پاورپوینت کامل مدل های متداول کسب و کار در جهان ۱۱۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل مدل های متداول کسب و کار در جهان ۱۱۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۱۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مدل های متداول کسب و کار در جهان ۱۱۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل مدل های متداول کسب و کار در جهان ۱۱۷ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: اهداف این سمینار۱- آشنایی شرکت کنندگان محترم با مدل های متداول کسب و کار در جهان .۲- تطبیق این مدل ها با برنامه راهبردی شرکت ۳- بررسی جداول مقایسه ای مدل های مورد بحث و نظر مشاور. ۴- انتخاب گزینه مورد نظر کسب و کار شرکت از منظر شرکت کنندگان در سمینار.

اسلاید ۵: تعریف کسب و کاراستفاده صحیح از منابع داخل سازمان و خارج از آن جهت ایجاد ارزش برای مشتریان، پیش از آنکه رقبا بتوانند آنرا انجام دهند . Richard Kivel-MIT/IAP(2004)IAP: Independent Activities Period

اسلاید ۶: مدل چیست ؟

اسلاید ۷: مدل چیست؟What is the model مدل چارچوبی است که یک ایده ذهنی یا یک تفکر را توسعه داده وقابل تبدیل به طرحی کند که موجب تغییرات محیطی شده واین تغییرات بتواند تحت ارزیابی وکنترل در بیاید وبطور کلی یک سامانه پیچیده اجتماعی را ساده کرده و فرآیندهای آن را به تصویر بکشاند (۱) . ۱- Business modeling and simulation by Les Oak Shott (1997)

اسلاید ۸: مشخصات یک مدل : ۱- دارای یک مرز و محدوده مشخص است. ۲- دارای فروض است.( assumptions )3- یک سامانه را به روشنی توضیح می دهد .۴- یک موضوع پیچیده را ساده می نماید .اعتبار مدل : ۱- با چهار مشخصه فوق اعتبار بخشی می شود .۲- از نظر کمیته تخصصی قابل قبول باشد .۳- اهداف طرح را منعکس کرده و رسیدن آن را مطمئن می سازد .

اسلاید ۹: چرخه مدل سازیتعیین آرمان، اهداف، ماموریت ها، ارزشها و راهبردهاجمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل آن(Model Buildingمدل سازی((Verification) تصدیق(Validation) اعتبار بخشی

اسلاید ۱۰: ساختمان مدلساختمان مدل بستگی تام به نوع مدلی دارد که ساخته می شود واز تجربه، ریاضیات ، دانش و کارهای گرافیکی و نظایر اینها بدست می آید.Verification & Validation اصول و قواعدتامین ابزارکنترل و ارزیابیاقدامات صحیح نتایج صحیحتامین انتظارات

اسلاید ۱۱: نوع مدلها۱- فیزیکی : تجسمی، قالب سازی نظیر ماکت یا مجسمه۲- سمبولیک : گرافیکی ، دیاگرام ، نمودار ، فضاهای سه بعدی نظیر نقشه ها ، layout ، plan ، mapو نظایر اینها۳- مدل های ریاضی : تعیین عناصر و روابط بین عناصر و اجزاء آن به صورت پارامتریک و متغیرهای کمیت پذیر مثال : EOQ = 2CD/h C: Cost of Ordering D: Expected Demand h : Cost of Holding

اسلاید ۱۲: الزامات مدل کسب وکارهای جدید :۱- کسب وکار باید به صورت بیرونی هدایت شود.Business must be externally driven.2- کسب وکار باید تطابق داشته باشد نه بهینه باشد .Business must be adapted, not optimized.3- کسب وکار باید خطرپذیری را مدیریت کند .Business must explicitly manage Risk .4- کسب وکار باید درزمان مناسب و واقعی انجام شود .Business must operate in real time.5- کسب و کار دارای قابلیتهای غیرخطی باشد.Business must be non-linear in their capabilities.6- کسب وکار باید دارای چرخه های مبتنی بر مشتری باشد.Business must have customer-based loops (SCM)7- کسب و کار برنامه ریزی زیادی نمی خواهد.Business cannot plan anymore.3/1

اسلاید ۱۳: ۸- کسب وکار باید برای تولید ، خدمات ، حمل ونقل ، پشتیبانی و قیمت گذاری از الگوهای جدید استفاده کند .Business must use new paradigms for product , service , delivery , support and pricing.9- کسب و کار باید توجه به رقبا را پایه و اساس پیشرفت و توسعه قرار دهد .Business must regard competition as fundamental to their development & progress.10- کسب و کار باید از تضاد مشتری بهره برداری کرده و راه های جدید دست پیدا کند.Business must resolve and exploit the customer paradox.3/2

اسلاید ۱۴: ۱۱- کسب وکار باید از نوآوری های صحیح به عنوان اصلی برای کاهش برگشتیها استفاده کند .Business must use true innovation as the basis for breaking the dominance of increasing returns (i.e.: Positive Feedback)12- کسب وکار باید کلید نیروهای شکل دهنده خود سازمانی را کشف کند .Business must discover the key shaping forces for self-organization.13- کسب وکار باید ارتباط ازچرخه تامین تا مشتری را تغییر دهد.Business must change the connectivity from the supply chain to the customers.3/3

اسلاید ۱۵: یک مدل برای متفاوتها و متمایزهاتعیین دامنه فعالیتها: از تولید ، بانکداری و تامین منابع مالی … و حل مسائل اجتماعیتعریف خدمات : تولید یگانه، خدمات یگانه ،کسب کارهای لازم،فناوری برتر و یکپارچگی و معماری حل مسائل اجتماعیارزشهای مرکزی :اعتبار ، برند ، مدرن و شوق آور ، امانت داری ، رضایت و …

اسلاید ۱۶: کلیات بازار یابی

اسلاید ۱۷: نکات کلیدی در بازاریابی (ادبیات بازاریابی)۱-۵p – Promotion – Place – Price – Product : People Mix Marketing2- دایره نیست ، فرایند است (Company Wide)3- آسیب شناسی برای کسب فرصتها (به عنوان مثال ، بررسی شکایات و نظرات مشتریان نه فقط برای اصلاح امور شرکت است بلکه برای رسیدن به محصولات و خدمات جدید برای رفع نیازهای اجتماعی آینده است )۴- روابط با مشتریان است (e – CRM ) ، رضایت مشتری ، شعف مشتری ، مشتریان وفادار، مشتری در جایگاه شریک وبلاخره اتحاد مشتریان ۵- رابطه با تأمین کنندگان ( SRM) و قراردادهای بلند مدت۶- نام و نشان کالا یا شرکت (Brand)7- Win – Win (برنده – برنده)۸- اندازه بازار، بخش بندی بازار، بخش بندی کسب و کار مطابق با این بخش بندی، بخش بندی دپارتمانها ویا شرکتهای تابعه بر حسب این بخش بندی۹- موضوع رقابت ۱۰- Niche market(بازارهای خاص)۱۱- بازاریابی منتشره ازطریق سهام (Marketing Issues)12- متمایز سازی (Differentiation)

اسلاید ۱۸: کلیات فناوری

اسلاید ۱۹: نکات کلیدی در مورد فناوری ۱- فناوری فقط ماشین آلات نیست، مدیریت، اطلاعات، نیروی انسانی و ماشین آلات عناصر اصلی فناوری هستند.۲- فن – بازار، استراتژیهای بازاریابی و فناوری ۳- بازاریابی های جدید، فناوری و تغییر در کالا و نوع مصرف آن ( Life Cycle of Products )4- R & D5- کریدور علم و فناوری مراکز رشدمراکز کارآفرینیپارکهای فنآوریدانشگاهصنعت۲/۱

اسلاید ۲۰: دنباله نکات کلیدی فناوری ۶- نظام مختلط ۷- استاندارد و تولید در کلاس جهانی۸- ظرفیت ها ، بازیافت ها ، کارایی و بهره وری۹- تفاوت نکات تکنیکال با نکات تاکتیکال ۱۰- بحث Patent و License 11- بحث توجیه اقتصادی– فنی طرح ها و پروژه ها و Major Projects 12- Upstream / Downstream 13- اول بودن علم و فناوری در چشم انداز۱۴۰۴Hybridism Company Produce Acquisition2/2

اسلاید ۲۱: کلیات فروش و توزیع

اسلاید ۲۲: فروش و توزیعSales and Distribution1- استراتژیهای فروش و توزیعThe sales and Distribution Strategies 2- ساختار توزیع و فرآیندهای آنThe Distribution Structure and It’s Processes 3- واسطه هاIntermediates4- کانال های فروش Sales Channel5- دسترسی آسانConvenience6- نیروی فروش در بازارmarket Force in Sales The 7- بارگیری و توزیع سریعs DockingCros 8- مدیریت موجودیInventory management 9- برون سپاریsourcing -Out10- بسته بندیPackaging11- تخفیف پرداخت نقدیDiscount Cash Payment

اسلاید ۲۳: کلیات تولید و ساخت

اسلاید ۲۴: راهبردهای تولید و ساخت Production Strategy & Structure Production Strategy & Structure 1ـ راهبردهای تولید ۱ـ راهبردهای تولید The Production Strategy 2ـ وضعیت آمادگی شرکت ۲ـ وضعیت آمادگی شرکت The Firm’s Readiness Situation 3ـ قراردادهای همکاری فنی۳ـ قراردادهای همکاری فنیTechnical Contribution Contract4ـ مشخصات انتقال فناوری(لیسانس فناوری) ۴ـ مشخصات انتقال فناوری(لیسانس فناوری) Technology transfer specification (license of Technology) 5ـ محصولات و خدمات آینده ۵ـ محصولات و خدمات آینده The Future Products & Services 6ـ مکان‌یابی بر قیمت تولید ۶ـ مکان‌یابی بر قیمت تولید The Production situation in take Place (Location ) 7- فرآیندهای تولید ۷- فرآیندهای تولید Production Processes 2/1

اسلاید ۲۵: ادامه راهبردهای تولید و ساخت۸ـ بهای تمام شده Cost finding per product unit 9- هزینه واحد محصول The Cost per product unit 10- تمایز محصول Product Differentiation 11- سرمایه‌گذاری مورد نیاز Capital Investment is required 12- تضمین کیفیت Quality Assurance 13- استاندارد در کلاس جهانی Standard in World Class 14- مدیریت موجودی Inventory Management 15- ظرفیت تولید (حال و آینده ) Production Capacity (Now & Future) 2/2

اسلاید ۲۶: کلیات نیازهای مالی

اسلاید ۲۷: نیازهای مالی Financial Requirements 1-سهامداران در سرمایه‌گذاری Shareholders in investment 2-سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای اجرای برنامه Capital investment to execute the Plan 3-منابع مالی مورد نیاز The source of Financial is required 4-سهم مالکیت ( سهامداران ) در سرمایه‌گذاری The share of ownership (shares) for this investment 5-انتظار سرمایه‌گذاران Expectation of investors 6-نرخ بازار داخلی Internal Rate of Return (IRR) 7-نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری Return on Investment (ROI) 8-جریان نقدینگی پروژه Cash Flow of project 9-ارز ش نرخ ارز Exchange rate 10-تورم Inflation 2/1

اسلاید ۲۸: ادامه نیازهای مالی۱۱ـ مالیات Tax 12ـ شاخص‌های مطلوب مالی Financial optimum Indices 13ـ ترازنامه شرکت The Company’s Balance sheet 14ـ گزارش سود و زیان Profit / Loss Report 15ـ ارزش فعلی خالص (Net Present Value) NPV 16ـ فروش / درآمد / سود Sales / Revenues / profit 17ـ بودجه‌ریزی شامل بازاریابی، عوارض قانونی، ارقام حسابداری و غیره Budgeting, include marketing, legal fees, accounting fees, etc 18ـ نقطه سر به سر Break – even point 19ـ هزینه فرصت از دست رفته Opportunity Cost 2/2

اسلاید ۲۹: کلیات برنامه عملیات

اسلاید ۳۰: برنامه عملیات Operating Plan 1ـ برنامه‌ریزی فعالیتهای مهمScheduling -Milestone2 ـ ساختار سازمانی (با رویکرد پروژه‌ای ) Organizational Structure (Project Approach)3 -تیم مدیریت Management Team4ـ برنامه پرسنلی Personnel Plan5ـ مدیریت پروژه Project Management6- برنامه بیرون‌سپاری Out – Sourcing Plan 7ـ برنامه آموزش Training Plan 8ـ کنترل و هماهنگی Coordination & control 9ـ مدیریت خطرپذیری Risk Management 10- مدیران چند منظورهHybrid Managers11- مشاغل چند منظورهHybrid Positions

اسلاید ۳۱: کلیات مدیریت سامانه های عملیاتی

اسلاید ۳۲: نقاط کلیدی در مدیریت سامانه های اطلاعاتی در کسب و کارسامانه موقعیت یابی جهانی GPS (Global Positioning Sys.)نظام کارتی Card System (Card Management)سامانه های چند منظوره Hybrid Systems سامانه های تولید بخشی Fractional Production Systemsبرنامه ریزی منابع شرکت ERP (Enterprise Resource Planning)داد و ستد الکترونیکی e-Businessنظامهای پیوندی داد وستد Business Association Systemsیکپارچگی Integration

اسلاید ۳۳: کلیات کارآفرینی

اسلاید ۳۴: توانایی گروه کارآفرینی Entrepreneurial Team Capability 1ـ لیست کارآفرینان List Entrepreneurs2ـ حوزه‌های جدید کسب و کار The Scope of new Business 3ـ محصولات و خدمات جدید The new products/services 4ـ کارآفرینی شرکت The Entrepreneurship corporate 5ـ موفقیت سازمانی success organizational6ـ الگوهای نوین شرکت The new Pattern of Corporate 7ـ توسعه کسب و کار Business Development8ـ فرصت‌های کارآفرینی opportunities Entrepreneur

اسلاید ۳۵: مدلهای متداول کسب و کار در جهان۱- مدیریت زنجیره تامین SCM (Supply Chain Management)2- مدیریت خرده فروشی Retail Management3- پیمانکاری عمومی (General Contractor) GC4- برون سپاری Out Sourcing 5- دادوستد الکترونیکی e-Business6- کارخانه ای و عمده فروشی Manufactured & Wholesales7- داد وستد مبتنی برR&D Business Based on R&D8- سایر داد وستدهای متداول Other Common Business

اسلاید ۳۶: Supply Chain Managementبرنامه ریزی و مدیریت زنجیره تأمینSCM PLANNING

اسلاید ۳۷: Harland(1996) ، مدیریت زنجیره تامین را به عنوان مدیریت فعالیتهای کسب و کار و مدیریت روابط معرفی می‌کند و با عوامل زیر در ارتباط تنگاتنگ می باشد : عوامل داخلی سازمان ‌ با تامین‌کنندگان به صورت بلند مدت ‌ با مشتریان در طول زنجیره مدیریت کل زنجیره تعریف مدیریت زنجیره تأمین

اسلاید ۳۸: Scott,Westbrook(1991) و New,Payne(1995)، مدیریت زنجیره را به عنوان زنجیره ارتباط‌دهنده همه فرآیندهای ساخت و تامین از مواد خام تا مشتری نهایی و دربردارنده چندین سازمان، معرفی می‌کنند. بر اساس این تعریف گسترده، مدیریت زنجیره تامین، کل زنجیره ارزش را دربرگرفته و شامل مدیریت مواد و تامین از استخراج مواد خام تا پایان عمر مفید آن است.تعریف مدیریت زنجیره تأمین

اسلاید ۳۹: Baatz(1995)، بازیافت مواد را نیز وارد حوزه مدیریت زنجیره تامین می‌نمایدمدیریت زنجیره تامین روی چگونگی بهره‌برداری از فرایندها، فناوری و قابلیت‌های تامین‌کنندگان برای تقویت مزایای رقابتی، تمرکز دارد.(Farley,1997) و هماهنگی عملیات مربوط به تولید، لجستیک و مواد در یک سازمان نیز به عهده مدیریت زنجیره تامین است. (Lee,Billington,1992)تعریف مدیریت زنجیره تأمین

اسلاید ۴۰: از نظر فنی، رسیدن به یکپارچگی کامل در مدیریت زنجیره تامین برای رسیدن به منافعی که مدیریت زنجیره تامین به دنبال آنست، امری بسیار پیچیده است. این محدودیت منجر به تعریف دوم و دقیق‌تری از مدیریت زنجیره تامین می‌شود: مدیریت زنجیره تامین یکپارچه‌سازی حوزه‌های عملیاتی مختلف در یک سازمان برای تقویت جریان کالاها از تامین‌کنندگان راهبردی در سراسر زنج

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.