پاورپوینت کامل آموزش حل مسائل با کارکنان ۱۱۲ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل آموزش حل مسائل با کارکنان ۱۱۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آموزش حل مسائل با کارکنان ۱۱۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل آموزش حل مسائل با کارکنان ۱۱۲ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: تغییرات نرخ ارزنارضایتی مشتریانکیفیت نامطلوبتغییرات سریع تکنولوژیافزایش هزینهرقابتپذیریتغییرات سیاستهای دولتبرگشت محصولاقتصاد منطقه ای و جهانیبهره وری ضعیف

اسلاید ۵: KAIZENISO 9000TQMSIXSIGMAEFQMMBNQADEMINGBPR

اسلاید ۶: عصر ما ، عصر رقابت برای تصاحب سهم بیشتری از بازارهای جهانی است ، زیرا همه سازمانها درانتظار یک نظام واحد جهانی هستند که همگان با شرایطی یکسان درآن حضور دارند .لیکن شرط تداوم حضور ، ایجاد توانمندی و قابلیت است و سازمان هایی که در اندیشه و عمل قویتر هستند ، موفقتر خواهند بود .TBPS

اسلاید ۷: رقابت پذیری Competitiveness رقابت پذیری درسطح ملی (National)رقابت پذیری درسطح ملی یا کشور عبارتست از درجه توان یک ملت (کشور) در تولید محصولات و خدماتی که امکان عرضه آنها به بازارهای بین المللی وجود داشته و از آن طریق بتوانند ثروت و درآمد شهروندان خود را افزایش دهند.رقابت پذیری درسطح بنگاه (Enterprise) رقابت پذیری درسطح بنگاه یعنی کارایی و توانایی سازمان درتامین و برآورده ساختن نیازها و خواستهای مشتریان درمقایسه با محصولات و خدمات بنگاه های مشابه که به میزان ارزشی که محصولات سازمان برای مشتری خلق می کنند، وابسته است.

اسلاید ۸: مفهوم ارزشارزش همان چیزی است که هنگام خرید، مشتری بر اساس آن کالاهای متفاوت را بررسی و ارزیابی کرده و از بین کالاهای متعدد، یک کالای خاص را برمی گزیند. ارزش مبنای تصمیم گیری مشتری به هنگام خرید است و بصورت نظری از رابطه زیر حاصل میگردد : Quality + Timeliness + Flexibility Value = ————————————– PriceTBPS

اسلاید ۹: عملکردPerformanceویژگیهاFeaturesقابلیت اطمینانReliabilityانطباقConformanceدوام / عمرDurabilityقابلیت سرویس دهیServiceabilityویژگیهای ظاهریAestheticsکیفیت درک شدهPerceived Qualityابعاد کیفیت گاروین Garvin TBPS

اسلاید ۱۰: برای بهبود مستمر ، کار تیمی باید بخشی از فرهنگ کارکنان باشد چـرخه ایجاد فرهنگدانش یا تکنولوژی جدیدی وارد می شودتغییر روشهای قدیمی بر مبنای دانش جدیدتکرار روشهای جدید منجر به عادت می شودتکرار عادتها موجب ایجاد رفتار می شودتکرار یک رفتار موجب ایجاد یک فرهنگ می شود TBPS

اسلاید ۱۱: در کشور ژاپن نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه محسوب گردید و به همین دلیل ژاپنیها به تکثیر و بهبود این سرمایه ارزشمند پرداختند ، که اکنون نتایج سودمند این نگرش به خوبی پیداست و اما در آمریکا نیروی انسانی به عنوان یک هزینه تلقی می شد و بر همین اساس آنها به کاهش و محدودیت این هزینه پرداختند و اکنون به اشتباه خویش پی برده اند .وقت آن رسیده است که باور کنیم :مجموع دارائیهای سازمان = مجموع توانائیهای کارکناننیروی انسانی به عنوان مهمترین وبا ارزشترین موجودی یک سازمان محسوب می شود TBPS

اسلاید ۱۲: تعـریف مـشکل فاصله بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب که باعث نارضایتی مشتری ، اتـلاف وقت ، سرمایه و سایر منابع می شود. مشکلات کیفی مشکلات تامین منابع مشکلات زمان انجام تعهدات مشکلات مالی مشکلات مسائل ایمنی و امنیتیTBPS

اسلاید ۱۳: سازمانی که تمام مسائل و مشکلات خود را حل نموده است و دیگر مسئله ای برای مطرح کردن ندارد یک سازمان مرده می باشد. مسائل فرصتهای بهبود هستند THE PROBLEMS ARE OPPORTUNITY FOR IMPROVEMENTTBPS

اسلاید ۱۴: تعریف تیم- گروهی هستند با دانش ، مهارت و قابلیتهای خاص که بصورت گروهی بر روی مشکلات تعریف شده و تحت مدیریت واحد کار می کنند و ارائه راه حل می نمایند . مجموع بهبودهای ایجاد شده در واحدهای مختلف یک سازمان مساوی بهبود کلی سازمان نمیباشد .

اسلاید ۱۵: ویژگیهای تیم اعمال راهبری جمعی و هدف مشترک ایجاد اتمسفر اعتماد و احترام متقابل مکمل بودن اعضاء به لحاظ دانش تخصص و تجربه اعمال کنترل داخلی و بهبود مستمر فعالیتها یادگیری، تکامل اعضاء ازطریق اندیشه وعمل همگانی بررسی مشکل از زوایای گوناگون با مهارتهای مختلف ارتقاء توانمندیهای فردی در گفتگوهای جمعی قابلیت اجرایی مطلوب راه حلها با مشارکت همه افرادTBPS

اسلاید ۱۶: انواع تیمهای حل مساله۱- هیاتهای بررسی : یک گروه وظیفه ای چند جانبه است که معمولا توسط مدیر ارشد سازمان با ماموریت مشخص ایجاد می شود .۲- گروههای بخشی : گروهی است که توسط مدیر یک بخش یا قسمت بمنظور حل مسائل داخلی تشکیل می شود و اعضای آن عموما ازکارکنان بخش هستند.۳- دوایر کنترل کیفیت : گروهی است که بصورت مستمر و داوطلبانه تشکیل شده و فعالیت می کند وانتخاب موضوعات به عهده خود گروه می باشد.۴- گروههای بهبود : گروهی داوطلبانه و چند وظیفه ای است که در سطوح مختلف تشکیل شده و موضوعات ویژه را بررسی می نماید . گروههای بهبود بر حسب ضرورت تشکیل مشوند اما دوایرکنترل کیفی بطور طبیعی فعالیت میکنند. TBPS

اسلاید ۱۷: مزایای دیگر روش حل مسئله ۱- سادگی روش ۲- فراگیر بودن در همه جا ۳- قابلیت تعمیم در تمام سطوح ۴- ایجاد هماهنگی در سازمان ۵- ایجاد حس مالکیت و انگیزش کارکنان ۶- قابل استفاد برای فرد یا تیم های کاری ۷- ایجاد زبان مشترک و تخصصی در سازمان و ….TBPS

اسلاید ۱۸: کـار تـیمیتیم ها کمک می کنند تا اهداف افراد همسو شده و از اتلاف در سیستمهای مدیریتی اجتناب شود. تیم سازی باعث می شود گردش اطلاعات و انگیزه مشارکت در سازمان تقویت شده و خلاقیت های کارکنان جایی برای شکوفایی پیدا کند و نگرش بهبود مستمر شکل عملی تری بخود بگیرد.TBPS

اسلاید ۱۹: کـار تـیمی TEAMWORK Togetheress همدلی Equality برابری Attituoe کنترل طرز برخورد Meshing ماهر کارکردنWe ما Organization سازمان Role playing ایفای نقش Kindred spirit پاداش نهایی

اسلاید ۲۰: تشکیل و رشد یک تیم کاریتشکیل یک تیم موثر کاری آسان نیست و این موضوع زمانی که شما با چند فرهنگ مختلف سروکار دارید نمود بیشتری پیدا می کند . افراد گروه باید از نگاه و زبان مشترکی استفاده کنند وبا تقویت نقاط قوت مشترک ، تعهدی برای ایجاد بهبود درکیفیت کارها ایجاد نمایند .مراحل تشکیل و رشد یک تیم کاری بشرح زیر است :شکل دهی FORMINGایجادطوفان STORMINGنظم دهی NORMINGعملکرد PERFORMINGفرصت دهی ADJOURNINGTBPS

اسلاید ۲۱: آفتهـای کار گروهی ۱- تضاد ، کشمکش و ناسازگاریهای بی مورد۲- بی علاقگی و بی تفاوتی۳- اخذ تصمیمات نا متناسبTBPS

اسلاید ۲۲: رفتار حمایتی نقش همه اعضای گروه ۱- طرح سئوالات صحیح و به جا۲- تشریح و توصیف نقش گروه و توجه دادن سایر اعضاء به هدف۳- تلاش به منظور حصول توافق گروهی ۴- خلاصه کردن تصمیمات و موافقتهای حاصله حهت درک بیشتر۵- طرح سئوال و با ارایه پیشنهاد در خصوص دستور جلسه ۶- تایید اعضای دیگر در صورت موافقت با رأی آنها ۷- درس گرفتن از خطاها و اجتناب از ایحاد تنش۸- خوشرویی و انبساط خاطر بمنظور ایجاد شادابی درسایر اعضاء ۹- درگیرسازی اعضای ساکت با طرح سئوالات بجا و درخواست مشارکت آنها ۱۰- شفاف سازی نظرات سایرین که ممکن است روشن نباشد. TBPS

اسلاید ۲۳: کار تیمی اثر بخش موفقیت هر تیمی بستگی زیادی به افرادی دارد که آن را تشکیل می دهند . مهمترین عواملی که روی پویایی افراد یک تیم اثر می گذارد ، موارد زیر است : ۱- ایجاد انگیزه تیمی ۲- برقراری ارتباط مؤثر۳- رفع تعارض در تیم۴- رفع ناهمگونی تیم TBPS

اسلاید ۲۴: هدف تیم هدف تیم عبارتست از مقصدی که تیم برای رسیدن به آن تلاش می کند .TBPS

اسلاید ۲۵: ویژگیـهای هدف SMARTخاص است Specificقابل اندازه گیری است Measurable قابل دستیابی است Attainableبا ماموریت و چشم انداز شرکت مرتبط است Realizableدارای محدودیت زمان ( منابع ) است Time limitTBPS

اسلاید ۲۶: افراد تشکیل دهنده تیم – اعضاء تیم – رهبر تیم – هماهنگ کننده – منشی تیم – وقت نگهدار * مشاور / مهمان TBPS

اسلاید ۲۷: تشکیل جلسات مشخص بودن منشی جلسه مشخص بودن رئوس مطالب مشخص بودن تاریخ و زمان جلسه تهیه دعوت نامه برای کلیه اعضاء جلسه اختصاص مکان و زمان مناسب برای جلساتTBPS

اسلاید ۲۸: ارزیابی راه حلهای مختلفانتخاب راه حل برتر طرح ریزی جهت اجرا برنامه ریزی و اجرای راه حل ارزیابی نتایج عملکرداستاندارد نمودنشناسایی یک مسئله جدید شناسایی و انتخاب مسئلهتعیین هدفتجزیه و تحلیل مسئلهجمع آوری داده هاشناسایی و دسته بندی علل اصلی مدلسازی و تفکر سیستمی ارائه راه حلهای ممکن شش گام برای حل یک مسئله ۱۲۳۴۵۶TBPS

اسلاید ۲۹: مزایای استفاده از الگوریتم شش مرحله ایانتخاب یک مسئله درستانتخاب یک راه حل مناسب و کاربردی با در نظر گرفتن، تاثیرات متقابل روی ابعاد مختلف سیستم اطمینان از توجه به کلیه عوامل مهم و اساسی درحل مساله اطمینان از کیفیت راه حل ارائه شده از قضاوت عجولانه و حساب نشده احتراز می شودبرنامه ای دقیق و صحیح برای حل مساله تهیه می شودTBPS

اسلاید ۳۰: عوامل شکست در حل یک مسئله۱- پریدن به نتیجه نهایی۲- عدم جمع آوری کلیه اطلاعات لازم ۳- نداشتن توانایی و قابلیت لازم جهت متاثر نمودن مسئله ( انتخاب غلط صورت مسئله )۴- انتخاب یک مسئله کلی و مبهم۵- عدم انتخاب راه حلهای مناسب۶- عدم مشارکت و همکاری افراد کلیدی در حل مسئله و پیدا کردن راه حل۷- عدم طرح ریزی جهت اجرا ء راه حلها TBPS

اسلاید ۳۱: عوامل موفقیت در حل یک مساله (کار(۱. حتی المقدور چندکار را با هم در یک زمان انجام ندهید .۲.مسئله را دقیقا شناسایی کنید .۳. یادبگیرید که ابتدا شنونده ای خوب و سپس گوینده ای خوب باشید .۴. یادبگیرید که سوالات خود را بپرسید . (پرسیدن عیب نیست ، ندانستن عیب است)۵. موضوعات با اهمیت و بی اهمیت را از هم جدا نمایید .۶. تغییر را به عنوان یک مفهوم اجتناب ناپذیر بپذیرید .۷. ظرفیت پذیرش اشتباه را از سوی خود و دیگران داشته باشید .۸. مشکلات (مساله ) را به اجزای کوچکتر و ساده خرد نمایید .۹. همواره در فرایند حل مساله آرام و خونسرد باشید .۱۰. همیشه لبخند بزنید . TBPS

اسلاید ۳۲: گـام اولشناسایی و انتخاب مسئله تعیین هدف TBPS

اسلاید ۳۳: شناخت و درک کامل فرآیندمشخص نمودن نوع کاری که صورت میگیردمشخص نمودن توالی انجام فعالیتهامشخص نمودن گلوگاهها درانجام فرایندها (نقاط بحرانی وکلیدی)مشورت با ایستگاههای قبلی و بعدی درمحیط کارچگونه یک مسئله را تشخیص دهیم ؟TBPS

اسلاید ۳۴: نمودارهای نمایش فرایند تولیدOPERATION PROCESS CHARTOPCیکی از ابزارهای قدرتمند جهت تحلیل و نمایش توالی انجام کار در فرایندها و نحوه انجام آنها می باشد .FPCFLOW PROCESS CHARTTBPS

اسلاید ۳۵: FIVE ”WHYS“حداقل پنج بار سئوال کنید چرا ؟پاسخ به هر سئوال باید روشن و واضح و مختصر باشدمطمئن باشید در پاسخهای چهارم یا پنجم به ریشه اصلی مشکل می رسیدچرا این اتفاق پیش آمده است ؟چرا درخصوص این مساله کاری انجام نشد؟چرا ما کار را باید با روش فعلی اجرا کنیم ؟چرا کار را به طریقی دیگر انجام نمی دهیم ؟چرا نتایج حاصل به این شکل درآمده است ؟و چرا …..؟ ‍TBPS

اسلاید ۳۶: شش پرسش کلیدی SIX Wچه کسی WHOچه چیزی WHATکدام )چگونه) (HOW) WHICHچرا WHYچه زمانی WHENکجا WHERETBPS

اسلاید ۳۷: FIVE M+E نیروی انسانی Man تجهیزات Machine مواد اولیه Material روشها Method مدیریت Management عوامل محیطی Enviromental TBPS

اسلاید ۳۸: روش ژاپنی“ ۳M ” ضایعات MUDA تنش MURI عدم تقاضا MURA TBPS

اسلاید ۳۹: کارهای اجرایی درگـام اول – انتخاب مسئله – شرح مسئله – شرح هدفTBPS

اسلاید ۴۰: شرح مسئله : برای خرید مواد اولیه از خارج از کشور باید ۳۵ مرحله را طی نمود ، که یکی ازدلایل تاخیر در تحویل قراردادها به مشتریان می شود. شرح هدف : کاهش مراحل اداری و اجرایی خرید خارجی از ۳۵ مرحله به ۱۰ مرحله طی سه ماه آینده . شرح مسئله : در ۵۸% از موارد کارتحویل محصول نهایی به مشتری بیش از سه هفته به طول می انجامد. شرح هدف : تقلیل زمان تحویل محصول نهایی به مشتری از سه هفته به کمتر از دو هفته در طی یک ماه آینده . TBPS

اسلاید ۴۱: گـام دوم تجزیه و تحلیل مسئلهتازمانیکه اطلاعات صحیح و کاملی برای پشتیبانی ازآنچه بعنوان ریشه های بروز مشکل یافته اید ، جمع آوری نکنید ، شما هم مثل افرادی هستید که درمورد مساله فقط حدس و گمان می زنند.TBPS

اسلاید ۴۲: دراین مرحله مسئله شناسایی و تعریف شده واهداف نیز مشخص شده اند . پس مرحله بعدی شامل جمع آوری داده ها ( Data) و تحلیل آنها می باشد. بنابراین ابتدا باید به نکات مهم زیر توجه نمود : – طرح ریزی روش تحقیق و تفحص – بررسی مقدماتی روش تجزیه و تحلیل – مشخص نمودن آیتمهای مهم جهت جمع آوری داده ها – شناسایی عوامل اصلی و ریشه های وقوع مساله – شناسایی دقیق وضعیت جاری وجمع آوری داده ها ا لگوریتم جمع آوری داده هاTBPS

اسلاید ۴۳: مشاهده کنید.- مصاحبه کنید.- مستندات موجود را بررسی کنید.- مشاوره و تحقیق کنید ، نتایج را مستند کنید.- تحلیل کنید و تصمصم گیری کنید. ا لگوریتم جمع آوری داده هاTBPS

اسلاید ۴۴: مشخصات داده های مفید – داده ها باید دقیق باشند . – داده ها باید بموقع باشند . – داده ها باید کامل و قابل اطمینان باشند . TBPS

اسلاید ۴۵: تضمین دقت اطلاعات بوسیله – مقدار

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.