پاورپوینت کامل مدیریت عمومی ۱۷۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل مدیریت عمومی ۱۷۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۷۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مدیریت عمومی ۱۷۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل مدیریت عمومی ۱۷۰ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: ۱–۴چند واژه مقدسکارآمدیتحققارتباطشدنعملاراده

اسلاید ۵: ۱–۵سازمانهاسازمانیک سامانه نظام مند که گروهی از مردم را برای وصول به یک هدف خاص گرد هم آورده و به تلاش واداشته است.مکانی که مدیران در آن کار می کنند.

اسلاید ۶: ۱–۶ویژگی های مشترک سازمان

اسلاید ۷: ۱–۷وجه تمایز افراد سازمانکارکنان عملیاتیافرادی که مستقیما وظیفه و یا کاری را شخصا انجام می دهند و مسئول سرپرستی و نظارت بر کار دیگران نیستند.مدیرانافرادی که عملکرد دیگران را هدایت می کنند.

اسلاید ۸: ۱–۸سطوح سازمانی

اسلاید ۹: ۱–۹بازشناسی مدیرانمدیران خط مقدمسرپرستانی که مسئول هدایت روزبروز و چهره به چهره عملکرد کارکنان عملیاتی هستند.مدیران میانیمدیران موجود بین مدیران خط مقدم و مدیران ارشدمدیران ارشدمدیرانی که مسئولیت اتخاذ سیاستها و تصمیماتی را برعهده دارند که کل سازمان را تحت تاثیر قرار داده و عملکرد کل سازمان را هدایت می کنند.

اسلاید ۱۰: ۱–۱۰بازشناسی مدیریتمدیریتفرآیند انجام کارها بصورت اثربخش و کارآمد به وسیله دیگران است.کارآییبه معنای انجام درست کارها است. این مفهوم با نسبت بین درونداد و برونداد در ارتباط بوده و بدنبال کاهش مداوم هزینه نهاده های تولید است.اثربخشیبه معنای انجام کارهای درست است. این مفهوم با دستیابی به اهداف در ارتباط است.

اسلاید ۱۱: ۱–۱۱کارآئی و اثربخشیEXHIBIT 1.3

اسلاید ۱۲: ۱–۱۲فعالیتهای فرآیند مدیریتفرآیند مدیریت:برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری، کنترل

اسلاید ۱۳: ۱–۱۳فرآیند مدیریتبرنامه ریزیشامل تعریف اهداف، تدوین استراتژی و توسعه برنامه های عملیاتی استسازماندهیشامل تعیین آنچه باید انجام شود، چگونه انجام شود و چه کسی آنرا انجام دهد

اسلاید ۱۴: ۱–۱۴فرآیند مدیریترهبریهدایت و ایجاد انگیزه در کلیه ذینفعان، گزینش مسیرهای ارتباطی اثربخش با ذینفعان و رفع تعارض هاکنترلفرآیند مونیتور کردن عملکرد، مقایسه آن با اهداف و اصلاح مغایرتهای تشخیص داده شده

اسلاید ۱۵: ۱–۱۵آیا شغل مدیران جهانی است؟سطوح سازمانیآیا بین مدیران بر اساس جایگاهشان در سازمان تفاوتی وجود دارد؟نوع اقتصادی سازمانآیا مدیریت در سازمانهای انتفاعی با غیر انتفاعی متفاوت است؟اندازه سازمانآیا اندازه سازمان بر چگونگی مدیریت در سازمان تاثیر می گذارد؟موضوع سازمانآیا مدیریت در سازمانهای سیاسی، فرهنگی واقتصادی یکسان است؟

اسلاید ۱۶: ۱–۱۶ترکیب هر فعالیت برای هر سطح سازمانیSource: Adapted from T. A. Mahoney, T. H. Jerdee, and S. J. Carroll, “The Job(s) of Management,” Industrial Relations 4, No.2 (1965), p.103.

اسلاید ۱۷: ۱–۱۷ترتیب اهمیت نقش مدیران در سازمانهای کوچک و بزرگSource: Adapted from J. G. P. Paolillo, “The Manager’s Self Assessments of Managerial Roles: Small vs. Large Firms,” American Journals of Small Business, January–March 1984, pp.61–۶۲.

اسلاید ۱۸: ۱–۱۸مهارتهای خاص مدیرانرفتارهائی که با اثربخشی مدیر در ارتباط است :کنترل محیط و منابع سازمانتجهیز و هدایتمدیریت اطلاعاتایجاد رشد و توسعهبرانگیختن افراد و مدیریت تعارض.حل معضلات استراتژیک سازمان

اسلاید ۱۹: ۱–۱۹نگرش فرآیندیسیستم را بعنوان مجموعه ای از اجزا که در ارتباط و وابستگی متقابل هستند در محدوده ای مشخص به عنوان یک کل دیدنسیستم بسته: سیستمی که در تعامل با محیط نیستسیستم باز: سیستمی که در تعامل با محیط استذینفعان: همه کسانی که بر سازمان و تصمیمات و سیاستهای سازمانی تاثیر می گذارند.

اسلاید ۲۰: ۱–۲۰سازمان و محیط آن

اسلاید ۲۱: ۱–۲۱How Does Management Relate To Other DisciplinesAnthropologyEconomicsPhilosophyPolitical SciencePsychologySociologyManagement

اسلاید ۲۲: ۱–۲۲مهارتهای عمومی مدیرانمهارتهای مفهومیتوان ذهنی مدیر برای هدایت کلیه فعالیتها و علایق سازمانیمهارتهای بین فردیتوانمندی مدیر برای فهم، ارشاد و برانگیختن افراد و گروهها در سازمانمهارتهای فنیتوانمندی مدیر برای بکارگیری ابزار، روشها و تکنیکهای کاری در یک کار مشخصمهارتهای سیاسیتوانمندی مدیر در ایجاد یک پایگاه اقتدار و مسیر ارتباطات اثر بخش

اسلاید ۲۳: ۱–۲۳مهارتهای فنی: چگونگی کار،‌ شناخت صنعت و مراحل خاص آن،‌ ماشین آلات، مشکلات و فرآیندهای ویژه آنمهارتهای ادراکی/مدیریتی: آگاهی نسبت به کل سازمان و نحوه هماهنگ کردن آن، آگاهی از سیستم اطلاعات سازمان و نحوه ثبت آن و نیز توانایی برنامه ریزی و کنترل کارمهارتهای روابط انسانی‌: آگاهی درباره رفتار انسان و توانایی کنار آمدن و انجام کار اثربخش با افراد و گروهها، همترازان،‌بالادستان و زیردستانمهارتهای ادراکی/مدیریتیمهارتهای انسانیمهارتهای فنیمدیران ارشدمدیران میانیسرپرستانمهارتهای مورد نیاز مدیران:

اسلاید ۲۴: ۱–۲۴اصول مدیریتاین اصول در آغازین سالهای سده بیستم میلادی توسط فردریک تیلور ابداع و در ادامه توسط فرانک گیلبرت و هنری فایول تکمیل گردید. اصول مدیریت دستورالعمل های اولیه تصمیم گیری ها و عملیات سرپرستی را تامین میکند.

اسلاید ۲۵: ۱–۲۵اصول مدیریت کدامند؟اصل تقسیم کاراصل سلسله مراتباصل خلاقیتاصل عدالت (حقوق و پاداش)اصل اختیار و مسئولیتاصل وحدت فرماندهی اصل وحدت رهبری

اسلاید ۲۶: ۱–۲۶اتکای بیشتر به سیاست ها و روال تثبیت شده شرکت و روابط بین گروههای رسمی کار.نظام مند شدن فرایند، اصول مدیریت، معیارها و استانداردها و تحکیم هدایت و کنترل.مدیرت نظام مند که مدیریت علمی، کلاسیک، سنتی، منطقی، فرایندی و عملی نیز نامیده میشود.اتکای بیشتر بر شیوه های مشارکتی و افراد و گروه ها برای حل مشکلات کار.انگیزش فردی و گروهی از طریق توجه مدیریت به کارکنان و روابط آنها.مدیریت روابط انسانی که به مدیریت رفتاری یا مدیریت رفتار سازمانی نیز معروف است.اتکای بیشتر به کارکنان متخصص و یا برنامه ریزی خودکار برای تعیین رویه های کاری و علامت گذاری جهت کنترل کارها.استفاده از روشهای پیشرفته، ریاضیات و آمار و نیز نحوه ارتباط اطلاعات و منابع در نظام سازمانی.مدیریت کمی که علوم مدیریت یا نظریه سیستم های مدیریت نیز نامیده می شود.لزوم حساسیت بیشتر در مورد الزامات وضعیتهای مختلف به همراه مهارت و انعطاف پذیری در اجرای روش های انتخاب شده مدیریت.اعتقاد به اینکه سرپرستان و دیگر مدیران، باید یک یا چند روش از سه شیوه اصلی را برای ایجاد شرایطی جهت غلبه بر موقعیتی خاص، انتخاب کنند.مدیریت اقتضایی، یا مدیریت مبتنی بر موقعیت.رویکردها و روش های مختلف مدیریت روش کارآیی مورد انتظار تأثیر سرپرستی

اسلاید ۲۷: ۱–۲۷روش مدیریتی کلاسیک در کجا کاربرد دارد؟این روش تقریبا در هر شرایطی راه خوبی برای رویارویی با مشکلات است. این روش پیش نیازهای ساختاری و مکانیکال شکل گیری یک نظام سازمانی را تامین می کند.از واضعان این روش می توان از فردریک تیلور،هنری گانت و فرانک گیلبرت نام برد.تاکید بر اندازه گیریهای دقیق کار سنجی، حرکت سنجی، زمان سنجی، طراحی دقیق خطوط تولید و عملیات، تعریف دقیق مشاغل و وظایف از خصایص این رویکرد است.عمده ترین اشکال این رویکرد، نگاهی ایده آل به عملکرد سازمانها است. دراین دیدگاه وصول به حداکثر کارائی از طریق شکل دهی نظامات ماشینی سازمان امری محتوم فرض میشود و لذا مباحث انسانی در این دیدگاه مورد تغافل قرار می گیرد.

اسلاید ۲۸: ۱–۲۸چه هنگامی باید از مدیریت روابط انسانی استفاده شود؟مدیران همواره می‌بایست به علل اصلی واکنش‌ها، رفتارها و برخوردها توجه کنند.عوارض و عواملی همچون،‌تضاد و تعارض، استرس، رضایت و انگیزش،‌ فرسودگی شغلی،‌ انگیزش،‌تناسب شخصیت، شغل،‌کارگروهی، رهبری گروههای غیررسمی و … از مباحثی هستند که سرپرستانهمواره با آنها سروکار دارند.از واضعان این مکتب می‌توان به التون مایو، هرزبرگ،‌کریس آرگرگیس، آبراهام مازلو و …. می‌توان اشاره کرد.این مکتب بعد از مطالعات هاثورن در وسترن الکتریک مورد توجه قرار گرفت.

اسلاید ۲۹: ۱–۲۹روش کمی در کجا بیشتر اثربخشی را دارد؟زمانی که سهم تاثیر عوامل انسانی در پایین‌ترین حداست و یا مشکلات انسانی پایین است،‌این روش کاربرد دارد.در روش کمی برروی تکنیک‌های ریاضی و آماری تاکید می‌شود.استفاده از روش‌های بهینه‌سازی و تحقیق در عملیات برای برنامه‌ریزی مسیر کشتی‌ها و یا تانکرهای حمل سوخت از موارد استفاده از این روش است.تکنیک‌های کنترل کیفیت آماری یکی از تکنیک‌های برآمده از این روش است.برای استفاده از این روش می‌بایست از کمک کارشناسان آمار، ‌تحلیل گران سیستم و مهندسان صنایع سودجست.

اسلاید ۳۰: ۱–۳۰ نگرش اقتضائییک رویکرد وضعیتی است که بسیاری از تئوریهای مدیریتی را به هم پیوند می زند.چهار متغیر عمومی اقتضائیاندازه سازمانعادی بودن تکنولوژی کارعدم اطمینان محیطیتفاوتهای فردی

اسلاید ۳۱: ۱–۳۱شیوه اقتضائی چه مفهومی در کار مدیران دارد؟این روش، روش مبتنی بر‌موقعیت یا کار نامیده می‌شود.یک روش خاص،‌به تنهایی به ندرت قابل استفاده است.سرپرست ضمن برخورداری از قابلیت لازم برای استفاده از سه روش باید بتواند براساس وضعیت خاص بنگاه،‌در خصوص استفاده از هریک از سه روش تصمیم بگیرد.

اسلاید ۳۲: ۱–۳۲ الگوی مینتزبرگ: نقشهای مدیر مینتزبرگ با مطالعه بر روی تعداد اندکی از مدیران و با این باور که بعضی از وظایف ونقشها را مدیر می بایست شخصا أیفا نماید و نمی تواند به دیگران واگذار کند به فهرست تازه ای از نقش های دست یافت. ایشان بخش عمده ای از نظرات خویش را به رد نظریه برنامه ریزی استراتژیک پرداخت.

اسلاید ۳۳: ۱–۳۳نقش های مدیریتی از دیدگاه مینتزبرگمیان فردیمقام تشریفاتیرهبررابطاطلاعاتیگردآورندهاطلاع رسانسخنگوتصمیم گیریکارآفرینحل کننده مسئلهتخصیص دهنده منابعمذاکره کننده

اسلاید ۳۴: ۱–۳۴نقشهای مراوداتی نقش رهبر نقش رابط نقش رئیس معمولی

اسلاید ۳۵: ۱–۳۵نقشهای تصمیم گیری نقش کارآفرین نقش تخصیص دهنده منابع نقش حلال مشکلات نقش مذاکره کننده

اسلاید ۳۶: ۱–۳۶نقشهای اطلاعاتی و ارتباطی نقش مرکز اعصاب ومراقب نقش توزیع کننده اطلاعات نقش سخنگو

اسلاید ۳۷: ۱–۳۷عوامل محیطی موثر بر وظایف مدیر در مدل مینتزبرگعوامل شغلیعوامل محیطیعوامل شخصیعوامل دیگرویژگیهای محیط، صنعت و سازمانسطح شغل و نوع واحدهای تابعهویژگیهای شخصیتی و شیوه های رفتاری شغلابعاد زمانی شغل

اسلاید ۳۸: ۱–۳۸تقسیم بندی مشاغل مدیریتی ونقشهای اصلی مدیران در مدل مینتزبرگ۱- رابط – برقرار کننده تماس در نقش رئیس رسمی -رابط۲- مدیر سیاسی درنقش سخنگو-مذاکره کننده۳- مدیر کارآفرین در نقش کارآفرین-مذاکره کننده۴- مدیر داخلی در نقش تخصیص دهنده منابع۵- مدیر زمان وقوع در نقش مشکل گشا۶- مدیر گروه در نقش رهبر۷- مدیر کارشناس در نقش کنترل کننده۸- مدیر جدید در نقش رابط-کنترل کننده

اسلاید ۳۹: ۱–۳۹مدل رابرت کوئین و همکاران(قابلیتهای مدیریتی)دو شاخص اصلی تشکیل دهنده چارچوب مدل کوئین:۱- تمرکز: کانون توجه سازمان به کدام سو است؟ بیرون و یا درون۲- انعطاف: آیا سازمان با مدل متعارف بوروکراسی وبری اداره میشود و یا از مدلهای ساختاری منعطف همچون ساختارهای پروژه أی و ماتریسی پیروی می کند؟

اسلاید ۴۰: ۱–۴۰چهار مدل برآمده از ۲ شاخص اصلی:۱- مدل روابط انسانی حاصل ارتباط شاخصهای انعطاف و تمرکز بر درون۲- مدل سیستم های باز حاصل ارتباط شاخصهای انعطاف و تمرکز بر برون۳- مدل هدف منطقی حاصل ارتباط شاخصهای کنترل و تمرکز بر برون۴- مدل فرآیند راخلی حاصل ارتباط شاخصهای کنترل و تمرکز بر درون

اسلاید ۴۱: ۱–۴۱انعطاف نقش نوآور و کارآفرین نقش کدخدا(نقش سیاسی) برون نگری نقش مجری پروژه نقش کارگردان و رهبر کنترل نقش هماهنگی(مدیر عملیات)نقش مراقب (وناظر(تحلیلگرنقش تسهیل کننده نقش مربی و مرشددرون نگریالگوی سیستم های بازOPEN SYSTEMS MODELالگوی هدف منطقیRATIONAL GOAL MODELالگوی فرأیند داخلیINTERNAL PROCESS MODELالگوی روابط انسانیHUMAN RELATION MODELمدل رابرت کوئین

اسلاید ۴۲: ۱–۴۲کار در شرایط متحولتفکر خلاق مدیریت تحول کسب قدرت سازمانی(اقتدار) مذاکره ارتباطات شفاهی بهره وری شخصی انگیزش همکاران مدیریت زمان و استرس ابتکارعمل ترسیم چشم انداز وتبیین استراتژی تفویض اختیار و توانمندسازی همکاران برنامه ریزی سازماندهیکنترلدریافت و تنظیم اطلاعات پردازش و ارزیابی اطلاعاتارتباط کتبی (گزارش نویسی) پرورش گروه مدیریت تضاددرک از خود و دیگرانارتباطات انسانیتوسعه قابلیتهای انسانی تسهیل مشارکت و کار گروهینقش نوآور و کارآفرین نقش کدخدا(نقش سیاسی) نقش کارگردان و رهبر نقش هماهنگ کننده (مدیر عملیات)نقش مراقب (وناظر(تحلیلگرنقش تسهیل کننده نقش مربی و مرشد نقش مجری پروژه انعطافبیرونثباتدرونالگوی سیستم های بازالگوی هدف منطقیالگوی فرأیند داخلیالگوی روابط انسانی

اسلاید ۴۳: ۱–۴۳اهداف یادگیریتعریف برنامه ریزیانواع و سطوح برنامه ریزیواژه های برنامه ریزیفرآیند برنامه ریزیابزارهای برنامه ریزیارتباط سطوح مختلف برنامه ریزی

اسلاید ۴۴: ۱–۴۴تعریف برنامه ریزیتعریف اهداف و یا نتایج مورد انتظار سازمانایجاد یک استراتژی کلان برای سازمان که در جهت وصول به اهداف استایجاد یک ساختار سلسله مراتبی از برنامه ها برای به هم پیوستن کلیه فعالیتهای سازمان استبرنامه ریزی در عین توجه به اهداف به راههای وصول به آنها نیز می پردازد.

اسلاید ۴۵: ۱–۴۵دلایل برنامه ریزی

اسلاید ۴۶: ۱–۴۶انواع برنامهبلند مدت و کوتاه مدتاستراتژیک و تاکتیکثابت و یک بار مصرف

اسلاید ۴۷: ۱–۴۷برنامه ریزی عملیاتی برنامه ریزی هدایتگر

اسلاید ۴۸: ۱–۴۸فرآیند برنامه ریزی استراتژیکEXHIBIT 3.5

اسلاید ۴۹: ۱–۴۹انواع استراتژیاستراتژی رشداستراتژی ثباتاستراتژی کاهشاستراتژی ترکیبی

اسلاید ۵۰: ۱–۵۰انواع استراتژی رقابتیرهبری هزینهتمایزتمرکز

اسلاید ۵۱: ۱–۵۱مسئله سودهزینه ها:آیا هزینه ها (ثابت و متغیر) خیلی بالا است؟بلهفروش:آیا میزان فروش برای وصول به نرخ مطلوب بازگشت سرمایه کافی است؟ایجاد نظام کاهش هزینه ها(استراتژی های اثربخشی)بلهبازنگری در ماموریتماموریت:آیا بازار هدف برای وصول به فروشمورد نظر کفایت می کند؟نهنهاستراتژی رقابت:آیا پایه های رقابتی با تقاضای بازار وقابلیتهای محوری داخل سازمان سازگاراست؟بلهبازنگری در استراتژی رقابتینهاستراتژی عملیات:آیا ما دارای یک مزیت رقابتی دربرابر رقبایمان هستیم؟بلهاستراتژی بازاریابی:آیا مشتریان از وجوه تمایز ما آگاه هستند؟بلهاستراتژی منابع انسانی:آیا کارکنان در جهت توسعه و افزایش توان رقابتی فعالیت میکنند؟بلهطراحی دقیق وظایف- تحقیق و توسعه و استراتژی اطلاعاتاهداف رفتاری:چگونه رفتاری را از کارکنان انتظارداریم؟آیا استراتژی منابع انسانی موجود با اهداف رفتاری سازگار است؟ نهنهبازنگری در استراتژیبازاریابیبازنگری در استراتژیمنابع انسانیبازنگری در برنامه هایمنابع انسانی و سیاستهانهبلهبلهنهمدل تشخیص راهبردی

اسلاید ۵۲: ۱–۵۲واژه های برنامه ریزیبرنامه ریزی: فرآیندی که به تدوین برنامه می انجامد.برنامه: کارهایی که در آینده می بایست انجام شوند.اهداف: نقاط مطلوبی که سازمان در پی دستیابی به آنها است.خط مشی یاسیاست: بایدهای اصلی برآمده از اهداف.قوانین و مقررات: حدود آزادی کارکنان برای اجرای برنامه.دستورالعمل ها: جداول زمان بندی که ترتیب انجام کارها را تا

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.