پاورپوینت کامل رفتار سازمانی و ماهیت آن ۵۲ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل رفتار سازمانی و ماهیت آن ۵۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۵۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل رفتار سازمانی و ماهیت آن ۵۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها
پاورپوینت کامل رفتار سازمانی و ماهیت آن ۵۲ اسلاید در PowerPoint
اسلاید ۴: تعاریفبرنامه ریزی : فرایند تعیین اهداف و مقاصد سازمان و تنظیم اقدام کسب هدف سازماندهی: ترکیب و تخصیص منابع مادی و انسانی کنترل : نظارت بر انجام برنامه ،تشخیص انحرافات و انجام اقدام اصلاحی انگیزش: جزیی از هدایت همراه با برقراری ارتباط و رهبری
اسلاید ۵: حوزه رفتار سازمانی یا همان علوم رفتاری ،علوم احتمالات است.به همین دلیل از آن تحت عنوان علوم ناموفق در مقایسه با علوم تجربی که علوم دقیق نامیده می شود ، یاد می شود.
اسلاید ۶: مطالعه رفتار سازمانی کشف روابط انسانی الگوهای رفتار و نظرهای رفتاری کشف روابط علت و معلول و چراهای رفتار در سازمان
اسلاید ۷: اهداف اصلی مطالعه رفتار سازمانی۱- دستیابی به اثر بخشی سازمان (تحقق اهداف سازمان)۲- ایجاد مهارت انسانی۳- تامین رفاه فرد در سازمان
اسلاید ۸: اجزای مهارت انسانی اجزای مهارت انسانی عبارت است از :۱-درک رفتار گذشته یا همان تشخیص که به معنی به کارگیری دانش ومهارت شناسایی یک وضعیت واقعی است ۲- پیش بینی رفتار اینده۳-هدایت واصلاح رفتار آینده که به معنی تجویز برای اصلاح رفتار است.
اسلاید ۹: مهارت های مدیران تحقیقات نشان می دهد که مدیران باید از ۴ نوع مهارت برای اجرای فرایند مدیریت بهره مند باشند مدیریت عالیمدیریت میانیمدیریت عملیاتی رابطه سطوح مدیران ومهارتهای مورد نیاز ادراکی انسانی فنی
اسلاید ۱۰: مهارت های رفتاریمهارت ادراکی و بینش به خوداین مهارت بیان گر شناخت فرد از تواناییها وضعف های خویش می باشد و اینکه فرد چگونه قادر به تشخیص و حل تعارض ، ایجاد ارتباط موثر و غیره می باشد.توان تجزیه و تحلیل صحیح موقعیتاین مهارت امکان رفتار مناسب بر اساس تجزیه و تحلیل درست موقعیت را امکان پذیر می سازد و اینکه افراد در خلا کار نمیکنند،انها سازمان را مجموعه ای از لایه ها شامل گروهها ،نیازهای کار ،فرهنگ سازمانی ،محیط رقابتی و تنوع گرایی تلقی نموده و با دیدگاه اقتضایی استراتژیهای رفتاری متناسب را طراحی می کنند.
اسلاید ۱۱: مهارت های رفتاریمهارت الهامی و انسانی در هدایت انگیزش دیگرانمدیر باید از مهارت الهامی یعنی نوعی اندیشیدن که چندان تابع براهین ثابت و به اثبات رسیده نیست، بلکه منبعث از جهشهای درونی و پویای خروش ذهنی است برخوردار باشد.انطباق و انعطاف پذیری شخصییعنی توانایی روبرو شدن با شرایط احتمالی اینده ، به گونه ای که خلایی ایجاد نشود فرد باید مدیریت بر تغییر را اعمال نماید چون تغییر در بیشتر مواردغیر قابل پیش بینی و سریع می باشد.
اسلاید ۱۲: درکرفتار سازمانیبینش شخص و مهارت ا درا کیتوانایی تحلیل وضعیت به طور صحیحتوانایی الهام گیرانگیزش وهدایتانطباق وانعطافپذیری شخصیتشخیص چالشهای رفتاری حفظ،بهبودیا اصلاح رفتارتشخیص علل رفتار موجودانتخاب یک استراتژیجهت نیل به هدف رفتاریبکارگیری استراتژی،سپسنظارت وتعدیل متناسب بانیازهانمودار ۱.۲-اجزای مدیریت رفتاری اثربخش(سوینی،۱۱،۲۰۰۲)
اسلاید ۱۳: مروری تاریخی بر قلمرو رفتار سامانیمطالعه رفتار مانند هر مطالعهای باید بهصورت علمی انجام شود، به همین جهت برای سیر در آغاز و تکوین حوزه رفتار سازمانی به جنبشهای «مدیریت علمی» و «روابط انسانی» اشاره میکنیم. زیرا این دو گرایش علمی مطالعه مدیریت هستند که نظریه نوین رفتار سازمانی از آنها نتیجه میشود.
اسلاید ۱۴: مکتب مدیریت علمی این جنبش در اوایل سال های ۱۹۰۰ میلادی با کار « فردریک وینسلوتیلور » در مطالعه زمان و حرکت در شرکت فولاد میدویل آغاز شد . مدیریت علمی یک نظریه منطقی – عقلایی است . بر طبق این نظریه ، افراد صرفاً بوسیله پاداش های اقتصادی برانگیخته می شوند و مسیر حرکت آنها به سمت فرصت های بهتر است
اسلاید ۱۵: مکتب مدیریت علمی پیشنهادات نظریه ی تیلور۱-مطالعه علمی کار جهـت تعیین بهترین روش انجام آن۲- آموزش دادن نحوه انجـام کارهـا به کارگـران۳- علاقمند کردن کارگران به آموزش های علمی انجام کار
اسلاید ۱۶: مکتب مدیریت علمی انتقادات وارده به نظریه تیلور۱- عدم توجه به خواسته ها و نیازهای واقعی کارکنان۲- رفتار با کارکنان بمثابه مهره های یک ماشین
اسلاید ۱۷: مکتب روابط انسانی این جنبش در اواخر دهه ۱۹۲۰ آغاز و تا اواسط دهه ۱۹۵۰ ادامه یافت و بر همکاری با کارکنان و تقویت روحیه آنان در کار تأکید داشتعوامل ایجاد جنبش روابط انسانی۱- رکود اقتصادی۲- جنبش کارگری۳- مطالعات هاثورن
اسلاید ۱۸: آزمایش های سه گانه هاثورنبه ترتیب عبارتند از :۱- آزمایش های نور۲- آزمایش های اطاق رله۳- آزمایش های اطاق سیم پیچی
اسلاید ۱۹: نتیجه ی نهایی مطالعات هاثورنپی بردن به این نکته که عوامل اجتماعی در رفتار کارکنان و بهره وری آنان نقش مهم تری را نسبت به عوامل مادی و اقتصادی ایفاء می کنند
اسلاید ۲۰: رفتار سازمانی درعصر جدیدبر پایه تلاشهای اولیه ای که تا به حال توضیح داده شده و با درک این مطلب که رفتار در محل کار به وسیله عوامل مختلف فردی ، گروهی وسازمانی شکل میگیرد علم جدید رفتار سازمانی ایجاد شد.به دنبال
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 