پاورپوینت کامل سیستم سوخت رسانی خودرو ۱۰۶ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل سیستم سوخت رسانی خودرو ۱۰۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۰۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل سیستم سوخت رسانی خودرو ۱۰۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل سیستم سوخت رسانی خودرو ۱۰۶ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۳: فهرستسیستم سوخت رسانی انژکتوریفصل اول: آشنایی با پدیده های موتور- سیکل احتراق در موتورهای بنزینی جرقه ای – نسبت تراکم- عوامل نامطلوب در احتراق Dentonation، Pre-ignition، Knockفصل دوم: ترکیب هوا و سوخت- غلظت مخلوط هوا و سوخت و عملکرد آن- عدد لاندا () (ضریب نسبت هوا)- تاثیر نسبت هوا و سوخت بر روی توان تولیدی موتور و مصرف سوخت ویژه- تاثیر نسبت هوا و سوخت بر روی آلاینده های خروجی موتور- عدد اکتان- نسبت هوا و سوخت در شرایط مختلف کارکرد موتور- سیستمهای ترکیب هوا و سوخت – حالات پاشش سوخت – مزایای سیستمهای سوخت رسانی انژکتوری ۳

اسلاید ۴: سیستم سوخت رسانی انژکتوریفصل سوم: معرفی اجزاء – اجزاء سیستم- نمودار عملکرد کلی سیستم – مرکز کنترل الکترونیکی ECU بخش اول: سنسورهاسنسور دور موتورسنسور موقعیت میل سوپاپسنسور موقعیت دریچه ی گازسنسور ضربهسنسور دمای مایع خنک کننده موتورسنسور اکسیژنسنسور سرعت خودروسنسور فشار هوای منیفولدسنسور دمای هوای منیفولد بخش دوم: عملگرها و متعلقات سیستم ۱- سیستم سوخت رسانیپمپ بنزینفیلتر بنزینریل سوخترگلاتور فشار سوختانژکتورها مخزن کنیسترشیر برقی کنیستر ۲- سیستم جرقه زنیوایرهاشمع (معرفی اجزاء و انواع آن)کویل (معرفی اجزاء و انواع آن) ۳- سایر متعلقاتموتور پله ای دریچه ی گازگرمکن دریچه ی گازپتانسیومتر COرله دوبلسوئیچ اینرسیلامپ عیب یابیسوکت عیب یابیفهرست۴

اسلاید ۵: سیستم سوخت رسانی انژکتوریفصل چهارم: پالایش آلاینده های خروجیمبدلهای کاتالیزوری(نحوه کارکرد)انواع مبدلهای کاتالیزوری نکات مربوط به نگهداری و تعویضفصل پنجم : پیوست نقشه های الکتریکی سیستمهای سوخت رسانی فهرستفصل اول آشنایی با پدیده های موتور۵

اسلاید ۶: فصل اول: آشنایی با پدیده های موتورسیستم سوخت رسانی انژکتوری- سیکل احتراق در موتورهای بنزینی جرقه ای – نسبت تراکم- عوامل نامطلوب در احتراق: Dentonation، Pre-ignition، Knock6

اسلاید ۷: سیستم سوخت رسانی انژکتوریفصل دوم ترکیب هوا و سوخت۷

اسلاید ۸: فصل دوم: ترکیب هوا و سوختسیستم سوخت رسانی انژکتوری- غلظت مخلوط هوا و سوخت و عملکرد آناجزای مختلف بنزین – پارافینها، مانند اکتان C8H18 – نفتنها، مانند سیکلوهگزان C6H12 – ترکیبات آروماتیک، مانند بنزل C6H6 – عدد لاندا () (ضریب نسبت هوا)- تاثیر نسبت هوا و سوخت بر روی توان تولیدی موتور و مصرف سوخت ویژه۸

اسلاید ۹: سیستم سوخت رسانی انژکتوری- تاثیر نسبت هوا و سوخت بر روی آلاینده های خروجی موتورNOX ، HC و CO آلاینده های اصلی یک موتور بنزینی می باشد.CO: گازی بی بو، بی رنگ و بسیار سمی است که غلظت یک درصد آن در هوای تنفسی انسان باعث خفگی می شود.HC: به هیدروکربنهای نسوخته اطلاق می شود که به صورت بوی بنزین خام از موتور به استشمام می رسد.NOX: NO گازی بی بو و بی رنگ می باشد که تمایل زیادی به ترکیب با اکسیژن و تشکیل NO2 دارد. NO2 قهوه ای قرمز رنگ است.سوختی که خاصیت ضدکوبش خوبی دارد ایزواکتان (C8H18) است (عدد اکتان ۱۰۰)، ولی هپتان نرمال (C7H16) مقاومت خوبی در برابر خودسوزی ندارد (عدد اکتان صفر) – عدد اکتان ( RON و MON )فصل دوم: ترکیب هوا و سوخت۹

اسلاید ۱۰: سیستم سوخت رسانی انژکتورینسبت هوا و سوخت در شرایط مختلف کارکرد موتور استارت در هوای سرد و فاز گرم کردن موتور ۰.۹ کارکرد موتور در حالت نیمه بار و دورهای میانی =۱ کارکرد موتور در حالت تمام بار و شتاب­گیری ۰.۹ کارکرد موتور در حالت شتاب منفی (Declaration Fuel Cut-off) سرعت های بسیار بالای موتور (Over-run Fuel Cut-off) (بین ۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ دور بر دقیقه)فصل دوم: ترکیب هوا و سوخت۱۰

اسلاید ۱۱: سیستم سوخت رسانی انژکتوری- سیستمهای ترکیب هوا و سوختسیستم پاشش تزریق مستقیم Direct Fuel Injection: DFI سیستم پاشش چند نقطه ای Multi Point Fuel Injection: MPFI سیستم پاشش تک نقطه ای Single Point Fuel Injection: SPFI فصل دوم: ترکیب هوا و سوخت۱۱

اسلاید ۱۲: سیستم سوخت رسانی انژکتوریحالات پاشش سوخت پاشش همزمان پاشش گروهی پاشش ترتیبیپاشش همزمانپاشش گروهیپاشش ترتیبیفصل دوم: ترکیب هوا و سوخت۱۲

اسلاید ۱۳: سیستم سوخت رسانی انژکتوری۱- کاهش آلودگی خروجی از موتور۲- کاهش مصرف سوخت۳- قابلیت استارت بهتر در هوای سرد و بهبود عملیات گرم شدن موتور۴- بهبود عملکرد موتور: حذف ونتوری، طراحی راحت تر و بهینه منیفولد ورودی هوا، کنترل دور آرام و قابلیت شتاب گیری سریعترمزایای سیستمهای سوخت رسانی انژکتوریفصل دوم: ترکیب هوا و سوختفصل سوم معرفی اجزاء۱۳

اسلاید ۱۴: فصل سوم: معرفی اجزاءسیستم سوخت رسانی انژکتوری- اجزاء سیستم۱۴

اسلاید ۱۵: فصل سوم: معرفی اجزاءسیستم سوخت رسانی انژکتوری- نمودار عملکرد کلی سیستم۱۵

اسلاید ۱۶: فصل سوم: معرفی اجزاءسیستم سوخت رسانی انژکتوریمرکز کنترل الکترونیکی Electronic Control Unit (E.C.U.) وظایف ECU :1- محاسبه زمان و تنظیم مراحل پاشش۲- محاسبه زمان جرقه زنی۳- کنترل عملکرد، کنترل کننده های دیگرمحل قرارگیری ECU در زیر درب موتور یا کنار ستون فرمان خودرو می باشد.۱۶

اسلاید ۱۷: فصل سوم: معرفی اجزاءسیستم سوخت رسانی انژکتورینکته: درزمان بازبودن سوئیچ یا روشن بودن اتومبیل هیچگاه کانکتور ECU را جدا ننمایید. پژو ۴۰۵ و سمند۱/۹۰۱۷

اسلاید ۱۸: بخش اولسنسورهاسیستم سوخت رسانی انژکتوریفصل سوم: معرفی اجزاء۱۸

اسلاید ۱۹: فصل سوم: معرفی اجزاءسیستم سوخت رسانی انژکتوریسنسور دور موتور یا موقعیت میل لنگ (Engine Speed Sensor) ECU از اطلاعات این سنسور برای موارد زیر استفاده می نماید:۱- محاسبه زمان جرقه زنی و پاشش سوخت۲- محاسبه دور موتور۳- تنظیم دور آرام۴- تشخیص حالت موتورمحل قرارگیری این سنسور برروی پوسته کلاچ مقابل فلایویل می باشد. فاصله نوک سنسور با دندانه های فلاویل حدود mm 5/0± ۱ رنگ سوکت: قهوه ایتعداد پایه: ۳ ۱۹

اسلاید ۲۰: فصل سوم: معرفی اجزاءسیستم سوخت رسانی انژکتوریسنسور دور موتور یا موقعیت میل لنگ (Engine Speed Sensor) 20

اسلاید ۲۱: فصل سوم: معرفی اجزاءسیستم سوخت رسانی انژکتوریسنسور موقعیت میل سوپاپ (Camshaft Position Sensor) ECU از اطلاعات این سنسور برای موارد زیر استفاده می نماید: ۱- شناسایی سیلندرها برای جرقه زنی۲- شناسایی و محاسبه زمان دقیق پاشش برای هر سیلندر در حالت ترتیبی۳- شناسایی سیلندرهایی که احتراق ناقص در آنها صورت می گیرد.۴- پشتیبانی اطلاعات سنسور دور موتور(دور میل لنگ = دور میل سوپاپ × ۲) محل قرارگیری این سنسور برروی سرسیلندر و در یک سر میل سوپاپ می باشد. رنگ سوکت: آبیتعداد پایه: ۳ ۲۱

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.