پاورپوینت کامل آشنایی با اصول و معیارهای مدل تعالی سازمانی ۱۰۴ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل آشنایی با اصول و معیارهای مدل تعالی سازمانی ۱۰۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۰۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آشنایی با اصول و معیارهای مدل تعالی سازمانی ۱۰۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل آشنایی با اصول و معیارهای مدل تعالی سازمانی ۱۰۴ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: مدیریت کیفیت جامع (TQM) را میتوان بعنوان یک رویکرد مدیریتی که بطور مداوم در حال تکامل است تعریف نمود که شامل ارزشها (Values)، تکنیک‌ها(Techniques)، متدولوژی‌ها (Methodologies) و ابزارهائی (Tools) است که هدف از آنها سودآوری سازمان ازطریق افزایش رضایت مشتریان داخلی و خارجی با کاهش منابع مورد نیاز است.تعریف مدیریت کیفیت جامع (TQM)

اسلاید ۵: تامین کنندگانمشتریانرهبریکارکنانفرآیندهاPMPMPMPMPMPMمحیط بیرونی چارچوب مفاهیم ۶ گانه در محیطTQM

اسلاید ۶: استفاده از اجزاء TQMبکارگیری نظرات خبرگانالگو برداری از تجارب موفق مدیریت کیفیت جامع ژاپنیاستفاده از جوایز کیفیت و مدلهای تعالی روش‌های جاری سازی TQM

اسلاید ۷: در آینده دو نوع شرکت وجود خواهد داشت آنهائی که کیفیت فراگیر را اجراء کرده‌اند .و آنهائی که از دور خارج شده‌اند شما مجبور به اجراء مدیریت کیفیت فراگیر نیستید زیرا بقاء اجباری نیست. ادوارد دمینگ

اسلاید ۸:

اسلاید ۹: عبارت است از چارچوبی برای ارزیابی عملکرد که از طرف یک گروه، موسسه، کشور، سازمان محلی یا بین‌المللی برای مقایسه ، انتخاب و ارتقای عملکرد سازمانها و شرکت‌ها طراحی و توسعه می یابد. Business Excellence Models

اسلاید ۱۰: بانک‌هاسهام دارانسازمان بورسمدیران جد یدشرکتهای سرمایه گذاریمسابقات ملیکاربران مدل‌های سرآمدی

اسلاید ۱۱:

اسلاید ۱۲: جایزه دمینگجایزه کیفیت اروپاجایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریجمشهورترین جوایز کیفیت

اسلاید ۱۳: جایزه دمینگ در سال ۱۹۵۱ به پیشنهاد آقای کنچی کویاناگی (Kenchi Koyanagi) ، توسط اتحادیه مهندسین و دانشمندان ژاپنی (JUSE) به یادبود خدمات برجسته دکتر دمینگ ایجاد شده است. جایزه کیفیت دمینگ

اسلاید ۱۴: Deming Quality AwardPolicies Organization Information Standardization Human ResourcesQuality AssuranceMaintenance Improvement Effects Future plan

اسلاید ۱۵: جایزه دمینگ برای افراد حقیقی (Individuals) به افرادی اهدا میشود که مطالعات جامع و نقش مهمی در گسترش و پیاده سازی موفق TQM با استفاده از روشهای آماری داشته اند.جایزه کاربردی دمینگ (Application) به شرکتهای اهدا میشود که در پیاده سازی و استفاده از TQM به نتایج درخشانی رسیده اند و از این طریق بهبود های مهم و قابل توجهی در عملکرد خود ایجاد کرده اند.جایزه کنترل کیفیت برای کارخانجات (Quality Control) به کارخانجاتی اهدا میشود که با بکارگیری مفاهیم و تکنیکهای کنترل کیفیت به موفقیتهای برجسته ای دست یافته اند.انواع جایزه دمینگ

اسلاید ۱۶: این جایزه بعنوان موتور محرکه شرکتهای آمریکایی با بررسی نقاط قوت و ضعف جایزه کیفیت در ژاپن شکل گرفت. آغاز بکار در سال ۱۹۸۷ با امضای قانون شماره ۱۰۷-۱۰۰ توسط رونالد ریگان.جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج امریکا

اسلاید ۱۷: جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج امریکا

اسلاید ۱۸: EuropeanFoundation forQualityManagement

اسلاید ۱۹:

اسلاید ۲۰: جایـزه کیـفیت اروپـا EFQM آغاز بکار در سال ۱۹۹۱ توسط بنیاد مدیریت کیفیت اروپا

اسلاید ۲۱: EFQM یک چارچوب و الگوی خود ارزیابی است که موجب حرکت و هدایت فعالیتهای بهبود مستمر می‌گرددیک استاندارد مدیریت کیفیت نیستیک ابزارممیزی نیستتوجه داشته باشید EFQMمدل EFQM یک رویکرد استقرار مدیریت کیفیت جامع (TQM) است.مدل سرآمدی EFQM چیست ؟

اسلاید ۲۲: ۱۹۸۸- تشکیل بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM) توسط روسای ۱۴ شرکت برجسته اروپایی ۱۹۹۱- شکل‌گیری و معرفی جایزه کیفت اروپا (EQA)1995- شکل‌گیری و معرفی جایزه بخش خدمات عمومی۱۹۹۶- شکل‌گیری و معرفی جایزه واحدهای عملیاتی۱۹۹۶- طراحی مدل سرآمدی برای بنگاه‌های کوچک و متوسط۱۹۹۹- بازنگری اساسی مدل قبلی و معرفی مدل بهبود یافته۲۰۰۱- معرفی ویرایش مدل سرآمدی بنگاه‌های کوچک ومتوسط۲۰۰۳- بازنگری در مدل و معرفی ویرایش جدید۲۰۱۰- بازنگری در مدل و معرفی ویرایش جدیدروزشمار مدل EFQM

اسلاید ۲۳: به منظور نشان دادن تصویری واقعی از کیفیت فعالیت‌های سازمانبه منظور شناسایی و ساماندهی حوزه‌های تمرکز فعالیت‌های بهبودبه منظور تشویق یادگیری از طریق بهینه‌کاوی‌های داخلی و خارجیبه منظور درک محرک‌هایی که موجب نتایج کسب وکار می‌شوندبه منظور ایجاد زبان مشترک درسازمانبه منظور گذر از « یا » به « و » در دستبابی به نتایجبه منظور ایجاد تعادل بین ذینفعان مختلفدلایل استفاده سازمانها از مدل EFQM

اسلاید ۲۴: در بیش از ۲۰۰۰۰ سازمان صنعتی، اقتصادی و خدماتی اروپادر ۶۰% از ۲۵ شرکت بزرگ اروپاییدر ۹ شرکت از ۱۳ شرکت اروپایی که در لیست ۵۰ شرکت برترفایشنال تایمز سال ۲۰۰۱ معرفی شده‌انددرحدود ۲۰۰۰۰ بنگاه کوچک و متوسط اروپا (SME)دربیش از ۵۰۰۰۰ سازمان غیراروپاییEFQM درچه سازمانهای بکار گرفته شده است؟

اسلاید ۲۵: بیش از ۸۰ کشورجهان دارای برنامه جایزه ملی کیفیت هستند !ضرورت جایزه ملی کیـفیت در ایـران

اسلاید ۲۶: جوایز ملی در ایـرانINQAiNPEAِDQA

اسلاید ۲۷: تندیس زرین تندیس سیمین تندیس بلورین تقدیرنامه گواهینامهسطوح موفقیت جوایز ملی ایرانCOMMITTED TOEXCELLENCEEQA FINALISTRECOGNISED FOR EXCELLENCE EQA PRIZE WINNER EQA WINNER

اسلاید ۲۸: معیارهای سنجش و زیر معیارها(Criteria)ارزش‌ها و مفاهیم محوری یا پایه‌ای(Core values and Concepts)مدل امتیازدهی(Scoring Model)چارچوب خود ارزیابی(Self-Assessment Framework) کلیات مدلهای تعالی سازمانی

اسلاید ۲۹: ارزشها و مفاهیم بنیادین سرآمدی و معیارهای ارزیابی مدل EFQM:2010

اسلاید ۳۰: محدوده تغییرات سال ۲۰۱۰اگر مباحث مربوط به مدل تعالی سازمانی را به سه حوزه :مفاهیم بنیادین، معیارهای مدل و منطق ارزیابی رادار تقسیم نماییم تغییرات قابل ذکر در ویرایش ۲۰۱۰ را می توان در این سه حوزه جستجو نمود.

اسلاید ۳۱: Building Partnershipsساختن مشارکتهاLeading with vision,Inspiration & integrityرهبری با دوراندیشی و الهام بخشی و درستیAchieving Balanced Resultsدستیابی به نتایج متوازنTaking Responsibility forA Sustainable Futureمسئولیت پذیری برای آینده پایدارSucceeding through Peopleموفقیت از طریق کارکنانNurturing Creativity & Innovationپرورش خلاقیت و نوآوریManaging by Processesمدیریت بوسیله فرایندهاAdding value for Customersارزش آفرینی برای مشتریانارزشها و مفاهیم بنیادین مدل: ۲۰۱۰ EFQM

اسلاید ۳۲: تغییرات در عناوین مفاهیم بنیادین در یک نگاه

اسلاید ۳۳: دستیابی به نتایج متوازن تعریف سازمان های متعالی ماموریت خود را محقق می سازند و از طریق برنامه ریزی و دستیابی به مجموعه ای متوازن از نتایج که نیازهای کوتاه مدت و بلندمدت ذی نفعان را برآورده کرده و یا در صورت لزوم فراتر می رود، به سوی چشم انداز خود پیش می روند. تغییر کلیدی تمرکز اصلی ایجاد مجموعه ای از نتایج متوازن برای پایش تحقق چشم انداز، مأموریت و استراتژی است بطوری که رهبران را برای تصمیم گیری مؤثر و به موقع توانمند سازد.

اسلاید ۳۴: ارزش افزایی برای مشتریان تعریف سازمان های متعالی می دانند که مشتریان دلیل اصلی وجود سازمان بوده و تلاش می کنند از طریق درک و پیش بینی نیازها و انتظارات آنها برایشان نوآوری و ارزش بیشتری خلق نمایند. تغییر کلیدی تمرکز اصلی در تعریف شفاف ارزش های قابل ارائه توسط سازمان و تبادل آنها با مشتریان است و اینکه مشتریان فعالانه در فرآیندهای طراحی و توسعه محصولات و خدمات مشارکت داده شوند.

اسلاید ۳۵: رهبری با دوراندیشی، الهام بخشی و درستی تعریف سازمان های متعالی رهبرانی دارند که به آینده شکل داده و آنرا محقق می سازند و خود بعنوان الگوی مناسب برای ارزش ها و اخلاقیات، ایفای نقش می کنند. تغییر کلیدی این مفهوم حالا پویاتر است و تمرکز روی توانایی های رهبران برای سازگار نمودن و پاسخ دادن به کلیه ذی نفعان و کسب تعهد آنها است تا از موفقیت مستمر سازمان اطمینان حاصل شود.

اسلاید ۳۶: مدیریت به وسیله فرآیندها تعریف سازمان های متعالی از طریق فرآیندهای ساخت یافته و همسو شده با استراتژی ها و با بهره گیری از تصمیمات مبتنی بر تحلیل واقعیتها بمنظور خلق نتایج متوازن و پایدار مدیریت می شوند. تغییر کلیدی تاکید بر این نکته است که فرآیندها با یک مدیریت پیوسته و با برون رفت از مرزهای کلاسیک سازمان، چگونه برای تحقق استراتژی ها طراحی شده اند.

اسلاید ۳۷: موفقیت از طریق کارکنان تعریف سازمان های متعالی کارکنان خود را ارج می نهند و یک فرهنگ توانمندسازی برای دستیابی متوازن به اهداف فردی و سازمانی ایجاد می کنند. تغییر کلیدی تمرکز اصلی در اینجا ایجاد توازن میان نیازهای استراتژیک سازمان و انتظارات زندگی کارکنان با الهام بخشی جهت جلب تعهد و مشارکت آنها می باشد.

اسلاید ۳۸: پرورش خلاقیت و نوآوری تعریف سازمان های متعالی از طریق نوآوری مستمر و نظام مند بوسیله مدیریت خلاقیت ذینفعان خود، ارزش افزوده و عملکرد مناسب ایجاد می کنند. تغییر کلیدی در این مفهوم، ضرورت توسعه و تعامل همکاری با کلیه شبکه ها و لزوم دخالت دادن تمامی ذی نفعان به عنوان منابع بالقوه خلاقیت و نوآوری مورد توجه قرار می گیرد.

اسلاید ۳۹: ساختن مشارکت ها تعریف سازمان های متعالی ارتباطات مبتنی بر اعتماد را با انواع شرکا جستجو کرده، ایجاد نموده و حفظ می کنند تا از موفقیت دو جانبه اطمینان حاصل نمایند. این مشارکت ها ممکن است با سایرین، از جمله مشتریان، جامعه، تامین کنندگان کلیدی، نهادهای آموزشی و سازمانهای غیر دولتی (NGO) شکل بگیرد. تغییر کلیدی این مفهوم به شرکای خارج از زنجیر تأمین هم تعمیم داده شده است و تأکید شده که مشارکت باید بر مبنای منافع پایدار دو طرفه باشد تا موفقیت حاصل شود.

اسلاید ۴۰: مسئولیت پذیری برای آینده ای پایدار تعریف سازمان های متعالی در درون فرهنگ خود ذهن و اندیشه اخلاقی، ارزش های شفاف و بالاترین استانداردها را برای رفتار سازمانی خود جای داده اند که همه این موارد به آنها این امکان را می دهد تا برای ثبات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی تلاش کنند. تغییر کلیدی تأکید برتعامل و مسئولیت پذیری فعال سازمانها برای کسب وجهه و مدیریت آثارفعالیت های خود بر جامعه ای وسیع تر است.

اسلاید ۴۱: ایجاد یکپارچگی میان مفاهیم بنیادین تعالی و مدل EFQM یکی از هدف های بازبینی مدل تعالی EFQM رسیدن به یکپارچگی کامل مفاهیم بنیادین تعالی و چارچوب مدل بود.در بعضی موارد متن مفاهیم بنیادین به طور کامل در زیر معیارهای مرتبط تکرار شده و در سایر موارد متن مفاهیم بنیادین با مفهوم خاص زیرمعیار تطبیق داده شده است. این موضوع در جدول زیر نشان داده شده است:

اسلاید ۴۲: جدول ارتباط مفاهیم بنیادین تعالی با معیارهای مدلمعیارزیرمعیاردستیابی به نتایج متوازنارزش افزایی برای مشتریانرهبری یا دوراندیشی، الهام بخشی و درستیمدیریت به وسیله فرآیندهاموفقیت از طریق کارکنانپرورش خلاقیت و نوآوریساختن مشارکت هامسئولیت پذیری برای آینده ای پایداری

اسلاید ۴۳: سطوح مختلف تعالی در مفاهیم بنیادین تعالیسطح بلوغ و کمالمیانه راهمرحله آغازینمفهوم بنیادینساز و کار شفافی برای ایجاد توازن میان نیازها و انتظارات ذی نفعان وجود دارد. شاخص های عملکردی متمرکز بر ذی نفعان، پیش برنده بهبود هستند.نیازهای ذی نفعان به روشی ساخت یافته شناسایی شده و میزان تحقق نیازها اندازه گیری شده اند و داده ها کم و بیش استفاده شده اند.گرو های ذی نفعان تعیین شده اند و شاخص عملکرد مرتبط وجود دارد.دستیابی به نتایج متوازن۱محرک های کسب و کار برای رضایت مندی و وفاداری مشتریان و ارزش برند درک و اندازه گیری شده و بر مبنای آن عمل می شود.نیازها و انتظارات مشتریان به اهداف سازمانی مرتبط شده اند . برای وفاداری (Loyalty) مشتری و ارزش برند تحقیق می شود. رضایت مندی مشتری ارزیابی شده است.ارزش افزایی برای مشتریان۲ارزش های مشترک، مدل اخلاقی الگو و یک مقصد مشترک در تمامی سطوح سازمانی به اشتراک گذاشته شده است و کارکنان ترغیب شده اند.سازمان با چشم انداز، ماموریت و ارزش ها همراستا بوده و به آنها اعتقاد دارد.چشم انداز (Vision) و ماموریت (Mission) تعریف و درک شده اند.رهبری با داشتن چشم انداز، الهام بخشی و درستی۳سازمان قابلیت فرایندهای خود را کاملاً درک کرده و از آن برای پیش برد استراتژی استفاده می کند.داده ها و اطلاعات مقایسه ای برای پیشبرد بهبود فرایندها تحلیل و استفاده می شوند.فرایندها برای رسیدن به نتایج مطلوب طراحی شده اند.مدیریت بوسیله فرایندها۴یک فرهنگ مبتنی بر اعتماد و توانمندسازی وجود دارد و تمامی توان بالقوه کارکنان آزاد شده است.توان کارکنان بطور فزاینده تقویت می شود تا برای کارکنان و سازمان منفعت حاصل شود.رویکردهایی برای مشارکت کارکنان وجود دارند و استعدادهای آنها شناسایی شده.موفقیت از طریق کارکنان۵یک رویکرد نظام مند برای نوآوری در تمام سازمان وجود دارد که برای ذی نفعان ارزش متمایز خلق می کند.نوآوری بعنوان یک ضرورت دیده می شود و بطور فزاینده در بعضی جنبه های سازمانی مشهود است.اگرچه برخی اوقات ایده های جدید و نوآوری ها ترغیب می شوند اما رویکردها منظمی برای آن موجود نیست.پرورش خلاقیت و نوآوری۶سازمان و شرکای کلیدی اش به یکدیگر وابسته اند. یک رابطه مبتنی بر اعتماد وجود دارد. برنامه ها و خط مشی ها با هم و بر مبنای دانش مشترک (Shared Knowledge) ایجاد می شوند.روابط با شرکا مبتنی بر اهداف و برنامه های مشترک و راه های موثرتر برای کار کردن با یکدیگر است.فرایندی برای انتخاب و کار کردن با شرکا وجود دارد.توسعه مشارکت ها۷رفتار سازمانی پایدار، بخش اساسی از دلایل وجودی سازمانی بوده و انتظارات اجتماعی اندازه گیری شده و بر مبنای آن عمل می شود.رویکردهای سازمانی بطور مثبت اهداف اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی را پشتیبانی می کنند.قوانین و مقررات درک و رعایت می شوند.مسئولیت پذیری برای آینده پایدار۸

اسلاید ۴۴: رهبری۱۰%کارکنان ۱۰% استراتژی ۱۰% شراکت‌ها و منابع ۱۰% فرآیندهامحصولاتخدمات۱۰%نتایج کارکنان ۱۰% نتایج مشتری ۱۵%نتایج جامعه ۱۰% نتایج کلیدی۱۵%نتایج ۵۰%یادگیری ، خلاقیت و نوآوریتوانمندسازها ۵۰%مدل جایزه کیفیت اروپا : ۲۰۱۰ EFQM

اسلاید ۴۵: توزیع امتیازات در مدل ٍEFQM:2010

اسلاید ۴۶: EnablersResultsفـاصله زمانیارتباط توانمندسازها و نتایجاتخاذ تصمیم …علل …تلاش سازمانی …… پیامد و نتایج… آثار… تاثیر بر کارکنان و عملکرد

اسلاید ۴۷: تغییرات اصلی در عناوین توانمندسازها

اسلاید ۴۸: نتایجResultsتوانمندسازهاEnablersاتخاذ تصمیم …علل …تلاش سازمانی …… پیامد و نتایج… آثار… تاثیر بر کارکنان و عملکردفاصله زمانیپویایی مدل EFQM

اسلاید ۴۹: رهبریکارکنانفرآیندهامحصولاتخدماتاستراتژیشراکت‌ها و منابعتوانمندسازهاتوانمندسازها ، علت و بوجودآورنده نتایج هستند.رهبری محرک سایر توانمندسازها می‌باشد.توانمندسازها Enablers

اسلاید ۵۰: نکات(خطوط راهنمای غیر تجویزی)شراکت‌هاو منابعکارکنانفرآیندهامحصولات و خدماتمعیارهای فرعیاستراتژیمعیارهای اصلیرهبری۱e1a1d1c1bساختار توانمندسازها

اسلاید ۵۱: تأکید تغییرات اصلی در بخش توانمندسازهاa1 . اخلاقیات به جنبه نقش آفرینی رهبران اضافه شده است .b1. بر جایگاه رهبران به عنوان محرک (drivers) عملکرد و توسعه دهنده توانمندی ها تاکید شده است.c1.تاکید بیشتر بر مشخص نمودن دلیل تعامل رهبران ذی نفعان و ضرورت شفافیت و گزارش دهی .d1. تاکید بیشتر بر اثرات جنبه الهام بخش رهبری شده.e1. یکپارچه سازی فاکتور انعطاف پذیری رهبران با توانمندی در تصمیم گیری آنها در درک و رهبری تغییر.a2 . تمرکز شفاف بر درک محیط بیرونی b2. تاکید بر درک محیط درونی و ارزیابی توانمندی هاC2. پایداری به عنوان جزئی از استراتژی و پیش برنده های(drivers)کسب و کار اضافه شده است.d2. ارتباط مستقیم با فرآیندها به ارتباط مستقیم با نتایج تبدیل شده است. (تاکید بر انتخاب های استراتژیک ).a3 . برنامه های منابع انسانی ارتباط مستقیم با استراتژی ها و نتایج (معیار ۷) پیدا می کنند.b3. به توانمندی ها با محوریت ساخت آینده پایدارتاکید شده است.c3. اضافه نمودن مفهوم “همراستایی کارکنان با راهبردها “ و فرهنگ کارآفرینی و اثربخشی و کارایی فرآیندهاd3. تاکید بر خود کارکنان به عنوان عامل ارتباطات و بازیگران مفهوم ”به اشتراک گذاشتن.“e3. معرفی مفهوم توازن میان کار – زندگی و حمایت متقابل و دخالت دادن کارکنان در جامعه ای بزرگ تر.a4 . اضافه نمودن ”تامین کنندگان“ برای پوشش بیشتر و تاکید منافع متقابل برای داشتن یک رابطه بلند مدت.b4. تاکید بر جایگاه مالیه برای تضمین موفقیت و اضافه کردن همراستایی برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت.c4. اضافه نمودن منابع طبیعی و توانایی نشان دادن ”ردپا“d4. تاکید بر ضرورت داشتن پورتقولیو در حمایت استراتژی.e4. جایگاه مهم پشتیبانی از تصمیمات استراتژیک، اضاف کردن ”داشتن آگاهی و استفاده از شبکه ها به عنوان منبع دانش“a5 . تلفیق جایگاه طراحی و بهود سیستم مدیریت با جنبه هایی که در b5 ویرایش قبلی تاکید شده با افزودن مفهوم بهینه سازی.b5. ویرایش بهبود یافته زیرمعیار c 5 قبلی استc5. یک جزء معیار کاملا جدید با تمرکز بر مفاهیم بازاریابی.d5. تاکید بر تحویل ”ارزش وعده داده شده “ به مشتری و با توجه بیشتر به مفهوم چرخه عمر محصولات و خدمات e5. تاکید بر ضرورت گسترش پیشنهاد ها (offering) و مشارکت مشتریان در استفاده مسئولانه از محصولات و خدمات .

اسلاید ۵۲: ۱- رهبریسازمان های متعالی رهبرانی دارند که آینده را شکل می دهند و آنرا محقق می سازند و همواره به عنوا

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.