پاورپوینت کامل تئوری مدیریت پیشرفته (استعاره های جدید) ۴۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل تئوری مدیریت پیشرفته (استعاره های جدید) ۴۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل تئوری مدیریت پیشرفته (استعاره های جدید) ۴۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل تئوری مدیریت پیشرفته (استعاره های جدید) ۴۷ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: استعاره های نظریه سازمان۴۹۱/۱۱/۲۹

اسلاید ۵: نکته ۵در زمینه استعاره سازمان به مثابه موجود زنده،درک و تایید این نکته که گونه های مختلف سازمان ها با محیط های مختلف سازگار میشوند،به ایجاد تفکر اقتضایی در میان نظریه پردازان کمک کرد.بدین ترتیب،تنها یک«بهترین شیوه سازماندهی»وجودندارد که برای همه سازمان ها بخوبی و به طور مساوی به کارآید.

اسلاید ۶: محدودیت های درک استعاره ای۶یکی ازمهمترین محدودیت های استعاره نادیده گرفتن تفاوت های بین دو پدیده است.برای مثال: استعاره ماشین متکی به شباهت های بین ماشین ها و سازمان ها و نادیده گرفتن جنبه های انسانی سازماندهی نظیر احساس ونمادگرایی است.محدودیت های استعاره های نظریه سازمان دلالت بر آن دارد که هیچ کدام از آنها به تنهایی درک مکفی فراهم نمی کنند که دانش سازمانی بر آن بنا شود.با وجود این هر کدام از استعاره ها درکی القا کرده اند که در نظریه سازمان حاضر نقش داشته است.۹۱/۱۱/۲۹

اسلاید ۷: ۹۱/۱۱/۲۹۷استعاره های جدید مدیریت : در کل معانی استعاره(metaphor ) عبارت از تشبیه کردن و به عاریت گرفتن سخن و سخن پوشیده و غیر صریح است و استعاره سازمانی شامل یافتن تشابه بین پدیده های طبیعی وموضوعات سازمانی است.امروزه بحث استعاره های جدید سازمانی در محافل مدیریتی ایران نیز دنبال می شود و بدین منظور کنفرانس هایی نیز برگزار گردیده است که یکی از این کنفرانس هاکنفرانس استعاره های جدید مدیریت است گه در سال ۱۳۸۵در دانشگاه آزادشیراز برگزار شد. برخی از استعاره هایی که در مدیریت امروز مطرح گردیده است شامل استعاره: مدیریت معنوی ،سازمان های شبدری،سازمان های ضربانی،سازمان های دو چهره،سازمان های موش خرمایی،سازمان های آفتاب پرست ، مدیریت انتگرالی و مدیریت کوانتومی است

اسلاید ۸: ۹۱/۱۱/۲۹۸مدیریت کوانتومیquantum management یکی از استعاره های جدید مدیریتی است که در آن دو بحث صلاحیت و نفوذ بسیار اهمیت دارد.هدف از مدیریت کوانتومی افزایش میزان اثر بخشی و توان مدیران و کارکنان سازمان است.راهبرد های که بدین منظور در مدیریت کوانتومی استفاده می شود شامل تشکیل گروه های خود گردان،ارائه بازخورد وسیع به مدیران و کارکنان که باعث پیشگیری از اشتباهات هزینه زا برای سازمان شود و افزایش میزان یادگیری در سازمان است

اسلاید ۹: ۹۱/۱۱/۲۹۹مدیریت انتگرالی (Integration Management) انتگرال اجزای بسیار ریز را کنار هم گذاشته و یک کل معنادار را ایجاد می کند. در مدیریت انتگرالی یا یکپارچه سازی مدیر با یک برنامه ریزی منسجم ایده های خود را با رفتار و گفتاری مناسب به افراد تفهیم می کند، انتظارات را بر می شمرد و برای رسیدن به اهداف مورد نظر با توجه به پتانسیل ها از افراد کمک می خواهد. در مدیریت انتگرالی به همه افراد بهاء داده می شود. مدیریت انتگرالی در حقیقت یکی از مفاهیم اصلی بحث در حیطه فناوری اطلاعات می باشد که از طریق داده ها، یکپارچه سازی مفروضات، رویدادها و فرآینها به اهداف تعیین شده در این رشته از علم نزدیک است. معایب مدیریت یکپارچه سازی یا انتگرالی: ۱) مهارت و تجربه ی زیادی لازم دارد. ۲) دانش روانشناختی و جامعه شناسی بالایی را مطلبد. ۳) نیاز به صبر، درایت، اراده و پشتکار بالای دارد .

اسلاید ۱۰: ۹۱/۱۱/۲۹۱۰سازمان آفتاب پرست: سازمان آفتاب پرست پنج ویژگی برجسته دارد : ۱) نرمش پذیری زیاد ۲) تعهد نسبت به فرد ۳) استفاده بیشتر و بهتر از گروه ۴)حفظ و ایجاد قابلیت های بارز نیرومند ۵) تنوع طلبی نکاتی در مورد سازمان آفتاب پرست: سازمان آفتاب پرست برای آموزش و پیشرفت کارکنان مبادرت به سرمایه گذاری هنگفت خواهد کرد . به خصوص برای کسانی که هسته بنیادین آن را تشکیل می دهند . روز به روز نقش گروه ها در انجام امور سازمان برجسته تر می شود وجود گروه خود مختار ( Self Directed) و خود گردان ( Self Managed) در درون سازمان نرمش پذیر به مثابه عضله سازمان است.

اسلاید ۱۱: ۹۱/۱۱/۲۹۱۱ اعضاء گروه ممکن است عضو یک گروه ، سپس گروه دیگر و یا بطور همزمان عضو چندین گروه باشند . گروه ها نیز به اقتضای کار تغییر می کنند . مبرم ترین نیاز سازمان فردا ، مهارت های ارتباطی است . دیگر مشتریان دنبال این نیستند که ما قسمتی از مشکل آنها را رفع کنیم ، بلکه از ما انتظار دارند که مسائل و مشکلات آنها را یکپارچه ببینیم و راه حل جامع برای آنها پیدا کنیم . بزرگترین سد در برابر تحول و بزرگترین مانع در مسیر موفقیت هر سازمان در درون همان سازمان قرار دارد برای دگرگون کردن هر سازمان اول باید از رفتارها شروع کرد و به خصوص ایجاد رفتار سر مشق در مدیران بسیار پر اهمیت است . نمونه واقعی سازمان پیشگام قرن بیست و یکم هنوز به وجود نیامده است .

اسلاید ۱۲: ۹۱/۱۱/۲۹۱۲سازمان و مدیریت شبدری (Shamrock Organization and Management) شبدر نشان ملی ایرلند و گیاه کوچکی است که به هر یک از ساقه هایش سه برگ چسبیده است. چالز هندی(Handy) آن را به گونه ای نمادین به کار می گیرد تا این نکته را روشن سازد که سازمان امروزی از سه گروه تشکیل شده است. گروه هایی که انتظارات متفاوت داشته و شیوه مدیریت بر آنها نیز متفاوت بوده: نخستین برگ شبدر: نشان دهنده کارکنان اصلی است که آنها را هسته متخصص می نامند. (افراد صاحب صلاحیت، متخصصان، تکنسین ها و مدیران در این گروه قرار دارند( برگ دوم شبدر: افراد بیرون سازمان هستند. که مدیریت برای کارهای خسته کننده از نیروی بیرونی استفاده می کند. (پیمانکاران و … جزو این گرو قرار دارند( برگ سوم شبدر: نیروی کار انعطاف پذیر یا کلیه کارگران پاره وقت و موقتی را شامل می شود. این گروه تعهد گروه هسته ای را ندارند

اسلاید ۱۳: ۹۱/۱۱/۲۹۱۳مدیریت مهرورز(Endearment Management) یکی از استعاره های هزاره سوم می باشد که واژه هایی نظیر عشق، علاقه، محبت، شادی، احساس، تعهد و احترام در آن مورد توجه قرار می گیرد. فلسفه مدیریت مهرورز برگرفته از روابط احساسی و محبت آمیز میان مادر و فرزند گرفته شده است. و مدیر مهرورز در مرحله ای از رشد شرکت، کارمندان و مشتریان را بسیار مورد توجه و محبت قرار می دهد تا آنجا که بدینوسیله در آنها احساس تعهد اخلاقی، محبت و احترام درونی نسبت به مدیر و شرکت ایجاد می نماید. استعاره مدیریت مهرورز به عنوان ابزار قدرتمندی جهت دستیابی به اهداف عالی سازمان و مسئولیت های اجتماعی در اختیار مدیران امروزی قرار گرفته است تا در محیط رقابتی با پرورش کارمندان اشتیاق، متعهد و وفادار و برخورداری از مشتریان علاقمند به موفقیت ماندگار نایل شوند. مدیر مهرورز با در نظر گرفتن نیازهای احساسی و رفتاری پرسنل و فرآگیران آنها را به خود باوری و احساس ارزشمند بودن می رساند

اسلاید ۱۴

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.