پاورپوینت کامل ادبیات نهم ۷۸ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل ادبیات نهم ۷۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۷۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل ادبیات نهم ۷۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل ادبیات نهم ۷۸ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۳: فصل دوم : ”شکفتن“در زندگی ، مطالعه ی دل غنیمت است خواهی بخوان و خواه نخوان ، ما نوشته ایم ”عبدالقادر بیدل“معنی : در زندگی ، شناخت و بررسی احساس و اندیشه ، فرصت خوبی است ، ما این نکته را نوشته ایم ، می خواهی به آن عمل کن یا گوش نکن.لغت :آرایه ها :

اسلاید ۴:

اسلاید ۵: فصل دوم : ”شکفتن“در زندگی ، مطالعه ی دل غنیمت است خواهی بخوان و خواه نخوان ، ما نوشته ایم ”عبدالقادر بیدل“معنی :لغت : مطالعه : بررسی ، دیدن / غنیمت : سود ، بهرهآرایه ها :

اسلاید ۶: فصل دوم : ”شکفتن“در زندگی ، مطالعه ی دل غنیمت است خواهی بخوان و خواه نخوان ، ما نوشته ایم ”عبدالقادر بیدل“معنی :لغت :آرایه ها : مطالعه و خواندن و نوشتن = مراعات النظیر (تناسب) / واج آرایی «خ» و «ن» / دل = مجازاً وجود

اسلاید ۷: بیدل دهلوی ، میرزا عبدالقادر (۱۱۳۳ – ۱۰۵۴ (هـ . ق))وی در عظیم آباد هندوستان ، متولّد شد و از شاعران بزرگ فارسی زبان به شمار می رود. او در آثار خویش ، اندیشه های لطیف عرفانی را با مضامین پیچیده در آمیخت و شیوه ی بیان و سبک ویژه ای را به کار بست.

اسلاید ۸: مثل آیینهتوضیحات درس :متن های تعلیمی ، با هدف آموزش و اندرز ، نوشته شده اند ، از این رو ، خواننده باید آهنگ و لحن متناسب با فضای تعلیمی را رعایت کند. در لحن تعلیمی ، خواننده با حفظ روحیه ی نیک اندیشی و خیرخواهی ، نرمی و ملایمت در گفتار را به کار می گیرد. حفظ آرامش و نرم گفتاری ، بر تأثیر کلام اندرزی می افزاید ، البته گاهی اندرز و تعلیم با زنهار و پرهیز ، همراه است و نباید آن را با لحن دستوری و فرمان ، یکی دانست.

اسلاید ۹: مثل آیینهمحتوای درس :در قسمت اول درس ، به دوران نوجوانی ، اشاره شده است. این دوره ، یک مرحله ی انتقالی برای کودک و والدین او محسوب می شود. والدین باید از رفتار طبیعی یک نوجوان آگاه باشند تا بتوانند به گونه ای مؤثّر با نوجوانان برخورد کنند. بر ای تربیت درست کودکان و نوجوانان باید از راهکارهای علمی روان شناسانه ، استفاده کرد و …در قسمت دوم ، شعری از پروین اعتصامی می خوانیم. پروین در این شعر بر دوره ی جوانی تأکید کرده. می گوید : جوانی ، زمان تلاش است و باید از غرور و خودخواهی دوری کرد. باید از روزگار ، پند گرفت و از انسان های بزرگ ، درس زندگی آموخت.

اسلاید ۱۰: مثل آیینهنوجوانی ، تولّد دوباره ی انسان است. در این مرحله ی پر تب و تاب۱ ، نوجوان ، افزون بر رابطه با خود ، نیازمند رابطه ای دیگر نیز هست ؛ نیازمند دو چشم دیگر۲ که نوجوان را ببیند و به او بگوید : کیست و چگونه است ؛ از همین جاست که دوستی و پیوند با دیگران آغاز می شود. این ارتباط ، وابسته به نیاز درونی است که به نوجوان کمک می کند تا به خودشناسی۳ برسد. دیگران ، زبانِ نقدِ۴ او و پنجره هایی هستند که در برابر دیدگانِ۵ پرسشگرِ۶ وی ، گشوده شده اند.دوستان واقعی ، راه نیک بختی۷ را به ما نشان می دهند و همراهان خوبی برای شکوفایی بهتر هستند. آنها مثل آیینه ، همان قدر که خوبی ها را پیش چشم می آورند ، عیب ها را هم به ما می نمایانند و مهم تر آنکه این همه را بی صدا و بی هیاهو۸ ، باز می گویند. رسم دوستی ، شکستن آیینه نیست ؛ درست آن است که فرصت بازاندیشی و خود شکوفایی را پدید آوریم و گامی به سوی فراتر رفتن برداریم.معنی لغات۱- پر از شور وهیجان۲- یک دوست ، کسی دیگر۳- آگاهی شخص از ضعف ها و توانایی های خود۴- بررسی کردن خوبی ها و عیب های کسی۵- چشمان۶- کسی که درباره ی امری ، پرسش می کند۷- خوشبختی ، سعادتمندی۸- بدون سر و صدا

اسلاید ۱۱: دیگران ، زبان نقد او و پنجره هایی هستند که در برابر دیدگان پرسشگر وی ، گشوده شده اند.معنی :آرایه ها :نکته ی دستوری :

اسلاید ۱۲: دیگران ، زبان نقد او و پنجره هایی هستند که در برابر دیدگان پرسشگر وی ، گشوده شده اند.معنی :دیگران (افراد دیگر) حالت ها و رفتارهای او را نقد و بررسی می کنند و مانند پنجره هایی هستند که در برابر چشمان او باز شده اند و به تمام پرسش های او پاسخ می دهند.آرایه ها :نکته ی دستوری :

اسلاید ۱۳: دیگران ، زبان نقد او و پنجره هایی هستند که در برابر دیدگان پرسشگر وی ، گشوده شده اند.معنی :آرایه ها :دیگران مانند زبان و پنجره = تشبیه / زبان و دیدگان = مراعات النظیر (تناسب)نکته ی دستوری :

اسلاید ۱۴: دیگران ، زبان نقد او و پنجره هایی هستند که در برابر دیدگان پرسشگر وی ، گشوده شده اند.معنی :آرایه ها :نکته ی دستوری :جمله ی اول ، سه جزئی با مسند است. / دیدگان پرسشگر = ترکیب وصفی / زبان نقد او و پنجره هایی = مسند

اسلاید ۱۵: آنها مثل آیینه ، همان قدر که خوبی ها را پیش چشم می آورند ، عیب ها را هم به ما می نمایانندمعنی :آرایه ها :نکته ی دستوری :

اسلاید ۱۶: آنها مثل آیینه ، همان قدر که خوبی ها را پیش چشم می آورند ، عیب ها را هم به ما می نمایانندمعنی :آن ها (دوستان واقعی) مانند آیینه ، واقعیت ها را نشان می دهند ؛ یعنی هم خوبی ها را به ما می گویند و هم عیب ها و اشکالات را بازگو می کنند.آرایه ها :نکته ی دستوری :

اسلاید ۱۷: آنها مثل آیینه ، همان قدر که خوبی ها را پیش چشم می آورند ، عیب ها را هم به ما می نمایانندمعنی :آرایه ها :خوبی ها و عیب ها = تضاد / مثل آیینه = تشبیهنکته ی دستوری :

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.