پاورپوینت کامل شش سیگما ( Six Sigma ) 50 اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل شش سیگما ( Six Sigma ) 50 اسلاید در PowerPoint دارای ۵۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل شش سیگما ( Six Sigma ) 50 اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل شش سیگما ( Six Sigma ) 50 اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: سرانجام در نیمه های سال ۱۹۸۰ ، موتورولا تصمیم به افزایش جدی کیفیت گرفت . Bob Galvin رئیس هیئت مدیره در آن زمان ، شروع به حرکت در مسیر کیفیتی که به ۶ سیگما معروف بود ، کرد . امروزه ، موتورولا بعنوان مظهر کیفیت و سوددهی در جهان شناخته شده است . بعد از اینکه موتورولا جایزه ملی کیفیت Malcolm Baldrige را در ۱۹۸۸ دریافت کرد ، رمز موفقیت آنها به یک شاخه عمومی علم تبدیل شد و انقلاب ۶ سیگما در جریان افتاد که امروز این بحث از همیشه داغ تر است.

اسلاید ۵: . بخش دوممدیریت کیفیت بامفاهیم کلاسیک خود نمی توانست جوابگوی نیاز آنها باشد .آنها به جای تاکید برفعالیتهاتاکید بر نتایج؛به جای تغییرات کند تغییرا ت پله ای؛به جای برخی تناقضات که در افزایش کیفیت یا کاهش هزینه؛ به صورت همزمان رسیدن به هر دو وبه جای تفکر بر خطای صفر ؛کاهش مشخص عملیاتی و قابل سنجش خطا تا سطح۳.۴دریک میلیمن فرصت را خواستاربودند.۶سیگما را می توان گزاره نوین واثر بخش مدیریت کیفیت در پاسخ به این خواسته ها و نیازهای سازمانها دانست .در اوایل دهه نود دریافتند که ۶سیگما یعنی رسیدن به سطح خطای ۳.۴در یک میلیون فرصت ؛یک ضرورت است و نه یک انتخاب .

اسلاید ۶: رویکردی که صنایع برتر دنیا بر گزیده اند ؛مدیریت کیفیت با تفکرات اندیشمندانی چون ادوارد دمینگ در دهه پنجاه قرن گذشته تحول شگرف در دنیای کسب و کار ایجاد کرد.مفاهیم و الگوهای کنترل کیفیت QC ؛کنترل کیفیت جامع TQC؛مدیریت کیفیت جامعTQM؛را می توان مراحل استحاله و تکامل موضوع کیفیت دانست که در دهه های ۵۰ تا ۸۰(وحتی تا امروز)ادامه داشته است.آنچه را که کمپانی موتورولادردهه هشتاد به آن پرداخت می توان یک نوع مهندسی مجدد در مدیریت کیفیت جامع دانستکه در نهایت به طرح روش شناسی ۶سیگما منجرگردید.این روش تاکیدبر حصول نتایج به شکل بسیاراثربخش تر به رویکرد های کلاسیک مدیریت کیفیت جامع دارد.

اسلاید ۷: مقدمهاغلب سازمان ها بمنظور افزایش بهره وری و نهایتا دستیابی به مزیت رقابتی جهت ماندگاری پایدار در عرصه تجارت جهانی ، بخش وسیعی از تمرکز و توجه خود را به رفع مسائل ، مشکلات و نقاط ضعف موجود در سیستم ها و فرایندهای خود می نمایند . که رویکردی است منطقی ، ابزارهای حل مسئله سازمان ها را در این راه یاری می نمایند . تنوع ابعاد و ماهیت مسائل و موانعی که سازمان با انها روبروست ، ایجاب می کند که مدیران سازمانها از ابزارهای مختلفی جهت رفع موانع موجود استفاده نمایند . ابزارهایی که هرچند بکارگیری هر کدام از آنها در نهایت موجب بهبود در سازمان و فرایندهای ان خواهند شد اما رویکرد و کانون توجه شان متفاوت است .

اسلاید ۸: سازمانها بایستی درک درستی از مسائل و مشکلات خود داشته باشند همچنین از ماهیت و شیوه عملکرد ابزارهای حل مسئله نیز اطلاع داشته باشند . تا با انتخاب و بکارگیری صحیح این ابزارها ، بتوانند به طور اثر بخشی به رفع مشکلات و ایجاد بهبود مستمر در سازمان اقدام ورزند . در این بین سه ابزار حل مسئله ، شش سیگما ( six sigma) ، تفکر ناب(lean thinking ) ومدیریت کیفیت جامع TQM موضوع مورد نظر مقاله حاضر می باشد . مادر این گفتار قصد داریم ضمن مقایسه توصیفی بین این سه ابزار و بیان وجه تشابه ،کانون توجه و شیوه عملکرد انها به جایگاه و تعامل این مفاهیم نسبت به یکدیگر نیز بپردازیم

اسلاید ۹: – شش سیگما( Six Sigma ) سیگما( ) یکی از حروف الفبای یونانی و از شاخصهای مهم پراکندگی به نام انحراف معیار و در واقع مقیاسی برای سنجش انحراف است. سیگما بیانگر آن است که یک فرآیند چه اندازه از حالت مطلوب خود منحرف شده است،

اسلاید ۱۰:

اسلاید ۱۱: تعریف ( Six Sigma ) : شش سیگما یعنی رسیدن به سطحی از کیفیت تولیدات و ارایه خدمات که خطای فرآیندهای کاری به میزان ۴/۳ در یک میلیون موقعیت کاهش یابد . شش سیگما یک فلسفه است چون به کمک آن خطای کمتری در کار ایجاد میگردد ، یک اندازه گیری آماری است چون به دقت اندازه گیری محصول , خدمت و فرآیند کمک میکند ، یک ابزار اندازه گیری است چون سیستم اندازه گیری ایجاد میکند و در نهایت یک استراتژی تجاری است ، چون کیفیت بالا ، هزینه را کاهش میدهد .

اسلاید ۱۲: رویکرد شش سیگما کاهش مشخص خطاهای( variation) سازمان و رسیدن به سطح ۶ سیگما در کیفیت می باشد .شش سیگما در واقع معرف روش شناسی سیگماها است این به آن معنا است که شش سیگما هدفی مشخص است که بایستی از مراحل و سطوح قبلی سیگماها بگذرد ( ۱سیگما به ۶سیگما ) برای سازمانی که رویکرد فوق را دنبال می کند ابتدا ورود به حوزه سیگماها و تعیین وضعیت موجود و سپس طی مراحل بهبود تا رسیدن نهایی به سطح شش سیگما ۴/۳ خطا در میلیون فرصت برنامه ریزی می گردد .

اسلاید ۱۳: منظور از کاهش خطا در سازمان کاهش خطا در فرآیند ها است در واقع محور بررسی و تحلیل ها در شش سیگما فرآیند می باشد و نه افراد . تمرکز سازمان برای کشاندن سطح کل به سطح شش سیگما با تمرکز بر فرآیند آغاز می گردد لذا تدوین فرآیندهای واقعی اصلی از اهمیت ویژه برخوردار است -ششسیگما را در یک جمله می توانگزاره نوین و اثر بخش مدیریت کیفیت نامید-شش سیگمایک نگرش منضبط ؛داده متحرک و روشی برای حذف عیبهادرهر فرآیند و محصول می باشد و دامنه آن از ساخت تا فروش را در بر می گیرد و شامل همه محصول و خدمات ارائه شده از سوی یک سازمان می گردد

اسلاید ۱۴: . اهداف نهایی(Six Sigma) اهداف شش سیگمادر سازمان که بسیار صریح و مورد تاکید است عبارتند از: • افزایش سهم بازار • کاهش استراتژیک هزینه ها • رشد سود نهایی سایر اهداف:کاهش نوسانات و تغییرات کاهش ایرادات بهبود بازدهی فرایند افزایش رضایت مشتری کاهش هزینه ها بهبود کیفیت روشی سیستماتیک جهت حل مساله کاهش سیکل زمانی و تحویل به موقع تقویت بنیه رقابتی سازمان

اسلاید ۱۵: سیگمای فرایندسیگمای فرایند شاخصی است که قابلیت فرایند را با توجه به مشخصه های فرایند نشان می دهد . از آنجایی که سیگمای فرانید ، وجوه مشترکی با قابلیت فرایند دارد ، در موارد ذیل به کار می آید: • هرموقعیتی که بتوان میزان ضایعات در برآورده سازی مشخصات مورد نظر مشتری را حساب کرد . • در فرایند های چند مرحله ایی که دستیابی به یک معیار کلی از عملکرد فرایند مورد نظر باشد . روش استاندارد تعیین DPMO ( تعداد قطعات خراب در یک میلیون فرصت خرابی ) ، استفاده از د

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.