پاورپوینت کامل آموزش EFQM 154 اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل آموزش EFQM 154 اسلاید در PowerPoint دارای ۱۵۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آموزش EFQM 154 اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل آموزش EFQM 154 اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: درنگی در تفاوتها …- چـرا شرکت کاسیـو می تواند یک ماشین حساب را ارزانتر از یک بسته ذرت بو داده شـرکت کلاگ بفروشد ؟آیـا ذرت تا این انـدازه از سیلیکون گرانتر است ؟

اسلاید ۵: چرا تحویل گرفتن و یا پس دادن یک خودروی اجاره ای در بنگاه هرتز تنها چند دقیقه وقت آنهم بدون کاغذ بازی می خواهد ولی اتاق گرفتن در مهمانسرای هیلتون به چند برابر آن صرف وقت و پر کردن فرمهای نام ، نشانی و … نیازمند است ؟آیا اینها می ترسند که اتاقشان را بدزدند ؟ درنگی در تفاوتها … ( ادامه )آیا فرآیندهای سازمان مانیازی به بهبود ندارند ؟

اسلاید ۶: چگونه درکمپانی تویوتا درژاپن ، متوسط توقف قطعه در کارخانه مونتاژبه دوساعت رسیده و کل زمان مونتاژ کامل خودرو به ۱۶ ساعت کاهش یافت ؟ درنگی در تفاوتها … ( ادامه )آیا زمان توقف قطعه درکارگاههای ما منطقی است؟

اسلاید ۷: چگونه کمپانی انگلیسی BAE توانست درطول ۷ سال ارزش سهام خود را ۱۷ برابر کند؟ درنگی در تفاوتها … ( ادامه )منحنی ارزش ویژه سازمان ما چگونه بوده است؟

اسلاید ۸: چگونه کمپانی NOKIA از یک شرکت گمنام به برترین کمپانی اروپا درآستانه سال ۲۰۰۰ تبدیل شد؟ درنگی در تفاوتها … ( ادامه )وجه تمایز NOKIA با ما در چیست ؟

اسلاید ۹: چرا کمپانی افسانه ای GM در دهه ۱۹۸۰ بیش از ۳۰ میلیـارد دلار زیـان را تحمـل کـرد ؟ ودرحالیکه دردهه ۷۰ به لحاظ ارزش سهام سومین کمپانی آمریکا بود در سال ۲۰۰۰ ازفهرست ۲۵ کمپانی برتر آمریکا حذف شده است ؟ درنگی در تفاوتها … ( ادامه )سازمان ما حائز چه رتبه ای است ؟

اسلاید ۱۰: دوران غلبه ثانویهدوران غلبه عوامل اولیهعوامل ثانویه : دانش ، مدیریت ، شبکه ، اطلاعات ، نرم افزار ، ارتباطات عوامل اولیه :مواد خام ، زمین ، انرژی ، نیروی کار ارزان روند های جهانی و …ما در کجای این منحنی قـرار داریم ؟

اسلاید ۱۱: سؤال کلیدی درباره سرنوشت ساعت سازی در سوئیسچرا ساعت سازان سوئیسی که ۶۵ درصد سهم بازار جهانی ساعت را داشتند پس از ۱۰ سال سهم بازارشان به کمتر از ۱۰درصد سقوط کرد ؟مـدلهـای ذهنـی

اسلاید ۱۲: – آیا محیط تـاثیرگـذار برسـازمان خود را می شناسیم ؟- آیا رونـدهای محیطـی بـه سـود سازمان ما هستند یا برعکس ؟- اگر به WTO بپیوندیم ….فرصتی برای اندیشیدن ….

اسلاید ۱۳: دنیای امروزتغییرات در دنیای امروزجهانی سازی(Globalization)تغییر قوانین(Changing Legislation)فشار قیمت ها(Price pressure)دنیای الکترونیکی(E – World)از بین رفتن مرزهای جغرافیایی(Decreasing Geographic Boundaries)اتحاد صنایع (industry Consolidation)

اسلاید ۱۴: دنیای امروز و پارادیم های تغییر یافته !آینده نگری گذشته نگریتغییرات غیر قابل پیش بینی تغییرات قابل پیش بینیبرنامه ریزی های مستمر برنامه ریزی های سالانهتطبیق هر چه سریعتر تسلط بر پیاده سازی با مفاهیم جدید مفاهیم موجودجمع بندی

اسلاید ۱۵: ضرورت تغییر در سازمان شتاب تغییرات در زمینه های مختلف امروزه خیره کننده است : – تغییرات تکنولوژیکی- تغییرات محیط رقابتی – تغییرات قوانین و مقررات- تغییرات اجتماعی- تغییرات اقتصادی

اسلاید ۱۶: پذیرش تغییر در بسیاری از سازمان ها نفی تغییر و مقاومت در برابر آن به معنی اضمحلال و نابودی سازمان در آینده نزدیک خواهد بود . پذیرش تغییر در سازمان به عوامل زیر بستگی دارد : درک ضرورت تغییر درمیان افراد و رهبران سازمان وجود سیستم مدیریت تغییر در سازمان و ساز و کارهای آن درک مشترک از جنبه های مختلف تغییر و دورنمای مشترک در میان تمام افراد سازمان عامل تغییر ( Change Agent )

اسلاید ۱۷: مدل های تعالی(B.E) مدیریت کیفیت فراگیر(TQM ) تضمین کیفیت(QA ) کنترل کیفیت (QC) بازرسیسیر تکامل کیفیت

اسلاید ۱۸: مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) مدیریت کیفیت جامع یک رویکرد مدیریتی، سیستماتیک و سازمان مشمول است. بر برتری عملکرد و دستیابی به اهداف استراتژیک تاکید دارد. تمرکز بر مشتری است. کیفیت محور است. متکی بر مشارکت تمام کارکنان و کارتیمی است.

اسلاید ۱۹: تعالی سازمانی رشــد و ارتقـــای سطح یک سـازمان در تمامی ابعاد کسب رضـایتــمندی کلیـــه ذینفعــان ایجاد تعادل بین خواسته ها و انتظارات کلیه ذینفعان تضمین موفقیت سازمان در بلند مدت

اسلاید ۲۰: مزایای مدل تعالی سازمانی برخورداری این مدل از دیدگاه سیستماتیک و فراگیر مدیریت مبتنی بر فرآیندهای سازمانی توجه ویژه به نتایج کسب شده توسط سازمان ارزیابی مبتنی بر واقعیات مشارکت گسترده کارکنان شناسایی نقاط قوت و زمینه های قابل بهبود تبادل تجربیات درون و برون سازمانی با بکارگیری ابزار بهینه کاوی ( Benchmarking ) استفاده از رویکرد خودارزیابی به منظور تعالی سازمان

اسلاید ۲۱: ویژگی سازمانهای متعالی ۱- همسویی ( Alignment ) 2- رهبری ( Leadership ) 3- یکپارچگی (Integration) 4- پیشرو بودن ( Outfront )

اسلاید ۲۲: محتوای تعالیISO 9004:2000مدل جایزهTQM مدل هایISO 9001:2000ISO 9001:1994نتایج ذی نفعان

اسلاید ۲۳: ابزاری برای خودارزیابی به منظور تعیین موقعیت سازمانها در مسیر تعالی، کمک به درک فاصله بین اهداف و واقعیتها و ترغیب سازمانها به یافتن راه حلهای بهبود مبنایی برای ایجاد زبان و تفکر مشترک در تمامی ابعاد سازمان و در همه حوزه های عملکرد چـارچــوبی برای درک وضعیت اقـــدامات انجــام شده، حذف دوباره کاری ها و تشخیص انحرافات ساختاری برای سیستم مدیریتی سازمانکاربردهای مدل تعالی سازمانی

اسلاید ۲۴: ۱۹۵۱جایزه دمینگ۱۹۸۷جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج۱۹۹۱جایزه کیفییت اروپاتاریخچه مدل‌های سرآمدی

اسلاید ۲۵: تعریف جوایز کیفیتجوایز کیفیت ، جوایز و پاداشهایی هستند که براساس برخی از جنبه‌های کیفی عملکرد یک سازمان اهدا می‌گردند.جنبه‌هایی که در حالت عادی یک سازمان مسؤلیت زیادی در قبال آنها ندارد .معیارهای جوایزکیفیت همان عوامل اصلی مدیریت کیفیت جامع (TQM-Total Quality management ) هستند و موفقیت یا عدم موفقیت سازمانها در اجرای نظام‌های مدیریت کیفیت جامع به این عوامل و کیفیت پرداختن به آنها ارتباط پیدا می‌کند .

اسلاید ۲۶: گستردگی جوایزکیفیتطبق تحقیقات بعمل آمده بیش از ۱۲۰ جایزه کیفیت، بهره‌وری و برتری جویی یا تعالی سازمانی در سطح جهان وجود دارد و ۶۴ کشور دنیا دارای جوایز کیفیت، بهره‌وری، برتری‌جویی یا تعالی سازمانی هستند.این جوایزتنها محدود به کشورهای پیشرفته نمی‌شود، بلکه کشورهای در حال توسعه‌ای همچون موریتانی، فیلیپین، سریلانکا، ویتنام، آفریقای‌جنوبی، امارات‌متحده، ایران، فیجی ، برزیل،پرو و … نیز از سالها پیش صاحب مدلهای جایزه کیفیت هستند.مهمترین و اصلی‌ترین بخش نظام‌های جوایز کیفیت، معیارهای ارزیابی آنها می‌باشند و ارزیابی این جوایز ، سازمانهای داوطلب را براساس این معیارها و معیارهای فرعی وابسته مورد سنجش قرار می‌دهند و سطح تعالی آنها را مشخص می‌کنند.

اسلاید ۲۷: مهمترین جوایز کیفیتسه فقره از مهمترین جوایز کیفیت که قبل از سایر جوایز بوجود آمده‌اند به شرح زیر می‌باشند :جایزه دمینگ (Deming Price-DP) جایزه کیفیت ملی مالکوم بالدریج آمریکا (Malcom Bald ridge National Quality Award-MBNQA) جایزه کیفیت اروپا (European Quality Awards-EQA)

اسلاید ۲۸: تاریخچه جوایز کیفیت دمینگ و مالکوم بالدریج۱۹۵۱ : در این سال به خاطر قدردانی و تشکر از دانشمند برجسته آمریکایی آقای دکتر ادوارد دمینگ، اتحادیه دانشمندان و مهندسین ژاپن (Japan Union of scientist and engineer-juse) جایزه دمینگ را برقرار کرد.۱۹۸۷ : در این سال در سنای آمریکا به یاد دبیرکل بازرگانی آمریکا که در یک سانحه رانندگی فوت کرد، جایزه مالکوم بالدریج برقرار شد که پاسخی آمریکایی به جایزه پر پرستیژ دمینگ بود.

اسلاید ۲۹: مدل دمینگ سابقه تاریخی اصول حاکم بر مدل جایزه دمینگ : – خود ارزیابی ، امتیاز دهی و ممیزی فرآیندها – TQM ( مدیریت کیفیت فراگیر ) – Kaizen ( بهسازی مستمر ) – تحلیل های آماری و علت و معلولی ( Fish – Bone ) انواع جایزه دمینگ : – جایزه فردی ( Deming Prize for Individuals ) – جایزه شرکتی و سازمانی ( Deming Application Prize )

اسلاید ۳۰: معیارهای مدل دمینگ ۱- خط مشی ۲- سازمان و عملیات آن ۳- آموزش و جریان توسعه آموزشی ۴- گردآوری و توزیع اطلاعات و میزان مفید بودن آنها ۵- تجزیه و تحلیل اطلاعات ۶- استانداردسازی ۷- کنترل و مدیریت ۸- تضمین کیفیت ۹- نتایج ۱۰- برنامه ها ی آینده

اسلاید ۳۱: مدل مالکوم بالدریج Malcom Baldrige )) سابقه تاریخی انواع جایزه : – سازمانهای تولیدی – سازمانهای خدماتی – سازمانهای کوچک سازمانهای برنده امتیازات

اسلاید ۳۲: مدل مالکوم بالدریج نمای سازمانی:محیط، روابط و چالش هابرنامه ریزی استراتژیک (۲)رهبری( ۱)مشتری محوری و بازار محوری (۳)تمرکز بر منابع انسانی (۵)نتایج کسب و کار (۷)مدیریت فرآیند (۶)اطلاعات و تحلیل(۴)

اسلاید ۳۳: تاریخچه مدل سرآمدیEFQM

اسلاید ۳۴: مدل سرآمدی EFQM

اسلاید ۳۵: چرا EFQM بوجود آمد ؟انگیزه : از آنجا که به‌کارگیری دو جایزه معتبر کیفیت دمینگ و مالکوم بالدریج باعث بهبود خدمات و ساخت شده و این موضوع نیز به دفعات به اثبات رسیده بود، لذا جامعه صنعتی اروپا نیز این نیاز را احساس کرده و برای ایجاد و توسعه یک چارچوب اروپایی برای بهبود کیفیت دست به کار شد. رئیس وقت کمیسیون اروپایی(EC) آقای Jacques Delors در زمان تشکیل EFQM عبارت زیر را بکار برد : ” نبرد برای کیفیت یکی از پیش شرطهای لازم برای موفقیت شرکتهای شما و همچنین برای موفقیت ما در صحنه رقابت خواهد بود.“

اسلاید ۳۶: بنیانگزاران جایزه کیفیت اروپاییBosch , BT , Bull , Ciba Geigy , Dassault , Electrolux , Fiat , KLM , Nestle , Olivetti , Philips , Renault , Sulzer , volkswagen

اسلاید ۳۷: کشورهای عضو EFQM16Argentina: 1South Africa: 1835241521121715911124756143966498174154974193770 Members in 2002EFQM Explained

اسلاید ۳۸: EFQM ExplainedNetwork of 19 NPOs in 1999Austrian Association for QualityBelgian Association for Total Quality ManagementCenter for LedelseCenter for Excellence FinlandMouvement Français pour la QualitéDGQ Deutsche Gesellschaft für QualittHellenic Management AssociationAssociazione Italiana per la QualitàExcellence NorwayAssociaçao Portuguesa para a QualidadeClub Géstion de CalidadSwedish Institite for QualitySwiss Association for promotion of QualityTurkish Society for QualityBritish Quality FoundationCentre for CompetitivenessQuality Scotland FoundationWales Quality CentreExcellence Irelandکشورهای عضو EFQM

اسلاید ۳۹: The List of 15 NQAsMalcolm Baldrige National Quality Award (MBNQA) European Quality Award (EQA)European Quality Award for SMEs (EQA (SMEs))Deming Application Prize (DP)Irish Business Excellence Award (IREA)New Zealand National Quality Award (NZNQA)Rajiv Gandi National Quality Award (RGNQA)South Africa Business Excellence Award (SABEA)Sri Lanka National Quality Award (SLNQA)Slovenian National Quality Award (SNQA)Singapore Quality Award (SQA)Swedish Quality Award (SwQA)Taiwan National Quality Award (TNQA)UK Quality Award for Business Excellence (UKQA)

اسلاید ۴۰: روند رشد اعضاءEFQM ExplainedOver 70 new members each year, on average, 1988 – 1999Network of National Partner Organisations began in 1999

اسلاید ۴۱: نتایج آخرین مطالعات در مورد بکارگیری مدل تعالی سازمانی EFQM بیش از ۰۰۰/۲۰ سازمان در اروپا از این مدل استفاده کرده اند. ۱۵ شرکت از ۲۵ شرکت بزرگ اروپا این مدل را جهت ارزیابی بکار گرفته اند. از ۵۰ شرکت برتر که توسط Financial Times در سال ۲۰۰۱ معرفی شدند ۱۳ شرکت اروپایی بوده که از این تعداد ۹ شرکت مدل EFQM را مورد استفاده قرار داده اند . حداقل ۰۰۰/۱۰ شرکت کوچک به این مدل توجه کرده اند .

اسلاید ۴۲: EFQM مدل تعالی سازمانی PEOPLE (9%)PARTNERSHIPS AND RESOURCES (9%)PEOPLE RESULTS(9%)POLICY & STRATEGY(8%)CUSTOMER RESULTS(20%)کارکنانشراکتهاو منابع نتایج کارکنان نتایج جامعهرهبــریخط مشی و استراتژیفرآیندها نتایج مشتریاننتایج کلیدی عملکردتوانمندسازهانتایج یادگیری و نوآوری%۱۰%۹%۹%۸`%۱۴%۹%۶%۲۰%۱۵%۵۰%۵۰

اسلاید ۴۳: تقسیم بندی متقاضیان از دیدگاه سازمان EFQM 1 – شرکت های بزرگ ۲ – واحــدهای عملیــاتی از شــرکت ها ۳ – سازمان های بخش خدمات عمومی ۴ – سازمان های با اندازه کوچک و متوسط مستقل ۵ – سازمان های با اندازه کوچک و متوسط وابستـه

اسلاید ۴۴: EFQM کاربرد مدل تعالی معیارهای سرآمدیمنطق RADAR برای ارزیابی سازمانمفاهیم بنیادین سرآمدیرهیافت هایی به خودارزیابیمدلی برای امتیازدهی به معیارها

اسلاید ۴۵: ارزشها و مفاهیم محوری جایزه کیفیت اروپانتیجه مداریResults Orientationمشتری محوریCustomer Focusمدیریت بر اساس فرآیندها و حقایقManagement by Processes and Factsمشارکت و توسعه نیروی انسانیPeople Development &Involvementیادگیری مستمر ، بهبود و نوآوریContinuous Learning,Improvement & Innovationتوسعه شراکت تجاریPartnership Developmentمسئولیت نسبت به جامعهCorporate social Responsibilityرهبری و ثبات در مقاصدLeadership &Constancy of Purpose

اسلاید ۴۶: ارزش ها و مفاهیم بنیادین تعالی۴- مدیریت مبتنی بر فرآیندهاو واقعیت ها Management by Processes & Factsتعالی مدیریت سازمان از طریق فرآیندهای بهم پیوسته۱- نتیجه گرایی Result Orientationتعالی دستیابی به نتایجی منجر شده به شعف کلیه ذینفعان سازمان۲- مشتری مداری Customer Focusتعالی خلق ارزشهای مطلوب و پایدار برای مشتری۳-رهبری وثبات در مقاصد Leadership & Constancy of purposeتعالی رهبری چشم انداز پرداز و الهام بخش۶- یادگیری، بهبود و نوآوری مستمر Continuous Learning, Improvement and Innovationتعالی ایجاد تغییر برای نوآوری و خلق فرصتهای بهبود۷- توسعه شراکت هاPartnership Developmentتعالی مشارکتهای دارای ارزش افزوده برای سازمان۵- توسعه و مشارکت کارکنانPeople Development & Involvementتعالی حداکثر نمودن مشارکت کارکنان از طریق توسعه ومشارکت آنها درامورنحوه تعاملبین مفاهیم بنیادینتعالی در مدلEFQM8- مسئولیت اجتماعی شرکتCorporate Social Responsibilityتعالی درک و پاسخگویی به انتظارات ذینفعان سازمان در جامعه

اسلاید ۴۷: اصول بنیادین تعالی سازمانی نتیجه‌گرایی مشتری مداری رهبری و ثبات در مقاصد مدیریت مبتنی بر فرآیندها و واقعیت‌ها توسعه و مشارکت کارکنان یادگیری، نوآوری و بهبود مستمر توسعه شراکت‌ها مسئولیت اجتماعی شرکت

اسلاید ۴۸: نتیجه‌گرایی سازمان سرآمد به نتایجی دست می‌یابد که تمامی ذینفعان سازمان را مشعوف می‌کند مزایایی که از به کارگیری این اصل عاید سازمان می شود: ایجاد ارزش افزوده برای تمام ذینفعان موفقیت پایدار برای تمام ذی‌نفعان درک نیازمندی‌های حال و آینده سازمان ایجاد هم راستایی و تمرکز در سطح سازمان مشعوف کردن ذینفعان سازمان

اسلاید ۴۹: مشتری مداری سازمان سرآمد ارزش پایدار برای مشتری ایجاد می‌کند مزایایی که از به کارگیری این اصل عاید سازمان می شود: وجود مشتریان مشعوف شده سطح بالای حفظ مشتریان و جلب اعتماد آنها توسعه سهم بازار موفقیت پایدار سازمان درک مزایای رقابتی

اسلاید ۵۰: رهبری و ثبات در مقاصد سازمان سرآمد رهبرانی دارد که جهت‌گیری شفافی برای سازمان وضع کرد‌ه اند مزایایی که از به کارگیری این اصل عاید سازمان می شود: روشن شدن مقصود و جهت‌گیری سازمان ایجاد یک هویت شفاف برای سازمان ایجاد رفتارهای سازگار و الگو در سطح سازمان دستیابی به نیروهای کار متعهد‌، با انگیزه و موثر

اسلاید ۵۱: مدیریت مبتنی بر فرآیندها و واقعیت‌ها تعالی یعنی مدیریت سازمان از طریق مجموعه‌ای از سیستم‌ها، فرایندها و واقعیت های مرتیط مزایایی که از به کارگیری این اصل عاید سازمان می شود: حداکثر کردن کارایی و اثربخشی در دستیابی سازمان به اهداف خود و ارایه محصولات تصمیم گیری موثر و واقع گرایانه افزایش اعتماد ذی‌نفعان به سازمان

اسلاید ۵۲: توسعه و مشارکت کارکنان سرآمدی یعنی حداکثر کردن مشارکت کارکنان مزایایی که از به کارگیری این اصل عاید سازمان می شود: ایجاد حس تعلق به اهداف و مقاصد سازمان نیروی کار متعهد، وفادار و با انگیزه سرمایه‌های فکری بسیار با ارزش به فعل در آمدن توان بالقوه کارکنان

اسلاید ۵۳: یادگیری، نوآوری و بهبود مستمر سرآمدی یعنی به چالش طلبیدن وضع موجود و ایجاد تغییر از طریق نهادینه کردن یادگیری به قصد خلق نوآوری مزایایی که از به کارگیری این اصل عاید سازمان می شود: ایجاد ارزش افزوده بیشتر بهبود اثربخشی و کارایی افزایش قابلیت رقابت سازمان نوآوری در محصول چالاکی سازمانی

اسلاید ۵۴: توسعه شراکت ها سرآمدی یعنی توسعه و حفظ مشارکت‌هایی که برای سازمان ارزش افزوده ایجاد می‌کنند مزایایی که از به کارگیری این اصل عاید سازمان می شود: بهینه شدن شایستگی‌های محوری تسهیم ریسک و هزینه(و کاهش آن برای سازمان) بهبود قابلیت رقابت سازمان

اسلاید ۵۵: مسئولیت اجتماعی سرآمدی یعنی فرارفتن از چارچوب الزامات قانونی که سازمان در داخل آنها فعالیت می‌کند مزایایی که از به کارگیری این اصل عاید سازمان می شود: بهبود تصویر سازمان در جامعه افزایش نام تجاری سازمان محیط کار ایمن تر و بهداشتی تر

اسلاید ۵۶: تمرین اول

اسلاید ۵۷: خود ارزیابی چیست ؟* مرور منظم ، سیستماتیک و فراگیر فرآیند ها و نتایج عملکرد سازمان* فرآیندی که منجر به شناسایی نقـاط قـوت و زمینه های بهبود در سازمان می شود .* ابزاری برای برنامه ریزی بهبود و نظارت بر روند پیشرفت سازمان

اسلاید ۵۸: اهداف خود ارزیابیچه کارها

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.