پاورپوینت کامل توانمندسازی مراجعان برای خودمراقبتی ۳۰ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل توانمندسازی مراجعان برای خودمراقبتی ۳۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل توانمندسازی مراجعان برای خودمراقبتی ۳۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها
پاورپوینت کامل توانمندسازی مراجعان برای خودمراقبتی ۳۰ اسلاید در PowerPoint
اسلاید ۴: ۱. ارزیابی نیازهای خودمراقبتی مُراجع الف) تشخیص رفتاریب) تعیین موضوع خودمراقبتیج) جمعآوری و تحلیل اطلاعات خودمراقبتی مُراجع
اسلاید ۵: ۲. بررسی انگیزه یادگیری مُراجعالف) تشخیص نیاز به کسب دانش در مُراجع ب) تعیین میزان آمادگی مُراجع برای یادگیری
اسلاید ۶: ۳. طراحی برنامه توانمندسازی مُراجع برای خودمراقبتیالف) تعیین اهداف آموزش خودمراقبتی۱) چه مواردی برای یادگیری مُراجع ضروری است؟ ۲) اولویتهای یادگیری چیست؟ ۳) موفقیت مُراجع چگونه ارزیابی میشود؟ ب) ارزیابی مُراجع ۱) توان یادیگری مُراجع چگونه است؟ (یعنی: دانش، مهارتها، رفتارها و تواناییها) ۲) چه عواملی موجب تسریع یا توقف مُراجع در اجرای توصیههای خودمراقبتی میشود؟ ۳) اولویتهای خودمراقبتی مُراجع چیست؟
اسلاید ۷: ۴. اجرای برنامه توانمندسازی مُراجع برای خودمراقبتیالف) بهترین راهکار را انتخاب کنید تا با اهداف خودمراقبتی مُراجع تطابق داشته باشد. ب) زمان را از دیدگاه مُراجع و از جنبه درمانی مورد توجه قرار دهید. ج) به مُراجع فرصت دهید تا مسوولیت خود را بپذیرد. د) منابع مُراجع را تجهیز کنید. ه) فعالیتها را بر اساس اولویتشان به مراحل قابل مدیریت تفکیک کنید.
اسلاید ۸: ۵. ارزیابی نتایج الف) مُراجع تا چه میزان به اهداف تعیین شده رسیده است؟ ب) اگر مُراجع به اهداف مورد نظر نرسیده، دلایل عدم موفقیت او را شناسایی کنید. چه راهحلهایی وجود دارد؟
اسلاید ۹: ۶. اصلاح برنامه خودمراقبتی الف) تعیین اهداف ابتدایی توانمندسازی مُراجع در مورد رفتاری مشخص ب) تعیین عوامل فردی (دانش، مهارت، رفتار و تجارب گذشته)، اجتماعی (سیستم حمایت اجتماعی؛ رفتار و عقاید خانواده، دوستان و کارفرما؛ ارزشهای فرهنگی؛ تأثیرات اجتماعی)، محیطی (موقعیت جغرافیایی، مناسبات زندگی، موقعیت مالی، برنامه روزانه، شغل و درآمد)، درمانی (پیچیدگی برنامه، عوامل جانبی، هزینه/ منفعت، مدت زمان) تأثیرگذار بر رفتار مُراجع ج) تعیین عوامل تسریعکننده و بازدارنده تحقق اهداف برنامه د) تعیین عواملی که با توانمندسازی مُراجع یا استفاده از گزینههای مناسب دستخوش تغییر میگردد.ه) تعیین و اولویتبندی اهداف جدید برنامه
اسلاید ۱۰: تشخیص رفتاری در ارزیابی نیازهای خودمراقبتی مُراجع تشخیص رفتاری باعث شناسایی عواملی میشود که بر رفتارهای بهداشتی فرد تأثیر دارند و در نتیجه به شما کمک میکنند تا بهترین راهکار توانمندسازی مُراجع برای خودمراقبتی را انتخاب و به او در بهبود سلامتش کمک کنید. علاوه بر دانش و آگاهی، عوامل دیگری که توانایی مُراجعان برای مطابقت با توصیههای خودمراقبتی را تحت تأثیر قرار میدهند، بهاین صورت طبقهبندی میشوند: ۱) عوامل فردی ۲) عوامل اجتماعی۳) عوامل محیطی۴) برنامههای بهداشتی درمانی
اسلاید ۱۱: مراحل تشخیص رفتاری۱) بین دلایل رفتاری و غیررفتاری مشکلات بهوجود آمده تفاوت قایل شوید(آیا رفتار مُراجع مستقیماً مربوط به مشکل او است و یا در نتیجه عوامل وراثتی یا دیگر عوامل فراتر از کنترل مُراجع است؟). ۲) لیستی از رفتارهایی تهیه کنید که مُراجع باید برای پیگیری توصیهها آنها را انجام دهد(آیا مُراجع باید رژیم درمانی خود را اصلاح کند؟ آیا برای مراجعات پزشکی نیاز به رفت و آمد دارد؟ آیا داروها باید بهصورت روزانه مصرف شود؟)۳) رفتارها را بر اساس اهمیتشان طبقهبندی کنید(آیا استفاده روزانه داروها مهمتر از تغییر رژیم غذایی برای مُراجع است؟ آیا در این زمان انجام آزمایشات تشخیصی مهمتر از پیگیری دیگر جنبههای رژیم درمانی است؟)۴) هر رفتار را بر اساس تغییرپذیریاش طبقهبندی کنید(آیا تمایل مُراجع در استفاده روزانه از داروها بیشتر از پیگیری دیگر توصیههای خودمراقبتی است؟ به عنوان مثال، آیا مُراجع تمایل دارد سیگار کشیدن خود را کاهش داده ولی هرگز آن را متوقف نسازد؟)۵) رفتارها را بر مبنای اهمیت و تغییرپذیری آنها اولویتبندی کنید و رفتارهای در اولویت را جزء اهداف اصلی در برنامه توانمندسازی مُراجعان برای خودمراقبتی قرار دهید. یعنی سعی کنید اهداف مشخصی را توسعه بخشید(کدام دسته از رفتارها بیشترین اهمیت و کدام یک بیشترین تغییر را دارند؟ چه انتظارات مشخصی برای ایجاد تغییر وجود دارد؟)
اسلاید ۱۲: تعیین موضوع خودمراقبتی در ارزیابی نیازهای خودمراقبتی مُراجع این مرحله شامل مراحل زیر است: تعیین نوع اطلاعات خودمراقبتی مورد نیاز مُراجعان تعیین مقدار و توالی ارایه اطلاعات مُراجعان تعیین اقدامات آموزش خودمراقبتی مناسب برای مُراجعان توانایی خودمراقبتی مُراجعان و از سوی دیگر مشکلات خودمراقبتی آنها میتواند بر عوامل زیر تأثیر بگذارد: شیوه کلام و گفتار شما سطح اطلاعات خودمراقبتی ارایه شدهتوالی اطلاعات خودمراقبتی بر مبنای اولویتهای مُراجعاننوع فعالیت آموزشی استفاده شده توسط شما (و سایر اعضای تیم سلامت). اگر ارتباط مداومی با مُراجع داشته باشید آنگاه میتوانید از فعالیتهای متعدد وی در طول زمان اطلاعات خودمراقبتی فراوانی بهدست آورید.
اسلاید ۱۳: جمعآوری و تحلیل اطلاعات خودمراقبتی مُراجع ارزیابی نیازهای خودمراقبتی مُراجع انواع اطلاعات مورد نیاز:اطلاعات آماری در مورد مُراجع شامل سن، وضعیت تأهل، شغل، سطح تحصیلات، پیشینه قومی یا فرهنگی و ….آمادگی جسمی و روانی مُراجع برای یادگیری اطلاعات خودمراقبتی مورد نیاز و اولویتهای مُراجع سطح فعلی دانش یا مهارت مُراجع رفتارها، واکنش و احساسات مُراجع نسبت به وضعیت سلامت خود، شرایط موجود و روشهای درمانی و بهطور کلی نسبت به بهداشت و مراقبتهای بهداشتی سیستم حمایت اجتماعی مُراجع و دیگر عوامل محیطی و اجتماعی که ممکن است بر روی آموختن و توانایی وی در اجرای توصیههای خودمراقبتی تأثیر بگذارد. اطلاعات خودمراقبتی مُراجعان ممکن است از طریق منابع البته مختلف و از روشهای متعدد بهدست آید. مشاهده ساده یکی از بزرگترین راههای کسب اطلاعات خودمراقبتی است در صورتیکه نسبت به فرصتهای آن آگاهی داشته و اقدامات آگاهانهای را برای مشاهده علایم رفتاری مُراجعان انجام دهید. شاید ارزشمندترین منابع اطلاعات خودمراقبتی مُراجعان، خود آنها باشند. اطلاعات خودمراقبتی را میتوان هم بهصورت رسمی (از طریق مصاحبه) و هم از طریق غیررسمی (در مراجعههای روتین) از مُراجعان بهدست آورد.
اسلاید ۱۴: محصول جمعآوری و تحلیل اطلاعات خودمراقبتی مُراجعاز طریق جمعآوری و تحلیل اولیه اطلاعات خودمراقبتی مشکل ابتدایی به این صورت تعیین میشود: نیازهای یادگیری مانند اطلاعات خودمراقبتی مربوط به رژیمهای غذایی و روشهای کاهش اضطراب موانع بالقوه نظیر برنامه کاری، توانایی در آمادهسازی غذا بر مبنای رژیم غذاییامکانات مُراجعان نظیر حمایت اجتماعی فرزند، انگیزه فرداگر مُراجعان بهصورت منظم به شما مراجعه کنند، زمان بیشتری را صرف توسعه اطلاعات خودمراقبتی خود در مورد مُراجع و خانوادهاش میکنید تا بهاین ترتیب بتوانید یک برنامه مؤثر آموزش خودمراقبتی را طراحی کنید. هنگامیکه برنامه توانمندسازی مُراجعان برای خودمراقبتی حول محور نیازهای فردی مُراجع
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 