پاورپوینت کامل ارتباط پزشک و بیمار ۲ ۴۶ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل ارتباط پزشک و بیمار ۲ ۴۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل ارتباط پزشک و بیمار ۲ ۴۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل ارتباط پزشک و بیمار ۲ ۴۶ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: جمعا ۱۱ هزار و ۱۳۸ مورد شکایت قصور پزشکی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۸۹ در پزشکی قانونی ثبت شده است که از این تعداد پرونده ۵ هزار و ۹۱ مورد یعنی ۴۵.۷ درصد به محکومیت پزشک منجر شده است.در سال ۱۳۸۵ میزان پرونده های شکایت یک هزار و ۸۵۴ مورد بود در حالی که این تعداد در سال ۱۳۸۹ به دو هزار و ۹۲۵ پرونده رسیدمتوسط رشد سالیانه پرونده های قصور پزشکی در پنج سال گذشته ۱۲.۱ درصد بوده است.در بسیاری موارد، دیده شده است که علی رغم ارایه خدمات بسیار خوب تخصصی به بیمار، به دلیل عدم ارتباط خوب و مستمر پزشک و کادر درمانی، بیمار احساس می کند که خدمات ارایه شده مطلوب نبوده و با نارضایتی از خدمات درمانی، دست به شکایت می زند.ممکن است خدمات ارایه شده به بیمار از نظر تخصصی زیاد مطلوب نباشد، اما به دلیل ارتباط خوبی که بین بیمار و پزشک و کادر درمانی به وجود می آید حسن اعتماد شکل گرفته و در برخی موارد بروز قصور پزشکی، بیمار دست به شکایت نزند و کوتاهی تیم درمانی را نادیده بگیرد.

اسلاید ۵: اثرات ارتباط مؤثر پزشک و بیمار پیروی بیمار از طرح های درمانی تجویزشده را افزایش می دهد.میزان مراقبت های شخصی و تغییرات رفتاری بیمار را تقویت می کند.باعث رضایت مندی بیماران و در نهایت باعث پیشرفت پیامدهای بالینی می شودباعث می شود شکایات کمتری از طرف بیماران نسبت به پزشکان صورت گیرد

اسلاید ۶: (ادامه)بر رضایت پزشک ، اعتماد به نفس وکفایت بالینی او اثر دارد . رضایت مند ی پزشکان ازشغل خود باعث شادابی و افزایش کارآیی خواهد شدارتباط مؤثر، باعث کاهش هزینه ها و به کارگیری مؤثرامکانات و استفاده بهتر از زمان می شود

اسلاید ۷: تعریف ارتباطفرایند ارسال و دریافت پیامتبادلی هدفمندچند بعدیبرگشت ناپذیراجتناب ناپذیر

اسلاید ۸: مدل های ارتباط پزشک وبیمار فعال – نافعالاشتراک متقابلدوستی:صحیح نیست

اسلاید ۹: مهارتهای ارتباطی پایه ۱- مهارتهای بین فردی پزشک وبیمار۲- مهارتهای گردآوری اطلاعات ۳- مهارتهای ارائه اطلاعات و آموزش بیمار

اسلاید ۱۰: مهارتهای بین فردی پزشک وبیمارمحیط فیزیکی مناسبسلام واحوال پرسیسوال در مورد دلیل مراجعهگوش دادن فعالهمدلی، صمیمیت و گرمی، خو ش زبانی، احترام ،مدارا و مهربانی کردن ،حلم و بردباری ،فروتنی، تقوا، ایجاد امیدوار ی، ایجاداعتماد، رازداریتوجه به جنسیت و عوامل اعتقادی واجتماعی و اقتصادی و فرهنگیزبانارتباط غیر کلامیخاتمه دادن مصاحبه

اسلاید ۱۱: اصول ارتباط پزشک وبیمارشناخت مخاطب از جمله سطح سواد ،شغل و…محیط:فاصله ۱۸۰-۹۰ سانتی متر،میز و…بین پزشک وبیمار نباشد پرده ،بسته بودن دراتاق،رنگ اتاق،نور مناسب (مستقیم به یبمار نتابد)،صندلی شما وبیمار هم سطح باشد،حداقل ورورد وخروج سایرین و تماس تلفنی،مرتب بودن اتاق انتظار و سکوت و پوشیدن روپوش

اسلاید ۱۲: مهارت های پایه در ارتباط پزشک وبیمارمدیریت زمانگوش دادن فعالارتباط غیر کلامی:دو سوم ارتباط بین فردی،تمرین و گرفتن بازخورد از بیماران و همکاران

اسلاید ۱۳: شروع خوب دست دادنلبخند زدناستقبال کردنصدای گرم و صمیمیتماس چشمی مداوم بدون خیره شدناحوالپرسی با معرفی خود

اسلاید ۱۴: مهارتهای گردآوری اطلاعاتسوال کردننکات کاربردی ارتباطی در حین مصاحبهتکنیکهای کمکی ارتباط پزشک وبیمارموانع روان شناختی ارتباطنکات ارتباطی حین معاینه

اسلاید ۱۵: گوش دادن فعال تعبیر و تفسیر حرفهای مخاطبانعکاسترکیب کردنخلاصه کردنخود را بجای مخاطب قرار دادن نگاه کردن،تکان دادن سر،گفتن((می فهمم،درک میکنم،درست است))

اسلاید ۱۶: موانع گوش دادن صحیحمحیط نامناسبداشتن پیش فرض های ذهنیداشتن تصورات قالبیقطع کردن کلام گویندهتمرکز نداشتن شنوندهصرف نکردن انرژیاستفاده ی نادرست از تکنیک های انسدادی

اسلاید ۱۷: سوالات و رفتارهای مهارکننده پاسخ بله به سوالات بله – خیر:مصاحبه گر نمیتواند در مورد تفسیر پاسخ اطمینان داشته باشد. مثال:آیا داروی خود را مصرف کرده اید؟سوالات پیشنهاد کننده:پاسخ در خود سوال مثال:درد را در بازوی چپ نیز حس می کنید؟(غ) درد را جای دیگری هم حس میکنید؟(ص)سوالات چرا؟بار اتهامی دارند و بیمار را به تدافع وادار می کنند.سوالات متعدد و پیچیده همزمان:بیمار را گیج می کنند وممکن است پاسخ نادرست دهد.استفاده از لغات پزشکی

اسلاید ۱۸: (ادامه)سکوت طولانی پس از پاسخ بیماراطمینان بخشیدن زود هنگام یا نا به جاتوصیه های زود هنگام:با این پیش فرض که پزشک به تشخیص رسیده است،اطلاعات لازم را نمی دهد.رفتارهای تدافعی:در صورت اعتراض یا پیشنهاد از سوی بیمار برخورد تند نکنید.

اسلاید ۱۹: نکات

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.