پاورپوینت کامل مدیریت منابع انسانی و بهره وری نیروی انسانی ۳۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل مدیریت منابع انسانی و بهره وری نیروی انسانی ۳۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مدیریت منابع انسانی و بهره وری نیروی انسانی ۳۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل مدیریت منابع انسانی و بهره وری نیروی انسانی ۳۰ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: تعریف و تاریخچه مدیریت منابع انسانی مدیریت منابع انسانی اصطلاحی نسبتا جدید است که از دهه ۱۹۷۰ به بعد مطرح گردیده است. از واژه های زیادی نظیر کارگزینی، مدیریت نیروی انسانی،اداره امور کارکنان،مدیریت منابع انسانی و مدیریت استراتژیک منابع انسانی استفاده شده است.تعریف: مدیریت منابع انسانی بهره برداری از سرمایه های انسانی سازمان برای نیل به اهداف سازمانی است.جدیدترین نظریات در دهه ۱۹۸۰ بیان شد.که از این دیدگاه مدیریت منابع انسانی عبارت است از شناسائی اهمیت نیروی کار سازمان به عنوان یک عنصر حیاتی در کسب اهداف سازمانی و استفاده چندگانه در فعالیتها و کارکردهای منابع انسانی به گونه ای که به طور موثر و منصفانه ای منافع فردی کارکنان ،سازمان و جامعه را تضمین نماید.

اسلاید ۵: فعالیتهای حوزه منابع انسانی و اداره امور کارکنان ۱. فعالیتهای صفی: فعالیتهایی که جنبه اجرایی دارند: مانند برنامه ریزی نیروی انسانی،کارمندیابی، ارزشیابی عملکرد،بهداشت و ایمنی مشاغل و ….۲. فعالیتهای ستادی: فعالیتهایی که جنبه مشورتی و پشتیبانی دارند: مانند تحقیقات اداره کارکنان،بررسی گرایشها،تسهیلات خدمات دهی و مطالعاتی و …. که منجر به برآوردن انتظارات دیگران از مدیریت است و به آن نقش نیز گفته می شود.

اسلاید ۶: نمودار فعالیتها:پیوستار فعالیتهای صفی و ستادیفعالیتهای مدیریت منابع انسانیکنترلعملیاتیبرنامه ریزینقشهاصفستادسازماندهیمدیریتیوظایف۱.مشاور۲.پشتیبانی کننده۳.خط مشی گذار۴.خلاق ۵.میانجی۶.ناظر۷.حلال مشکلات۸.متخصص در مقابل کلی دانهدایتنگهداری کارکنانجدا شدن کارکنانجبران خدماتبازسازی کارکناناستخدامروابط کارکنان

اسلاید ۷: ۱. فعالیتهای صفی:الف)وظایف مدیریتی:۱. برنامه ریزی: فرآیند پیش بینی و تجسم اقدامات آتی و چگونگی رسیدن به اهداف. تصمیم گیری در ارزیابی راهکارها و انتخاب بهترین راهکار ضروری است. ۲. سازماندهی: ۳. هدایت و رهبری: ارتباط و تعامل مناسب در اجزای انسانی در جهت انجام فعالیتهای برنامه ریزی شده و کسب اهداف تعیین شده ۴. نظارت و کنترل: ۱.شناسایی و گروه بندی فعالیتها ۲.تعیین اختیار و مسئولیتهای شاغلین ۳. تعیین مراتب سطوح ۴.ایجاد هماهنگی بین وظایف و فعالیتها۱.سنجش عملکردها بر اساس برنامه ها ۲.نظارت بر انجام برنامه ها ۳.سنجش اقدامات بعمل آمده با برنامه ها ۴.تشخیص انحرافات واقدامات اصلاحی

اسلاید ۸: ب)وظایف عملیاتی: ۱. استخدام: ۲. روابط کارکنان: دولتها در رابطه با نظام روابط کار و صنعت سیاست ارشادی را به نظام مداخله تبدیل کرده اند ۳. نگهداری کارکنان: تجزیه و تحلیل شغل یا کارشکافی. طراحی شغل:برنامه ریزی:فرصتهای برابر استخدام ارزیابی عملکردایمنی وبهداشت(کاهش حوادث) انتخابمطالعه حرکت و زمان آموزشمدیریت کارراهه ارزشیابی شغلتنوع مهارتهامشخص بودن کاراهمیت کاراستقلال شغلبازخوردبالا رفتن انگیزشعملکرد خوبافزایش بهره وریافزایشبهره وری*برنامه های حقوقی کار*مذاکرات*انعقاد پیمانهای دسته جمعی*انضباط- اهداف انضباط: حفاظت از منابع سازمان، حمایت از حقوق انسانی، اجتماعی،منع ناهنجاریهای محیط کاری، بالابردن کیفیت کار، کاهش ضایعات، افزایش بهره وری و کیفیت زندگی کاری*طراحی برنامه های بهداشت و ایمنی- علل وقوع . حوادث*پیشگیری از رخ دادن فشارهای روانیکه منجر به واماندگی می شود*مزایا و خدمات- اهداف خدمات رفاهیمحیط غیرایمناعمال غیرایمن کاهش بهره وری افزایش هزینهجذب و نگهداری کارکنانبرآوردن نیازهای اجتماعی و اقتصادیتقلیل هزینه های عملیاتیاستواری بر مقررات دولتی

اسلاید ۹: ب)وظایف عملیاتی: ۴. جبران خدمات: انجام بموقع ومتناسب با شرائط کارکنان باعث افزایش بهره وری می گردد ۵. بازسازی کارکنان: از طریق آموزش- مزایا (توسعه انسانی) ۶. جداشدن کارکنان: مستقیم: پرداخت پایه(حقوق)-استحقاقیها-تشویقیها-هزینه های تسهیل وزندگی(مسکن)۲. غیرمستقیم: برنامه های حمایتی(بیمه و بهداشت و..)-پرداخت برای زمانهایی که کار انجام نمی شود(بازنشستگی و مرخصی و..)-خدمات و دریافتیهای اضافه برحقوقبرای فرد: اثربخشی، رشد، رضا یت شغلیخود باوری و…برای سازمان: سودآوری، روحیه بهتر، دانش بالا، افزایش بهره وری و…برای مدیریت منابع انسانی: مهارتهای ارتباطی،اجرای مقررات، روحیه گروهی، بهره وریبازنشستگیبرکناری یا ترخیصانفصال کارمنداناخراج

اسلاید ۱۰: فرآیند برنامه ریزی نیروی انسانیبرنامه ریزی نیروی انسانیتعادل عرضه و تقاضای نیروی انسانیپیش بینی نیاز به نیروی انسانیمقایسه بین نیروی انسانی موجود ومورد نیازوضعیت نیروی انسانی موجودکمبود نیروی انسانیمازاد نیروی انسانیآموزش و پرورشبه کار گماری ارتقاء افرادمحدودیت و منع استخدامکاهش ساعات کارخاتمه خدمت، اخراجبازنشستگی زود رسمرخصی بدون حقوقماموریت و انتقالبه کارگماری در خارجاز سازمانجایگزینهای کارمندیابی:پاره وقت، عقد قرارداد،کارکنان موقت وکارکنان انتقالیکارمندیابیمنابع خارجیمنابع داخلی

اسلاید ۱۱: نتیجه: اگر فعالیتهای صفی و ستادی به خوبی اجرا شوند نتایج زیر را در بر دارد:نتایج: فردی: سازمانی: اجتماعی: رضایت و ارضای نیاز انگیزش رشد فردی دریافتن ارزشهای تازه بهره وری رشد پذیرش در محیط و انطباق با آن سازگاری با تقاضای حکومت سازگاری با خواست جامعه

اسلاید ۱۲: ۲. فعالیتهای ستادینقشها:مشاور: با استفاده از دانش تخصصی خود به مدیران صفی عقاید تازه، پیشنهادات ، راه حلها واقدامات عمل را ارائه می نمایند – عیب: مداخله بجای مشاورهپشتیبانی کننده: ارائه خدمات آموزشی، خدمات درمانی، تغذیه و.. به واحدهای صفی عیب: فرصت نفوذ در واحدهاخط مشی گذار: تدارک اطلاعات برای مدیران عالی جهت اخذ تصمیمات راهبردیخلاق: به روز ساختن فنون جاری و بهبود آنها با استفاده از ایده های خلاق جهت حل مسائلمیانجی: در کشمکشها و تضادهای میان مدیران و کارکنان به دلیل جایگاه رسمی و وظیفه ای به عنوان ریش سفید عمل میکنند – عیب: غرض ورزی ناظر: سرمایه های سازمان را در مقابل تبلیغات نامطلوب و مشکلات بیمه نموده و سیاستهای آنرا منطبق با قانون جهت نیل به هدف حفظ نمایدحلال مشکلات: آسیب شناسی مسائل بوجود آمده و تصمیم گیری و راه حل بهینه-متخصص در مقابل کلی دان: در حوزه خود متخصص و در رابطه با سازمان کلی عمل نماید

اسلاید ۱۳: چنانچه مدیریت منابع انسانی کلیه وظایف و نقشهای خود را در حد مطلوب به انجام برساند بهره وری نیروی انسانی

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.