پاورپوینت کامل آشنایی با شرکت های دانش بنیان ۵۸ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل آشنایی با شرکت های دانش بنیان ۵۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۵۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آشنایی با شرکت های دانش بنیان ۵۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل آشنایی با شرکت های دانش بنیان ۵۸ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴:

اسلاید ۵: یکی از بهترین مظاهر و موثرترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی، شرکتهای دانش‌بنیان است که می‌تواند اقتصاد مقاومتی را پایدارتر کنند.اگر شرکتهای دانش‌بنیان جدی گرفته شوند و از توسعه کمی و کیفی آنها حمایت شود، بواسطه ثروت‌آفرینی از طریق علم، اقتصاد کشور به شکوفایی حقیقی خواهد رسید.باید با ایجاد زمینه‌های لازم و هموارکردن مسیر، نخبگان و زبدگان و اهل علم و صاحبان سرمایه را به تشکیل شرکتهای دانش‌بنیان تشویق کرد.

اسلاید ۶: در زمینه اقتصاد، تکیه بر پیشرفت علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، قطعاً از فروش نفت و خام‌فروشی‌ها بسیار پرسودتر خواهد بود.یکی از موضوعات مهم در حرکت علمی کشور، تکمیل زنجیره علم و فناوری است. این زنجیره از ایده و فکر شروع می شود و سپس به علم و فناوری می‌رسد و در نهایت به تولید و بازار منتهی می شود.مراکز تحقیقاتى، پارکهاى علمى – فناورى دانشگاههاى ما در بخشهاى مختلف، در حال جوششند؛ این باید متوقّف نشود.

اسلاید ۷: حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان ودارای فناوری سند چشم انداز ۲۰ ساله، برنامه توسعه، قانون مجلس، نقشه جامع علمی کشور، نقشه جامع علمی سلامت، قانون بودجه ایران کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش درجهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل . تبدیل ایران به یک جامعه دانایی محور

اسلاید ۸: عصرکشاورزی: مزیت اقتصادی از زمین معدن ابسیر تطور نظامهای اقتصادی در جهانعصر دانش و اطلاعات: منابع انسانی+ماشین الات+دانش+ سازمان و کارخانهمزیت پایدارعصر صنعت: استفاده از منابع، نیروی کار و کارخانه عصر فناوری (افزایش نقش دانش و اطلاعات در توسعه کشورها)مدیریت فناوری

اسلاید ۹: روند تکامل عصر اطلاعات

اسلاید ۱۰: آقای پیتر دراکر :Knowledge is power, which is why people who had it in the past tried to make a secret it! دانش قدرت است،چرا در گذشته انسان هایی که آن را داشتند تلاش می کردند تا آن را محرمانه نگه دارند؟!In post world , power comes from knowledge transmitting to make it productive , not from hiding it!در دنیای مدرن قدرت برای بهره وری از مسیر انتقال دانش فعال می شود !نه از طریق پنهان نگه داشتن آن (Ref: K. D. COMPANY BOOK_CHAPTER ONE_P3)Knowledge management is not power knowledge sharing is power

اسلاید ۱۱: امروزه توسعه مبتنی بر دانایی جایگزین توسعه مبتنی بر مواد اولیه و توسعه بر سرمایه شده است.کشورها به سمت اقتصاد مبتنی بر دانایی یا همان اقتصاد دانش محور در حال حرکت هستند. به عقیده برخی از دانشمندان دیدگاه آینده محوری است که در آن جذب منابع انسانی، جذب دانایی و جذب فناوری اهمیت دارد.اقتصاد دانش محوردانایی چیست؟دانایی ترکیبی از تجربیات، ارزشها، اطلاعات موجود و نگرش کارشناسی نظام یافته است.دانایی خاص افراد نیست و سازمان ها هم دارای ذخایری از دانایی هستند.اطلاعات و دانایی، منابع تولید دانایی هستند و بر خلاف بسیاری از منابع (مواد اولیه، منابع مالی، منابع انسانی و …) هنگام مصرف مستهلک نمی شوند، بلکه با مصرف ، بیشتر رشد می کنند.

اسلاید ۱۲: اقتصاد دانایی محور چه نوع اقتصادی است؟در این اقتصاد، ارزش افزوده صرفا ناشی از تولید کالاهای مصرفی نیست، بلکه ابزارهای تولید نیز اهمیت خود را از دست داده و ارزش ثانویه پیدا کرده اند.در این اقتصاد مهمترین عامل، تولید نیروی کار و سرمایه نمی باشد، بلکه دانایی و فناوری است.در اقتصاد دانایی، دانایی به کالا تبدیل شده و به فروش می رسد.اقتصاد دانایی، اقتصاد کمیابی منابع نیست، بلکه اقتصاد فراوانی منابع است.تولید ثروت در این بازار مبتنی بر تولید، توزیع، مصرف دانایی یا همان اطلاعات استکشورهایی که به عنوان رهبران فناوری معرفی می شوند بیشترین بهره برداری را از دانایی به عمل آورده و نه تنها آن را تولید کرده و در اقتصاد به مصرف می رسانند بلکه در صادرات آن نقش اصلی را ایفا می کنند.اقتصاد دانایی اقتصاد بدون وزن است. بجای کارخانجات بزرگ ، مدارهای کوچک فکرها و ایده ها قرار گرفته اند.اقتصاد دانش محور

اسلاید ۱۳: اقتصاد دانش محورنشانگرهای اقتصادی داناییجواز امتیاز علمی (پتنت) داده شده به افراددرآمد حاصل از حق امتیاز ها و مجوزهای علمی به ازای دلار برای هر یک هزار نفربهره گیران از اینترنت در هر هزار نفرسهم صادرات فناوری عالی از کل صادرات صنعتیچه عواملی دانایی را افزایش می دهدسرمایه انسانیفناوری ارتباطات و اطلاعاتشکل گیری فرایند نوآوریسرعت عمل در نوآوریتبدیل هر چه سریعتر ایده به محصول و خدماتنه تنها عرضه آن در سطح محلی یا منطقه ای بلکه در سطح جهانیصنایع فناوری عالی به صنایعی گفته می شود که بیش از ۴ درصد از گردش مالی خود را صرف تحقیق و توسعه می کنند (فناوری ارتباطات، دارو سازی و..صنایع فناوری متوسط به صنایعی گفته می شود که بیش از ۱ تا ۴ درصد از گردش مالی خود را صرف تحقیق و توسعه می کنند (خودرو، شیمیایی و ..

اسلاید ۱۴:

اسلاید ۱۵: انکوباتور Incubator چیست؟محظه ای شیشه ای که بچه های نارس به هنگام تولد برای مدت کوتاهی برای کسب تطابق با محیط طبیعی در آن نگهداری می شوند.خصوصیات انکوباتورهای پزشکی:صفر و یک بودنزمان کوتاهحفظ استقلال بچهحمایتهای نوریحمایتهای دماییحمایتهای داروییمرکز رشد ترجمه فارسی انکوباتور است و در زبان انگلیسی از واژه انکوباتور برای مفاهیم تجاری استفاده شده است که این واژه برگرفته از انکوباتورهای پزشکی می باشد.Incubator center

اسلاید ۱۶: ورودی و خروجی مراکز رشدچیست؟ ورودی: اشخاص حقیقی یا حقوقی دارای ایدهخروجی: اشخاص حقوقی دارای ایده به محصول یا خدمات رسیده قابل عرضه در بازار (تاجر) مراکز رشدفارغ التحصیلان و کارآفرینان بدون سرمایه بدون شناخت بازارهای بالا دستو پایین دست تاجر با سرمایه مناسب آشنا با روش انجام کار مسلط به بازارهای بالادست و پایین دست

اسلاید ۱۷: بلوغتوسعهرشدمعرفی به بازارنمونه اولیهآغازمراحل رشد ایده و منابع مالی آندوره پیش رشد:دوره­ای حداکثر ۶ ماهه است که در آن به افراد و یا گروه­های مستعدی که دارای ایده­ های نوآورانه صنعتی هستند، مشاوره و آموزش­های لازم برای آشنایی با بازار، شناسایی گروه کاری، تثبیت ایده کاری و ایجاد هویت­های حقوقی مستقل داده می-شود. در صورت موفقیت در این دوره و کسب هویت مستقل حقوقی، واحدهای نوپا میتوانند متقاضی اسکان رسمی در مرکز رشد شوند. زمان این دوره با تصویب مدیر مرکز تا ۹ ماه قابل افزایش است .

اسلاید ۱۸: در مرکز رشد چه خدماتی ارائه می شود؟ خدمات پشتیبانی (خدمات اسکان ، دسترسی به تلفن و دورنگار، مبلمان اولیه فضاها، کارپردازی و خدمات دبیرخانه‌ای، امکان استفاده از اتاق‌های کنفرانس، تجهیزات سمعی و بصری و دستگاه‌های فتوکپی و تکثیر ) خدمات اطلاع‌رسانی (دسترسی به اینترنت، دسترسی به کتابخانه و مراکز اطلاع رسانی و نرم‌افزارهای رایانه‌ای)

اسلاید ۱۹: خدمات مشاوره‌ای و آموزشی (مشاوره‌های مدیریتی، مالی و بازرگانی، خدمات حسابداری و حقوقی، برگزاری سمینار و یا کارگاه های آموزشی مورد نیاز برای شرکت های تازه تاسیس)خدمات پشتیبانی فنی (ارائه خدمات فنی و مهندسی، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی)خدمات مالی و اعتباری (امکان استفاده از اعتبارات خدماتی و تحقیقاتی، کمک به دسترسی به منابع مالی و جذب سرمایه‌گذاران، تسهیل در جذب طرحها و پروژه‌های تحقیقاتی)

اسلاید ۲۰: فرصت ها و ظرفیت های موجود

اسلاید ۲۱: اهم دستاوردهای مورد انتظار از فعالیتهای پارک ها و مراکز رشد علم و فنّاوری – گسترش واحدهای تحقیقاتی و شرکت های خدمات مهندسی و تکمیل چرخه تحقیقات – توسعه فرهنگ کارآفرینی و ایجاد اشتغال مولد برای فارغ التحصیلان جوان – کاربردی کردن و تجاری سازی نتایج تحقیقات – نوسازی صنایع موجود از رهگذر جذب و انتقال فنّاوری – جذب و حفظ نخبگان علمی کشور در طرح های تحقیقاتی و تولیدی با کیفیت بالا (فنّاوری برتر)

اسلاید ۲۲:

اسلاید ۲۳: فرایند پذیرش

اسلاید ۲۴: وجود ایده فناورانه دارای توجیه اقتصادیاعضای هسته حداقل ۲ نفر با مدرک مرتبط در زمینه کاری هستهوجود حداقل یک نفر کارشناس خبره یا هیات علمیاعضای هسته می بایست در صدد تشکیل شرکت حقوقی باشند.شرایط عمومی پذیرش در مرکز رشد واحدهای فناوری

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.