پاورپوینت کامل برنامه ریزی استراتژیک مراحل و متدها ۸۱ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل برنامه ریزی استراتژیک مراحل و متدها ۸۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۸۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل برنامه ریزی استراتژیک مراحل و متدها ۸۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل برنامه ریزی استراتژیک مراحل و متدها ۸۱ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: (Management Functions) وظایف مدیریّت تعیین اهداف و روش دستیابی به آن‏هاتنظیم کارها، اختیارات و منابع بین کارکنان اعمال نفوذ و ایجاد انگیزه در کارکنانمقایسه فعّالیّت‏ها با استانداردهای برنامه برنامه‏ریزی(Planning) سازمان‏دهی (Organizing) رهبری (Leading)کنترل (Controlling) برنامه‏ریزی به‏سان لکوموتیوی است که واگن‏های سازمان‏دهی، رهبری و کنترل را به حرکت در می‏آورد

اسلاید ۵: برنامه‏ریزیسازمان‏دهیرهبریکنترلدستیابی به اهدافارتباط وظایف مدیریّت

اسلاید ۶: برنامه ریزیتعریف برنامه ریزی برنامه ریزی عبارت است از تهیه و توزیع و تخصیص امکانات محدود برای رسیدن به هدف های مطلوب، در حداقل زمان و با حداقل هزینه ممکن برنامه ریزی فرایند دستیابی به اهداف سازمان استدر یک کلام برنامه ریزی یعنی تعیین فعالیت های اثربخش در جهت تحقق هدف به بهترین شکل ممکن (کارآیی) هدففعالیت

اسلاید ۷: انواع برنامه‏ریزیتناوبعمقزمانوسعتیک‏بار مصرف(Single Use)کلی یا جهت‏ دار(Directional) بلندمدّت(Long Term)استراتژیک(Strategic)جاری(Standing)تفصیلی یا خاص(Specific)کوتاه مدّت(Short Term)عملیّاتی(Operational)

اسلاید ۸: انواع برنامه براساس سطوح سازمانیاستراتژیک (Strategic)عبارت‏است‏از، تعیین اهداف بلندمدّت و حیاتی سازمان و طریقه نیل به آن، با توجه به عوامل محیطی و با درنظر گرفتن آینده سازمانتاکتیکی (Tactical) عبارت‏است‏از، اتخاذ تصمیم‏های کوتاه مدّت برای حداکثر بهره‏وری از منابع موجود باتوجه به تحوّلات محیط. دراین نوع برنامه‏ریزی وسایل (Means) لازم برای تحقق اهداف استراتژیک مشخص می‏شود و این کار سبب هماهنگی واحدهای سازمانی می‏گردددر این حالت تلاش جهت حصول به بهترین نتایج است (اثربخشی)عملیاتی (Operational)عبارت‏است‏از، تعیین عملیات (فعّالیّت‏های) لازم جهت نیل‏به اهداف استراتژیک، ازطریق وسایل (تاکتیک‏های) تعیین‏شده در این حالت تلاش جهت بهتر انجام دادن کارها می‏باشد (کارآیی)

اسلاید ۹: انواع برنامه ریزی برنامه ریزی جامعاین برنامه ریزی خطوط راهنمای کلی و جهت گیری کلی سازمان را مشخص می سازد. برنامه ریزی عملیاتیبرنامه ریزی عملیاتی به فعل درآوردن تصمیمات و چهارچوب های تعیین شده توسط برنامه ریزی جامع است. هر برنامه جامع جهت تحقق نیازمند برنامه عملیاتی است .ترکیب برنامه ریزی جامع و عملیاتی را برنامه ریزی تلفیقی می گویند.

اسلاید ۱۰: ارتباط برنامه جامع و عملیاتیبرنامه ریزی جامع تابع ارزشها، ایدئولوژی، سیاستها و استراتژی های حاکم بر سازمان است و بر عهده سیاست مداران و مدیران ارشد سازمان است و برنامه ریزی عملیاتی در سطح مدیریت اجرایی سازمان مطرح می گردد برنامه ریزی جامع در پی حل مسایل اساسی، رشد و توسعه سازمان است. و برنامه ریزی عملیاتی با هدف یا هدفهای مشخص، محدود، عینی و دست یافتنی، تنها متوجه بهترین کارآیی در خدمت یا تولید است. برنامه ریزی جامع متوجه منافعی است که احتمالا در آینده نصیب سازمان خواهد شد. و برنامه ریزی عملیاتی متوجه منافع فعلی و در معرض دید و یقین است.

اسلاید ۱۱: انواع برنامه جامعبرنامه ریزی جامع از جهات مکانی، زمانی، موضوعی وفلسفی یا مرامی قابل تقسیم است. دو نوع از مهمترین برنامه ریزی های جامع عبارتند از: برنامه ریزی استراتژیک برنامه ریزی درازمدت

اسلاید ۱۲: خصوصیاتبرنامه ریزی استراتژیکبرنامه ریزی دراز مدتفرضیاتسیستم باز است و همانطور که جامعه تغییر می کند سازمان نیز باید تغییر کندسیستم بسته است و براساس برنامه های کوتاه مدت و طرح های داخل آن سیستم تدوین و توسعه می یابدتمرکز رویفرایند برنامه ریزی، تعیین ماموریت، وضعیت محیط خارجی، ظرفیت سازی، آموزش کارکنان و جامعه استطرح نهایی برنامه و تحلیل داخلی آن استبرنامه ریزی توسطگروه کوچکی از برنامه ریزان و شرکت وسیع افراد ذینفع صورت می گیرداداره، بخش، برنامه ریز یا افراد متخصص و حرفه أی صورت می گیردتاکید رویتغییرات برون سازمانی، ارزشهای سازمانی و اقدامات پیشگامانه استتغییرات درون سازمانی، روشهای برنامه ریزی درون سازمانی است.آینده نگریسئوال می کند چه تصمیماتی براساس درک موقعیت چند سال آینده متناسب با وضعیت حال اتخاذ می گرددبر اهداف دراز مدت و کوتاه مدت از حال تا پنج سال اینده تمرکز دارداستوار است براساستصمیم گیری خلاق و بصیرت آمیز، این که چگونه سازمان را براساس محیط در حال تغییر آینده هدایت کرد و کدام فرآیند سازمانی قادر به اتخاذ بهترین تصمیم و پیش بینی آینده است و می تواند براساس توافق همگانی عمل کندمجموعه أی از اطلاعات مرتبط بهم و مفصل سازمانی و برنامه واحدهای مختلف سازمانی و نمایندگیهای مربوط و توانایی انها و توانایی بودجه های جاری

اسلاید ۱۳: برنامه‏ریزی استراتژیک(Strategic Planning) تعریف: عبارت است از تهیه برنامه متناسب برای تطبیق قابلیت‏های درونی با شرایط ویژه محیطی و ارزیابی قابلیت‏های درونی یاتعیین قدم‏های لازم جهت پیش‏بینی نقطه تعادل(Equilibrium) سازمان با محیط و تنظیم استراتژی جدیدبه‏عبارتی دیگر:کلیه اقداماتی که به تعریف اهداف و تعیین استراتژی مناسب برای دستیابی به آن هدف منجر می‏شوددر واقع روش سیستماتیکی است که فرایند مدیریت استراتژیک را تأئید و پشتیبانی می‏کند و قابلیت تعیین چگونگی برنامه(Plan) به اقدام (Action) را ندارد و به‏تنهایی، سبب ایجاد شکاف میان استراتژی تعیین شده و نتایج بدست آمده می‏شود اضافه شدن جنبه‏های سازمانی کارآفرینانه و رهبری به برنامه‏ریزی استراتژیک همان مدیریت استراتژیک می‏باشد بزرگترین مشکل مدیریت استراتژیک، ایجاد خاصیت اجرائی برنامه استراتژیک می‏باشد

اسلاید ۱۴: ویژگی‏های برنامه‏ریزی استراتژیکبه تاثیر عوامل خارجی توجه می‏کندآینده‏نگر استنوعی برنامه بلندمدّت استمدیریت عالی مسئول آن می‏باشدزمینه اساسی برای تمامی برنامه‏های دیگر در سطوح سازمانی را ترسیم می‏کندموجب هدایت تمامی سازمان می‏شودبه‏علت تجسم بهتر و دقیق آینده، امکان رسیدن به‏اهداف بیشتر استبدون برنامه‏ریزی عملیاتی قابل اجرا نمی‏باشددر واقع برنامه‏ریزی استراتژیک به دو سوال پاسخ می‏دهد چه باید بکنیم؟اهداف چگونه باید انجام دهیم؟استراتژی

اسلاید ۱۵: مراحل فرآیند برنامه ریزی استراتژیکتحلیل، شناخت و هدف‏گذاری(Goal Setting) تدوین استراتژی(Strategy Formulation) اجرای استراتژی(Strategy Implementation) ارزشیابی و کنترل(Evaluation & Control)

اسلاید ۱۶: فرآیند مدیریّت استراتژیکتوافقاولیهشناساییذیربط‏هاتوصیف فلسفه،نقش و مأموریّتتعهّدات و ارزش‏هاشناخت محیط کلانشناخت محیط رقابتیشناخت محیط داخلیشناخت فرصت‏ها و تهدیدهاشناخت نقاط قوّت و ضعفشناخت مسائل استراتژیکتجزیه و تحلیلSWOTارزیابی مجددمأموریت واهدافتنظیم گزینه‏هایمختلف استراتژیارزیابی و انتخابیک استراتژیتوصیف سازمان در آیندهتعیین اولویّت‏هاتخصیص منابعاصلاح ساختارتعیین خط مشیو سبک رهبریتعیینچشم‏اندازتعیینفعّالیّت‏هااجــرا حصول نتایجارزشیابیتحلیل، شناخت و هدف‏گذاریکنترلتدوین استراتژیاجـرای استراتژی

اسلاید ۱۷: مرحله اوّلتحلیل، شناخت و هدف‏گذاری(Goal Setting)

اسلاید ۱۸: تحلیل، شناخت و هدف‏گذاریتجزیه و تحلیل وضع موجودشناخت مسائل استراتژیکیشناخت عوامل محیطیشناخت فرصت‏ها و تهدیدهای محیطیشناخت نقاط قوّت و ضعف درونیتجزیه و تحلیل فرصت‏ها و تهدیدهای محیطی و نقاط قوّت و ضعف درونی(SWOT Analysis) ارزیابی مجدد مأموریت و اهدافتنظیم گزینه‏های مختلف استراتژی

اسلاید ۱۹: تعیین ذیربطانداخلی اثرگذار بر سازماناثرپذیر از سازمانمنفیمثبتمنفیمثبتخارجی اثر گذار بر سازمان اثر پذیر از سازمانمنفیمثبتمنفیمثبت

اسلاید ۲۰: ذیربطها(Stakeholders) فرد، گروه یا سازمان که می‏تواند بر سازمان تاثیر گذارد و یا از آن تاثیر بپذیرد و علاوه‏ بر این‏که در فرایند مدیریت استراتژیک می‏بایستی علائق آن‏ها در نظر گرفته شود، در فرایند برنامه‏ریزی استراتژیک نیز می‏بایستی مشارکت داشته باشد به ترتیب زیر:شناسائی همه ذیربطهاتعیین اهمیّت هر‏یک از آن‏هامشخص کردن دیدگاه‏ها، معیار رضایت و اهداف آن‏هاتأثیر آن‏ها بر برنامه‏های اجرائی

اسلاید ۲۱: شناسائی مشتریان و نیازهای آنهابه سئوالات ذیل پاسخ دهید:۱- چه کسانی خدمات را مصرف یا دریافت می کنند؟۲- چه کسانی از عملکرد سازمان سود می برند ؟ ( داخلی و خارجی)۳- مشتریان خارج سازمان چه کسانی هستند؟۴- مشتریان داخل سازمان چه کسانی هستند؟۵- عملکرد مناسب سازمان از نظر مشتریان چیست؟( داخلی و خارجی)۶- آیا سازمان دیگری وجود دارد که نیاز مشتریان را رفع کند؟

اسلاید ۲۲: نقشه ذیربطان سازمانداخلیخارجی اثرمثبتاثر منفی اثر گذاریسازماناثر پذیری سازمان

اسلاید ۲۳: ارزیابی عوامل محیطیمهّم‏ترین قسمت برنامه‏ریزی استراتژیک بوده و به عواملی تأکید دارد که ظهور و بروز آن‏ها در اختیار سازمان و مدیّریت نمی‏باشدروش‏های ارزیابی عوامل محیطی:ریزبینی یا پویش‏گری(Scanning) ردیابی(Trail) پیش‏بینی(Forecasting) پایش(Monitoring)

اسلاید ۲۴: تهیه ماتریس ارزیابی عوامل خارجیExternal Factor Evaluation (EFE)الف – نگارش ۵ – ۱۰ فرصت و ۵ – ۱۰ تهدید بر اساس میزان واولویت تعیین شده (مجموعا ۱۰ – ۲۰ عامل)ب- تعیین ضریب(مجموع ۱۰۰ برای کل عوامل خارجی)ج – محاسبه رتبه برای هر یک از عوامل خارجی بر اساس وضعیت موجود(۱- بی تاثیر،۲- تاثیر کم، ۳- تاثیر متوسط،۴- تاثیر زیاد)د- محاسبه نمره برای هر یک از عوامل خارجی( رتبه × ضریب÷۱۰۰)هـ محاسبه امتیاز عوامل خارجی(مجموع نمرات نهائی)

اسلاید ۲۵: ماتریس ارزیابی عوامل خارجی

اسلاید ۲۶: ارزیابی عوامل درونیدر ارزیابی محیط داخلی سه متغیر درنظر گرفته می‏شود:منابع(Input) استراتژی جاری، فرهنگ سازمانی، نقش و مأموریّت(Process) عملکرد(Output) از بالا به پائین اطلاعات موجود کمتر می‏شود و استفاده از نظرات ذی‏نفع‏ها در این مورد کمک‏کننده خواهد بود نقاط‏قوّتی که نشان‏دهنده مهارت خاص باشند و لبه تیز رقابت سازمان را تعیین کنند شایستگی بارز(Distinction Competence) می‏نامند

اسلاید ۲۷: قدم دوم:

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.