دقت در نمونه گیری مناسب از اطلاعات وجود اطالعات ضد و نقیض در یک مورد
اسلاید ۱۹: ب- تحقیق زمینه یابی:مبتنی است بر نظر خواهی از افراد و گروهها در زمینه های گوناگون شفاهی مصاحبه شامل پرسیدن کتبی پرسشنامه
اسلاید ۲۰: مزایا و معایب تحقیق زمینه یابی :مزایا: به دست آوردن اطلاعات دقیق درباره یک جمعیت امکان پیش بینی های دقیق در مورد نتایج رویدادها معایب : خطای حاصل از نمونه گیری نیاز به پرسنل کارآزموده و ماهر عکس العملی بودن
اسلاید ۲۱: پ- تحقیق میدانی: زندگی موقتی محقق در موقعیت مورد تحقیق و مشاهده طبیعی موضوع مورد نظر و نیز استفاده از ابزارهای دیگر مثل پرسشنامه عمیق تر از تحقیق زمینه یابی است
اسلاید ۲۲: مزایا و معایب تحقیق میدانی:مزایا: قابلیت تعمیم داده های بدست آمده به دلیل کسب از محیط طبیعی امکان استخراج فرضیه ها و آزمایش آنها معایب: احتمال رسیدن به رابطه علت و معلولی بین پدیده ها قطعی نیست حضور محقق در جامعه ممکن است در روند طبیعی زندگی آن جامعه اختلال یا تغییری ایجاد کند. پرخرج بودن
اسلاید ۲۳: ت – آزمایش طبیعی: بررسی و مطالعه یک رویداد طبیعی و متغیرهای مربوط به این قبیل رویدادها.دستکاری متغیر در اختیار آزمایشگر نیست.
اسلاید ۲۴: مزایا و معایب آزمایش طبیعی: مزایا:مانند تحقیق آزمایشگاهی، در این روش نیز رابطه علت و معلولی به دست می آید.نتایج بدست آمده قابلیت تعمیم فراوانی به محیطهای طبیعی دارد.وجود متغیرهای قوی است که تاثیرات قوی بر آزمودنیها دارد و امکان ایجاد آن در محیط آزمایشگاه میسر نیست.
اسلاید ۲۵: معایب:به دلیل ناگهانی بودن وقوع رویدادهای طبیعی سرعت عمل محقق بسیار ضروری است.دخالت محقق در صحنه حادثه ممکن است موجب مخدوش شدن نتایج شود.
اسلاید ۲۶: ث – آزمایش میدانی: طرح تحقیق و متغیرها توسط آزمایشگر تعیین و اجرا می شود. زمینه انجام تحقیق، یک زمینه واقعی است
اسلاید ۲۷: مزایا و معایب آزمایش میدانی :مزایا:به علت واقعی بودن محیط آزمایش رابطه علت و معلولی به دست می آید. به علت واقعی بودن محیـط آزمایش قدرت تعمیم یافته ها به موقعیت های مشابه زیاد استسنجش فرضیه در آن امکان پذیر است
اسلاید ۲۸: معایب:نیاز به کسب اجازه از موسسات مورد تحقیق کلیه ی پیش بینی های لازم درباره اثرات متغیرها باید بررسی شود دشوار بودن کنترل متغیرهای جانبی به دلیل لزوم نگهداشتن اهداف واقعی آزمایش ممکن است سوء ظن یا مشکلاتی در آزمودنیها ایجاد شود
اسلاید ۲۹: ج – تحقیق آزمایشگاهی اعمال حداکثر کنترل بر متغیرها توانایی دستکاری متغیرهاانتخاب یک گروه یا گروههای آزمایشی و گواه و نیز متغیرهای مستقل و وابسته
اسلاید ۳۰: مزایا و معایب تحقیق آزمایشگاهی:مزایا:نتایج بدست آمده می تواند صحت فرضیه آزمایشی آزمایشگران را ثابت کند بررسی اثر متغیرهای منفرد شده به دست آوردن رابطه علت و معلولی امکان آزمون فرضیه های مختلف در صورت نمونه گیری دقیق و دقت در موقعیت آزمایشی قابلیت تعمیم نتایج تا حدودی بالا می رود.
اسلاید ۳۱: معایب:مصنوعی بودن محیط آزمایشگاه در مقایسه با موقعیت های واقعی اصول اخلاقی مانع از ایجاد شرایط ناراحت کننده جسمی و روانی برای انسان است مستلزم مهارت ، دانش ، دقت و تجربه فراوان است ممکن است پرخرج و گران باشد
اسلاید ۳۲: گفتار دوم نظریه ها در روان شناسی اجتماعی هدف آموزش کلی:آشنایی با نظریه های مختلف در روان شناسی اجتماعی و نحوه توجیه پدیده های اجتماعی در چارچوب این نظریه ها.
اسلاید ۳۳: هدفهای آموزشی جزئی :دانشجویان پس از مطالعه این فصل باید بتوانند:۱- نظریه را تعریف کنند و جایگاه و کاربرد آن در روان شناسی اجتماعی را بیان کنند. ۲- ویژگیهای نظریه های مختلف روان شناسی اجتماعی را که در زیر ذکر شده اند تشریح کنند. الف) نظریه های محرک پاسخی و تقویتی ب) نظریه های گشتالت و شناختی ج) نظریه میدانی د) نظریه روانکاری هـ) نظریه نقش
اسلاید ۳۴: ۳- مورد تاریخی راسپوتین را بر اساس هر یک از نظریه های ذکر شده تجزیه و تحلیل کنند. ۴- نقاط ضعف و قوت نظریه های ذکر شده را با یکدیگر مقایسه کنند. ۵- با استفاده از منابع معرفی شده برای توضیح هر یک از نظریه های ذکر شده ، علاوه بر مورد راسپیوتین، حداقل یک یا دو مثال ذکر کنند.
اسلاید ۳۵: نظریه های روان شناسی اجتماعی الف) نظریه های محرک – پاسخ مفروضات:بهترین روش درک رفتار اجتماعی مطالعه ارتباطهای بین محرک ها و پاسخ ها است.محرک عامل بیرونی یا درونی است که تغییری در رفتار شخص ایجاد می کنند.تغییر ایجاد شده در رفتار شخص پاسخ نام دارد. نیرومندی پیوند بین محرک – پاسخ بستگی به میزان تقویتی دارد که به دنبال پاسخ می آید.
اسلاید ۳۶: عوامل مورد تاکید نظریه پردازان محرک – پاسخی در چارچوب نظریه های محرک – پاسخی، نظریه پردازان در تبیین رفتارهای اجتماعـی تاکیـدهای خـاص بـر روی عـوامل ویژه داشته اند. این عوامل عبارتند از:- تقلید- تقویت- تقویت جانشینی- تبادل اجتماعی
اسلاید ۳۷: کاربرد نظریه محرک – پاسخ درتبیین ماجرای راسپوتین هر حمله هموفیلی آلکسی کوچک یک محرک بود پاسخ همراه بودن راسپوتیـن با کـودک موجب قطع حمله بیماری می شد. فراخواندن راسپوتین تقویت می شد. پیروی از توصیه های راسپوتین در زمینه های دیگر توسط خانواده سلطنتی بر اساس مفهوم تعمیم محرک صورت می گرفت دوام تعامل راسپوتین و تزارینا بر طبق مفروضه تبادل اجتماعی بود
اسلاید ۳۸: ب – نظریه های شناختی (گشتالت)گشتالت: واژه های آلمانی به معنی شکل ، هیات یا الگو است. مفروضات: کل چیزی بیش از مجموعه اجزاء خود است
اسلاید ۳۹: رفتار حالتی یکپارچه دارد و هدفدار است. فرآیندهای ادراکی مرکزی (در سیستم عصبی و مغز) در یادگیری نقش کلیدی دارند. مغز احساس و ادراک ما را به شکل یک ساخت شناختی سازمان می دهد. اثر هاله ای نظریه اسناد نظریه تعادل
اسلاید ۴۰: کاربرد نظریه گشتالت برای تبیین مورد راسپوتین۱) استفاده از اصول «نیکو پرازندن» و «ترمیم» برای پذیرش نظرات راسپوتین توسط تزارنیا ۲) استفاده از نظریه «ناهماهنگی شناختی»۳) استفاده از نظریه «تعادل» یا نظریه «اسناد»
اسلاید ۴۱: ج) نظریه میدانی (کورت لوین)فرض بنیادی:B=f(p,E)محیط(Enviornment)شخص(Person)تابعی است ازرفتار (Behavior)
اسلاید ۴۲: رفتار خودخصوصیات درونیموقعیت اجتماعی که در آن لحظه در آن قرار داردتوارث توانائیها شخصیت وضع سلامت و غیرهحضور یا عدم حضور دیگران میزان ممانعت از رسیدن خود به هدف نگرش جامعه نسبت به رفتار خود
اسلاید ۴۳: فرض دوم:رفتار خود در یک میدان وقوع پیدا می کند که این میدان رفتارهای دیگر خود و جنبه های دیگر محیط را شامل می شود. فضای زندگی اینجا و اکنون نظام کنشبنیادی ترین اصطلاح نظریه میدانیاصطلاحات مهم
اسلاید ۴۴: کاربرد نظریه میدانی برای تبیین مورد راسپوتین:۱) تبیین بر اساس ترسیم فضای زندگی تزارینا حاوی این عوامل بود:الف) یک نظام تنش بر طرف نشده که او را به سوی تحویل دادن یک وارث ذکور سالم هدایت می کرد. ب ) سد شدن راه رسیدن به این هدف به وسیله بیماری آلکسی ج) نیروهای وارده بر الکساندرا برای حرکت دادن او در جهت هدف خود
اسلاید ۴۵: ۲) استفاده از مفهوم تعارض هارویکرد- رویکرد رویگردان – رویگردان رویکرد – رویگردان تعارض ها
اسلاید ۴۶: د) نظریه روانکاوی «زیگموند فروید»توجه به ساختار و چگونگی رشد شخصیت مرحله دهانی مرحله مقصدیمرحله آلتیمرحله جنسیمراحل رشد
اسلاید ۴۷: ساختار شخصیت از نظر فرویدنهاد خودفراخوداستفاده از مکانسیم دفاعی
اسلاید ۴۸: کاربرد نظریه روانکاوی برای تبیین مورد راسپوتین ۱) بررسی مراحل رشد الکساندرا ۲) توجه به شخصیت الکساندرا شخصیت اقتدار طلب خود ضعیف و فراخود قوی استفاده از مکانیسم فرافکنی
اسلاید ۴۹: هـ) نظریه نقش تعریف نقش:نقش عبارت است از مجموعه ای از رفتارها که برای فرد با یک موقعیت خاص و در یک زمینه اجتماعی خاص مناسب باشد.
اسلاید ۵۰: مفاهیم نظریه نقش:انتظارات نقش تعارض نقش کاربرد نظریه نقش برای تبیین مورد راسپوتین ۱) تبیین بر اساس انتظارات نقشی راسپوتین و الکساندرا از یکدیگر۲) تضاد رفتار با انتظارات نقشی در مورد راسپوتین تعارض بین نقشی تعارض درون نقشی
اسلاید ۵۱: گفتار سوم رفتار در گروهها هدف آموزش کلی:آشناییی با مفهوم گروه از نظر روان شناسی اجتماعی، چگونگی شکل گیری، ویپگیها و عملکردهای آن
اسلاید ۵۲: هدفهای آموزش جزئی:دانشجویان پس از مطالعه این فصل باید بتوانند:۱) اصطلاحات زیر را تعریف کنند و آنها را در توضیح پدیده های روان شناسی اجتماعی به کار ببرند:گروه، انبوهه، آسان سازی اجتماعی، بازداری اجتماعی، شبکه های ارتباطی، پیوستگی گروه، بارش مغزی، پاسخهای مسلط، گروه همکوش
اسلاید ۵۳: ۲- با تشریح مدل تاثیر اجتماعی، اثر سه عامل گروه تماشاچیان غیر فعال را توضیح دهید. ۳- الگوی انگیزشی در مورد چگونگی تاثیر تماشاچیان غیر فعال بر رفتار شخص عمل کننده را تشریح کنند و علل این تاثیرات را بیان کنند.
اسلاید ۵۴: ۴- اثرات عوامل مختلف گروه تماشاچیان فعال ( گروه همکوش) بر چگونگی رفتار شخص عمل کننده را تشریح کنند. ۵- تاثیر تغییرات اندازه گروه در ارتباط با سایر ویژگیهای گروه را در نحوه عملکرد آن بیان کنند.
اسلاید ۵۵: ۶- اثر شکل های مختلف فرصتهای ارتباطی (شبکه های ارتباط ) را بر جنبه های گوناگون فعالیت گروه شرح دهند ۷- تاثیر تجاتس و هماهنگی درگروه بر نحوه عمل آن را بیان کنند.
اسلاید ۵۶: ۸- جنبه های گوناگون عملکرد گروه در زمینه قضاوت و حل مسئله را با عملکرد افراد مقایسه کنند. ۹- ویژگیهای گروه T و گروههای رویاروی را بیان کنند و وجوه شباهت و تفاوت آنها را نشان دهند.
اسلاید ۵۷: تعریف گروه:گروه عبارت است از دو فرد یا بیشتر که با هم تعامل دارند به نحوی که هر یک می تواند در دیگری یا دیگران تاثیر گذاشته و از آنان متاثر شود. شاوه (۱۹۸۱)
اسلاید ۵۸: تعریف دوم از گروه:گروه عبارت است از تعامل بین افراد، داشتن درک و تصور از دیگر اعضا، ایجاد پیوندهای عاطفی و وابستگی متقابل یا نقش های متقابل. (دولاماتر ۱۹۷۴)
اسلاید ۵۹: تعریف واژه انبوهه مجموعه ای از افراد که با یکدیگر در تعامل نیستند. مثال:تماشاچیان یک فیلم
اسلاید ۶۰: تاثیر اجتماعی:تاثیر و نفوذ تماشاچیان به چند عامل بستگی دارد.تعداد تعداد افراد تماشاچیان نزدیکیبلاواسطه بودن تماشاچیان نیرومندیپایگاه اجتماعی تماشاچیان مدل لانانه
اسلاید ۶۱: هدفمنابعالگوی انگیزشی اثر یک گروه تماشاچی بستگی به تعداد منابع (تعداد دایره ها)، نیرومندی آنها (اندازه دایره ها) و فاصله آنها از فرد عمل کننده (طول پیکانها دارد).
اسلاید ۶۲: آسان سازی اجتماعی:اصطلاحی از فلوید آلپورت (۱۹۲۰) بهتر شدن عملکرد فرد به علت حضور افراد دیگر (حضور صرف و نه تعامل بین فرد و تماشاچیان ) بازداری اجتماعی:کاهش در عملکرد فرد به علت حضور افراد دیگر
اسلاید ۶۳: الگوی انگیزشی در آسان سازی اجتماعی از زایونک (۱۹۶۵)تمایل بیشتر به عرضه پاسخ مسلطتهیج حضور تماشاچیان آیا رفتار مورد نظر تماشاچیان همان رفتار مسلط است؟بلهخیرافزایش عملکردکاهش عملکرد
اسلاید ۶۴: ویژگی های گروهاندازه افراد شخصیتجنسیتقومیت نژادتواناییهای اعضا۱- ترکیب گروه
اسلاید ۶۵: ۲- ساختار گروهکانالهای ارتباطی نظامهای طبقاتیرهبری گروه
اسلاید ۶۶: ۳- پویایی گروه نحوه نفوذ تاثیر اعضاء بر یکدیگرپیوندهای عاطفی۴- عملکرد گروه میزان خوب یا بد عمل کردن گروه برای دستیابی به هدف
اسلاید ۶۷: نمونه هایی از شبکه های ارتباطی (نقطه ها نماینده موقعیت افراد در شبکه خطوط نماینده کانالهای مجاز برای ارتباط ) هم پیوند دایره Yشکل چرخ زنجیر
اسلاید ۶۸: گروههای ویژه آموزش حساسیت آموزش روابط انسانیگروههای رویارویی T گروه
اسلاید ۶۹: گروه T(بنپانگذار کورت لوین) هدف:هر شخص نسبت به خود بینش پیدا کند، پیامدهای رفتار خود را ببیند و قضاوت دیگران را درباره خودش بداند
اسلاید ۷۰: نظر «شاو» (۱۹۸۱) درباره گروههای Tشاو پیامد شرکت در گروههای T را چهار مورد می داند:۱- کاسته شدن اختلاف بین «خود آرمانی» و «خود تصوری» و دستیابی به واقعیت ۲- تغییر در احساسات و رفتار افراد ۳- تغییر در رفتار افراد ۴- تحت بعضی شرایط ، ایجاد اختلالات روانی شدید در افراد
اسلاید ۷۱: گفتار چهارم نفوذ اجتماعی و کنترل هدف آموزش کلی:آشنایی با جنبه های گوناگون پدیده نفوذ اجتماعی و کنترل.
اسلاید ۷۲: هدف های آموزش جزئی:دانشجویان پس از مطالعه این فصل باید بتوانند:۱- مفاهیم زیر را تعریف کنند و کاربرد آنها را در پدیده های روان شناسی اجتماعی توضیح دهند. نفوذ اجتماعی، همنوایی، استقلال رای، ناهمنوایی، خود رهبری، دیگر رهبری، توهم کنترل، مرکز یا مکان کنترل، درماندگی آموخته شده ، وابستگی خود القایی
اسلاید ۷۳: ۲- عوامل موقعیتی موثر بر میزان همنوایی،اشکال رفتارهای مغایر با همنوایی و سنخ بندی شخصیت ها در ارتباط با همنوایی را توضیح دهند. ۳- دلایل همنوا شدن فرد با جمع را بیان کنند.
اسلاید ۷۴: ۴- پدیده کنترل بیرونی رفتار و اراده آزاد شخص را از نظر دیدگاههای مختلف روان شناسی اجتماعی توضیح دهند. ۵- عوامل موثر بر ایجاد توهم کنترل و اثرات اعتقاد به کنترل رویدادها را در جنبه های مختلف زندگی انسان بیان کنند.
اسلاید ۷۵: ۶- نقش تفاوتهای فردی در اعتقاد به کنترل را در جنبه های مختلف زندگی انسان شرح دهند. ۷- واکنش های توام با مقاومت یا تسلیم، نظیر عکس العمل، درماندگی آموخته شده و وابستگی خود القایی، در برابر از دست دادن کنترل را تشریح کنند.
اسلاید ۷۶: تعریف نفوذ اجتماعی نفوذ اجتماعی کوششی است عمدی از سوی یک فرد یا یک گروه برای ایجاد تغییر در عقاید یا رفتار ما. مثل: تغییر نگرش کاربرد استراتژیهای قدرت دستورات مستقیم تقاضا کردن
اسلاید ۷۷: تعریف همنوایی تسلیم شدن به فشارهای گروهی وقتی که تقاضای مستقیمی از سوی گروه در مورد همرنگ شدن فرد با گروه انجام نگرفته باشد، (دوو و رایتس من ۱۹۸۴)همنوایی عبارت است از احساس فشار واقعی یا خیالی از سوی گروه به وسیله فرد که در نتیجه سبب تغییری در رفتار او گردد (آرونسون ۱۹۹۹)
اسلاید ۷۸: عوامل موقعیتی موثر بر میزان همنوایی حجم گروه میزان تلقی گروه از افراد به عنوان واحدهای مجزا رفتارهای مغایر با همنوایی ۱- استقلال رای ۲- ناهمنوایی یا ضد همنوایی
اسلاید ۷۹: تعریف کنترل:کنترل را می توان اعمال قدرت، هدایت یا بازداری اعمال و رفتار دیگران یا خود تعریف کرد. سایر موارد مربوط به کنترل:توهم کنترلپیامدهای اعتقاد به داشتن کنترل
اسلاید ۸۰: تفاوت های فردی در درک کنترل:مرکز یا مکان کنترل درونی بیرونی واکنش در برابر از دست دادن کنترل:نظریه عکس العمل
اسلاید ۸۱: درماندگی آموخته شده (مارتین سیلگمن ۱۹۷۵)تعریف:درماندگی آموخته شده عبارتست از:اعتقاد به اینکه نتایج به دست آمده از سوی فرد، مستقل از اعمال انجام شده به وسیله او هستند.
اسلاید ۸۲: تحقیقات سیلگمن: سیلگمن پس از آزمایش روی حیوانات به این نتیجه رسید که سه نوع کمبود یا نقص از تجربه کردن بازده های غیر قابل کنترل ناشی می شود:۱- نقص انگیزش۲- نقص شناختی ۳- نقص عاطفی
اسلاید ۸۳: عکس العمل و درماندگی آموخته شده انتظار کنترل عکس العملانتظار عدم کنترل درماندگی آموخته شدهعکس العمل درماندگی آموخته تجربه نسبت به از دست دادن کنترل انگیزه برای اعمال کنترل
اسلاید ۸۴: گفتار پنجم رهبری و مدیریت هدف آموزش کلی:آشنایی با مفاهیم رهبری و فرمانبرداری و چگونگی تعامل آنها
اسلاید ۸۵: هدف های آموزش جزئی:دانشجویان پس از مطالعه این فصل باید بتوانند:۱- تعریف ساده ای از رهبری ارائه دهند. ۲- نتایج حاصل از تحقیقات اولیه و جدید (با رویکردهای تک خصیصه ای و مجموعه های رفتاری) درباره خصایص رهبران را تشریح کنند.
اسلاید ۸۶: ۳- دو نظریه بزرگمرد و جبر اجتماعی درشکل گیری رهبران را توضیح دهند و اعتبار آنها را با یکدیگر مقایسه
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 