پاورپوینت کامل اختلال نوشتن ۳۳ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل اختلال نوشتن ۳۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل اختلال نوشتن ۳۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل اختلال نوشتن ۳۳ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: پاورپوینت کامل اختلال نوشتن ۳۳ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۵: پاورپوینت کامل اختلال نوشتن ۳۳ اسلاید در PowerPoint از معلمین و مربیان مدرسه به دلیل ارتباط مستقیم با دانش آموزان و سپس والدین به عنوان افرادی که در مشکلات یادگیری کودک و حل آن درگیر هستند یاد می شود. امروزه به دلیل شیوع اختلالات یادگیری در سنین دبستان لازم است تا والدین و به خصوص معلمان و مربیان ابتدایی به شناسایی اختلالات یادگیری بپردازند. در مقالات قبلی به شرح اختلال یادگیری و علل آن پرداختیم. گفته شده که اختلال یادگیری سه اختلال اصلی را دربرمی گرد که یکی از آن ها اختلال در نوشتن و کلمه بندی نوشتاری است ، که مهم ترین نمود آن در دیکته نویسی دانش آموزان مشهود است. از این رو اختلال املا نیز زیر مجموعه آن به شمار می آید. اصطلاحدیس گرافی برای کودکانی که علی رغم هوش طبیعی بسیار بد می نویسند به کار می رود.

اسلاید ۶: دستخط هجی کردن انشا دانش آموزانی که در زبان شفاهی و خواندن مشکل دارند معمولا در نوشتن هم مشکل دارند، اما پاورپوینت کامل اختلال نوشتن ۳۳ اسلاید در PowerPoint به تنهایی نیز می تواند نمود پیدا کند. بیان نوشتاری نیازمند وجود مهارت در سه حوزه اصلی است:

اسلاید ۷: ممکن است بیان افکار و احساسات مهم تر از جنبه های مکانیکی نوشتن به نظر برسد. ولی مشکلاتی مانند دستخط ناخوانا و کج و کوله، جا انداختن حروف، ناتوانایی های دستوری و سازمان دهی ضعیف می تواند فهم معنایی یک نوشته را برای خواننده مشکل کند. مثلا بدنویسی یک دانش آموز در کلاس درس می تواند برای معلم او در خواندن آنچه وی نوشته است مشکلات زیادی ایجاد کند .نوشتن با چند مهارت بسیار مشخص از جمله توانایی نگهداری موضوع در ذهن ، تنظیم موضوع به صورت کلمه ها ، ترسیم گرافیکی شکل هر حرف و کلمه ، به کارگیری صحیح ابزار نوشتن ، به کارگیری حافظه دیداری سر و کار دارد.

اسلاید ۸: از کجا بفهمیم دانش آموز ما پاورپوینت کامل اختلال نوشتن ۳۳ اسلاید در PowerPoint دارد؟نشانه های تشخیصی بسیاری از کودکان مبتلا به پاورپوینت کامل اختلال نوشتن ۳۳ اسلاید در PowerPoint یا دیس گرافی از به کار بردن شکل نوشتاری زبان به عنوان ابزاری برای ارتباط موثر ناتوان هستند. عده ای از دانش آموزان مبتلا به دیس گرافی نمی توانند نظرات خود را کلمه بندی کرده و به صورت نوشتاری برگردانند و عده ای دیگر خطاهای دستوری و نحوی مرتکب می شوند. مشکل اصلی این دانش اموزان ناتوانی در سازمان دادن افکار خویش و تبدیل آن به کلمات است و یا اگر بنویسند نوشته آن ها بی سازمان و مغشوش و بدون نظم است.

اسلاید ۹: زمانی که شما به عنوان معلم و یا والدین دانش آموز از او می خواهید انشا بنویسد نمی تواند .زمانی که از دانش آموز خواسته می شود نامه ای بنویسد ( چه در خلال بازی چه فعالیت در کلاس درس و یا فعالیت روزمره ) نمی تواند.اغلب در صورت نوشتن بسیار بدشکل و بد دخط و ناخوانا می نویسند .نوشتار آن ها حاوی تعداد زیادی اشتباه کلمه بندی و دستوری است.معمولا در جدا کردن جملات و کلمات از هم و رعایت فاصله و پاراگراف بندی مشکل دارند.علی رغم یادآوری های مکرر اغلب فراموش می کنند که در پایان جمله نقطه بگذارند.پاراگراف ها و خطوط آشفته و فاقد تولی و تداوم مناسب است.

اسلاید ۱۰: به تدریج کاهش شدیدی در توانایی هجی کردن درست کلمات به وجود می آید.کلمات نامناسب و اشتباه را در نوشته خود انتخاب می کنند.کودکان مبتلا به دیس گرافی یا پاورپوینت کامل اختلال نوشتن ۳۳ اسلاید در PowerPoint در دراز مدت احساس بی کفایتی و حقارت و جدایی از همسالان خود پیدا می کنند. به دلیل شکست های پی در پی و گاهی سرزنش معلم نسبت به مدرسه بی علاقه می شوند و در مواردی فرار از مدرسه و یا آزار و اذیت هایی در محیط مدرسه نشان می دهند. اگر این کودکان درمان نشوند معمولا در بزرگسالی مشاغلی را انتخاب می کنند که حداقل مهارت های مربوط به نوشتن را نیاز داشته باشد.

اسلاید ۱۱: توجه به موارد زیر در تشخیص کودکان مبتلا می تواند مفید باشد: آیا جملات پاره پاره ، بی مسما و بدون تنوع است؟ آیا در نوشتار علایم نوشتاری رعایت شده اند؟ آیا نوشتار از نظر دستوری صحیح است؟ آیا نقایصی در شکل حروف ، فاصله کلمات و نوشتن روی خط راست و اندازه حروف و دست نوشته های کودک مشاهده می شود؟ آیا دست نوشته های کودک ناخواناست؟ آیا دامنه واژگان مورد استفاده در حد کودکان همسان دیگر است؟ آیا قواعد و ضوابط در نوشتن رعایت می شود؟ آیا نوشتار آشفته و بدون نظم است؟ آیا هدف و موضوع نوشتار روشن و خوب بیان شده است؟ آیا پاراگراف ها به طورت صحیح تنظیم شده اند؟

اسلاید ۱۲: باید به یاد داشته باشم که برخی نقایص مثل سهل انگاری در گذاشتن علایم نوشتاری تا حدی طبیعی است و در صورتی می توان نام اختلال را گذاشت که علی رغم آموزش کامل و تکرار مواد آموزشی و تذکرات گوناگون، باز هم دانش آموز قادر به نوشتن نباشد. وجود یک اختلال عمده مثل اوتیسم یا عقب ماندگی ذهنی تشخیص دیس گرافی را منتفی می کند. همچنین باید اختلال های ارتباطی دانش اموز و نارسایی های بینایی و شنوایی را از این اختلال متمایز کرد.باید به یاد داشته باشم که برخی نقایص مثل سهل انگاری در گذاشتن علایم نوشتاری تا حدی طبیعی است و در صورتی می توان نام اختلال را گذاشت که علی رغم آموزش کامل و تکرار مواد آموزشی و

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.