پاورپوینت کامل اقتصاد خرد ۴۱۵ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل اقتصاد خرد ۴۱۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۱۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل اقتصاد خرد ۴۱۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل اقتصاد خرد ۴۱۵ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: آشنایی با اساس بازار بررسی رفتار مصرف کننده و تولیدکنندههدف کلی درس:

اسلاید ۵: بخش : علم اقتصاد فصل۱. قلمرو علم اقتصاد (جلسه ۱)طرح درسبخش II : اساس بازار فصل۲. تقاضا و عرضه (جلسه ۱و۲) فصل ۳. تحلیل عرضه و تقاضا (جلسه ۳) فصل ۴. نظریه رفتار بهینه سازی: تحلیل ایستا و پویا (جلسه ۴)

اسلاید ۶: بخش :III رفتار مصرف کنندهفصل ۵. نظریه رفتار مصرف کننده:ترجیحات و محدودیت ها (جلسه ۵ و ۶ )فصل ۶. نظریه رفتار مصرف کننده:تغییرات در درآمد و قیمت ها (جلسه ۷ )فصل ۷.کاربرد نظریه رفتار مصرف کننده (جلسه ۸ )طرح درس

اسلاید ۷: تولید و هزینه :IV بخشفصل ۸. نظریه تولید (جلسه ۹ و ۱۰ )فصل۹. نظریه هزینه (جلسه ۱۰ و ۱۱ )فصل ۱۰. تغییرات قیمت عامل تولید و تغییر تکنولوژی (جلسه ۱۲)طرح درس

اسلاید ۸: فصل ۱قلمرو علم اقتصاد

اسلاید ۹: ف ۱ هدف کلی:آشنایی مقدماتی با علم اقتصاد

اسلاید ۱۰: تعریف علم اقتصاد ذکر موارد استفاده علم اقتصاد تعریف نظریهف ۱ هدف‌های رفتاری:

اسلاید ۱۱: ۱-۱-‌‌‌‌ مقدمه۲-۱- علم اقتصاد۳-۱- مورد استفاده اقتصاد۴-۱- هدف نظریه

اسلاید ۱۲: ۱-۱- مقد مههدف از مطالعه: تشریح برخی از نظریه های پاورپوینت کامل اقتصاد خرد ۴۱۵ اسلاید در PowerPoint آموختن برخی از نظریه های پاورپوینت کامل اقتصاد خرد ۴۱۵ اسلاید در PowerPoint آشنایی با نحوه استفاده از نظریه های مذکور در تحلیل مسایل واقعی اقتصادف ۱

اسلاید ۱۳: ۲-۱- تعریف علم اقتصاد اقتصاد: عبارت از مطالعه روش تخصیص منابع فیزیکی و انسانی کمیاب به خواستهای نامحدود یا مقاصد رقیب است . کمیابی منابع: بدین معنی است که جامعه با محدودیت منابع روبروست و لذا نمی تواند تمام کالاها و خدماتی را که مردم می خواهند تولید نماید. چون خواستهای جامعه نامحدود است،بنابراین بدلیل کمیابی، تمام خواستها نمی توانند ارضا شوند از اینرو باید از بین آنها انتخاب شود علم انتخاب برای ارضاء برخی از خواستهای مطلوب، باید از بعضی خواستهای دیگر چشم پوشی کرد. ف ۱

اسلاید ۱۴: ۳-۱- موارد استفاده اقتصادنظریه‌های اقتصاد کاربردی هستند و در امر تصمیم‌گیری نقش مهمی ایفا می‌نمایند. به کمک آنها می‌توان اثر برخی تغییرات را پیش‌بینی کرد.ف ۱

اسلاید ۱۵: ۴-۱- اهداف نظریههدف نظریه‌آن است که با ساده‌‌ سازی درک مسایل درون دنیای واقعی پیچیده را ممکن سازد.نظریه‌ به کاربرد در مسایل دنیای واقعی طراحی می‌شود.ساختارهای نظری بر روی نقش چند متغیر مهم و ارتباط آنها متمرکز می‌شوند و نقش متغیرهای غیر مهم نادیده گرفته می‌شود.ف۱

اسلاید ۱۶: تقاضا و عرضه فصل ۲

اسلاید ۱۷: هدف کلی:ف ۲آشنایی با اساس بازار

اسلاید ۱۸: تعریف تقاضا و عرضه ذکر عوامل موثر بر تقاضا وعرضه و رسم منحنی های آنها محاسبه (نموداری وجبری )کشش تقاضا و عرضه تعیین قیمت و مقدار تعادلی در بازار بررسی تغییرات تعادل در بازارهدف‌های رفتاری:ف ۲

اسلاید ۱۹: ۱-۲- مقدمه۲-۲- جداول(منحنی های)تقاضای فردی و بازار۳-۲- کشش تقاضا۴-۲- جداول(منحنی های)عرضه۵-۲- کشش عرضه۶-۲- تعیین بازاری قیمت و مقدار۷-۲- خلاصه

اسلاید ۲۰: ۱-۲- مقدمهدر این قسمت تاثیر عواملی که قیمتها و مقادیر کالاهای فروخته شده را تعیین می کنند، تحلیل خواهد شد.عوامل تعیین کننده قیمت و مقدار به دو طبقه تقسیم می شوند: عواملی که بر تقاضای یک کالا اثر می گذارند .عواملی که بر عرضه کالا اثر می گذارند . عرضه و تقاضا نیروهایی هستند،که موجب کارکرد اقتصادهای مبتنی بر بازار می شوند.ف ۲

اسلاید ۲۱: قانون تقاضا بیان می کند که با فرض ثابت بودن سایر شرایط با افزایش قیمت یک کالا،مقدار تقاضا شده برای آن کالا کاهش می یابد.رابطه معکوس بین قیمت و مقدار تقاضاف ۲

اسلاید ۲۲: جدول ۱-۲-جدول تقاضای بازارقیمت هر واحد ($ ) ۶…………………………………………………………………….۱۵…………………………………………………………………..۱.۵۴………………………………………………………………….۲.۵۳…………………………………………………………………۴.۵۲……………………………………………………………………۷۱…………………………………………………………………….۹مقدار تقاضاف ۲

اسلاید ۲۳: اقتصاد دانان معمولاً برای تحلیل اثر یک متغیر نقش سایر عوامل اثر گذار را ثابت نگه می دارند . برای مثال برای تحلیل اثر قیمت ، اثر سایر متغیرها را ثابت نگه داشته و توجه خود را به رابطه میان مقدار تقاضاو قیمت معطوف می دارند .این رابطه را با جدول تقاضا نشان می دهند .در حالت کلی تقاضا برای یک کالا فقط تابعی از قیمت نیست بلکه به عوامل دیگری غیر از قیمت نیزبستگی دارد: ف ۲

اسلاید ۲۴: تعداد مصرف کنندگانقیمت کالا PX))درآمد مصرف کنندگان(M)قیمت کالاهای مرتبط(سایر کالاها)(PO)سلیقه افراد(T)انتظارات(V)عوامل تعیین کننده تقاضا:ف ۲

اسلاید ۲۵: در هنگام ترسیم نمودار نقش سایر عوامل غیر از قیمت را ثابت در نظر می گیریم و تنها به قیمت اجازه تغییرداده می شود. Xd=f( PX,M,PO, T, V)تابع تقاضا برای یک کالا را می توان به صورت ریاضی به شکل زیر نوشت:ف ۲

اسلاید ۲۶: شکل ۱-۲- منحنی تقاضا ی بازار۶ ۵۴۳۲۱DD9 7 5/4 5/2 5/1 1ف ۲

اسلاید ۲۷: تغییرات در تقاضا هرگاه با فرض ثابت بودن سایر عوامل با تغییر قیمت یک کالاّ مقدار آن تغییرکند ، اصطلا حا” گفته می شود مقدار تقاضا تغییر کرده است . هر گاه عواملی غیر از قیمت که بر تقاضا اثر گذارهستند تغییر کنند ( افزایش یا کاهش یابند) تقاضا تغییر می کند منحنی تقاضا انتقال می‌یابد تغییر در مقدار تقاضا که از تغییر در قیمت آن کالا ناشی می شود روی منحنی تقاضا اتفاق می‌افتد جابجایی روی منحنی تقاضا تغییر در تقاضا برای یک کالا با فرض ثابت بودن قیمت آن کالا با انتقال منحنی تقاضا در همان قیمت همراه خواهد بود.ف ۲

اسلاید ۲۸: D1D2D3D3D2D11281.0002.1002.5003.500شکل ۲-۲-انتقالات در تقاضا عوامل غیر قیمتیف ۲

اسلاید ۲۹: به طور کلی:افزایش (کاهش) در تقاضا اشاره بر این داردکه مصرف کنندگان مایل و قادر به خرید مقدار بیشتری (کمتری) از کالا در هر قیمت از روی جدول ( منحنی ) می باشند.تغییرات در تقاضا ف ۲

اسلاید ۳۰: ۳-۲- کشش تقاضا کشش تقاضا به ما کمک می کند تا تقاضا را با دقت بیشتری تحلیل کنیم.کشش قیمتی تقاضا معیاری است که از طریق آن می‌توان تغییر در مقدار تقاضا شده را در نتیجه تغییر در قیمت اندازه گرفت.کشش تقاضا عکس العمل مصرف کنندگان را نسبت به تغییرات قیمت اندازه گیری می کند.ف ۲

اسلاید ۳۱: بطور فنی، کشش قیمتی تقاضا عبارت است از درصد تغییر در مقدار تقاضا به در صد تغییر در قیمت کالاف ۲

اسلاید ۳۲: انواع منحنی های تقاضا بر اساس کشش قیمتی آنهااگر E > 1 باشد منحنی تقاضا با کشش است.در چنین شرایطی درصد تغییر در مقدار تقاضا بزرکتر از در صد تغییر در قیمت می باشد. هرگونه افزایش(کاهش) درقیمت کالا موجب کاهش (افزایش) درآمدکل فروشنده(مخارج کل مصرف کننده)می شود. منحنی تقاضا دارای شیب کمتری است(مسطح تر است).تقاضای با کششف ۲

اسلاید ۳۳: تقاضای بی کششاگر E<1 باشد منحنی تقاضا بی کشش است.در چنین شرایطی درصد تغییر در مقدار تقاضا کوچکتراز در صد تغییر در قیمت می باشد. هرگونه افزایش(کاهش)در قیمت کالا موجب افزایش (کاهش) درآمدکل فروشنده(مخارج کل مصرف کننده)می شود.منحنی تقاضا دارای شیب تندتری است.ف ۲

اسلاید ۳۴: اگر کشش منحنی تقاضا بی نهایت باشد،کوچکترین تغییر در قیمت، مقدارتقاضا را بینهایت افزایش می دهد هرگونه افزایش(کاهش)در قیمت کالا موجب کاهش(افزایش)بسیار زیاد در درآمدکل فروشنده(مخارج کل مصرف کننده)می شود.منحنی تقاضا افقی است.تقاضای کاملاٌ باکششف ۲

اسلاید ۳۵: تقاضای کاملاٌ بی کشش اگرE=0 باشد منحنی تقاضا کاملا بی کشش است.در چنین شرایطی درصد تغییر در مقدار تقاضا نسبت به در صد تغییر در قیمت صفر می‌باشد هرگونه افزایش (کاهش) در قیمت کالا درآمد فروشنده (مخارج کل مصرف کننده) را افزایش (کاهش ) می‌دهد.منحنی تقاضا عمودی است.ف ۲

اسلاید ۳۶: تقاضای با کشش واحد اگر E=1 باشد درصد تغییر در مقدار تقاضا با درصد تغییر درتغییر در قیمت برابر خواهد بود. هرگونه افزایش (کاهش) در قیمت کالا اثری بر درآمد کل فروشنده (مخارج کل مصرف کننده) نمی‌گذارد.منحنی تقاضا به شکل هذلولی است.ف ۲

اسلاید ۳۷: ABCabDXPPXشکل۳-۲.تغییر در درآمد در اثر افزایش قیمتکل درآمد اولیه = B+Cدرآمد پس از = A+CTR =A – B اگر A > B باشد تقاضا بی کشش است.اگر A < B باشد تقاضا با کشش است.اگر A = B باشد تقاضا کشش واحد دارد.ف ۲

اسلاید ۳۸: تقاضا بی کششتقاضا با کشش واحدتقاضا با کششTE بالا می رودTE تغییر نمی‌کند TE پائین می رودقیمت بالامی رودTE پائین می رودTEتغییر نمی کندTE بالا می رودقیمت پائین می رودجدول۲-۲. روابط میان کشش تقاضا و مخارج کل(TE)ف ۲

اسلاید ۳۹: محاسبه جبری کششضریب کشش قیمتی تقاضا به صورت زیر بیان می شود:بر اساس فرمول فوق: اگر Eکوچکتراز یک باشد،تقاضا بی کشش است،اگر Eبزرگتر از یک باشد،تقاضا باکشش است،اگر Eبرابر با یک باشد،تقاضا باکشش است،ف ۲

اسلاید ۴۰: قیمت به دلارمقدار تقاضاهزینه کلکشش۱$۵/۰۲۵/۰۱۰/۰۰۰۰/۱۰۰۰۰۰/۳۰۰۰۰۰/۶۰۰۰۰۰/۱۰۰۰۰۰/۱۰۰۰۰۰/۱۵۰۰۰۰/۱۵۰۰۰۰/۱۰۰با کششکشش واحدبی کششجدول۳-۲.تقاضا و کششکشش قیمتی ناشی ازکاهش قیمت از ۱دلار به ۵۰سنت،طبق جدول بصورت زیر محاسبه می شود:مثال:کشش نقطه ایف ۲

اسلاید ۴۱: محاسبه کشش کمانیکشش قیمتی ناشی از کاهش(افزایش)قیمت از P0 به P1 به صورت زیر محاسبه می شود:مثال:کشش کمانی کاهش قیمت از۱ دلاربه ۵۰ سنت در جدول۳-۲ بصورت زیر محاسبه می شود:ف ۲

اسلاید ۴۲: محاسبه نموداری کششBCAXPشکل۴-۲-برآورد کشش نقطه ایف ۲

اسلاید ۴۳: DP2X1Xشکل۵-۲-دامنه کشش تقاضا برای منحنی تقاضای خطیDP1PX2E>1E=1E<1کشش در نقطه :Xکشش در نقطه۱ :Xکشش در نقطه۲ :Xف ۲

اسلاید ۴۴: رابطه۱- تقاضا در قیمتهای بالا با کشش است. ۲- در نقطه وسط کشش واحد دارد.۳- در قیمتهای پائین کم کشش می باشد.بنا براین، در مورد تقاضای خطی مقدار کشش با حرکت به سمت پائین بر روی منحنی تقاضا کاهش می یابد .ف ۲

اسلاید ۴۵: DDXPBAR6-2.محاسبه کشش نقطه ای برای منحنی تقاضای غیر خطیکشش در نقطهR :ف ۲

اسلاید ۴۶: D1D1D2D2X0P0شکل ۷-۲.کششهای نسبی دو منحنی تقاضای متقاطعیاfکشش‌درنقطه تقاطع:ف ۲

اسلاید ۴۷: X0D‘۲D‘۱D2D1P0شکل ۸-۲.کششهای نسبی دو منحنی تقاضای غیرمتقاطعدو منحنی نه همدیگر را قطع کرده ونه با هم موازی هستند، اما منحنی که دارای شیب کمتری است ، کشش بیشتری دارد: E1>E2ف ۲

اسلاید ۴۸: اصل شیب همان کشش نیست، در هر قیمتی، منحنی های تقاضا با شیبها ی متفاوت ممکن است کشش یکسانی داشته باشند، در حالی که منحنی های باشیب یکسان امکان دارد کشش های متفاوتی را داشته باشند.ف ۲

اسلاید ۴۹: عوامل موثر در کشش تقاضا تعداد جانشینهای یک کالا هر قد ر تعداد جانشینهای یک کالا زیاد باشد، کشش قیمتی آن کالا بیشتر است . دوره زمانی تعدیل اگر دوره زمانی تعدیل، طولانی تر باشد، کشش قیمتی افزایش می یابد .ف ۲

اسلاید ۵۰: ۴-۲- جداول (منحنی های ) عرضه عرضه عبارت از لیستی از قیمت ها و مقادیر است که یک عرضه کننده یا گروهی از عرضه کنندکان( بنگاهها) مایل و قادر به عرضه برای فروش در هر قیمتی در لیست ودر هر دوره زمانی می باشند .جدول عرضه ، حداقل قیمتهایی را نشان می دهد که عرضه کنندگان در هر واحد زمان حاضرند تولیدات خود را عرضه نمایند.ف ۲

اسلاید ۵۱: قیمت بر حسب دلارمقدار عرضه۲۵/۰۳۵/۰۵۰/۰۷۵/۰۲۵/۱۰۰۰/۱۰۰۰/۲۰۰۰/۳۰۰۰/۴۰۰۰/۵جدول عرضه کلممثال:برای درک بهتر عرضه،تصور کنید کعه تعدادی زیادی از کشاورزان مبادرت به فروش کلم در بازار یکسانی می نمایند.همانگونه که در جدول نشان داده شده ،مقدار عرضه و قیمت در یک جهت تغییر می کنند.ف ۲

اسلاید ۵۲: قیمت(دلار) مقدارعرضه(تعداد)۶ ……………………………………………………………….. ۰۰۰/۷۵ ……………………………………………………………….. ۵۰۰/۶ ۴ ………………………………………………………………. ۰۰۰/۶ ۳ ………………………………………………………………. . ۵۰۰/۴ ۲ ………………………………………………………………… ۰۰۰/۳ ۱…………………………………………………………………. ۰۰۰/۱جدول ۴-۲.جدول(منحنی)عرضه بازارف ۲

اسلاید ۵۳: شکل ۹-۲- منحنی عرضه بازار۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱۶۵۴۱۳۲ف ۲

اسلاید ۵۴: هر گاه عواملی غیر از قیمت که در هنگام ترسیم منحنی عرضه ثابت نگه داشته می شوند ، تغییر یابند، منجر به تغییر در عرضه می شوند ( انتقال منحی عرضه ). نکته مهم:ف ۲

اسلاید ۵۵: عوامل موءثر در عرضه تکنولوژی قیمت عوامل تولید قیمت کالاهایی مرتبط انتظارات تولید کنندگان ف ۲

اسلاید ۵۶: تغییرات در عرضههنگامی که قیمت بالا ( پایین ) می رود و سایر عوامل مؤثر بر عرضه ثابت می مانند مقدار عرضه بالا ( پائین ) می رود جابجایی روی منحنی عرضهف ۲

اسلاید ۵۷: تغییرات در عرضههنگامی که قیمت ثابت است و سایر عوامل موثر بر عرضه تغییر می‌کند عرضه تغییر می‌کند جابجایی منحنی عرضهف ۲

اسلاید ۵۸: S‘۱S‘0S‘۲S1S0S2PPX0X1X2X0شکل۱۰-۲.منحنی عرضه وانتقالات آنف ۲

اسلاید ۵۹: مقدار عرضهقیمت به دلارکشش۰۰۰/۷۵۰۰/۶۰۰۰/۶۵۰۰/۴۰۰۰/۳۰۰۰/۱۶۵۴۳۲۱۴۱/۰۳۶/۰۱۱۵/۱جدول ۵-۲.عرضه و کششمثال:ف ۲

اسلاید ۶۰: ۵-۲- کشش عرضه کشش عرضه،واکنش یا عکس العمل نسبی مقدار عرضه را به تغییرات در قیمت در طول یک منحنی عرضه نشان می دهد :X = تغییردر مقدار عرضه، P = تغییر در قیمتاز آنجائیکه بر روی منحنی عرضه، تغییرات قیمت و مقدار عرضه هم جهت هستند ، لذا ESهمیشه مثبت است. ف ۲

اسلاید ۶۱: اگر درصد تغییر در مقدار عرضه،بیشترازدرصد تغییر در قیمت باشد (%X>%P)منحنی عرضه با کشش بوده و ES>1می باشد.در این حالت منحنی افقی تر است. اگر درصد تغییر در مقدار عرضه کمتراز درصد تغییر در قیمت باشد (%X<%P)منحنی عرضه بی(کم)کشش بوده و ES<1می باشد.در این حالت منحنی عرضه شیب تندی دارد. اگر درصد تغییرات قیمت و مقدار عرضه برابر باشند ، منحنی عرضه کشش واحد دارد و ES = 1 می باشد. نکات مربوط به کشش عرضه: ف ۲

اسلاید ۶۲: هر قدر کشش منحنی عرضه بیشتر باشد ، منحنی عرضه نسبتاً افقی خواهد بود . وقتی منحنی عرضه کاملاً افقی باشد ، کشش آن بینهایت می شود. اگر منحنی عرضه عمودی باشد ، کشش آن صفر است. ف ۲

اسلاید ۶۳: اگر در هر نقطه روی منحنی عرضه ، خط مماس بر منحنی محور عمودی را قطع کند معرف آن است که منحنی عرضه در آن نقطه باکشش است. اگر خط مماس بر منحنی عرضه از مرکز مختصات بگذرد ، منحنی عرضه دارای کشش واحد می باشد . اگر خط مماس بر منحنی عرضه محور افقی را قطع کند منحنی عرضه کم کشش است. از لحاظ هندسی،منحنی عرضه در نقطه معینی با کشش، کم کشش ، یا دارای کشش واحد است ( نمودار ۱۱-۲ ).ف ۲

اسلاید ۶۴: SSefgشکل ۱۱-۲-محاسبه کشش عرضه ES>1ES=1<ES<10ف ۲

اسلاید ۶۵: عوامل تعیین کننده کشش عرضه سهولت دسترسی به منابع تولیدی(توانایی تولید کنندگان در تغییر مقدار تولید) طول دوره تعدیل (در بلندمدت عرضه با کشش تر است)ف ۲

اسلاید ۶۶: S‘SRSSRP0LMLMS‘LRSLRLSRLLRP1درآمد متوسطشکل۱۲-۲-اثر زمان تعدیل در کشش عرضهف ۲

اسلاید ۶۷: ۶-۲- تعیین بازاری قیمت و مقدار تعادل در بازار ، از تقاطع منحنی های عرضه و تقاضا بدست می آید .ف ۲

اسلاید ۶۸: p بازار با مازاد تقاضا مواجه استِP<Pe D > S تا دوباره تعادل در بازار بوجود بیاید. p بازار با مازاد عرضه مواجه است S > D P >Peتا دوباره تعادل در بازار بوجود بیاید.ف ۲

اسلاید ۶۹: قیمت به دلارمقدار عرضهمقدار تقاضاعرضه مازاد(+) یا تقاضای مازاد(-)۶۵۴۳۲۱۰۰۰/۷۵۰۰/۶۰۰۰/۶۵۰۰/۴۰۰۰/۳۰۰۰/۱۰۰۰/۱۵۰۰/۱۵۰۰/۲۵۰۰/۴۰۰۰/۷۰۰۰/۹۰۰۰/۶+۰۰۰/۵+۵۰۰/۳+۰۰۰۰/۴-۰۰۰/۸-جدول ۶-۲-تقاضا وعرضه بازارف ۲

اسلاید ۷۰: SSDDPeXeشکل ۱۳-۲-تعادل بازارEمازاد عرضهمازاد تقاضانقطه تعادلف ۲

اسلاید ۷۱: انتقالات در منحنی های تقاضا و عرضه هرگاه یک یا چند عاملی که در هنگام ترسیم منحنی های عرضه و تقاضا ثابت نگه داشته شده بودند تغییر کنند، منحنی های عرضه و تقاضا انتقال یافته و موجب تغییر نقطه تعادلی می شوند. ف ۲

اسلاید ۷۲: انتقالات در منحنی های تقاضا و عرضه هنگام افزایش عرضه و تقاضا ، مقدار همیشه افزایش می یابد.، امکان دارد قیمت افزایش یا کاهش یافته و یا حتی ثابت بماند. ( نمودار ۱۴-۲ و۱۵-۲) ف ۲

اسلاید ۷۳: D0D0SSX0P0P2P1X2X1D1D2D‘۱D‘۲ABDDS0S0P2X0P0X1X2P1S‘۱S1S‘۲S2CFشکل ۱۴-۲-تغییرات در قیمت تعادلیمقدار در هر واحد زمان-بخش Bمقدار در هر واحد زمان-بخش Aف ۲

اسلاید ۷۴: D0D0SX0P0P2P1X1D1D‘۱AS0S0X0P0X1X2P1S1S‘۱Dشکل ۱۵-۲-تغییرات در قیمت تعادلیمقدار در هر واحد زمان-بخش Bمقدار در هر واحد زمان-بخش AS‘۱S0S0DD0D0D1D‘۱SBف ۲

اسلاید ۷۵: اصلوقتی که تقاضا افزایش (کاهش ) می یابد، و عرضه ثابت می ماند . قیمت و مقدار افزایش (کاهش ) می یابد.وقتی که عرضه افزایش (کاهش) می یابد، و تقاضا ثابت می ماند، قیمت کاهش (افزایش) و مقدار افزایش (کاهش) می یابد . انتقالات در منحنی های تقاضا و عرضه ف ۲

اسلاید ۷۶: وقتی که تقاضا و عرضه هر دو افزایش (کاهش ) می یابند، مقدار افزایش (کاهش ) می یابد، اما قیمت می تواند افزایش و یا کاهش یابد ، جهت تغییر در قیمت به میزان انتقالات در منحنی ها بستگی دارد.وقتی که عرضه و تقاضا در جهات مختلفی انتقال می یابد، تغییر در مقدارنا معین است، اما قیمت همیشه در همان جهتی تغییر می کند که منحنی تقاضا انتقال می یابدف ۲

اسلاید ۷۷: D0D3D2D1D‘۳S0S‘0S1S2D‘۲D‘۱D0S‘۱S‘۲شکل ۱۶-۲-بهبود در بازار مسکنمثال کاربردی:ف ۲

اسلاید ۷۸: ۷-۲- خلاصه تقاضا لیستی از قیمتها و مقادیر مربوطه می باشد که مصرف کنندگان مایل و قادر بخرید در آن قیمتها هستند. مقدار تقاضا به طور معکوس با قیمت تغییر می کند. وقتی برخی از عواملی که هنگام ترسیم منحنی تقاضا ثابت نگه داشته می شوند ، تغییر نمایند ، منحنی تقاضا جابجا می شود. درآمد، سلیقه ها، قیمت سایر کالاها ، و انتظارت از جمله این عوامل هستند. کشش تقاضا واکنش مقدار تقاضا به تغییرات قیمت را اندازه گیری می کند .هر قدر واکنش مقدار تقاضا نسبت به قیمت بیشتر ( کمتر ) باشد، تقاضا با کشش تر ( کم کشش تر ) می باشد. ف ۲

اسلاید ۷۹: اثرات فوق برای حالت کاهش قیمت عکس حالت افزایش قیمت است. در حالت با کشش واحد هنگام تغییر قیمت، تغییری در درآمد کل رخ نمی دهد. میزان کشش متاثر از میزان دسترسی به جانشین ها و زمان تعدیل است .۷-۲- خلاصه اگر تقاضا کم کشش باشد، افزایش در قیمت موجب می گردد درآمد کل افزایش یابد و در صورتی که تقاضا با کشش باشد درآمد کل کاهش می یابد. ف ۲

اسلاید ۸۰: عرضه لیستی از قیمتها و مقدار کالا و خدمات مربوطه است که در آن قیمتها عرضه می شود. ۷-۲- خلاصه تغییرات در تکنولوژی، قیمت کالاهای مرتبط (در تولید ) منحنی عرضه را انتقال می دهد. کشش عرضه میزان واکنش مقدار عرضه را نسبت به تغییرات قیمت اندازه گیری می کند . دور زمان تعدیل یکی از عوامل تعیین کننده اصلی کشش می باشد.ف ۲

اسلاید ۸۱: وقتی که قیمت در بازار به صورتی است که مقدار تقاضا برابر با مقدار عرضه می باشد، بازار در وضعیت تعادل است . قیمت پائین تر از تعادل موجب تقاضای مازاد (یا کمبود عرضه ) می شود . اگر قیمت به طور مصنوعی تثبیت نشده باشد ، افزایش خواهد یافت . قیمت بالاتر از تعادل موجب عرضه مازاد (یا کمبود تقاضا) می شود. اگر قیمت تثبیت نشده باشد، کاهش خواهد یافت .باتغییرعرضه و تقاضا ،قیمت و مقدار تعادلی نیز تغییر می کند. ۷-۲-خلاصهف ۲

اسلاید ۸۲: تحلیل عرضه و تقاضافصل ۳

اسلاید ۸۳: ف ۳هدف کلی:بررسی کاربردی عرضه و تقاضا

اسلاید ۸۴: تحلیل عرضه و تقاضا در بازارهای واقعی بررسی اثر تعیین قیمتهای کف وسقف بررسی اثر وضع مالیات بر فروش تحلیل هزینه و فایدهف ۳هدف‌های رفتاری:

اسلاید ۸۵: ۱-۳- مقدمه۲-۳-عرضه و تقاضا در بازارهای واقعی۳-۳- قیمتهای کف وسقف۴-۳- مالیات بر فروش۵-۳- تحلیل هزینه و فایده۶-۳- برآورد جدول تقاضا۷-۳- خلاصه

اسلاید ۸۶: ۱-۳ – مقدمه در این فصل ، عملکرد بازارها در برخورد با مسائل اقتصادی و عواملی که باعث می شوند تا بازارها از تعادل خارج شوند ، بررسی خواهد شد. ف ۳

اسلاید ۸۷: به طور کلی هنگامی که قیمت ها در سطحی بالاتر یا پائین تر از قیمت تعادلی تثبیت می شوند بازارها از حصول تعادل طبیعی خویش باز می مانند . عواملی نظیر: تثبیت قیمت به منظور انتقال در آمد وحمایتهای قیمتی ، دخالت دولت در بازارها ، انحصار ، بازارها را از تعادل خارج می کنند.ف ۳

اسلاید ۸۸: ۲-۳-عرضه و تقاضا در بازارهای واقعیقیمت ها دارای دو وظیفه اجتماعی هستند: وسیله ای برای جیره بندی تولید در میان مصرف کنندگان انگیزه ای برای تولید کنندگان جهت تولید مقدار بیشترو یا کمتری از یک محصول ف ۳

اسلاید ۸۹: بخشAبازار عمده فروشیبخشBبازار خرده فروشیبازار کشاورزیبخشCLRSAشکل۱-۳-تحلیل عرضه و تقاضا در بازارهای واقعیف ۳

اسلاید ۹۰: ۳-۳- قیمت های کف و سقفاضافه تقاضا یا اضافه عرضه می تواند پس ازآنکه منحنی تقاضا یا منحنی عرضه انتقال می یابند، رخ دهد.اما نیروهای بازار با گذشت زمان موجب می گردند کمبودها و مازاد ها حذف گردد. در واقع ، وجود این اضافه تقاضا ها و اضافه عرضه هاست که تغییرات درشرایط بازار را منعکس می کند و اجازه کار به بازار می دهند.برخی کمبودها ( اضافه تقاضا ها ) و مازادهایی ( اضافه عرضه ها) وجود دارند که نیروهای بازار آنها را حذف نمی کنند . این نوع کمبودها و مازادها دارای طبیعت دائمی تری هستند و از مداخله در مکانیزم بازار ناشی می شوند.ف ۳

اسلاید ۹۱: در مواردی که قیمت کالای خاصی « خیلی بالا» یا« خیلی پائین» است دولتها با مداخله خود قیمتی (حداقل و حداکثر) را تعیین می کنند . با استفاده از منحنی های عرضه و تقاضا می توان اثرات اقتصادی این نوع مداخله را بررسی کرد.ف ۳

اسلاید ۹۲: سقف قیمتاگر دولت یک قیمت حداکثر ، یا سقفی ، را برای کالایی وضع کند کمبودی را در آن محصول سبب می گردد غالباً بازار سیاهی را بوجود می آورد که مقدار موجود از آن کالا را توزیع می نمایند (شکل ۳-۲ ). ف ۳

اسلاید ۹۳: DDSSPeXePcXdXSbaAشکل ۲-۳-اثر قیمت سقفقیمت سقفدرآمد تولیدکنندگان قبل از سقف قیمت OPeaXeدرآمد تولیدکنندگان بعد از سقف قیمتنقطه تعادل قبل از تعیین سقفمازاد تقاضاف ۳

اسلاید ۹۴: کف قیمت بر خلاف سقفهای قیمت ، دولت ممکن است احساس کند که عرضه کنندگان کالا به اندازه ای که مستحق می باشند درآمد کسب نمی کنند از اینرو ، یک حداقل (قیمت ) و یا قیمت کف را برقرار می کند ( شکل ۳-۳). ف ۳

اسلاید ۹۵: DDSSPeXePfXdXSشکل ۳-۳-اثر قیمت کفبعداز تعیین کفقیمت کفدرآمدفروشندگان بعد از کف قیمتمازاد عرضهنقطه تعادل قبل از تعیین سقفدرآمدفروشندگان بعدازتعیین کف قیمتف ۳

اسلاید ۹۶: شکل ۴-۳-قیمت کف برای بادام زمینیبادام زمینی(تن)قیمت هر تن($)SSDDX0X2X1455$Eمازاد عرضهمثال کاربردی:نقطه تعادل قبل از حمایتFف ۳

اسلاید ۹۷: ۴-۳- مالیات بر فروش مالیات بر فروش یک نوع مالیاتی است که مستقیما” بر اساس تعداد واحدهای فروش رفته و یا بر اساس قیمت ها ی هر واحد از کالا وضع می شود . مالیات بر فروش همیشه از فروشنده اخذ می گردد . اگر مالیات براساس تعداد واحدهای به فروش رفته باشد، آن نوع مالیات به «مالیات بر واحد» مشهور است .ف ۳

اسلاید ۹۸: اثر مالیات بر واحد هر قدر منحنی تقاضا بی کشش باشد بار مالیاتی مصرف کنندگان بیشتر بوده و تغییر در مقدار فروش کمتر می باشد . هر قدر منحنی تقاضا باکشش باشد، بار مالیاتی خریداران کوچکتر بوده و تغییر در مقدار فروش بیشترخواهد بود.ف ۳

اسلاید ۹۹: شکل ۵-۳-اثرقیمتی مالیات بر واحدمقدار(گالن)در واحد زمانقیمت هر گالن($)SSDDX0baEP0P2P1X1tS1S1P0= بارمالیاتنقطه تعادل قبل از وضع مالیاتدرآمد دولتنقطه تعادل بعد از وضع مالیاتف ۳

اسلاید ۱۰۰: DS1S1SSP0DP1rمقدار(گالن)در واحد زمانقیمت هر گالن($)شکل۶-۳-اثر قیمتی مالیات بر فروش ( منحنی تقاضا کاملاٌ بی کشش )درآمد دولتف ۳

اسلاید ۱۰۱: DDS1S1P0P1X0X1S‘۲S2P0+tمقدار(گالن)در واحد زمانقیمت هر گالن($)شکل۷-۳-اثر قیمت مالیات بر واحد ( منحنی عرضه نسبتاٌ بی کشش )تعادل قبل از وضع مالیاتدرآمد دولتف ۳

اسلاید ۱۰۲: مقایسه شکل و نتیجه گیری: هر قدر کشش منحنی عرضه بیشتر باشد میزان انتقال به سمت چپ بیشتر است . هنگامی که منحنی عرضه با کشش تر می باشد، فروشندگان بیشتر علاقمند به تعدیل مقدار عرضه هستند تا خودشان مالیات کمتری بپردازند . هنگامی که منحنی عرضه بی کشش است، مقدار فروخته شده خیلی کم تعدیل می یابد فروشندگان گرایش به قبول بار مالیاتی بیشتری دارند. ف ۳

اسلاید ۱۰۳: مالیات بر ارزش نحوه تحلیل اثرات مالیات بر ارزش از لحاظ مفهومی همانند تحلیل قبلی است . وضع مالیات بر ارزش، منحنی عرضه را به سمت بالا انتقال می دهد، و بار مالیاتی به کشش های تقاضا و عرضه بستگی دارد. در حالت وضع مالیات در صدی (مالیات بر ارزش ) ، مقدار مالیات به قیمت کالا بستگی دارد. ف ۳

اسلاید ۱۰۴: SDSDX0P0S1S1P1X1tشکل ۸-۳- اثر بازاری مالیات بر ارزشنقطه تعادل قبل از وضع مالیاتنقطه تعادل بعداز وضع مالیاتدرآمد دولتف ۳

اسلاید ۱۰۵: مقدار درآمد مالیاتی (T) = نرخ مالیات( t) در تعداد واحدهای فروش رفته (X). T=t.X ف ۳

اسلاید ۱۰۶: مقامات مالیاتی برقراری مالیات بر کالاهایی را ترجیح می دهند که نسبت به نرخهای مالیاتی خیلی حساس نیستند . به طور مثال گازوئیل، سیگار، ونوشیدنی ها از این قبیل هستند این کالاها منابع درآمد مطمئنی برای دولت می باشند ، زیرا معمولاً منحنی های تقاضای بازاری این کالا ها نسبتا” بی کشش می باشد. ف ۳

اسلاید ۱۰۷: SDSD0X0PS1S1X1rشکل ۹-۳- درآمد مالیات به کشش تقاضا بستگی داردD‘۱D1ف ۳

اسلاید ۱۰۸: ۵-۳- تحلیل هزینه – فایده در مطالعات کاربردی ، منحنی های عرضه و تقاضا می توانند به عنوان ابزارهایی برای برآورد هزینه ها و منافع ناشی از فعالیت بازار استفاده شوند. مساحت یک منحنی تقاضا بر آوردی از ارزش کالا را برای مصرف کنندگان بدست می دهد. منحنی عرضه برآوردی از هزینه منابع تولید یک محصول می باشد. منحنی های عرضه و تقاضا اندازه گیری اثر دور شدن از تعادل بازارف ۳

اسلاید ۱ه کل و مطالعات هزینه – فایده مطالعات هزینه – فایده به تغییر در اضافه مصرف کننده و تولید کننده از نقطه نظر سیاست بخش عمومی توجه دارد. حداکثر اضافه رفاه کل(اضافه رفاه مصرف کننده + تولید کننده )، بازار در وضعیتی کارا قرار دارد. اغلب سیاستهای دولت – مانند ،مالیاتها و حمایتهای قیمتی – سبب کاهش در اضافه رفاه کل می شوند. هنگامی که توزیع مجدد درآمد مطلوب است، در بسیاری از موارد هدف به حداقل رساندن میزان عدم کارآیی است که به شکل اضافه رفاه از دست رفته تولید می شود. ف ۳

اسلاید ۱۱۰: اضافه رفاه مصرف کنندهاقتصاد دانانی که در مورد مسائل مربوط به سیاستهای (بخش ) عمومی کار می کنند غالبا” از ابزاری به نام اضافه رفاه مصرف کننده استفاده می کنند، که از اختلاف میان حداکثر مقداری که مصرف کننده مایل است بپردازد و قیمتی که عملا” برای کالایی پرداخت می شود ، اندازه گیری می گردد.ف ۳

اسلاید ۱۱۱: اضافه رفاه مصرف کننده عبارت از اختلاف میان تمایل به پرداخت یک خریدار و قیمت بازار است که در قالب نموداری سطح زیر منحنی تقاضا بالای خط قیمت می باشد.اضافه رفاه مصرف کننده و سطح زیر منحنی تقاضا ف ۳

اسلاید ۱۱۲: اضافه رفاه تولید کننده مفهوم دیگری که مرتبط با اضافه رفاه مصرف کننده است ، و در ارتباط با سنجش استفاده می شود، مفهوم اضافه رفاه تولید کننده می باشد .ف ۳

اسلاید ۱۱۳: تعریفاضافه رفاه تولید کننده عبارت از اختلاف میان درآمد کل و ارزش محصول برای یک تولید کننده است که در قالب نموداری سطح بین خط قیمت و منحنی عرضه می باشد. ارزش محصول = سطح زیر منحنی عرضهف ۳

اسلاید ۱۱۴: SDSDXcPP1X1شکل۱۰-۳-ارزش یک کالاbcXPcPSف ۳

اسلاید ۱۱۵: سیبتمایل بپرداخت برای آخرین واحد سیبقیمت فروشندهاضافه رفاه مصرف کننده۱۲۳۴۵۱دلار۸۰/۰دلار۶۰/۰دلار۴۰/۰دلار۲۰/۰دلار۴۰/۰دلار۴۰/۰دلار۴۰/۰دلار۴۰/۰دلار۶/۰دلار۴۰/۰دلار۲۰/۰دلار۰دلار۲۰/۱دلارجدول۱-۳-تمایل به پرداخت مصرف کننده برای سیبف ۳

اسلاید ۱۱۶: DD32514P=.40.20.60.801.00Sشکل ۱۱-۳-تمایل به پرداخت و اضافه رفاه مصرف کنندهف ۳

اسلاید ۱۱۷: مثال های کاربردی ف ۳

اسلاید ۱۱۸: DD871069.75.501.001.251.50Bشکل ۱۲-۳-تمایل به پرداخت آدمز برای کارتهای جیره بندیتعداد کارتهای جیره بندیقیمت کارتهای جیره بندی۱.۷۵۱۱۱۲۱۳۱۴Aف ۳

اسلاید ۱۱۹: DD871069.501.001.50شکل ۱۳-۳-تمایل به پرداخت جونز برای کارتهای جیره بندیتعداد کارتهای جیره بندیقیمت کارتهای جیره بندی۳.۰۰۱۱۱۲۱۳۱۴۲.۲۵Jف ۳

اسلاید ۱۲۰: SDSDPشکل۱۴-۳-اضافه رفاه تولید کنندهXمازاد تولید کنندهف ۳

اسلاید ۱۲۱: اضافه کل و مطالعات هزینه-فایدهDDPشکل۱۵-۳-خسارت ناشی از وضع مالیات بر اضافه رفاه کلX0S0DDPX0S0S‘SEGFttHXEFS0S0بخش Aبخش BP0ف ۳

اسلاید ۱۲۲: شکل۱۶-۳-خسارت در اضافه رفاه هنگامی که قیمت از تعادل بازار دور می شودDDX0BS‘SPaPbP0AXف ۳

اسلاید ۱۲۳: مقررات دولت فدرال برای گاز طبیعیشکل۱۷-۳-سقف قیمت برای گاز طبیعیتقاضاEXdBSPePcACXeXcFمازاد تقاضامقدار گاز طبیعیقیمت گاز طبیعیف ۳

اسلاید ۱۲۴: ۶-۳- برآورد جدول تقاضا با آنکه حصول تئوریکی یا نموداری تقاضای مصرف کننده آسان است، برآورد آماری از منحنی های تقاضای واقعی کاملا” مشکل است. ف ۳

اسلاید ۱۲۵: (برآورد)شکل ۱۸-۳-مشاهدات قیمت-مقدار از یک سری زمانیف ۳

اسلاید ۱۲۶: روشهای بر آورد:تکنیکی که به طور وسیع در برآورد تقاضا از آمار قیمت – مقدار استفاده شده رگرسیون چند متغیر نامیده می شود . X=bo+b1PX+b2W+b3P0 bها پارامترهایی هستند که از طریق تکنیک رگرسیون چند متغیره برآورد می گردند. مقدار کل فروششاخصی از قیمت های مرتبطقیمت هر واحد از کالانرخ دستمزد متوسطف ۳

اسلاید ۱۲۷: روش جالب دیگری که برآورد کردن تقاضا وکشش آن علی رغم گران ومشکل بودنش،مطرح می باشد ، تکنیک آزمایش بازاری کنترل شده است . آزمایش کننده تلاش می کند هر چیزدیگری را در خلال آزمایش به جز قیمت کالا ثابت نگه دارد.روش پرسشنامه ای ، روش کم هزینه ای می باشد. اما نتایج آن کمتر قابل اعتماد است. ف ۳

اسلاید ۱۲۸: روش آزمون آزمایشگاهی، تلاش می‌کند ویژگیهای اساسی بازار در دست مطالعه را بوجود آورد . پرداختهایی به افرادی که داوطلب هستند صورت می گیرد تا در نقش خریداران و فروشندگان رفتار کنند، و بدین ترتیب بازار آزمایشگاهی بوجود می آید . آزمایش کننده می تواند با تغییر قیمتهای نسبی و شرایط اساسی بازار در خلال دورهء بررسی رفتار شرکت کنندگان را مورد مطالعه قرار دهد. مطالعات انجام شده نشان میدهد که این یک تمرین ساده برای بررسی شیب نزولی تقاضا می‌باشد. ف ۳

اسلاید ۱۲۹: شکل ۱۹-۳-تغییر وضعیت تعادلی در طول زمانS5S4S3S2S1D5D4D3D2D1EDCBAف ۳

اسلاید ۱۳۰: ۷-۳- خلاصه دخالتهای دولت موجب بروز اختلالهایی در نتایج بازار می شود و در نتیجه سبب کاهش اضافه رفاه کل در بازار می گردد. ف ۳ زیانهای بوجود آمده در اضافه رفاه کل به منزله بخشی از هزینه اجرای چنین سیاستهایی محسوب می گردد. با فرض اینکه آن سیاست مطلوب تلقی شود، حداقل نمودن این هزینه نیز باید به عنوان یک هدف باشد.

اسلاید ۱۳۱: حداقل کردن هزینه های اجرای سیا ستهای حمایتی مستلزم برآورد دقیق جداول (منحنی‌های) عرضه و تقاضا می باشد. که البته مسا له دشواری است . در شرایط بازار آزاد، اگر بازار از حالت تعادل خارج شود شرکت کنندگان در آن (حتی نا آگاهانه )به گونه ا ی عمل می‌کنند که قیمت و مقدار تعادلی برقرار می شود. ۷-۳- خلاصه ف ۳

اسلاید ۱۳۲: با آگاهی از وجود موانع ممکن است بازارها به سوی تعادل حرکت ‌کنند و در قیمتها و مقادیر نزدیک به تقاطع عرضه و تقاضا عمل نمایند. تقاضا و عرضه غالباً توسط عوامل برون زایی تحت تاثیر قرار می گیرند که این عوامل موجب تعریف و تعیین مجدد تعادل می شود. به محض اینکه تقاضا و یا عرضه تغییر کند ، فرایند تعدیل از نو آغاز می گردد.۷-۳- خلاصه ف ۳

اسلاید ۱۳۳: دانستن کشش عرضه وتقاضا در تعادل – یا قیمتهاومقادیر نزدیک تعادل – اهمیت دارد. دخالت دولت در بازارهای نسبتا” بی کشش در مقایسه با بازارهای با کشش موجب اختلالها و خسارت کمتری در اضافه رفاه خواهد شد.۷-۳- خلاصه ف ۳

اسلاید ۱۳۴: نظریه رفتار بهینه سازی:تحلیل ایستا و پویافصل ۴

اسلاید ۱۳۵: ف ۴هدف کلی:آشنایی با نظریه بهینه سازی (مقید و غیر مقید)

اسلاید ۱۳۶: تشریح بهینه سازی ( مقید و غیر مقید) بیان مفهوم ارزش حال وآینده تحلیل تصمیم گیری در مورد مصرف، پس انداز وسرمایه گذاری در طی زمان ف ۴هدف‌های رفتاری:

اسلاید ۱۳۷: ۱-۴- مقدمه۲-۴- بهینه سازی غیرمقید۳-۴- بهینه سازی مقید۴-۴- تحلیل چند دوره ای(پویا)۵-۴- خلاصه

اسلاید ۱۳۸: ۱-۴- مقدمه تلاش افراد و بنگاهها برای استفاده بهتر از آنچه که در اختیار دارند،رفتار بهینه سازی نامیده می شود. تمام رفتارهای بهینه سازی در دو طبقه قرار دارند: بهینه سازی مقید بهینه سازی نامقیددر هر دوی این رفتارها،حداکثر کردن یا حداقل کردن هدفی مورد نیاز است.ف ۴

اسلاید ۱۳۹: ۲-۴- بهینه سازی غیرمقیدمفهوم اصلی در تئوری بهینه سازی غیرمقید ، برابر کردن هزینه ها و فایده هاست. براساس اصل حداکثر بازدهی خالص هر فعالیت،تصمیم گیرنده آن سطحی از فعالیت را باید انتخاب نماید که درآن فایده نهائی آخرین واحد انتخاب شده با هزینه نهائی آن واحد برابر است.ف ۴

اسلاید ۱۴۰: ۲-۴-بهینه سازی غیرمقیدهزینه نهائیفایده نهائیD2D1Aف ۴

اسلاید ۱۴۱: ۳-۴- بهینه سازی مقیددر بهینه سازی مقیدبنگاه حداکثر کننده سود یا حداقل کننده هزینه،با یکسری محدودیت مواجه است.این

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.