پاورپوینت کامل اخلاق حرفه ای کارگزاری اسلامی ۷۸ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل اخلاق حرفه ای کارگزاری اسلامی ۷۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۷۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل اخلاق حرفه ای کارگزاری اسلامی ۷۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل اخلاق حرفه ای کارگزاری اسلامی ۷۸ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: فصل اول: اخلاق اخلاق حرفه ای واخلاق اداریفصل دوم: جایگاه کار در اسلامفصل سوم: ارزشها ومسئولیتهای اخلاقی مدیران وکارمندانفصل چهارم: صفات اخلاقی کارمندانفصل پنجم: رعایت اخلاق حرفه ای در نظام اداری وارتباط آن با بهره وریفهرست مطالب

اسلاید ۵: فصل اول: اخلاق اخلاق حرفه ای واخلاق اداری معنی لغوی اخلاق:در فرهنگ معین اخلاق به معنی خلق و خوی ها، طبیعت باطنی، سرشت درونی معنی شده است.اخلاق جمع خُلْق و خُلُق می باشداین دو واژه در اصل به یک ریشه باز می گردد .. خُلُق به معنای هیات و شکل و صورتی است که انسان با چشم می بیند .و ُخلْق به معنای قوا و سجایا و صفات درونی است که با چشم دل دیده می شود. ملکه‏اى است پایدار در نفس آدمى که سبب مى‏شود، کارها به آسانى انجام پذیرد بدون نیاز به اندیشه و نگرش .آنچه در این مجموعه مبنای مباحث اخلاق حرفه ای قرار میگیرد تعریف زیر است:الگوی رفتار ارتباطی درون شخصی وبرون شخصی مبتنی بر رعایت حقوق طرف ارتباط

اسلاید ۶: اخلاق در آموزه های دین مبین اسلاماخلاق از دیدگاه قراناخلاق از دیدگاه احادیثاخلاق از در کلام امام خمینی(ره)

اسلاید ۷: مفهوم اخلاق حرفه ایدر ابتدا مفهوم اخلاق حرفه ای به معنای اخلاق کار واخلاق مشاغل به کار میرفت. در حالیکه امروز تعاریف مختلفی از اخلاق حرفه ای ارائه کرده اند:- اخلاق حرفه ای یکی از شعبه های جدید اخلاق است که میکوشدبه مسائل اخلاقی حرفه های گوناگون پاسخ داده وبرای آن اصولی خاص متصور شود.- اخلاق حرفه ای به مسائل وپرسشهای اخلاقی واصول وارزشهای اخلاقی یک نظام حرفه ای میپردازد.و…..

اسلاید ۸: هوش اخلاقیتوانایی درک درست از خلاف، داشتن اعتقادات اخلاقی قوی و عمل به آنهاست. اصول هوش اخلاقی در مدیریت لنینک وکیل هوش اخلاقی را توانایی تشخیص درست از اشتباه می دانند که با اصول جهانی سازگار است. به نظر آنان چهار اصل هوش اخلاقی، بدین‌گونه برای موفقیت مداوم سازمانی و شخصی ضروری است:درستکاری: یعنی ایجاد هماهنگی بین آنچه که به آن باور داریم و آنچه که به آن عمل می کنیم. انجام آنچه که می دانیم درست است وگفتن حرف راست در تمام زمانها. کسی که هوش اخلاقی بالایی دارد، به شیوه ای که با اصول و عقایدش سازگار باشد، عمل می کند.مسئولیت‌پذیری: کسی که هوش اخلاقی بالایی دارد، مسئولیت اعمال و پیامدهای آن اعمال، همچنین اشتباهات و شکست های خود را نیز می پذیرد.دلسوزی: توجه به دیگران که دارای تاثیر متقابل است. اگر نسبت به دیگران مهربان ودلسوز بودیم، آنان نیز در زمان نیاز با ما همدردی می کنند و مهربان خواهند بود.بخشش: آگاهی از عیوب خود وتحمل اشتباهات دیگران (Lennick & Kiel, 2005

اسلاید ۹: در تعریف اخلاق حرفه ای به موارد زیر اشاره شده است:۱- اخلاق حرفه ای رفتار متداول در بین اهل یک حرفه است.۲- اخلاق حرفه ای مدیریت رفتار وکردار آدمی هنگام انجام یک حرفه است.۳- اخلاق حرفه ای رشته ای از دانش اخلاق است که روابط شغلی را مطالعه میکند.۴- اخلاق حرفه ای عبارت است از مجموعه قوانین که از ماهیت حرفه وشغل به دست میآید.- اخلاقیات ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با ارزشها دارند و به عنوان ابزاری نگریسته می‌شوند که ارزشها را به عمل تبدیل می‌کنند. اخلاق، یعنی رعایت اصول معنوی و ارزشهایی که بر رفتار شخص یا گروه حاکم است، مبنی بر اینکه درست چیست و نادرست کدام است؟ (دفت، ۱۳۷۴: ۶۳۸). – اخلاق کار(Business Ethics) به معنی شناخت درست از نادرست در محیط کار و آنگاه انجام درست و ترک نادرست است.

اسلاید ۱۰: ویژگیهای اخلاق حرفه ایویژگیهای اخلاق حرفه ای در مفهوم امروزی آن عبارتند از :دارای هویت علم ودانش بودن- داشتن نقش کاربردی- ارائه صبغه حرفه ای- بومی ووابسته بودن به فرهنگ- وابستگی به یک نظام اخلاقی- ارائه دانش انسانی- دارای زبان روشن انگیزشی- ارائه رویکرد میان رشته ای. ویژگیهای افراد دارای اخلاق حرفه ای:۱- مسئولیت پذیری ۲- برتری جوئی ورقابت طلبی۳- صادق بودن ۴- احترام به دیگران۵- عدالت وانصاف ۶- همدردی با دیگران۷- وفاداری ۸- رعایت واحترام نسبت به ارزشها وهنجارهای اجتماعی (گاندی چند چیز را به‌‍‌عنوان گناهان بزرگ برشمرده است، که چهارتایش اینها است: عشق بدون ایثار، لذت، بی‌وجدان، سیاست بدون اصول، تجارت، بی‌اخلاق. )

اسلاید ۱۱: آرمان اخلاق حرفه ای۱- ارائه ملاک نهایی ارزشها۲- ترسیم جدول فضائل ورذائل۳- تحلیل مسائل عینی . موردی ومبتلابه در حوزه اخلاق.۴- تبیین معضلات اخلاقی در حوزه فعالیتهای حرفه ای.۵- حل تعارضات اخلاقی.۶- عطف توجه به زمینه های پیشگیری پیش ازدرمان.۷- ارائه فرایند تغییر وتصحیح رفتار۸- تهذیب نفس وتعالی شخصیت.۹- ارائه اسوه های اخلاقی.

اسلاید ۱۲: مشکلاات وموانع اخلاق حرفه ای۱- ارزش مداری به جای مساله محوری.۲- غفلت از عوامل اثر گذار بر اخلاق حرفه ای.“جنبه فردی جنبه سازمانی جنبه محیطی“۳- تحویلی نگری :(تحویلی‌نگری تحلیل پدیدارها یا مفاهیم به یکی از زیر مجموعه‌هایشان است.) الف: تحویل اخلاق حرفه ای به قانون مقررات وآیین نامه ها ب: تحویل مسئولیتهای اخلاقی در حرفه به مسئولیتهای حرفه ای ج: تحویل اخلاق حرفه ای به هنجارهای رایج در مشاغل د: تحویل اخلاق حرفه ای به مسئولیتهای اخلاقی منابع انسانی ه: : تحویل منشور اخلاق سازمان به عهدنامه اخلاقی حرفه ها

اسلاید ۱۳: فاکتورهای اثرگذار بر رفتار اخلاقی۱- سطح کلان: فرهنگ – محیط سیاسی- اقتصاد- مذهب – فناوری – قانون۲- سطح میانی: رقابت- نظام پاداش- اصول رفتاری- خصوصیات شغلی- فرهنگ سازمانی- اهداف سازمانی- رفتار مدیر – جو سازمانی- اختیار سمت- ارزیابی عملکرد- افراد مرجع.۳- سطح خرد: نگرش – قصد – قدرت نفس- مرکز کنترل- وابستگی میدانی- تاثیر والدین- سطح توسعه اخلاقی- باورها.

اسلاید ۱۴: وظایف مدیران در اخلاقی کردن سازمانالف- ارزشیابی عملکردهای اخلاقی کارکنانب- اخلاق کردن اهداف سازمانج- اشاعه ارزشها ومسائل اخلاقی در سازماند- اخلاق ورزی در زندگی شخصیه- اهمیت دادن به اخلاق حرفه ای در شغلو- برخورد عقلانی وروشمند در مواجهه بامشکلات اخلاقی پیش آمده در سازمان واقدام برای برطرف کردن آنهاز- عنایت خاص به آموزش اخلاق حرفه ایح- تهیه وتدوین منشور اخلاقی مربوط به سازمان با مشارکت همه اعضای سازمان

اسلاید ۱۵: فرهنگ سازمانی چیست؟فرهنگ سازمانی به نظامی از معانی مشترک اطلاق میشودکه اعضای یک سازمان بدانها باور دارند واین سازمان را از سازمانهای دیگر متمایز میکند. تحقیقات نشان میدهدکه در مجموع هفت ویژگی اصلی جوهره فرهنگ یک سازمان را به نمایش میگذارد:- نوآوری وریسک پذیری- توجه به جزعیات – نتیجه گرایی- مردم گرایی- تیم گرایی- رقابتی وسخت کوشی- ثبات

اسلاید ۱۶: ایجاد یک فرهنگ اخقی سازمانی مدیریت برا ی به وجود آوردن یک فرهنگ اخقی چه میتواند انجام دهد؟ ما ترکیبی از روش های زیر را پیشنهاد میکنیم: یک سرمشق نمایان و در چشم همگان باشید. انتظارات اخقی خود را به دیگران منتقل کنید.آموزش اخقی بدهید. آشکارا اعمال اخقی را پاداش دهید و اعمال غیراخقی را مجازات کنید.سازوکارهای حما یتی فراهم کنید

اسلاید ۱۷: فصل دوم: جایگاه کار در اسلام مفهوم کار وفرهنگ کار: از نظر لغوی : به معنای فعل وعمل وکردار انسان است ودر اصطلاح فعالیتی است نسبتا دائمی که به تولید کالا یا خدمت می انجامد وبه آن دستمزد تعلق میگیرد.به تعبیری دیگر کار عبارت است از ” مجموعه عملیاتی که انسان با استفاده از مغز دستها ابزار وماشینها برای استفاده عملی از ماده روی آن انجام میدهد واین اعمال نیز روی انسان متقابلا اثر میگذارد واورا تغییر میدهد بنا براین کار دارای سه خصوصیت است : مبتنی بر فعالیت فکری وبدنی است – از طریق کار کالا یا خدمتی تولید میشود- در قبال انجام کار دستمزدی پرداخت میشود.

اسلاید ۱۸: عوامل مؤثر برارتقای فرهنگ کار۱- فرهنگ محیط کار مطلوب۲- نقش نخبگان وسخت کوشی در ارتقای فرهنگ کار۳- نقش تشکلهای صنفی در ارتقای فرهنگ کار۴- نقش خانواده در ارتقای فرهنگ کار۵- نقش مدیریت در ارتقای فرهنگ کار۶- نقش انگیزه در ارتقای فرهنگ کار

اسلاید ۱۹: اهمیت کار در سیره پیامبراندر سیره انبیا کار مساوی ارزش وجودی انسان است .پیامبر اسلام در گفتاری حکیمانه به شدت افراد بیکار وتنبل وبی حال رانکوهش وآنان را سرزنش کرده است ومیفرمایند: (ازرحمت خدا دور است کسی که بار زندگی خود را به گردن دیگران بیندازد ملعون است ملعون است کسی که اعضای خانواده اش را (در اثر ندادن نفقه)تباه کند.)

اسلاید ۲۰: معیارهای کار شایسته از نظر اسلامالف- کار وکوشش برای رضای خداوند ودر انجام کارخدا را در نظر داشتن.ب- کار بر اساس معیارهای کسب حلال باشد. دیدگاه اسلام در مورد کار:۱- کار به عنوان عنصری از تقوا پیشگی.۲- کار به عنوان عامل رشد وپایداری خانواده.۳- کار به عنوان عامل فزاینده عزت نفس.

اسلاید ۲۱: اثرات ونتایج کار ازدیدگاه اسلام– زمینه رستگاری.– تامین مخارج زندگی.– وسیله ارتباط سالم.– آرامش روح ووجدان.– بیدار نمودن روحیه خلاقیت.– تثبیت موقعیت اجتماعی.– جلوگیری از مفاسد.

اسلاید ۲۲: وظایف کارمند در ارتباط با دیگرانالف- وظایف کارمند نسبت به خود.(مراقبت ومحاسبه نفس )ب- وظایف کارمند در برابر همکاران: (صمیمیت-مشورت – احساس تعهد – پرهیز از حسادت)ج- وظایف کارمند نسبت به زیر دست:( الگو بودن- تقسیم کار مناسب- انتقاد پذیری- پرهیز از تبعیض- تغافل- ایجاد نظم- ارتقای سطع علمی وآگاهی) د- وظایف کارمند در مقابل مردم:(برخوردکریمانه- فروتنی- گره گشایی- مدارا)

اسلاید ۲۳: شهروند مداری وتکریم ارباب رجوعالف- ضرورت واهمیت توجه به رضایتمندی مراجعان در سازمانهای امروزی.ب- مفهوم مشتری ومراجعان وتفاوت بین آنها.ج- مفهوم مشتری گرایی وتفاوت آن با شهروند گرایی: — مشتری مداری ( انتخاب بازار- حداکثر فروش – روابط قاردادی ومبتنی بر نظریه بازار – بازاریابی – افزایش هزینه مشتری) — شهروندمداری (محق دانستن وشایستگی – حداکثر مشارکت مردمی – پاسخگویی برای استفاده از منابع جامعه – بهینه کردن وحد اقل کردن هزینه های مردم.)

اسلاید ۲۴: تعریف ومفهوم رضایتمندی مراجعان(مشتری)رضایتمندی مراجعان یکی از معیارهای جدید سنج

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.