پاورپوینت کامل بررسی معماری پرش کیهانی ۵۵ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل بررسی معماری پرش کیهانی ۵۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۵۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل بررسی معماری پرش کیهانی ۵۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل بررسی معماری پرش کیهانی ۵۵ اسلاید در PowerPoint :

پاورپوینت کامل بررسی معماری پرش کیهانی ۵۵ اسلاید در PowerPoint
 با مطرح شدن مباحثی در نیمه اول قرن بیستم، جهان مکانیکی قرن نوزدهم به یک جهان ارگانیک تبدیل شد که در آن فضا – زمان و اجسام به صورت متحول، فعال، سیال، درگیر با یکدیگر و در ارتباط غیر خطی هستند. لذا دانشمندان جهت تبیین جهان امروز، دیگر اتکا به علوم قرن نوزده و قطعیت جهان بینی ریاضی گون مدرن ندارند، بلکه مباحثی همچون آشفتگی، هندسه نااقلیدسی، نظریه پیچیدگی و فیزیک غیر خطی، جهانی متفاوت از گذشته در مقابل انسان پست مدرن گشوده است. در این پروسه، کیفیت به صورت نظم خودی، معنا، ارزش، بازبودن، طرح جزء به جزء مشابه، فرم های جذب کننده و اغلب افزایش پیچیدگی (میزان بیشتری از آزادی) به طور همزمان ظاهر می شود. لذا در یک کیهان زنده و ارگانیک، ارگانیسم ها و پدیده های مختلف خلق می شوند و در یک گسترش خطی به مرز آشفتگی می رسند و در نهایت به ارگانیسم یا پدیده ای متفاوت با حالت قبل پرش می کنند. در این مورد می توان پروسه دگردیسی در پروانه ها و حشرات را مثال زد. به طور نمونه، پروانه کرم ابریشم که دارای پروسه دگردیسی کامل است، در ابتدا به صورت تخم، سپس کرم، و بعد پیله ودر نهایت پروانه در می آید که هر مرحله کاملاً متفاوت با مرحله قبل است و در هر مرحله پرش، ایجاد دگردیسی در ارگانیسم می نماید. اکثر معماران دهه هشتاد سبک دیکانستراکشن که به سمت سبک فولدینگ گرایش پیدا کرده بودند، از اواسط دهه نود میلادی، مبانی نظری معماری خود را براساس مباحث جدید علمی مطرح شده بنا نهادند، معمارانی همچون پیتر آیزنمن، فرانک گهری و دانیال لیبسکیند روند پیدایش، تطور و تکامل را در طرح های معماری خود پیاده کرده اند. در ساختمان های آنها روند طراحی و پیدایش مشابه همان صورتی انجام می پذیرد که در مقیاس بزرگتر یعنی کیهان اتفاق می افتد. یکی از ساختمان های جالب توجه که در این سبک ساخته شده، طرح فرانک گهری برای موزه گوگنهایم در شهر بیلبائو است.  
بینش معماری ارگانیک ریشه در فلسفه رمانتیک دارد. رمانتیک ها همانند پیروان تفکر کلاسیک به ذهن انسان اعتقاد داشتند ولی رمانتیک ها به آن بخش از ذهن بیشتر توجه داشتند که بیشتر درباره احساس و عواطف بود.در آثار رمانتیک برانگیختن احساس و هیجان ،ایجاد ابهام و توهم و مناظر تماشایی طبیعی مورد نظر است. اگر به معماری قرن ۱۸ اروپا به خصوص انگلستان توجه کنیم و نمونه های معماری رمانتیک همانند باغ های انگلیسی و معماری های ساخته شده آن دوران توجه کنیم بیشتر به معنی برانگیختن احساس و هیجان در معماری پی می بریم،حال اگر به کارهای معمارانی مانند، John Wood,John Nashو یا سایر معماران آن دوره دقیق شویم بهتر میتوانیم به مفاهیم معماری ارگانیک پی ببریم.معماری ارگانیک در هماهنگی با طبیعت طراحی میکند و نه در تقابل به آن و فکر سلطه به طبیعت اطراف نیست بلکه خود را جزئی از محیط اطراف خود و در متن آن بیان میکند و در کنار همزیستی با طبیعت بی جان یک اصل مهم را بیان میکند که ،‹‹ معماری برای انسانهای زنده است›› ،خلق معماری ارگانیک بسیار متفاوت تر از اقدام به طراحی یک ساختمان است. یک طراحی ارگانیک فراتر از یک تقلید کورکورانه یا ساده انگارانه از مفاهیم طبیعی است. برای به وجود آوردن یک معماری ارگانیک در مکتب رایت ، باید سه آلترناتیو با هم تلفیق شوند. الف) آب و هوا ب) سایت ج) معمار همه این سه مورد برای نتیجه گرفتن از معماری ارگانیک باید باشد. یک معمار ارگانیک یک کار خلاقانه از یک کانسپت است. در نتیجه میتواند به وسیله یک فکر انفرادی انجام شود. فرم مدام در حال تغییر است و در طول مدت آفرینش در حال رشد است و این بصورت تمام و کمال در فکر شخص طراح انجام می پذیرد.اندیشه شخصی منبع اصلی فرم است. اینجاست که خلاقیت میتواند با ترکیب مفاهیم پایه معماری ارگانیک در سایت مورد نظر و شرایط امکانات موجود آن منجر به خلق یک معماری با ارزش گردد. اما اعضای سالانه ای که در طراحی ارگانیک موثر هستند از نظر James Walter Schild roth به سه قسمت تقسیم می شوند که عبارتند از
 : ۱ ) دریافتن اوضاع و نیازها و بدست آوردن اطلاعات از اندیشه.
 ۲ ) نباید در بدست آوردن یک ایده متمرکز شد،اید، ایده به ذهن خواهد آمد.ایده هرگز شروع به کامل کردن فرم ها نمیکند.آنها در فکر رشد میکنند،کامل می شوند و در رویایی تمام نشدنی ساخته می شوند.این رویا باید تا زمانیکه به اندازه کافی قابل دیدن و تصور کردن از تمام جهات باشد ، ترسیم نشود.
. ۳ ) وقتی که ایده در ذهن کامل شد باید شروع به ترسیم و دقت و موشکافی در جزئیات کرد.زمانیکه موقعیت های جدید به وجود آمدند طرح باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد و طراحی به درستی تکرار شود تا به طرح معماری برسیم.

. بیان یک فرم نتیجه خلاقانه دانسته های شما از موفقیها و احتیاجات است. قسمتی از مسائل در زمینه طراحی درونی بوده و قسمتی از فعالیتهای خلاقانه با استدلال همراه است. اندیشه باید موفقیت های متضاد و تغذیه درست حقایق را برای شما حل کند. طبیعت آموزگار بزرگی است. بهتر است که طبیعت را درک کنید.دانشجوی طبیعت باشید. ترکیب فضائی و طبیعت (سایت برخورد با سایت) یک سایت همیشه دارای دامنه مشخص از نیروهایی است که بر انسان تاثیر میگذارند منطق طبیعت از لحاظ ذهنی بر فرد تاثیر مینهد و تنها بر کسانی آشکار میگردد که مشتاقانه در تلاش برای یافتن آنند.معماری در نهایت پرسش در این باره که چگونه فرد به این خواست های زمین پاسخ میگوید.به عبارت دیگر،منطق معماری میبایست با منطق طبیعت هم آوا گردد،هدف معماری همیشه آفرینش محیطی است که در آن منطق طبیعت و منطق معماری در کشاکشی شدید،اما در این حال در همزیستی به سر می برند. معماری تنها به کاربردن فرمها نیست،معماری ساختن فضا و بالاتر از همه ساختن یک مکان است که چونان شالوده فضا عمل میکند. درون و برون معماری از هم جدا نیستند اما در عوض مکان پیوسته ای شکل می دهند. معماری می باید چونان قلمروی بسته و منسجم در نظر آید که با وجود این،رابطه ای مشخص را با محیطش حفظ کند. برای نشان دادن و ظاهر ساختن منطق نامرئی طبیعت، باید آنرا با منطق معماری رو در رو نهاد در اینجاست که هندسه وارد عمل می گردد. هندسه به نوعی بازی اصول بدیهی(Aximos) و استدلال های قیاسه(Deductive Reasoning) است.با این حال،همچنین نمادی است از خرد انسانی که طبیعت را استعلا می بخشد. نمادی که دارای استقلال و تناسبی پیش نمادی است. هندسه به رغم خصلت غیر اختیاری اش،در صدد است تا معناهای چندگانه را تمرکز بخشد و دلالتی مشخص به خود بگیرد.هندسه نه تنها برای هر چیزی چار چوب میسازد بلکه به اجزای صحنه نیز شکل میدهد.همزمان میتواند قابی برای یک منظر محیطی و همچنین یک صفحه باشد.میتواند گذرگاهی باشد که مردم را وادار به پیاده رفتن ،ایستادن،بالا رفتن و پائین آمدن کند،به علاوه میتواند کاملا در جهت انسجام نور به کار آید.میتواند نور را درخود بگیرد،سایه ها را در پشت یک شی انباشته سازد و توزیع تراکم فضائی را معین کند. سایت با تن دادن به چنین فرایندی،به چیزی بدل می شود که با وجود همزیستی اش با معماری،در مقابل آن می ایستد.
و….

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.