پاورپوینت کامل برنامه ریزی استراتژیک مراحل و متدها ۸۱ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل برنامه ریزی استراتژیک مراحل و متدها ۸۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۸۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل برنامه ریزی استراتژیک مراحل و متدها ۸۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها
پاورپوینت کامل برنامه ریزی استراتژیک مراحل و متدها ۸۱ اسلاید در PowerPoint
اسلاید ۴: (Management Functions) وظایف مدیریّت تعیین اهداف و روش دستیابی به آنهاتنظیم کارها، اختیارات و منابع بین کارکنان اعمال نفوذ و ایجاد انگیزه در کارکنانمقایسه فعّالیّتها با استانداردهای برنامه برنامهریزی(Planning) سازماندهی (Organizing) رهبری (Leading)کنترل (Controlling) برنامهریزی بهسان لکوموتیوی است که واگنهای سازماندهی، رهبری و کنترل را به حرکت در میآورد
اسلاید ۵: برنامهریزیسازماندهیرهبریکنترلدستیابی به اهدافارتباط وظایف مدیریّت
اسلاید ۶: برنامه ریزیتعریف برنامه ریزی برنامه ریزی عبارت است از تهیه و توزیع و تخصیص امکانات محدود برای رسیدن به هدف های مطلوب، در حداقل زمان و با حداقل هزینه ممکن برنامه ریزی فرایند دستیابی به اهداف سازمان استدر یک کلام برنامه ریزی یعنی تعیین فعالیت های اثربخش در جهت تحقق هدف به بهترین شکل ممکن (کارآیی) هدففعالیت
اسلاید ۷: انواع برنامهریزیتناوبعمقزمانوسعتیکبار مصرف(Single Use)کلی یا جهت دار(Directional) بلندمدّت(Long Term)استراتژیک(Strategic)جاری(Standing)تفصیلی یا خاص(Specific)کوتاه مدّت(Short Term)عملیّاتی(Operational)
اسلاید ۸: انواع برنامه براساس سطوح سازمانیاستراتژیک (Strategic)عبارتاستاز، تعیین اهداف بلندمدّت و حیاتی سازمان و طریقه نیل به آن، با توجه به عوامل محیطی و با درنظر گرفتن آینده سازمانتاکتیکی (Tactical) عبارتاستاز، اتخاذ تصمیمهای کوتاه مدّت برای حداکثر بهرهوری از منابع موجود باتوجه به تحوّلات محیط. دراین نوع برنامهریزی وسایل (Means) لازم برای تحقق اهداف استراتژیک مشخص میشود و این کار سبب هماهنگی واحدهای سازمانی میگردددر این حالت تلاش جهت حصول به بهترین نتایج است (اثربخشی)عملیاتی (Operational)عبارتاستاز، تعیین عملیات (فعّالیّتهای) لازم جهت نیلبه اهداف استراتژیک، ازطریق وسایل (تاکتیکهای) تعیینشده در این حالت تلاش جهت بهتر انجام دادن کارها میباشد (کارآیی)
اسلاید ۹: انواع برنامه ریزی برنامه ریزی جامعاین برنامه ریزی خطوط راهنمای کلی و جهت گیری کلی سازمان را مشخص می سازد. برنامه ریزی عملیاتیبرنامه ریزی عملیاتی به فعل درآوردن تصمیمات و چهارچوب های تعیین شده توسط برنامه ریزی جامع است. هر برنامه جامع جهت تحقق نیازمند برنامه عملیاتی است .ترکیب برنامه ریزی جامع و عملیاتی را برنامه ریزی تلفیقی می گویند.
اسلاید ۱۰: ارتباط برنامه جامع و عملیاتیبرنامه ریزی جامع تابع ارزشها، ایدئولوژی، سیاستها و استراتژی های حاکم بر سازمان است و بر عهده سیاست مداران و مدیران ارشد سازمان است و برنامه ریزی عملیاتی در سطح مدیریت اجرایی سازمان مطرح می گردد برنامه ریزی جامع در پی حل مسایل اساسی، رشد و توسعه سازمان است. و برنامه ریزی عملیاتی با هدف یا هدفهای مشخص، محدود، عینی و دست یافتنی، تنها متوجه بهترین کارآیی در خدمت یا تولید است. برنامه ریزی جامع متوجه منافعی است که احتمالا در آینده نصیب سازمان خواهد شد. و برنامه ریزی عملیاتی متوجه منافع فعلی و در معرض دید و یقین است.
اسلاید ۱۱: انواع برنامه جامعبرنامه ریزی جامع از جهات مکانی، زمانی، موضوعی وفلسفی یا مرامی قابل تقسیم است. دو نوع از مهمترین برنامه ریزی های جامع عبارتند از: برنامه ریزی استراتژیک برنامه ریزی درازمدت
اسلاید ۱۲: خصوصیاتبرنامه ریزی استراتژیکبرنامه ریزی دراز مدتفرضیاتسیستم باز است و همانطور که جامعه تغییر می کند سازمان نیز باید تغییر کندسیستم بسته است و براساس برنامه های کوتاه مدت و طرح های داخل آن سیستم تدوین و توسعه می یابدتمرکز رویفرایند برنامه ریزی، تعیین ماموریت، وضعیت محیط خارجی، ظرفیت سازی، آموزش کارکنان و جامعه استطرح نهایی برنامه و تحلیل داخلی آن استبرنامه ریزی توسطگروه کوچکی از برنامه ریزان و شرکت وسیع افراد ذینفع صورت می گیرداداره، بخش، برنامه ریز یا افراد متخصص و حرفه أی صورت می گیردتاکید رویتغییرات برون سازمانی، ارزشهای سازمانی و اقدامات پیشگامانه استتغییرات درون سازمانی، روشهای برنامه ریزی درون سازمانی است.آینده نگریسئوال می کند چه تصمیماتی براساس درک موقعیت چند سال آینده متناسب با وضعیت حال اتخاذ می گرددبر اهداف دراز مدت و کوتاه مدت از حال تا پنج سال اینده تمرکز دارداستوار است براساستصمیم گیری خلاق و بصیرت آمیز، این که چگونه سازمان را براساس محیط در حال تغییر آینده هدایت کرد و کدام فرآیند سازمانی قادر به اتخاذ بهترین تصمیم و پیش بینی آینده است و می تواند براساس توافق همگانی عمل کندمجموعه أی از اطلاعات مرتبط بهم و مفصل سازمانی و برنامه واحدهای مختلف سازمانی و نمایندگیهای مربوط و توانایی انها و توانایی بودجه های جاری
اسلاید ۱۳: برنامهریزی استراتژیک(Strategic Planning) تعریف: عبارت است از تهیه برنامه متناسب برای تطبیق قابلیتهای درونی با شرایط ویژه محیطی و ارزیابی قابلیتهای درونی یاتعیین قدمهای لازم جهت پیشبینی نقطه تعادل(Equilibrium) سازمان با محیط و تنظیم استراتژی جدیدبهعبارتی دیگر:کلیه اقداماتی که به تعریف اهداف و تعیین استراتژی مناسب برای دستیابی به آن هدف منجر میشوددر واقع روش سیستماتیکی است که فرایند مدیریت استراتژیک را تأئید و پشتیبانی میکند و قابلیت تعیین چگونگی برنامه(Plan) به اقدام (Action) را ندارد و بهتنهایی، سبب ایجاد شکاف میان استراتژی تعیین شده و نتایج بدست آمده میشود اضافه شدن جنبههای سازمانی کارآفرینانه و رهبری به برنامهریزی استراتژیک همان مدیریت استراتژیک میباشد بزرگترین مشکل مدیریت استراتژیک، ایجاد خاصیت اجرائی برنامه استراتژیک میباشد
اسلاید ۱۴: ویژگیهای برنامهریزی استراتژیکبه تاثیر عوامل خارجی توجه میکندآیندهنگر استنوعی برنامه بلندمدّت استمدیریت عالی مسئول آن میباشدزمینه اساسی برای تمامی برنامههای دیگر در سطوح سازمانی را ترسیم میکندموجب هدایت تمامی سازمان میشودبهعلت تجسم بهتر و دقیق آینده، امکان رسیدن بهاهداف بیشتر استبدون برنامهریزی عملیاتی قابل اجرا نمیباشددر واقع برنامهریزی استراتژیک به دو سوال پاسخ میدهد چه باید بکنیم؟اهداف چگونه باید انجام دهیم؟استراتژی
اسلاید ۱۵: مراحل فرآیند برنامه ریزی استراتژیکتحلیل، شناخت و هدفگذاری(Goal Setting) تدوین استراتژی(Strategy Formulation) اجرای استراتژی(Strategy Implementation) ارزشیابی و کنترل(Evaluation & Control)
اسلاید ۱۶: فرآیند مدیریّت استراتژیکتوافقاولیهشناساییذیربطهاتوصیف فلسفه،نقش و مأموریّتتعهّدات و ارزشهاشناخت محیط کلانشناخت محیط رقابتیشناخت محیط داخلیشناخت فرصتها و تهدیدهاشناخت نقاط قوّت و ضعفشناخت مسائل استراتژیکتجزیه و تحلیلSWOTارزیابی مجددمأموریت واهدافتنظیم گزینههایمختلف استراتژیارزیابی و انتخابیک استراتژیتوصیف سازمان در آیندهتعیین اولویّتهاتخصیص منابعاصلاح ساختارتعیین خط مشیو سبک رهبریتعیینچشماندازتعیینفعّالیّتهااجــرا حصول نتایجارزشیابیتحلیل، شناخت و هدفگذاریکنترلتدوین استراتژیاجـرای استراتژی
اسلاید ۱۷: مرحله اوّلتحلیل، شناخت و هدفگذاری(Goal Setting)
اسلاید ۱۸: تحلیل، شناخت و هدفگذاریتجزیه و تحلیل وضع موجودشناخت مسائل استراتژیکیشناخت عوامل محیطیشناخت فرصتها و تهدیدهای محیطیشناخت نقاط قوّت و ضعف درونیتجزیه و تحلیل فرصتها و تهدیدهای محیطی و نقاط قوّت و ضعف درونی(SWOT Analysis) ارزیابی مجدد مأموریت و اهدافتنظیم گزینههای مختلف استراتژی
اسلاید ۱۹: تعیین ذیربطانداخلی اثرگذار بر سازماناثرپذیر از سازمانمنفیمثبتمنفیمثبتخارجی اثر گذار بر سازمان اثر پذیر از سازمانمنفیمثبتمنفیمثبت
اسلاید ۲۰: ذیربطها(Stakeholders) فرد، گروه یا سازمان که میتواند بر سازمان تاثیر گذارد و یا از آن تاثیر بپذیرد و علاوه بر اینکه در فرایند مدیریت استراتژیک میبایستی علائق آنها در نظر گرفته شود، در فرایند برنامهریزی استراتژیک نیز میبایستی مشارکت داشته باشد به ترتیب زیر:شناسائی همه ذیربطهاتعیین اهمیّت هریک از آنهامشخص کردن دیدگاهها، معیار رضایت و اهداف آنهاتأثیر آنها بر برنامههای اجرائی
اسلاید ۲۱: شناسائی مشتریان و نیازهای آنهابه سئوالات ذیل پاسخ دهید:۱- چه کسانی خدمات را مصرف یا دریافت می کنند؟۲- چه کسانی از عملکرد سازمان سود می برند ؟ ( داخلی و خارجی)۳- مشتریان خارج سازمان چه کسانی هستند؟۴- مشتریان داخل سازمان چه کسانی هستند؟۵- عملکرد مناسب سازمان از نظر مشتریان چیست؟( داخلی و خارجی)۶- آیا سازمان دیگری وجود دارد که نیاز مشتریان را رفع کند؟
اسلاید ۲۲: نقشه ذیربطان سازمانداخلیخارجی اثرمثبتاثر منفی اثر گذاریسازماناثر پذیری سازمان
اسلاید ۲۳: ارزیابی عوامل محیطیمهّمترین قسمت برنامهریزی استراتژیک بوده و به عواملی تأکید دارد که ظهور و بروز آنها در اختیار سازمان و مدیّریت نمیباشدروشهای ارزیابی عوامل محیطی:ریزبینی یا پویشگری(Scanning) ردیابی(Trail) پیشبینی(Forecasting) پایش(Monitoring)
اسلاید ۲۴: تهیه ماتریس ارزیابی عوامل خارجیExternal Factor Evaluation (EFE)الف – نگارش ۵ – ۱۰ فرصت و ۵ – ۱۰ تهدید بر اساس میزان واولویت تعیین شده (مجموعا ۱۰ – ۲۰ عامل)ب- تعیین ضریب(مجموع ۱۰۰ برای کل عوامل خارجی)ج – محاسبه رتبه برای هر یک از عوامل خارجی بر اساس وضعیت موجود(۱- بی تاثیر،۲- تاثیر کم، ۳- تاثیر متوسط،۴- تاثیر زیاد)د- محاسبه نمره برای هر یک از عوامل خارجی( رتبه × ضریب÷۱۰۰)هـ محاسبه امتیاز عوامل خارجی(مجموع نمرات نهائی)
اسلاید ۲۵: ماتریس ارزیابی عوامل خارجی
اسلاید ۲۶: ارزیابی عوامل درونیدر ارزیابی محیط داخلی سه متغیر درنظر گرفته میشود:منابع(Input) استراتژی جاری، فرهنگ سازمانی، نقش و مأموریّت(Process) عملکرد(Output) از بالا به پائین اطلاعات موجود کمتر میشود و استفاده از نظرات ذینفعها در این مورد کمککننده خواهد بود نقاطقوّتی که نشاندهنده مهارت خاص باشند و لبه تیز رقابت سازمان را تعیین کنند شایستگی بارز(Distinction Competence) مینامند
اسلاید ۲۷: قدم دوم:
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 