پاورپوینت کامل گزارشگری داراییهای سرمایهای بخش عمومی ۳۴ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل گزارشگری داراییهای سرمایهای بخش عمومی ۳۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل گزارشگری داراییهای سرمایهای بخش عمومی ۳۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها
پاورپوینت کامل گزارشگری داراییهای سرمایهای بخش عمومی ۳۴ اسلاید در PowerPoint
اسلاید ۴: انواع دارایی های سرمایه ای بخش عمومی :۱ – دارایی های ثابت : نظیر زمین ، ساختمان ، ماشین آلات و تجهیزات که مشابه دارایی های در تملک بخش خصوصی می باشند که می توانند برخی مبانی مشترک را بپذیرند. ۲ – دارایی های زیر بنایی : نظیر بزرگراه ها ، پل ها ، نیروگاه ها ، سدها ، تونل ، شبکه های آب و برق و فاضلاب و نظیر این ها که عمدتا به عنوان دارایی های اجتمایی یا اموال عمومی نامیده می شوند.۳ – دارایی های میراث ملی : نظیر میراث فرهنگی و مجموعه های موزه ای که ارزش تاریخی دارند.اگرچه دارایـی های گروه ۲ و ۳ سـرمایـه ای است اما مبانی نظـری حاکـم بر تعریف ، شناسایـی و گزارشگری این گونه دارایـی های سرمایـه ای با مبـانی مورد استفاده در نهادهای بخش خصوصی تفاوت دارد.۴
اسلاید ۵: ویژگی های اساسی دارایی ها :۱ – دارای منافع اقتصادی آتی باشند.این ویژگی به عنـوان ضرورت وجودی دارایـی شناخته شده است و این مفهوم با مفهوم خدمات بالقوه مترادف به کار رفته است.دارایـی ها باید منافع اقتصادی آتـی داشته باشند ، وگرنه نباید به عنوان دارایی مورد شناسایی قرار گیرند.لازم به ذکر است که منافع اقتصادی در بخش عمومی همانند بخش خصوصی ، منافع اقتصادی آتـی برای تولیـد کالا و ارائه خدمات در جهت تحقق اهـداف واحد گزارشگـر مصرف می شود با ایـن تفاوت که در بخش عمومـی هدف کسب سود نیست ، ممکن است این کالا و خدمات لزوما به ورود وجه نقد منجر نشود. ۵
اسلاید ۶: ۲ – تحت کنترل باشد.این ویژگی به توانایی واحد گزارشگر برای انتفاع از دارایی جهت رسیدن به اهداف مورد نظر و ممانعت از دسترسی دیگران به منافع آنها یا قانونمند کردن این دسترسی ارتباط دارد.واحد گزارشگــر کنتـرل کننده دارایی به واحدی اطلاق می شود که با توجه با ماهیت دارایی ، می تواند :الف ) آن را مبادله کند .ب ) از آن در جهت تولید کالا یا ارائه خدمات استفاده کند.ج ) برای استفاده دیگران ازآن قیمت تعیین کند .د ) از آن در جهت تسویه بدهی استفاده کند .ه ) آن را نگهداری کند و یا بین مالکان توزیع نماید.۶
اسلاید ۷: ۳ – ناشی از معاملات یا رویداد های گذشته باشد .به این معنی که رویداد مالی یا سایر رویدادهایی که شرایط لازم را برای اعمال کنترل بر منافع اقتصادی آتی را فراهم می کند در گذشته رخ داده است.منافع اقتصادی باید حاصل رویداد های مالی یا سایر رویدادها در گذشته باشد.همچنین دارایی ها شامل منافعی نمی شوند که در آینده به وجود خواهند آمد ولی در حال حاضر وجود ندارند یا در زمان کنونی تحت کنترل واحد گزارشگر نمی باشند.به بیان دیگر ، تصمیم به خرید تجهیزات برای واحد گزارشگر ، دارایی محسوب نمی شود ، هرچند به احتمال زیاد آن تجهیزات را خریداری کند.۷
اسلاید ۸: جدول مقایسه تعاریف و معیار شناخت دارایی از منظر هیات های تدوین استاندارد۸
اسلاید ۹: جدول مقایسه تعاریف و معیار شناخت دارایی از منظر هیات های تدوین استاندارد۹
اسلاید ۱۰: چارچوب های شناخت هیات استاندارد های حسابـداری دولتـی آمریکا در بند ۷ بیانیـه مفهو می شماره ۴ مصوب ژوئن ۲۰۰۷ در مورد رابطه تعاریف عناصر صورت های مالی با شناخت و انعکاس این عناصر در صورت های مالی تصریح می کند : برای اینکه یک قلم جهت انعکاس در صورت های مالی شناسایی شود ، باید تمام معیار های مربوط را احراز کند ، این معیارها شامل احراز تعریف آن قلم و همچنین احراز معیار شناخت و اندازه گیری است.شناخت تحت تاثیر رویکرد اندازه گیری و مبنای حسابداری مورد استفاده در صورت های مالی قرار میگیرد.رویکــرد اندازه گیـری بر این نکتـه که کدام منابـع مـورد شناسـایی قرار گیرد و مبنای حسابداری بر این مطلب که چه زمانی یک رویداد مالی گزارش شود ، تاکید دارد.لازم به ذکـر است کـه شناخت عناصر صورت های مالی شامل ، دارایی ، بدهی ، مخارج ، هزینه ها ، درآمد و خالص دارایی از نوع مبنای حسابداری و رویکرد اندازه گیری پیروی می کند.۱۰
اسلاید ۱۱: الف – شناخت دارایی در رویکرد جریان منابع اقتصادیهیات تدویـن استاندارد های بیـن المللی حسابداری در بند ۸۹ و۹۱ بیانیـه مفهومی شماره ۱ مقرر نموده که دارایی ها و بدهی ها باید زمانی در صورت های مالی شناسایی شوند که :۱ – این احتمال وجود داشته باشد که افزایش ( دارایی ها) یا کاهش ( بدهی ها) در منافع اقتصادی ( یا خدمات بالقوه ) رخ می دهد.۲ – مبلغ قابل پرداخت بدهی و بها و یا ارزش دارایی ها را بتوان به صورت اتکا پذیری اندازه گیری کرد.طبق این بیانیه مفهومی ، شناخت دارایی و بدهی در دو مرحله زیر انجام می شود :الف ) تعیین اینکه قلم مورد نظر از تعریف دارایی یا بدهی برخوردار است.ب ) تعیین اینکه قلم مورد نظر معیار شناخت را احراز کرده است. ۱۱
اسلاید ۱۲: معیار های شناخت طبق استاندارد های مصوب سازمان حسابرسی ایرانیک عنصر باید در صورت مالی شناسایی شود ، اگر : الف ) شواهد کافی مبنی بر وقوع تغییر در دارایی ها یا بدهی ها مستتر در آن عنصر ( از جمـله در صورت لـزوم شواهـدی مبنی بر اینکه یک جریان آتـی در ورودی یا خروجی منافع رخ خواهد داد ) وجود داشته باشد.ب ) آن قلم را بتوان با قابلیت اتکای کافی به مبلغ پولی اندازه گیری کرد .۱۲
اسلاید ۱۳: ب ) شناخت دارایی در سطح حساب های مستقلاز نظر هیات استاندارد های حسابداری دولتـی آمریکا ، رویکرد اندازه گیـری حسابهای مستقل وجوه دولتی باید به گونه ای عمل کند که از تحصیل منابع مالی در دوره مالی و کفایت این منابع برای تامیـن تعهدات آن دوره اطمینان حاصـل شود . این رویکـرد اندازه گیری ، صرفا منابع مالی و مبنای حسابداری تعهدی را مورد توجه قرار می دهد . ( هیات واژه جریان منابع مالی را برای این رویکرد به کار برده است)شناخت جریان منابع مالی در این رویکرد در مورد دارایی بر دارایی جاری تاکید دارد و معیار کلی شناخت دارایی به شرح زیر است :۱ – احتمال جریان منابع مالی به حساب مستقل وجود داشته باشد.۲ – منابع مالی ورودی به حساب مستقل به صورت اتکاپذیری قابل اندازه گیری باشد.۱۳
اسلاید ۱۴: انواع دارایی های سرمایه ایدولت ها و شهرداری ها اگرچه طـی سالیـان قبل از دهـه ۸۰ میلادی از گزارشگـری دارایـی های سرمایه ای خودداری می کردند لیـکن در نگهـداری حساب و حفظ و حراست از آنها حساسیت در خور ملاحظـه ای از خود نشان داده اند ، یعنی اقدام به پلاک کوبی و نگهداری دفاتر اموال ، طبقه بندی و کد گذاری جهت جلوگیری از سرقت آنها می نمودند.این عـدم انعکاس ناشی از استفاده از رویکـرد جریان منابع مالی بر مبنـای حسابداری نقدی یا نقدی تعدیل شده و تاکید بر پاسخگویی مالی بوده است.به تدریج دولت ها و شهرداری ها به این نتیجه رسیدند که علاوه بر موارد ذکر شده در بالا ، گزارشگری اموال منقول و غیر منقول نیز از اهمیت در خور ملاحضه ای برخوردار است.سرانجـام بحث بر سر نوع طبقه دارایـی های سرمایـه ای منقـول و غیر منقول قابل انعکاس در صورت مالی و گزارشگری آن آغاز گردید. ۱۴
اسلاید ۱۵: هیات استاندارد های حسابداری بخش عمومیاین هیات طبقات اموال و دارایی های سرمایه ایی قابل انعکاس در گزارش های مالی دولت ها
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 