پاورپوینت کامل اسراف در اقتصاد اخلاق (بررسی رفتار مصرف کننده و تولید کننده) ۲۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل اسراف در اقتصاد اخلاق (بررسی رفتار مصرف کننده و تولید کننده) ۲۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل اسراف در اقتصاد اخلاق (بررسی رفتار مصرف کننده و تولید کننده) ۲۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل اسراف در اقتصاد اخلاق (بررسی رفتار مصرف کننده و تولید کننده) ۲۹ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: قرآنیا بَنی آدَمَ خُذُوا زینَتَکُم عِنْدَ کُلِّ مَسجِدٍ وَ کُلُوا وَ اشْرَبُوا وَ لاتُسْرِفُوا اِنَّهُ لا یُحِبُّ الْمُسْرِفینَای فرزندان آدم زینتهای خود را در هر مسجدی برگیرید و بخورید و بیاشامید و اسراف مکنید که خداوند اسرافکاران را دوست نمی­دارد

اسلاید ۵: تفسیرمعنی برحسب تنزیل: استعمال قوا و اعضا در هر کاری زیادتر از مقدار تحصیل حقیقت آن فعل و زیادتر از تحصیل کمالات آن اعمّ از اینکه فعل واجب باشد یا مستحب یا مباح، اسراف محسوب می‏شود معنی برحسب تأویل و باطن: اسراف در خوردن و آشامیدن و پوشیدن به این است که نفس بر عقل غلبه کرده و از امر و نهی در مورد آنها غفلت می‌کند، یعنی اسراف تحصیل کردن مشتهیّات و خواسته‌های نفس است غالب بر عقل و امر الهی

اسلاید ۶: اخبارعن عبدالله بن عمر: «مَرَّ رَسُولُ‌الله صلی‌الله علیه و‌اله بِسَعد وَ هُوَ یَتوضّأُ، فقال: لاتَسرف یا سَعدُ! قال: اَفی الوُضُوء سَرَف؟ قال: نِعم وَان کُنتَ عَلی نَهرِ جار»از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم وارد شده: آیا در وضو اسراف هست؟ فرمود: بلی، در وضو اسراف هست اگر چه بر سر نهر جاری باشی.

اسلاید ۷: رفتار مصرف کننده و اسراففروض نظریه رفتار مصرف کننده در اقتصاد خرد:اگر مصرف کننده مطلوبیت بیشتری از مصرف A بدست آورد تا B می‌گوئیم A مرجح است به B. برای تمام گزینه‌های ممکن B و A مصرف کننده: بین A و B یا A را بر B یا B را بر A ترجیح می‌دهدیا بین A و B بی‌تفاوت است. فقط یکی از این ترجیحات صحیح است اگر A را بر B و B را بر C ترجیح دهد او A را بر C ترجیح خواهد داد. Transitiveفرض مرتبی بودن مطلوبیت Ordinalتابع مطلوبیت از قبیل اکیداً شبه مقعرStrictly quasi concaveفروض حاشیه‌ای دیگر از لحاظ کیفیت، زمان و مقدار کالا (غیرعدد صحیح بودن)اشباع ناپذیری Non-Satiation_________________________________________________________این فروض رفتار عقلانی مصرف کننده را تشکیل می‌دهد و در اقتصاد اخلاق نیز مورد قبول است: کل ما حکم به العقل حکم به الشرع. در اقتصاد اخلاق و در مبحث اسراف: فرض اشباع ناپذیری را وارد نمی‌کنیم.

اسلاید ۸: تعادل کار – درآمد- مصرف در نظریه رفتار مصرف کنندهمصرف کننده تابع مطلوبیت خود را (f) با توجه به قید بودجه حداکثر می‌نماید:Max: f(q1,q2)S. to: y = p1q1 + p2q2رفتار مصرف کننده برای تنظیم زمان کار و استراحت:تابع مطلوبیت (U) به شکل تابعی از فراغت (L) و درآمد (y)، کل زمان موجود برای فرد (T) و زمان کار (W ) و نرخ دستمزد (r):Max: U=g(T-W, rW)

اسلاید ۹: اشباع پذیری-فراغتنگرش اقتصاد نئوکلاسیک به رفاه حداکثر نمودن مصرف است؛ از لحاظ نظری افراد مصرف خود را با ملاحظات فراغت و کار را حداکثر می‌کنند.ولی در عمل مطلوبیت ناشی از مصرف بر مطلوبیت ناشی از فراغت می‌چربد. توجه انسان به مادیات ملموس که کالاها هستند بیش از مطلوبهای معنوی اوست که ملموس نیستند. زیرا حس‌های خمسه در کالبد انسانی ماده را بهتر از معنا ادراک می‌کند. این پدیده در عمل انسان را تبدیل به ماشینی می‌نماید که تمام همّ و غمّ وی مصروف تولید مادی می‌گردد. در صورتی که انسان باید به تولید محصولات معنوی لازم برای خود هم بپردازد که معمولاً آن در زمان فراغت حاصل می‌شود. یعنی زمانی برای تفکر و اندیشه و محاسبه و مراقبه و تزکیه و تربیت و اصلاح امور روحی و معنوی و اخلاقی خود نیز لازم دارد تا در این ارتباط به هدف خلقت خود نیز پی برد و قدمی در اعتلای روحی خود بردارد. نگرش حداکثر کردن رفاه با حداکثر کردن مصرف به معنای مصرف بی حد است. در صورتی که انسان نمی‌تواند مصرف کننده کالا بدون حد و مرز باشد. زیرا برخلاف نظریات نئوکلاسیکها مصرف کننده اشباع پذیر است یعنی بیش از اندازه‌ای حدوداً مشخص از کالاها و خدمات نمی‌تواند استفاده کند. به عبارت دیگر گنجایش مصرف ندارد. این مسئله اگر در تمام کالاها صادق نباشد لااقل در مورد دسته­ای از کالاها و خدمات صادق است.

اسلاید ۱۰: مصرف و مسرفاسراف منابع نوعی اتلاف منابع نیز هست اسم مکان یا زمان برای اسراف، «مَسْرَف» یا «مَسْرِف» می‌شود که به معنی محل یا زمان اسراف معنی می‌دهد و اگر مکان یا زمان را مجازی بگیریم «مسرف» به معنی «مورد اسراف» خواهد بود. مفهوم اسراف به معنی تباه کردن منابع موردنظر ماست.بخشی از منابع کالایی دچار افساد با تباهی یا دورریزی یا زبالگی، شود. ناشی از :«حرص خرید»«مصرف تقلیدی»«مصرف خودنمائی»«مصرف تشویقی»«مصرف عادتی»یا بطورکلی‌تر «مصرف گرایی» اینها در معنی «مسرف» با «سین» می‌گنجد نه «مصرف» با «صاد» زیرا منابع احصاء شده

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.