پاورپوینت کامل فرایند عمومی برنامه ریزی استراتژیک (نگرش پیش تدبیری) ۴۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل فرایند عمومی برنامه ریزی استراتژیک (نگرش پیش تدبیری) ۴۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل فرایند عمومی برنامه ریزی استراتژیک (نگرش پیش تدبیری) ۴۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل فرایند عمومی برنامه ریزی استراتژیک (نگرش پیش تدبیری) ۴۷ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: بیانیه ماموریت شرکت دپون (Dupont) ما یک شرکت بزرگ در زمینه محصولات شیمیایی و انرژی هستیم که سابقه درخشانی در اختراع و نوآوری دارد. کسب و کار ما مستمرا در حال تحــول است و ما داثما به دنبال راههای جدیدی برای بکارگیری منابع انسانی، مالی و تکنولوژی ، به منظور ایجاد زندگی بهتری برای مردم دنیا هستیم. ماموریت ما افزایش ارزش شرکت نزد مشتریان ، کارکنان و سهامداران است که این امر از طریق عرضه محصولات و خدمات ارزنده به بازار های جهانی انجام می گیرد. برای انجام این امر هر یک از کسب و کارهای ما می بایستی در سودآوری برتر از قوی ترین رقبا باشد. ما تنها وقتی احساس موفقیت خواهیم کرد که قادر باشـــــیم در مقایسه با دیگر صنایع، سودآوری بیشترو پایدارتری را برای سهامداران خود فراهم سازیم . در حالیکه رشد ما در گرو محصولات تازه و کشف منابع انرژی جدید می باشد، موفقیت ما نهایتا به چگونگی پاسخگویی به شرایط بازار و البته است. این امر مستلزم ، تعامل زیاد با مشتریان برای درک و برآورده کردن نیاز آنان و همچنین تشخیص مشکلات و مرتفع کردن آنها می باشد. علاوه بر همه اینها، ما براین باوریم که موفقیت سازمان رابطه مستقیمی با کیفیت و جدیت پرسنل ما دارد برای دستیابی به موفقیت بیشتر نباید هیچگاه به وضع موجود راضی بود. ما می باستی به عنوان مشتاقان نوآوری شناخته شویم. اشتیاقی که برای مشکلترین مسائل خلاقانه ترین راه حلها را به ارمغان می آورد و برای زندگی مطلوبتر بهترین فرآورده ها به بازار عرضه می کند.

اسلاید ۵: تدوین ارکان جهت ساز (آرمان) یک بیانیه آرمان باید هفت ویژگی داشته باشد :واقع گرایانه و امکان پذیر باشد.واضح و قابل فهم باشد.پسندیده و مطلوب باشد.بلند پروازانه باشد.تغییر شرایط آینده را حتی‌الامکان پاسخگویی کند.برانگیزاننده و بسیج کننده باشد.هدایت کننده و جهت دهنده باشد.آرمان زائیده ذهن و خلاقیت مدیران هست

اسلاید ۶: تدوین ارکان جهت ساز (ارزش) یک بیانیه ارزش باید پنج ویژگی داشته باشد :شفاف و قابل فهم پذیر باشد.(برای همه یکسان )در سازمان قابل رویت باشد.شرط بقا و رشد سازمان باشد.با اهداف سازمانی مرتبط باشد.ارزش ها باید با هم همسو و هم افزا باشند.آرمان و ماموریت سازمان بر مبنای ارزشها تدوین می یابند در شرایط متغییر آنچه که تغییر می کند ماموریت سازمان می باشد نه ارزشهای کلیدی

اسلاید ۷: شناخت محیط در ارزیابی محیط دو کانون توجه مهم قرار داردفرصت ها :تهدیدها :در واقع کار استراتژی شناخت فرصتها و تهدیدات ،ایجاد عوامل برای فرصتهاجهت بالفعل شدن منفعتهایبالقوه ای که در آن وجوددارد می باشد.منفعت بالقوه ای که عوامل بالفعل شدنش هنوز بوجود نیامده .ضرر بالقوه ای که عوامل بالفعل شدنش هنوز بوجود نیامده .فرصتبالقوه : برای همه وجود داردبالفعل : متناسب با قابلیتها برای سازمانها و افراد خاص وجود دارد .

اسلاید ۸: شناخت محیط دو محیط برای سازمانها تعریف می شود :محیط دور (در بعد کلان )محیط نزدیک ( محیط صنعت )بزرگترین آفت استراتژی شناختذهنی می باشد

اسلاید ۹: شناخت محیط در محیط دور چهار عامل اساسی وجود دارد.PESTسیاست ، قوانین ، مقررات دولتیاقتصادیاجتماعیتکنولوژی

اسلاید ۱۰: پاره‌ای از ابعاد اقتصادی و تکنولوژیک محیطچگونگی سطح درآمد بین اقشار مختلف جامعه و روند آن جهت جریان سرمایه و نیرو کار در سطح ملی جهت گیری سیاستهای اقتصادی دولت برنامه های توسعه در سطح ملی سطح تکنولوژی و روند تغییرات آن در کشور و جهان

اسلاید ۱۱: پاره‌ای از ابعاد “سیاسی” محیط قانون کار قانون تجارت تعرفه‌ها، حق امتیازها و مقررات چگونگی روابط خارجی کشور قدرت گروههای سیاسی مختلف و روند تغییرات آن چگونگی ثبات دولت

اسلاید ۱۲: پاره‌ای از ابعاد “ اجتماعی و فرهنگی“ محیط کلانجمعیت شناسی مصرف کنندگان (سن، جنسیت، حوزه جغرافیایی و …)چگونگی عادات، سلایق و نگرشها در جامعه و روند تغییرات آن تغییرات در سطح زندگی و مصرف جامعه وضعیت سطح سواد و تحصیلات چگونگی سن ازدواج و نرخ زاد و ولد

اسلاید ۱۳: مدل رقابت صنعتی پورترمدل تجزیه و تحلیل صنعت به روش پورتر، فرآیندی است که بر مبنای ساختار بازار و شرایط رقابت توسعه یافته است. بسیاری از سازمان‌ها برای تدوین استراتژیها از این الگو استفاده می‌کنند. طبق این مدل، عمدتاً باید به پنج نیرو در صحنه رقابت توجه شود و این قدرت جمعی نیروها است که ظرفیت سودآوری نهایی یک تجارت را معین می‌کند. در این راستا هدف استراتژیست، جستجوی موضعی در صنعت است که در آن مؤسسه بتواند در برابر این نیروها از خود دفاع کرده و یا به نفع خود, بر آنها تأثیر گذارد. از دیدگاه پورتر فشار رقابتی ناشی از ۵ منبع اصلی بشرح زیر می‌باشد: رقابت میان فروشندگان صنعت (رقبای موجود)تهدید رقبای بالقوه (فشار تازه واردین)تهدید محصولات جانشینقدرت چانه زنی خریداران قدرت چانه زنی تأمین کنندگان

اسلاید ۱۴: مدل رقابت صنعتی پورتررقبای صنعترقبای بالقوهخریدارانمحصولات جانشینتدارک کنندگانتهدید تازه واردینقدرت چانه زنیتهدید محصولات جانشینقدرت چانه زنی

اسلاید ۱۵: رقابت میان رقبای موجود غالباً قویترین نیروی رقابتی است و معمولاً در بین پنج نیروی رقابتی، رقابت بین شرکت‌های رقیب دارای بالاترین قدرت است و شدت ضعف آن بستگی به عواملی به شرح ذیل دارد:تعداد رقبا و یکسان یا شبیه بودن توانایی آنها رشد تقاضا در بازار تفاوت در محصولات رقبا هزینه خروج در مقایسه با رقابت رضایت رقبا از سهم بازار در صحنه رقابت بین شرکتهای رقیب برخی راهکارهای مورد استفاده برای رقابت عبارتند از:قیمت پایین کیفیت بالا کاربردهای بیشتر محصول خدمات قبل و بعد از فروش ضمانت محصول شبکه بهتر توزیع، عمده فروشی و خرده فروشی محصول قابلیت بیشتر در نوآوری و یا تقلید

اسلاید ۱۶: تهدید رقبای بالقوه (تازه‌واردین)رقبای جدید با ورود خود به صحنه رقابت، ظرفیت‌های جدیدی ایجاد نموده و علاقه به کسب سهم بازار دارند. بطور کلی این نیرو شامل عواملی است که امکان وارد شدن رقبای جدید به عرصه رقابت در صنعت را تسهیل نموده و یا بالعکس آنرا مشکل می‌سازد. در چنین شرایطی اگر مانع ورود زیاد باشد, تازه واردین فشار زیادی را باید از سوی رقبای تثبیت شده خود تحمل نمایند.شدت تهدید ناشی از ورود رقبای جدید به عوامل زیر بستگی دارد:۱- موانع ورود مانند:برتری ناشی از حجم زیاد تولید رقبای موجود وجود موانع، در دسترسی به تکنولوژی و دانش فنی خاصوفاداری و ترجیح مشتریان نسبت به مارک خاص سرمایه مورد نیاز بالا، برای ورود به صنعت وجود مانع در دسترسی به کانالهای توزیعوجود مانع در دسترسی به مواد اولیه و سایر مایحتاج سیاست‌های دولت ۲- بازده مورد انتظار ۳- واکنش رقبای موجود

اسلاید ۱۷: تهدید محصولات جایگزین منظور از جایگزینها, کالاهایی هستند که می‌توانند به جای کالاهای موجود در بازار مطرح شوند. با توجه به پیشرفت و توسعه فنآوری, همیشه این احتمال وجود دارد که محصولات جدید با کارایی بهتر یا مطلوبیت بالاتر یا قیمت ارزانتر جایگزین محصولات موجود شوند. لذا یک محور از تحلیل‌ها باید روی احتمال پیدا شدن جایگزینها و میزان تهدید آنها باشد. بعبارت دیگر اگر محصول جانشین از نظر قیمت یا بازده یا هر دو برای خریدار جالب‌تر باشد, او از خرید کالا یا خدمات شرکت‌های موجود در صنعت، دوری خواهد گزید.برخی از عوامل مؤثر در شدت و ضعف فشار رقابتی از جانب کالای جانشین عبارتند از:قیمت کالای جانشین کیفیت کالای جانشین سهولت انتقال تمایل و رغبت مشتری به کالای جانشین

اسلاید ۱۸: قدرت چانه‌زنی خریداران یک گروه خریدار هنگامی از قدرت برخوردار خواهد شد و هنگامی خواهد توانست تا سودهای بالقوه شرکت‌های فعال در صنعت را با چانه‌زنی کاهش دهد که محیط صنعت دارای ویژگیهای خاصی باشد. در واقع مشتریان در وضعیت‌های زیر دارای قدرت می‌شوند:متمرکز باشد و یا حجم زیادی از محصولات شرکت را بخرد.با هزینه پایین‌تر بتوانند از رقبای دیگر خرید کنند.قابلیت لازم را برای خرید از چند فروشنده بجای یکی داشته باشند.محصول، استاندارد باشد.قادر به ساخت محصول مورد نیاز باشند.محصول فروشنده نقش مهمی در کیفیت محصول خریدار نداشته باشد.اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشند.

اسلاید ۱۹: قدرت چانه زنی تأمین کنندگان تأمین کنندگان به افراد یا نهادهایی اطلاق می‌شود که مواد، قطعات، ماشین‌آلات، تکنولوژی، نیروی انسانی و غیره را برای

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.