پاورپوینت کامل روش های طراحی مهندسی ۹۹ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل روش های طراحی مهندسی ۹۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۹۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل روش های طراحی مهندسی ۹۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها
پاورپوینت کامل روش های طراحی مهندسی ۹۹ اسلاید در PowerPoint
اسلاید ۴: تعاریف کارآفرینى «ژان باتیست سى»اولین کسى بود که بر نقش حیاتى کارآفرینان در جابجایى منابع اقتصادى براساس اصول بهرهورى تأکید کرد. «ژان باتیست سى» کارآفرینى را مختص فردى مىدانست که منابع اقتصادى را از یک حوزهى داراى بهرهورى و سود پایین به حوزهى داراى بهرهورى و سود بالاتر منتقل مىکرد.
اسلاید ۵: تعاریف کارآفرینى«جفرى تیمونز» کارآفرین را ایجاد کننده یک چیز ارزشمند از هیچ مىداند.
اسلاید ۶: تعاریف کارآفرینى«مککلهلند» :فرآیند کارآفرینى را فراتر از شغل و حرفه، بلکه یک شیوهی زندگى تعبیر مىنماید؛ به طورى که خلاقیت و نوآورى، عشق به کار و تلاش مستمر، پویایى، مخاطره پذیرى، آینده نگرى، ارزش آفرینى، آرمان گرایى، فرصت گرایى، نیاز به پیشرفت و مثبت اندیشى، زیر بنا و اساس زندگى کارآفرینانه مىباشد؛ در این زندگى شکست به معنای پلهاى براى بالا رفتن و موقعیتى براى آموختن است. در دنیای کارآفرینی شکست، تصور ناقصى از واقعیت مبهمی است که در هدف وجود دارد؛ واقعهاى که هنوز فواید آن تبدیل به سود نشده است. در این زندگى پول انگیزهى اصلى و اولیهی فعالیتهاى اقتصادى نیست، بلکه معیارى براى سنجش میزان موفقیت فرد محسوب مىشود. در زندگى کارآفرینانه هدف اصلى از کار و فعالیت، ارضای حس کنجکاوى، تحقق بخشیدن به آرمانها، آزادسازى انرژىهاى ذهنى و تبدیل آنها به ایدههاى عملى و درنهایت خلق ارزش است و همه چیز تحت الشعاع آرمان شخص قرار مىگیرد.
اسلاید ۷: تعاریف کارآفرینى«رابرت هیسریچ» فرآیند کارآفرینى را خلق چیزى نو مىداند که توأم با صرف وقت و تلاش بسیار و پذیرش خطرات مالى، روحى و اجتماعى براى بدست آوردن منابع مالى، رضایت شخصى و استقلال است، که نتیجه این فرآیند از فعالیتهاى منظمى حاصل مىشود که خلاقیت و نوآورى را به نیازمندىها و فرصتهاى بازار پیوند مىدهد. به عبارتى فرآیند کارآفرینى تنها خلق محصول و یا خدمتى جدید نیست بلکه خلق محصول جدیدى است که متناسب با نیازهاى بازار و تقاضاى موجود باشد و بتوان آن را به جامعه ارایه نمود.
اسلاید ۸: انواع کارآفرینىالف) فردى۱ـ کارآفرینى مستقل فرآیندى است که کارآفرین از ایده اولیه تا ارایهی محصول خود به جامعه، کلیهی فعالیت کارآفرینانه را با ایجاد یک بنگاه اقتصادى جدید، به طور مستقل طى مىکند. ۲ـ کارآفرینى سازمانى فرآیندى است که کارآفرین تحت حمایت یک سازمان، فعالیتهاى کارآفرینانه خود را به ثمر مىرساند. ب) گروهى۱ـ کارآفرینى شرکتى فرآیندى است که یک شرکت طى مىکند تا همه افراد آن به کارآفرینى تشویق شده و تمام فعالیتهاى کارآفرینانه فردى و گروهى به طور مستمر، سریع و راحت در شرکت انجام پذیرد. در این فرآیند هر یک از کارکنان در نقش کارآفرین انجام وظیفه مىکنند.۲ـ کارآفرینی اجتماعی کارآفرینی اجتماعی یک زمینه نوظهوری است که شامل سازمانهای غیرانتفاعی است که این سازمانها افراد را در شروع کسب و کارهای انتفاعی یاری میدهند، سازمانهای غیرانتفاعی که برای ایجاد نقدینگی برای برنامههایشان، ارزش اقتصادی ایجاد میکنند از منابع در دسترس به گونهای خلاقانه برای موضوعات اجتماعی استفاده میکنند.
اسلاید ۹: ویژگىهاى کارآفرینان عمده ویژگىهاى شخصیتى و روانشناختى کارآفرینان:خلاقیت و نوآورى،نیاز به توفیق، مخاطره پذیرى،مسئولیت پذیرى، استقلالطلبى،داراى مرکز کنترل درونى، بصیرت،کاردانی، پرتلاشی،داراى اعتماد به نفس، دستاوردگرایىهدفگرایى
اسلاید ۱۰: رویکرد رفتارى کارآفرینان از موقعیتهاى اقتصادى استفاده مىکندتصمیم مىگیردسرمایه را جذب مىکند و آن را افزایش مىدهدبراى آینده برنامهریزى مىکندتولیدات خود را با سود مىفروشد
اسلاید ۱۱: تأثیرات اقتصادى و اجتماعى کارآفرینان «تئودور شولتز» :عدم تعادل در یک اقتصاد پویا امرى اجتنابناپذیر است، این عدم تعادل را نمىتوان به موجب قانون یا سیاست عمومى برطرف کرد و به طور یقین علم معانى و بیان هم نمىتواند آن را برطرف کند. تنها فعالیتهاى کارآفرینانه است که با تخصیص مجدد منابع مىتواند اقتصاد را به حالت تعادل بازگرداند. «ماکس وبر» :کارآفرینى یک فرآیند اجتماعى است که در آن کارآفرین با اشتیاق و پشتکار در کار، خویشتن خویش را پیدا مىکند و از بند عادات و سنتهاى مرسوم رها مىشود. فرهنگ کارآفرینى در سطح تعاملى انسانها با یکدیگر شکل مىگیرد و شخصیت، ارزشها، نگرشها و باورهاى فرد نسبت به کارآفرینى تحت تأثیر تعامل وى با سایر افراد جامعه شکل گرفته و تکامل پیدا مىکند
اسلاید ۱۲: فرآیند کارآفرینی ۱ـ شناسایی و ارزیابی فرصت ۲ـ تدوین طرح تجاری ۳ـ تأمین منابع مورد نیاز ۴ـ اداره بنگاه تأسیس شده
اسلاید ۱۳: ویژگىهاى شخصیتى کارآفرینتعهد، قاطعیت، پایدارى، پشتکارعزم، یکپارچگى، اعتمادحل مشکل، هدفگرایى، بصیرت،قدرت درک، هوشمندى، فراست شغلىقدرت انگیزشکامل در انجام کار، توفیقطلبىانتظار موفقیتاعتمادبهنفس، متکىبهخود، خودآگاهتشکیل تیم، توانایى انگیزشیادگیرى از اشتباهات، سرمایهگذارى در فرصتهارفتار / عملکردابتکارقبولمسئولیتشخصىمرکز کنترل درونیکنترل عملکردتحمل ابهاماستفاده از پول به عنوان معیاراولویت به کارهدفخلق، نوآورىوابتکارى جدیدرشدکارىنتایجموفقیتشکستمحیطفرصتهاعدم قطعیتابهام
اسلاید ۱۴: فرآیند کارآفرینی۲ـ مدل «فِراى»: از نظر «فراى» سه عامل در انگیزهی کارآفرین براى تأسیس یک شرکت نوپا دخالت دارند. که عبارتند از: متغیرهاى مقدم، متغیرهاى تسریعکننده و متغیرهاى توانبخش. ـ عوامل مقدم: این موقعیتها یا ویژگىها، عواملى هستند که باعث مىشوند فرد به طور خودآگاه یا ناخود آگاه امکانات کارآفرینى را مورد بررسى قرار دهد. براى مثال، بسیارى از کارآفرینان در خانوادههایى کارآفرین به دنیا مىآیند. ـ عوامل تسریع کننده: حادثه یا موقعیتى است که به طور ویژهاى عمل کارآفرینى را سرعت مىبخشد. براى مثال اخراج از یک کار مىتواند یک عامل تسریع کننده باشد. ـ عوامل توانبخش: فرد کارآفرین تنها یکى از اجزاء تشکیل دهنده شرکتهاى نوپاى کارآفرینانه است. دو جزء فرصت و منابع در تصمیمگیرى براى تأسیس شرکتهاى نوپا، حیاتى مىباشند و عوامل توانبخش نامیده مىشوند
اسلاید ۱۵: باورهای اشتباه راجع به کارآفرینی کارآفرینان اهل عمل هستند نه اهل اندیشهکارآفرینان متولد میشوند، ساخته نمیشوندکارآفرینان همه مبتکرین هستندکارآفرینان وصلههای ناجور علمی و اجتماعی میباشندکارآفرینان تنها به دنبال سود هستند و تمام نیاز ایشان پول است تمام نیاز کارآفرینان خوش شانسی استبرای کارآفرینان بیاطلاعی نعمتی استکارآفرینان در جستجوی موفقیت، شکستهای زیادی را تجربه میکنندکارآفرینان حد نهایی خطرپذیران هستند
اسلاید ۱۶:
اسلاید ۱۷: خلاقیت یک توانایى فردى است که مىتواند به یک اختراع یا ایدهاى بکر توسط فرد خلاق منجر شود. نوآورى فرآیندی است که اختراع یا ایده را به محصول یا خدمتى که قابل عرضه در بازار است تبدیل مىکند. کارآفرینى ویژگى فردى است که با عزمى راسخ و با وجود موانع بسیار در رساندن یک محصول و یا ارایهی خدمت جدیدى به بازار فرآیند نوآورى را با موفقیت هدایت مىکند.
اسلاید ۱۸: تعاریف خلاقیتگیلفورد در نظریهاش دو عامل «تفکر واگرا» و «تفکر همگرا» را از یکدیگر جدا مىکند و کلیهی خلاقیت را در «تفکر واگرا» مىداند. «تفکر واگرا» تفکرى است که به جهات مختلف سیر مىکند و براى حل مسئله به خلق راهحلهاى بسیار متنوع، متفاوت و نوین مىپردازد. برعکس در «تفکر همگرا» فرد مىکوشد تا با ادغام اطلاعات به روش منطقى فقط به پاسخ صحیح برسد. کیتینگ براى ایجاد رفتارى خلاق، رشد و تحول چهار دسته از مهارت را ضرورى مىداند:توانایى تفکر واگرا در فرد: با خلق راهحلهاى متفاوت دامنهی وسیعى از ابعاد و زوایاى مختلف یک مسئله را در نظر مىگیرد.داشتن معلومات وسیع و تجربه مفید در زمینه خلاقیتتوانایى برقرارى ارتباط با دیگران به منظور تبادل تجربیات و معلوماتتوانمندى فرد براى تجزیه و تحلیل انتقادى، زیرا فرد در جریان شکلگیرى خلاقیت و به دلیل ذهنانگیزى به راهحلهاى متعددى مىرسد که براى انتخاب راهحل صحیح و کنار گذاشتن راهحلهاى دیگر داشتن قدرت قضاوت و نقادى دقیق ضرورى است.
اسلاید ۱۹: تعاریف خلاقیتبه نظر وایزبرگ خلاقیت زمانى شکل مىگیرد که فرد راهحل تازهاى براى مسئلهاى که با آن روبهرو شده به کار ببرد. این تعریف شامل دو عنصر است؛ اول راهحل مسئله و دوم تازه و نو بودن راهحل براى حل کنندهی مسئله
اسلاید ۲۰: عناصر خلاقیت انگیزه (درونی و بیرونى)مهارتهاى مربوط به موضوع مهارتهاىمربوط به خلاقیت
اسلاید ۲۱: افراد خلاق چگونه فکر مىکنند؟ تفکر همگرا تفکر واگرا شکل ۲-۲شکل ۳-۲
اسلاید ۲۲: فرآیند خلاقیت آلبرشیت: خلاقیت پنج مرحله دارد. به ترتیب عبارتند از: جذب اطلاعات، الهام، آزمون، پالایش و عرضه،او مىگوید: شخص خلاق، اطلاعات اطراف خود را جذب مىکند و براى بررسى مسائل به بررسى و جستوجوى راههاى مختلف مىپردازد در این هنگام ذهن فرد خلاق با استفاده از اطلاعات خام به طور غیر محسوس آغاز به کار مىکند و پس از تجزیه، تحلیل و ترکیب اطلاعات راهحلى براى مسئله عرضه مىکند.
اسلاید ۲۳: موانع خلاقیت۱ـ آموزش ناهمسو با کارآفرینى و خلاقیت۲ـ استفاده از الگوهاى قالبى۳ـ شتابزدگى در ارزیابى۴ـ تأکید بر مفروضات قبلى۵ـ فشارهاى اجتماعى۶ـ چارهجویىهاى کوتاه مدت۷ـ عدم تمایل به تغییرهمچنین از جمله موانع فردی خلاقیت میتوان به موارد زیر اشاره نمود:مشغلهی زیاد و درگیری بیش از حد با مسئلهداشتن اهداف متضادنداشتن استراحت کافیترس از انتقادعدم تمرکز ذهنی و وجود استرسخودپرستی و غرورعادت زدگیمنفی نگری و عدم اعتماد به نفس
اسلاید ۲۴: پرورش استعدادها و مهارتهاى خلاقیت ۱ـ جلوگیرى از قضاوت فورى۲ـ درک اصل مطلب۳ـ شک و تردید۴ـ تجسم قوى۵ـ تخیل۶ـ نگرش جدید
اسلاید ۲۵: تکنیکهاى خلاقیت تکنیک طوفان ذهنى دو اصل اساسى ۱ـ تعویق قضاوت۲ـ تولید ایدهى بیشتر با رسیدن به بهترین ایدهقوانین و مقررات ۱ـ انتقاد ممنوع است۲ـ چرخش آزاد با استقبال روبرو مىشود. ۳ـ بیش از حد لزوم ایده تولید کنید. ۴ـ تلفیق و بهبود پیشنهادات
اسلاید ۲۶: تکنیک طوفان ذهنىتعریف مسئله: قبل از هر چیز باید مسئله را تعریف کرد. شروع ایده یابى: سپس رئیس جلسه از اعضا مىخواهند ایده بدهند. تعیین محدودیت زمانى: براى خود مهلت معینى معلوم نمایید. بررسى ایدهها: در این مرحله تعدادى از بهترین ایدههاى داده شده مورد بررسى قرار مىگیرد
اسلاید ۲۷: تکنیک طوفان ذهنى اقتباس: « این را شبیه چه مىتوانم بسازم» تعدیل:« اگر این کمى تغییر داده شود چه مىشود؟» جانشینى: «به جاى این، چه چیز دیگرى مىتوانم وارد کنم؟ اگر این جزء نباشد چه چیز دیگرى مىتواند جاى آن قرار داد؟» جمع (به حداکثر رساندن): «اگر دربارهی این موضوع اغراق شود چه مىشود؟ غول پیکر چطور؟» ضرب: «مىتوان این را دو برابر کرد؟» تقسیم:« اگر این بیش از حد کوچک. مینیاتورى شود…؟» تفریق: «چطور است این جزء را از قلم بیندازیم؟»
اسلاید ۲۸: تکنیک « چرا؟»تکنیک چرا دقیقا مثل چراهاى مکرر کودکى است که کودکان براى گسترش فهم خود از دنیاى اطرافشان از والدین مىپرسند. اما با این تفاوت که در بزرگسالى باید یاد گرفتههایمان را زیر سؤال ببریم؛ این تکنیک براى ایدهیابى و ایدهپردازى به کار مىرود. به عنوان مثال براى شناسایى و تعریف درست و کامل مسئله مىتوان از این تکنیک استفاده کرد و در حین پرسش و پاسخ نیز مىتوان ایدههاى جدیدى در رابطه با موضوع بدست آورد. باید توجه داشت که سؤالات تا آنجا ادامه پیدا مىکند که به یک بصیرت و بینش برسیم. حتى اگر به جواب مفیدى رسیدیم و یا به رویکرد جدید و اثربخشى دست یافتیم، باید مسئله را به شکلى دیگر از نو مطرح نموده و فرآیند پرسش و پاسخ را ادامه دهیم
اسلاید ۲۹: تکنیک پى. ام. آى (P.M.I) . نام این تکنیک برگرفته از حروف اول سه کلمه به معنى افزودن، به معنى کاستن و به معنى جالب مىباشد. روش کار چنین است که ابتدا فرد توجهش را به نکات مثبت موضوع یا پیشنهادها و سپس به نکات منفى و نه
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 