پاورپوینت کامل فصل۴ برنامه نویسی ۲۸ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل فصل۴ برنامه نویسی ۲۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل فصل۴ برنامه نویسی ۲۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل فصل۴ برنامه نویسی ۲۸ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۳: ۱-۴ آرایه های یک بعدی تعریف آرایه : مجموعه ای از داده های همنوع است که تحت یک نام مشترک ذخیره می گردند.برای دسترسی به هریک از اعضا یا عناصر آرایه از نام آرایه بعلاوه یک اندیس استفاده می شود. بنابراین هر عنصر آرایه درحقیقت یک متغیر مستقل از همان نوع مورد نظر است.یک آرایه پیش از آنکه استفاده گردد باید اعلان شود. اعلان آرایه شامل نام آرایه و اندازه آن است. عناصر آرایه برای سهولت در دسترسی (معمولا) در خانه های پشت سرهم حافظه ذخیره می گردند.مثال) آرایه A را با ۱۰۰ عضو درنظر بگیر……….A(1)A(2)A(3)A(4)A(i)A(100)

اسلاید ۴: ۱-۴ آرایه های یک بعدیمثال) الگوریتمی بنویسید که شماره دانشجویی، نام و معدل تعدادی دانشجو را بخواند و مشخصات دانشجویانی را که معدل آنها از میانگین معدل کلاس بیشتر است را چاپ کند n را بخوانآرایه های idList و nameList و aveList را با n عنصر درنظر بگیر.i 1 و sum 0تازمانیکه ( i n ) دستورات ۵ تا ۸ را تکرار کنچاپ کن مشخصات دانشجوی ، i ، را وارد کنیدidList(i) و nameList(i) و aveList(i) را بخوانsum sum + aveList(i)i i + 1totalAve sum / ni 1 تازمانیکه ( i n ) دستورات ۱۲ تا ۱۳ را تکرار کناگر ( aveList(i) totalAve) آنگاهidList(i) و nameList(i) و aveList(i) را چا پ کنi i +1 توقف کن

اسلاید ۵: ۱-۴ آرایه های یک بعدیالگوریتمی بنویسید که تعدادی عدد را دریافت و سپس ابتدا اعداد مثبت و سپس اعداد منفی را بطور جداگانه چاپ کند.n را بخوانآرایه های positive و negative را با n عنصر درنظر بگیرi 1 و posCount 0 و negCount 0تازمانیکه ( i n ) دستورات ۵ تا ۷ را تکرار کنadad را بخواناگر ( adad 0 ) آنگاه posCount posCount + 1 و positive(posCount) adadدر غیراینصورت negCount negCount + 1 و negative(negCount) adadi i + 1چاپ کن لیست اعداد مثبتi 1تازمانیکه ( i posCount ) دستورات ۱۱ تا ۱۲ را تکرار کنچاپ کن positive(i)i i + 1چاپ کن لیست اعداد منفیi 1تازمانیکه ( i negCount ) دستورات ۱۶ تا ۱۷ را تکرار کنچاپ کن negative(i)i i + 1توقف کن

اسلاید ۶: ۱-۴ آرایه های یک بعدیالگوریتمی بنویسید که دو مجموعه از اعداد را خوانده و در دو آرایه قرار دهد. سپس اشتراک آن دو را محاسبه و در یک آرایه دیگر قرار دهد. در پایان اشتراک حاصل را چاپ کند.n و m را بخوانآرایه A را با n عنصر و آرایه B را با m عنصر در نظر بگیر.آرایه C را با min(n,m) عنصر درنظر بگیرآرایه های A با n عنصر و B با m عنصر را بخوان (البته نیاز به حلقه دارد)aCount 1 و cCount 0تا زمانیکه ( aCount n) دستورات ۷ تا ۱۱ را تکرار کنbCount 1 و sw 1تازمانیکه ( bCount m and sw = 1) دستورات ۹ تا ۱۰ را تکرار کناگر ( A(aCount) = B(bCount) ) آنگاهcCount cCount + 1 و C(cCount) A(aCount) و sw 0bCount bCount + 1aCount aCount + 1چاپ کن اشتراک دو مجموعه برابر است با :i 1تازمانیکه ( i cCount ) دستورات ۱۵ تا ۱۶ را تکرار کنC(i) را چاپ کنi i + 1توقف کن

اسلاید ۷: ۱-۴ آرایه های یک بعدیآزمایش الگوریتم اشتراک۲۳۱۰۳۵۱۷۲۳۴۵۱۰۳۵۸۱۷۲۶۱۲A19352333172110BCaCountbCountcCount

اسلاید ۸: ۱-۴ آرایه های یک بعدیالگوریتمی مثال قبل را برای اجتماع دو مجموعه تکرار کنید.n و m را بخوانآرایه A را با n عنصر و آرایه B را با m عنصر در نظر بگیر.آرایه C را با n+m عنصر درنظر بگیرآرایه های A با n عنصر و B با m عنصر را بخوان (البته نیاز به حلقه دارد)i 1تا زمانیکه ( i n ) دستورات ۷ تا ۸ را تکرار کنC(i) A(i)i i + 1bCount 1 و cCount nتا زمانیکه ( bCount m) دستورات ۱۱ تا ۱۶ را تکرار کنaCount 1 و sw 1تازمانیکه ( aCount n and sw = 1) دستورات ۱۳ تا ۱۴ را تکرار کناگر ( A(aCount) = B(bCount) ) آنگاه sw 0aCount aCount + 1 اگر (sw = 1) آنگاه cCount cCount + 1 و C(cCount) B(bCount)bCount bCount + 1چاپ کن اجتماع دو مجموعه برابر است با :i 1تازمانیکه ( i cCount ) دستورات ۱۵ تا ۱۶ را تکرار کنC(i) را چاپ کنi i + 1توقف کن

اسلاید ۹: ۱-۴ آرایه های یک بعدیالگوریتمی بنویسید که یک لیست را گرفته و پس از حذف اعداد تکراری آن، حاصل را در یک لیست دیگر قرار دهد.n را بخوانآرایه A و B را با n عنصر درنظر بگیرآرایه A را با n عنصر بخوانB(1) A(1)i 2 و k 1تا زمانیکه ( i n ) دستورات ۷ تا ۱۱ را تکرار کنj 1تازمانیکه ( j k and A(i) B(j) ) دستور ۹ را تکرار کنj j + 1اگر ( j > k) آنگاه k k + 1 و B(k) A(i)i i + 1لیست B را با k عضو چاپ کن (نیاز به حلقه دارد)توقف کن

اسلاید ۱۰: ۱-۴ آرایه های یک بعدیالگوریتم مثال قبل را بگونه ای تغییر دهید که عملیات حذف داده های تکراری را درخود آرایه اصلی (بدون کمک آرایه دیگر) انجام دهد.n را بخوانلیست A را با n عنصر در نظر بگیرلیست A را با n عنصر بخوان (نیاز به حلقه دارد)i 1تازمانیکه ( i n ) دستورات ۶ تا ۹ را تکرار کنj i + 1تازمانیکه ( j n ) دستور ۸ را تکرار کناگر ( A(i) = A(j) ) آنگاه A(j) A(n) و n n – 1i i + 1لیست A را با n عضو چاپ کنتوقف کن

اسلاید ۱۱: ۱-۴ آرایه های یک بعدیالگوریتمی بنویسید که یک لیست مرتب بصورت صعودی از اعداد و یک عدد را از کاربر دریافت و سپس بدنبال داده در لیست جستجو کند و آن را حذف نماید.n را بخوانآرایه A را با n عنصر درنظر بگیرآرایه A را با n عنصر بخوان (بصورت مرتب شده)x را بخوان i 1تازمانیکه ( i n and xA(i) ) دستور ۷ را تکرار کنi i + 1اگر ( i > n ) چاپ کن عدد پیدا نشد و توقف کنتازمانیکه ( i < n ) دستورات ۱۰ تا ۱۱ را تکرار کنA(i) A(i + 1) i i + 1n n -1آرایه A را با n عضو چاپ کنتوقف کن

اسلاید ۱۲: ۱-۴ آرایه های یک بعدیآزمایش الگوریتم حذف از لیست مرتب۱۲۱۸۲۱۳۵۳۸۴۲۴۴۴۸Ai5258n = 10x = 38n = 9

اسلاید ۱۳: ۱-۴ آرایه های یک بعدیالگوریتمی بنویسید که یک لیست مرتب بصورت صعودی از اعداد را از کاربر دریافت و سپس با دریافت یک عدد جدید از کاربر آن را درمکان مناسب لیست درج کند بطوریکه ترتیب حفظ شود.n را بخوانآرایه A را با n + 1 عنصر درنظر بگیرآرایه A را با n عنصر بخوان (بصورت مرتب شده)x را بخوان i nتازمانیکه ( i 1 and x < A(i) ) دستورات ۷ تا ۸ را تکرار کنA(i + 1) A(i)i i – ۱A(i + 1) xn n + 1آرایه A را با n عضو چاپ کنتوقف کن

اسلاید ۱۴: ۱-۴ آرایه های یک بعدیآزمایش الگوریتم درج در لیست مرتب۱۲۱۸۲۱۳۵۳۸۴۲۴۴۴۸Ai5258n = 10x = 3939n = 11

اسلاید ۱۵: ۱-۴ آرایه های یک بعدیالگوریتمی بنویسید که یک عدد را دریافت و عددی که بیشترین تکرار را دارد چاپ کند.n را بخوانآرایه های A و sw را با n عضو درنظر بگیرآرایه A را با n عضو بخوانتمام عناصر آرایه sw را برابر ۰ قرار بده mod 0 و modNo 0i 1تازمانیکه ( i n) دستورات ۷ تا ۸ را تکرار کناگر ( sw(i) = 0 ) آنگاهsw(i) 1j i + 1 و sum 0تازمانیکه ( j n ) دستورات d تا e را تکرار کناگر ( A(i) = A(j) ) آنگاه sum sum + 1 و sw(j) 1j j + 1اگر ( sum > modNo) آنگاه mod A(i) و modNo sumi i + 1mod و modNo را چاپ کنتوقف کن

اسلاید ۱۶: ۱-۴ آرایه های یک بعدیالگوریتمی بنویسید که برای تعداد دانشجو، کد رشته (از ۱ تا ۱۵) را خوانده و سپس تعداد دانشجویان هررشته را به تفکیک چاپ کند.آرایه count را با ۱۵ عضو درنظر بگیرتمام عناصر آرایه count را برابر ۰ قرار بدهn را بخوانi 1تازمانیکه ( i n) دستورات ۶ تا ۸ را تکرار کنcode را بخوانcount(code) count(code) + 1i i + 1آرایه count را با ۱۵ عضو چاپ کنتوقف کن

اسلاید ۱۷: ۲-۴ آرایه های چندبعدیمسائلی که تاکنون حل شدند نیاز به آرایه های یک بعدی داشتند. هر عنصر از این آرایه ها تنها با یک اندیس مشخص می گردد. اما گاهی در مسائل پیچیده تر نیاز به آرایه هایی است که هر عضو آنها نیاز به بیش از یک اندیس دارد، که به آنها آرایه های چند بعدی گفته می شود. چنانچه هر عنصر آرایه به ۲ اندیس نیاز داشته باشد، به آن آرایه دو بعدی می گوییم. برای تعریف یک آرایه دوبعدی باید تعداد سطرها و ستونهای آن را مشخص کنیم. معمولا یک آرایه دو بعدی بصورت m × n اعلان می گردد که m تعداد سطرها و n تعداد ستونها است.

اسلاید ۱۸: ۲-۴ آرایه های چندبعدیبعنوان مثال چنانچه آرایه A را بعنوان یک آرایه دوبعدی به ابعاد ۵ × ۸ تعریف کنیم، آنگاه داریم : سطرستون۱۲۳۴۵۱۲۳۴۵۶۷۸A(3,4)A(2,7)

اسلاید ۱۹: ۲-۴ آرایه های چندبعدیبرای آرایه های سه بعدی نیز مفاهیم مشابهی قابل طرح است. در این آرایه ها هر عنصر نیاز به ۳ اندیس دارد و برای تعریف آنها را بصورت p × m × n اعلان می کنیم که p عمق، m تعداد سطرها و n تعداد ستونها است. بعنوان مثال چنانچه آرایه B بعنوان یک آرایه سه بعدی به ابعاد ۳ × ۴ × ۶ تعریف شود، خواهیم داشت :سطرستونعمقB(2,6,1)B(1,4,2)

اسلاید ۲۰: ۲-۴ آرایه های چندبعدیالگوریتمی بنویسید که برای تعدادی دانشجو، شماره دانشجویی و کد رشته (از ۱ تا ۱۵) را خوانده و سپس دانشجویان هررشته را به تفکیک چاپ کند.n را بخوانآرایه دوبعدی student را به ابعاد ۱۵ × n در نظر بگیرآرایه count را با ۱۵ عنصر در نظر بگیر و تمام عناصر آن را برابر ۰ قرار بدهi 1تازمانیکه ( i n ) دستورات ۶ تا ۹ را تکرار کنid و code را بخوانcount(code) count(code) + 1student( code , count(code) ) idi i + 1چاپ کن لیست دانشجویانi 1تازمانیکه ( i 15) دستورات ۱۳ تا ۱۸ را تکرار کنچاپ کن رشته ، ij 1تازمانیکه ( j count(i) ) دستورات ۱۶ تا ۱۷ را تکرار کنstudent( i , j ) را چاپ کنj j + 1i i + 1توقف کن

اسلاید ۲۱: ۲-۴ آرایه های چندبعدیالگوریتمی بنویسید که برای تعدادی دانشجو، شماره دانشجویی و کد محل تحصیل (از ۱ تا ۱۰) و کد رشته (از ۱ تا ۱۵) را خوانده و سپس دانشجویان هر رشته را به تفکیک چاپ کند.n را بخوانآرایه سه بعدی student را به ابعاد ۱۰ × ۱۵ × n در نظر بگیرآرایه count را با ۱۵۱۰ × عنصر در نظر بگیر و تمام عناصر آن را برابر ۰ قرار بدهi 1تازمانیکه ( i n ) دستورات ۶ تا ۹ را تکرار کنid و cityCode و studyCode را بخوانcount(cityCode,studyCode) count(cityCode,studyCode) + 1student( cityCode , studyCode , count(cityCode , studyCode) ) idi i + 1چاپ کن لیست دانشجویانi 1تازمانیکه ( i 10) دستورات ۱۳ تا ۲۲ را تکرار کنچاپ کن محل ، ij 1تازمانیکه ( j 15 ) دستورات ۱۶ تا ۲۱ را تکرار کنچاپ کن کد رشته ، j k 1تازمانیکه ( k count(i,j) ) دستورات ۱۹ تا ۲۰ را چاپ کنstudent( i , j , k) را چاپ کنk k + 1j j + 1i i + 1توقف کن

اسلاید ۲۲: ۲-۴ آرایه های چندبعدی۵۰ موضوع مختلف را به رای گذاشته ایم و هرکس می تواند آرای خود را بشرح زیر اعلام کند:۱- موافق۲- مخالف۳- ممتنع۴- بی اطلاعالگوریتمی بنویسید که تعداد افراد رای دهنده را دریافت و سپس پس از دریافت آرای هریک از آنان برای هر ۵۰ موضوع، تعداد آرای مختلف هر موضوع را به تفکیک چاپ کند.n را بخوانi 1تازمانیکه ( i n ) دستورات را ۵ تا ۱۱ تکرار کنj 1تازمانیکه ( j 50 ) دستورات ۷ تا ۱۰ را تکرار کنچاپ کن موضوع ، jvote را بخوانcount(j , vote) count(j , vote) + 1j j + 1i i + 1آرایه count را به ابعاد ۵۰ × ۴ چاپ کن (نیاز به حلقه دارد)توقف کن

اسلاید ۲۳: ۲-۴ آرایه های چندبعدیالگوریتمی بنویسید که دو ماتریس را از کاربر دریافت و حاصلضرب آن دو را محاسبه و چاپ کند.m و n را بخوان (ابعاد ماتریس اول m × n)p و q را بخوان (ابعاد ماتریس دوم p × q)اگر ( n p ) آنگاه چاپ کن ماتریسها قابل ضرب نیستند و توقف کنآرایه A را به ابعاد m × n و آرایه B را به ابعاد p × q درنظر بگیرآرایه C را به ابعاد m × q درنظر بگیرآرایه A را به ابعاد m × n بخوانآرایه B را به ابعاد p × q بخوانi 1تازمانیکه ( i m) دستورات ۱۰ تا ۱۸ را تکرار کنj 1تازمانیکه ( j q) دستورات ۱۲ تا ۱۷ را تکرار کنsum 0 و k 1تازمانیکه (k n) دستورات ۱۴ تا ۱۵ را تکرار کنsum sum + A(i,k) × B(k,j)k k + 1C(i,j) sumj j + 1i i + 1آرایه C را به ابعاد m × q چاپ کنتوقف کن

اسلاید ۲۴: ۲-۴ آرایه های چندبعدیدریک آزمون دانشجویان باید به ۲۰ سوال ۴ گزینه ای جواب بدهند. الگوریتمی بنویسید که ابتدا جواب درست سوالات را دریافت و سپس برای تعدادی دانشجو برگه پاسخنامه را دریافت و نمره آنها را محاسبه و چاپ کند. پاسخنامه ها در یک آرایه دوبعدی ۲۰ × ۴ است که در جاهایی که دانشجو علامت زده است کاراکتر X قرار گرفته است و سایر مکانها خالی است. هر پاسخ غلط نمره منفی دارد.آرایه correct را با ۲۰ عضو درنظر بگیرآرایه answers را به ابعاد ۲۰ × ۴ در نظر بگیرi 1تازمانیکه (i 20) دستورات ۵ تا ۷ را تکرار کنچاپ کن پاسخ درست سوال، icorrect(i) را بخوانi i + 1n را بخوانi 1تازمانیکه ( i n) دستورات ۱۱ تا ۲۲ را تکرار کنآرایه answers را بخوان (از داخل فایل یا ورودی صفحه کلید)grade 0j 1تازمانیکه ( j 20) دستورات ۱۵ تا ۲۰ را تکرار کنk 1 و count 0تازمانیکه (k 4) دستورات ۱۷ تا ۱۸ را تکرار کناگر ( answers(j , k) = ‘X’ ) آنگاه count count + 1k k + 1اگر ( count > 1) آنگاه grade grade – ۱/۳درغیراینصورت اگر (count = 1) آنگاه اگر ( answers(j , correct(j) ) = ‘X’) grade grade + 1 درغیراینصورت grade grade – ۱/۳j j + 1چاپ کن نمره این دانشجو برابر است با ، gradei i + 1توقف کن

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.