پاورپوینت کامل آشنایی با مفهوم سازمان ۶۶ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل آشنایی با مفهوم سازمان ۶۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۶۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آشنایی با مفهوم سازمان ۶۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل آشنایی با مفهوم سازمان ۶۶ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: سازمان* سازمان عبارت از یک رشته روابط منظم و عقلائی بین افرادیکه وظایف پیچیده و متعددی را انجام می‌دهند، و کثرت تعداد آنان بقدری است که نمی‌توانند با هم در تماس نزدیک باشند،و به منظور تأمین هدف‌های مشترک خاصی برقرار می‌گردند

اسلاید ۵: عناصر تشکیل دهنده سازمان برای تشکیل هر سازمان سه عمل صورت می‌گیرد:۱- تقسیم کار۲- اختیار و مسئولیت۳- روابط

اسلاید ۶: ۱-تقسیم کار کتاب مشهور آدام اسمیت Adam Smith به نام ثروت ملل، با یک عبارت بسیار مشهور درباره تخصصی کردن کارها در یک کارخانه تولید سنجاق، شروع می‌شود

اسلاید ۷: چرا تقسیم کار موجب افزایش بهره‌وری می‌شود؟(مزایا) ساده شدن کارتنوع شغلسریع شدن کارکاهش هزینه آموزشکاهش درجه اتکای سازمان به افرادکاهش حر کات بی فایدهافزایش محصول

اسلاید ۸: معایب تقسیم کاربر آورده نشدن احتیاجات روانیکاهش امنیت شغلی

اسلاید ۹: مبانی تقسیم کار و طبقه‌بندی وظایف الف) تقسیم کار بر مبنای هدف فعالیت Purposeبر مبنای این اصل باید سازمان به تعداد هدف‌ها و فعالیت‌ها دارای قسمت و یارده باشد

اسلاید ۱۰: مبانی تقسیم کار و طبقه‌بندی وظایفب) تقسیم کار بر مبنای نوع فعالیت Function این اصل پیشنهاد می‌نماید که کلیه فعالیت‌هایی که به یک نوع تخصص و اطلاعات احتیاج دارد ،در یک گروه متمرکز شود ج) تقسیم کار بر مبنای مشتری Clienteleد) تقسیم کار بر مبنای منطقه جغرافیاییPlace

اسلاید ۱۱: ۲- اختیار و مسئولیتتحلیل وبر، سازمان اداری یا بوروکراسی Bureaucracy بر پایه اصول زیر قرار هر سازمانی به حکم قانون ایجاد می‌گردد.اختیارات اداری ناشی از مقام است و صلاحیت و حدود اختیارات هر مقام را قوانین موضوعه و مقررات اداری تعیین می‌کند.

اسلاید ۱۲: تحلیل وبرسازمان اداری براساس سلسله مراتب رسمی قرار دارد و مادون قانوناً ملزم به رعایت دستورهای مافوق است.دستورات اعم از دستورهای کلی به صورت بخشنامه یا دستورهای انفرادی باید کتبی و جامع باشد، تا هر کارمندی وظایف خود را به طور صریح و روشن بداند، و مجال تعبیر و تفسیری در بین نباشد.

اسلاید ۱۳: تحلیل وبرمجموعه بخشنامه‌ها و دستورهای اداری به منزله قوانینی است که بر دستگاه حکومت می‌نماید.اداره تشکیل می‌شود از افرادی که در سازمان به طور ثابت کار می‌کنند به ضمیمه لوازم کار و دستورات و مقررات اداری

اسلاید ۱۴: تفویض اختیارDeligation Authority اختیار: حق تصمیم‌گیری، حق هدایت کار دیگران، و حق صدور دستور است.اختیار رسمی: قدرت و حق قانونی و اداری موجود در شغل که شاغل به اعتبار آن اجازه نفوذ در دیگران را پیدا می‌کند.

اسلاید ۱۵: اختیار غیررسمیاختیار غیررسمی: توانایی نفوذ در دیگران برای انجام کار الزاماً با شکل رسمی اختیار همراه نمی‌باشد. در این وضعیت شخصی که دارای اختیارات غیررسمی است، دارای توانایی نفوذ در دیگران بوده و بدون اینکه اختیار غیررسمی از طریق مقام یا مراجع قانونی سازمان به او تفویض شده باشد

اسلاید ۱۶: تعریف تفویض اختیارتعریف تفویض اختیار: مدیر قسمتی از اختیارات خود را به مسئولین انتقال می‌دهد. بدین معنی که مدیر قسمتی از اختیارات خود را به معاونین انتقال می‌دهد. به همین ترتیب معاونین قسمتی از اختیارات خویش را به رؤسای ادارات تفویض می‌کنند و رؤسای ادارات نیز برخی از اختیارات خود را به رؤسای دوائر و شعبه‌های سازمان واگذار می‌نمایند.

اسلاید ۱۷: مراحل تفویض اختیارواگذاری وظایف Duty از طرف رئیس به مرئوسین بلاواسطهاعطای اجازه و حق تصمیم‌گیری (اختیار) به منظور انجام تعهدات، استفاده از منابع مالی و انسانی و سایر اقداماتی که برای اجرای وظایف محوله لازم است.تعیین مسئولیت Obligationمرئوسین در مقابل رئیس برای حسن انجام وظایف محوله برحسب معیار و موازینی که قبلاً انتخاب شده است.

اسلاید ۱۸: اصول تفویض اختیار۱- تفویض اختیار نسبت به قسمتی از اختیارات ممکن است، نه نسبت به تمام آن. ۲- انتقال اختیارات مسئولیت تفویض کننده را سلب نمی‌نماید؛ و صاحب اختیار اصلی برای انجام وظایف محوله در مقابل مافوق خود مسئول است،و با تفویض قسمتی از اختیارات خود به مرئوسین مسئولیت وی زایل نمی‌گردد.

اسلاید ۱۹: اصول تفویض اختیار

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.