پاورپوینت کامل ارزشگذاری مالکیت معنوی طرحهای فناوری ۱۹ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل ارزشگذاری مالکیت معنوی طرحهای فناوری ۱۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل ارزشگذاری مالکیت معنوی طرحهای فناوری ۱۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها
پاورپوینت کامل ارزشگذاری مالکیت معنوی طرحهای فناوری ۱۹ اسلاید در PowerPoint
اسلاید ۴: دارایی نامشهود چیست؟ داراییهای نامشهود، داراییهایی با عمر طولانی و غیرقابل لمس هستند که توسط یک شرکت تجاری توسعه و گسترش مییابند و جزو داراییهای شرکت تلقی میشوند. بعضی موارد اساسی در داراییهای نامشهود که قابل ردیابی و شناسایی هستند، عبارتند از:مارک تجاری : علائم تجاری کالاهای مصرفی، علائم تجاری شرکت، نامهای شرکت حق نشر : مجله و نشریه، کتاب، فیلم، آثار هنری، موسیقی و… مجوزهای حقوقی : حقالامتیازها، حق و امتیاز توزیع کالا و خدماتمالکیت معنوی : حق کشف و اختراع ، حقوق کپی ، علائم تجاری ، دانش عملیاتی و تجاری شرکتها و…©™
اسلاید ۵: مالکیت معنوی مالکیت معنوی، یکی از موارد خاص داراییهای نامشهود است. مالکیت معنوی، به وسیله قدرت خلاقیت و ابتکار انسانها شکل میگیرد. به این ترتیب، ارزشهای نهفتهای را که بسیاری براحتی از کنار آنها میگذرند، میتوان شناسایی و بهرهبرداری کرد. مالکیت معنوی در دو دسته، طبقهبندی میشود :۱. نوع مصنوعی خلاق : مانند علائم تجاری، تولید نرمافزار و…۲. نوع خلاق نوآورانه : مانند حقوق اختراع و کشف، طراحیهای صنعتی و… مالکیت معنوی در بسیاری از موارد، موجب افزایش یا تقویت ارزش داراییهای مشهود و نامشهود شرکت میشود، اما به نظر میرسد اینگونه داراییها، تفاوتهایی در محاسبه ارزش و قیمت، با داراییهای مشهود داشته باشند .©™
اسلاید ۶: عوامل مؤثر بر ارزش مالکیت معنوی©™ طول عمر مفید طرح دسترسی به ابزار و امکانات توسعه و گسترش طرح درک و شناخت رفتار عمومی و احساس نیاز مشتریان و مصرفکنندگان میزان حمایتها و مجوزهای حقوقی از اختراعات و اکتشافات و طرحهای ابتکاری و خلاق چرخه حیات طرحها و پروژهها به این معنی است که در چه مرحلهای از مراحل رشد قرار دارند توانایی سودآوری و سوددهی یا کاهش در هزینهها نوع و اندازه بازار هدف مزایای رقابتی طرح یا اثر قیمتی که مشتریان حاضر به داد و ستد و یا خرید و فروش آن هستند هزینههای عملیاتی و غیرعملیاتی ریسکهای متعددی که متوجه طرح یا اثر است (ریسک فناوری، ریسک بازار، ریسک مشتریان، ریسک قیمت و…)
اسلاید ۷: حوزههای اصلی استفادهکننده از ارزشگذاری دارایی های نامشهود (مالکیت معنوی)۱. تشخیص و شناسایی داراییهایی که بیش از دیگر داراییها، اهمیت و ارزش ایجاد میکنند.۲. شاخصهای ارزشگذاری مورد استفاده در ادغام و تحصیل شرکتها۳. مذاکرات و قراردادهای مربوط به انتقال فناوری۴. تصمیمگیریهای اقتصادی مربوط به حفظ یا نگهداری مالکیت معنوی، تجاریسازی۵. ارزشگذاری تجاری پروژههای تحقیق و توسعه اولیه۶. ارزشگذاری فعالیتهای تحقیق و توسعه و پروژههای با اهمیتتر۷. حمایت از مالکیت معنوی در شرایط مختلف، اعطای وثیقه و…©™
اسلاید ۸: روشهای ارزشگذاری مالکیت معنوی روشهای ساده نهچندان معتبر ۱. روش قاعده انگشتی The Rule of Thumb)) طبق این روش مالکیت معنوی حداکثر ۲۵درصد و حداقل ۵ درصد فرض میشود. ۲. روش مقایسه اقتصادی حقالامتیازهای مشابه با یکدیگر در این روش، حقالامتیازهای مشابه از نظر فناوری زمان، مکان (بازار)، مشتریان و… که موضوعاتی مشابه هستند، با هم مقایسه میشوند و نرخی یکسان از مالکیت معنوی برای آنها تعیین میشود. ۳. روش سرمایه خطرپذیر((Venture Capital در این روش، از تنزیل جریانهای نقدی آینده استفاده میشود ولی نرخ تنزیل براساس نرخ مورد توقع بازار نیست بلکه در دامنهای میان ۴۰-۶۰ درصد و یا میانگین ۵۰ درصد است. ۴. روش اختیار معامله( Real Option Method) ©™
اسلاید ۹: روش اختیار معامله براساس این روش، حقالامتیاز دارای ارزش ذاتی است که بر مبنای تنزیل جریانات نقدی پیشبینی شده، هزینههای فرصت سرمایهگذاری را پوشش میدهد. ورودیهای این مدل عبارتند از: ارزش کنونی جریانات نقدی آتی حقالامتیاز با فرض طول مدت حیات مفید دارایی ارزش کنونی هزینههای ثابتی که باید به منظور تجاریسازی محصول یا نگهداری و حفظ ارزش حقالامتیاز، سرمایهگذاری شود. مدت زمان حیات مفید طرح یا حقالامتیاز که طول خواهد کشید تا تقریباً بیارزش شود. انحراف معیار نرخ رشد جریانات نقدی نرخ بازده ا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 